Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Sabai

Logestiek is er idd winst te behalen maar of dit commercieel aantrekkelijk is vraag ik me af.

Iceman2012

Citaat van: Sabai op 07 maart 2013 - 18:03:09
Logestiek is er idd winst te behalen maar of dit commercieel aantrekkelijk is vraag ik me af.
zou Bernie een andere reden hebben??

Jehoentelaar

Het is vooral klimaattechnisch vaak moeilijker dan je zou verwachten om races naar een ander moment in het jaar te verplaatsen.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 07 maart 2013 - 18:16:24
Het is vooral klimaattechnisch vaak moeilijker dan je zou verwachten om races naar een ander moment in het jaar te verplaatsen.
Europa en Canada moet je idd in t late voorjaar en de zomer aandoen, voor de overige races maakt het niet zoveel lijkt mij. Vrijwel alle races vinden plaats op het noordelijk halfrond

Arthur

Hongarije en Valencia mogen er zeker uit. Niets aan te beleven qua inhaalakties.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Citaat van: Arthur op 07 maart 2013 - 20:58:26
Hongarije en Valencia mogen er zeker uit. Niets aan te beleven qua inhaalakties.
Welkom Arthur. Valencia is er volgens mij al uit. Al vond ik de race vorig seizoen erg leuk.

Arthur

Hoi  Fabian,

Oeps, dat had ik nog niet meegekregen. En ik altijd maar denken dat ik zo up to date ben...    ;D

Maar gelukkig is Valencia weg. Nu Hongarije nog!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Citaat van: Arthur op 07 maart 2013 - 21:39:44
Hoi  Fabian,

Oeps, dat had ik nog niet meegekregen. En ik altijd maar denken dat ik zo up to date ben...    ;D

Maar gelukkig is Valencia weg. Nu Hongarije nog!!
Ach ja. Er gebeurt zoveel dat het moeilijk bij te houden is. Persoonlijk vind ik dat Hongarije nog wel op de kalender mag blijven. Het is niet super spectaculair daar, maar vind het op zich altijd wel een leuke snelle race.

Arthur

Hongarije, volgens mijn gevoel is inhalen alleen mogelijk aan het eind van het rechte stuk [of bij fouten van een ander].

Voor mij mag ie nog steeds weg. Maar zoveel mensen, zoveel wensen!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fabian

Citaat van: Arthur op 07 maart 2013 - 21:46:37
Maar zoveel mensen, zoveel wensen!!
Inderdaad. Zolang Bernie t voor het zeggen heeft is alles mogelijk...

Arthur

klopt; en het onmogelijke koopt ie gewoon [ik bedoel, daar sluit ie een contract voor af waar HIJ voor betaald wordt] Ik weet het, niet logisch maar wel Ecclestone  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Citaat van: Arthur op 07 maart 2013 - 21:46:37
Hongarije, volgens mijn gevoel is inhalen alleen mogelijk aan het eind van het rechte stuk [of bij fouten van een ander].

Voor mij mag ie nog steeds weg. Maar zoveel mensen, zoveel wensen!!

Tja, Hongarije is ook niet mijn topper van het jaar. Maar het is misschien wel de zwaarste race van het seizoen voor een coureur om te rijden. Het ritme van een lap is zo hoog, dat ze nergens rust kunnen nemen en dat een hele race lang. In Hongarije komen vaak de beste rijders boven drijven en vallen de mindere helden door de mand.

Monaco is er net zo één, echt een rijderscircuit maar inhalen is nagenoeg onmogelijk.
Mag die ook van de kalender af van jou?

T.Nuvolari

Van mij wel. Monaco ziet er spectaculair uit en de nostalgische heroiek van de baan komt elk jaar weer boven, maar ik heb er eerlijk gezegd niks mee. Enkel als het regent boeit de race me wat, maar anders niks. Grandeur vind je ook niet meer in dat belastingsparadijs, alles is daar al even gemaakt als overal anders.

SDG

Citaat van: Enzo op 08 maart 2013 - 02:50:16
Monaco is er net zo één, echt een rijderscircuit maar inhalen is nagenoeg onmogelijk.
Mag die ook van de kalender af van jou?

In 1985 heeft het niet veel gescheeld of het was ermee gedaan.


CitaatIn 1983 the ACM became entangled in the disagreements between Fédération Internationale du Sport Automobile (FISA) and FOCA. The ACM, with the agreement of Bernie Ecclestone, negotiated an individual television rights deal with ABC in the United States. This broke an agreement enforced by FISA for a single central negotiation of television rights. Jean-Marie Balestre, president of FISA, announced that the Monaco Grand Prix would not form part of the Formula One world championship in 1985. The ACM fought their case in the French courts. They lost the case and the race was eventually reinstated.

http://en.wikipedia.org/wiki/Monaco_Grand_Prix

Arthur

Die is wat lastiger. Als het een cleane race is zonder verrassingen heb je daar een optocht en dan denk ik wel, schrappen maar. Het jaar daarna kijk ik er weer naar uit... Voor de moderne F1 en veiligheid hoort deze baan niet meer op de kalender thuis. Maar ja, traditie, historische baan? En zolang Bernie er brood in ziet...

Nee, Monaco moet toch maar blijven!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel