Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Ligt er natuurlijk aan waar die races plaatsvinden. Is t om de hoek zal het wel loslopen maar moet je weer zomaar ineens naar een ander werelddeel kost dat nogal wat. Daar staan ongetwijfeld inkomsten tegenover, maar zoals we weten krijgen vooral de kleine teams daar niet heel veel van.

Het off season wordt ook nog eens kleiner, waardoor je of meer mensen moet aannemen om alvast voor volgend seizoen aan de slag te gaan of je komt wellicht tijd te kort.

Jehoentelaar

De kleine teams komen er, zoals Jeroen zegt, steeds meer door in de problemen, omdat die nauwelijks geld ontvangen. Voor de grote jongens zal het qua kosten weinig uitmaken of ze 18, 20 of 23 races doen, maar helaas zitten ze niet alle elf in die luxepositie. En het is verplicht om aan alle evenementen van het seizoen mee te doen, dus dan kun je kiezen: of de toenemende kosten op een of andere manier proberen te dekken, of de stekker uit het project halen. Nou zijn er op dit moment geen teams die voor die keuze staan, maar als die uitbreidingen maar blijven komen en de inkomsten niet toenemen c.q. beter worden verdeeld, kan het met het oog op de financiƫle chaos in de wereld niet anders dan dat de situatie zich toch een keer gaat voordoen.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 06 maart 2013 - 13:10:30
Ligt er natuurlijk aan waar die races plaatsvinden. Is t om de hoek zal het wel loslopen maar moet je weer zomaar ineens naar een ander werelddeel kost dat nogal wat. Daar staan ongetwijfeld inkomsten tegenover, maar zoals we weten krijgen vooral de kleine teams daar niet heel veel van.

Het off season wordt ook nog eens kleiner, waardoor je of meer mensen moet aannemen om alvast voor volgend seizoen aan de slag te gaan of je komt wellicht tijd te kort.
Als Ecclestone graag 22 races wil, dan moet dat te regelen zijn en zal hij ook de kleinere teams tegemoet moeten komen. En we willen toch sowieso een kampioenschap op zoveel mogelijk continenten?? dus dat mag geen argument. Nu gaat men ook 2x per jaar naar t oosten en 2x per jaar naar t westen, terwijl alle europese races wel achter elkaar plaatsvinden. Ecclestone geeft zelf ook aan dat het met een goede planning mogelijk moet zijn. Een seizoen loopt nu van half maart tot half/eind november, totaal 37 weekenden. Dus zonder de winterperiode aan te passen hou je nog steeds 15 weekenden vrij!
Maar goed, uiteindelijk gaan de teams erover, ik zie als buitenstaander iig geen onoverkomelijke problemen.

0634

Citaat van: Iceman2012 op 06 maart 2013 - 13:47:07

Als Ecclestone graag 22 races wil, dan moet dat te regelen zijn en zal hij ook de kleinere teams tegemoet moeten komen.

Iemand tegemoet komen? We hebben het over Bernie, he ;).

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 06 maart 2013 - 13:59:48
Citaat van: Iceman2012 op 06 maart 2013 - 13:47:07

Als Ecclestone graag 22 races wil, dan moet dat te regelen zijn en zal hij ook de kleinere teams tegemoet moeten komen.

Iemand tegemoet komen? We hebben het over Bernie, he ;).
tja, hij zal wel moeten toch als ie die 22 races wil??

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 maart 2013 - 11:23:46
Liever kwantiteit dan kwaliteit.
Je bedoelt het natuurlijk andersom, maar ik zou willen dat Bernie zo dacht over nieuwe teams... :(

Jehoentelaar

Citaat van: Iceman2012 op 06 maart 2013 - 14:14:05
Citaat van: Jeroen op 06 maart 2013 - 13:59:48
Citaat van: Iceman2012 op 06 maart 2013 - 13:47:07

Als Ecclestone graag 22 races wil, dan moet dat te regelen zijn en zal hij ook de kleinere teams tegemoet moeten komen.

Iemand tegemoet komen? We hebben het over Bernie, he ;).
tja, hij zal wel moeten toch als ie die 22 races wil??
Desondanks zal hij dat niet doen. In zijn wereldje moeten die extra races er koste wat kost komen. Als er dan teams wegvallen zijn die volgens hem niet goed genoeg gefundeerd om mee te kunnen c.q. mogen doen aan de Formule 1. Geld is wat telt en niks anders.

Franky R.

@Iceman,


CitaatMaar goed, uiteindelijk gaan de teams erover, ik zie als buitenstaander iig geen onoverkomelijke problemen.


Je zegt het goed...als buitenstaander...Maar de teams die geen punten pakken, krijgen geen geld of anders veel minder. Ik zou willen zien dat de FOM c.q. Bernie de kleinste teams beter ondersteunt. En dan heb ik het over een veld van ca. 12 a 14 teams.


Dat ziet er ook goed op op de televisiebeelden, nu we ervoor moeten betalen [ben ingegaan op het aanbod van Sport1 voor 5 euro per maand].


Er gaat nu IMHO veel te veel geld naar de top drie. Van het geld wat RBR krijgt van de FOM, kun je een team als Marussia drie jaar runnen!!!

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 06 maart 2013 - 18:05:14
Citaat van: Iceman2012 op 06 maart 2013 - 14:14:05
Citaat van: Jeroen op 06 maart 2013 - 13:59:48
Citaat van: Iceman2012 op 06 maart 2013 - 13:47:07

Als Ecclestone graag 22 races wil, dan moet dat te regelen zijn en zal hij ook de kleinere teams tegemoet moeten komen.

Iemand tegemoet komen? We hebben het over Bernie, he ;).
tja, hij zal wel moeten toch als ie die 22 races wil??
Desondanks zal hij dat niet doen. In zijn wereldje moeten die extra races er koste wat kost komen. Als er dan teams wegvallen zijn die volgens hem niet goed genoeg gefundeerd om mee te kunnen c.q. mogen doen aan de Formule 1. Geld is wat telt en niks anders.
tja, maar als je de unanieme steun van de teams nodig hebt, dan zul je ze er wel iets voor terug moeten geven.

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 06 maart 2013 - 18:11:13
@Iceman,


CitaatMaar goed, uiteindelijk gaan de teams erover, ik zie als buitenstaander iig geen onoverkomelijke problemen.


Je zegt het goed...als buitenstaander...Maar de teams die geen punten pakken, krijgen geen geld of anders veel minder. Ik zou willen zien dat de FOM c.q. Bernie de kleinste teams beter ondersteunt. En dan heb ik het over een veld van ca. 12 a 14 teams.


Dat ziet er ook goed op op de televisiebeelden, nu we ervoor moeten betalen [ben ingegaan op het aanbod van Sport1 voor 5 euro per maand].


Er gaat nu IMHO veel te veel geld naar de top drie. Van het geld wat RBR krijgt van de FOM, kun je een team als Marussia drie jaar runnen!!!
als dat de kleine teams de kop gaat kosten, dan zullen die teams er niet mee instemmen. Als Bernie het koste wat kost wil, dan moet hij dus iig zorgen dat de teams er niet door op achteruit gaan.

Franky R.

@Iceman,


We zullen het zien, want zoals Jeroen eerder schreef; We hebben het wel over Bernie... :P

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 07 maart 2013 - 15:12:49
@Iceman,


We zullen het zien, want zoals Jeroen eerder schreef; We hebben het wel over Bernie... :P
idd, we gaan het wel zien. Ik was het er alleen niet helemaal mee eens dat de teams dit bij voorbaat al zullen afkeuren omdat het teveel zou kosten. Uiteraard kun je niet onbeperkt GP's blijven toevoegen, maar ik zou niet weten waar die grens precies ligt.
Maar goed, misschien zet Bernie ook wel bewust hoger in met 22 en wil ie voorlopig alleen maar graag een 21e GP erbij.

Kootje

Kan me herrinneren dat Sir Frank Williams en Martin Whitmarsh niet zozeer de bijkomende kosten als probleem zien, maar juist 'n maximum van 20 races willen vanwege de logistiek die erbij komt kijken om het circus de wereld over te vliegen.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 07 maart 2013 - 16:19:03
Kan me herrinneren dat Sir Frank Williams en Martin Whitmarsh niet zozeer de bijkomende kosten als probleem zien, maar juist 'n maximum van 20 races willen vanwege de logistiek die erbij komt kijken om het circus de wereld over te vliegen.
Williams en Whitmarsh hadden het idd. over de logistiek, maar Fernandes en Booth hadden het over de kosten. Zie hier het verschil tussen de teams met en zonder geld.


CitaatMaar goed, misschien zet Bernie ook wel bewust hoger in met 22 en wil ie voorlopig alleen maar graag een 21e GP erbij.


Zou kunnen. Dat trucje heeft hij dan geleerd van Max Mosley.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 07 maart 2013 - 16:19:03
Kan me herrinneren dat Sir Frank Williams en Martin Whitmarsh niet zozeer de bijkomende kosten als probleem zien, maar juist 'n maximum van 20 races willen vanwege de logistiek die erbij komt kijken om het circus de wereld over te vliegen.
tja, als je t goed plant hoeft dat geen probleem te zijn. Volgens mij valt er logistiek gezien sowieso nog wel aardig wat winst te halen in de huidige kalender. Het hangt er ook maar net vanaf wat voor extra races (landen/steden) je toevoegd en waar in de kalender.