Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

SDG

#1305
Citaat van: robbert op 18 februari 2013 - 17:48:33
zoals ik al verwacht had, en zo gaan er europese races verdwijnen en stilletjesaan zal de f1 verdwijnen uit europa, dankzijn bernie ecclestone

Ik vrees bovendien dat een Grote Prijs van Qatar niet bepaald een meerwaarde zou zijn voor de kalender. Dat Losail-circuit is misschien wel leuk voor de MotoGP, maar om daar nu ook een Formule 1-race op te rijden, daarvoor is de baan wmb niet spectaculair genoeg.

robbert

Citaat van: SDG op 18 februari 2013 - 17:56:31
Citaat van: robbert op 18 februari 2013 - 17:48:33
zoals ik al verwacht had, en zo gaan er europese races verdwijnen en stilletjesaan zal de f1 verdwijnen uit europa, dankzijn bernie ecclestone

Ik vrees bovendien dat een Grote Prijs van Qatar niet bepaald een meerwaarde zou zijn voor de kalender. Dat Losail-circuit is misschien wel leuk voor de MotoGP, maar om daar nu ook een Formule 1-race op te rijden, daarvoor is de baan wmb niet spectaculair genoeg.

dat is voor ecclestone niet belangrijk, het belangrijkste is geld. Wat kan spektakel hem nog schelen

Fabian

Zo verrassend zijn deze ontwikkelingen allemaal niet meer. Helaas.

0634

Citaat van: robbert op 18 februari 2013 - 17:48:33
Citaat van: SDG op 18 februari 2013 - 12:42:01
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/ecclestone-sta-open-voor-meer-races-in-midden-oosten/

zoals ik al verwacht had, en zo gaan er europese races verdwijnen en stilletjesaan zal de f1 verdwijnen uit europa, dankzijn bernie ecclestone
Dat staat er toch helemaal niet? Er staat juist dat Abu Dhabi wellicht zal verdwijnen en dat er verder wordt gekeken welke landen nog meer mogelijk zijn. Er staat helemaal niets over Europa in het artikel.

robbert

Citaat van: Jeroen op 18 februari 2013 - 22:12:13
Citaat van: robbert op 18 februari 2013 - 17:48:33
Citaat van: SDG op 18 februari 2013 - 12:42:01
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/ecclestone-sta-open-voor-meer-races-in-midden-oosten/

zoals ik al verwacht had, en zo gaan er europese races verdwijnen en stilletjesaan zal de f1 verdwijnen uit europa, dankzijn bernie ecclestone
Dat staat er toch helemaal niet? Er staat juist dat Abu Dhabi wellicht zal verdwijnen en dat er verder wordt gekeken welke landen nog meer mogelijk zijn. Er staat helemaal niets over Europa in het artikel.

nee maar als je de vorige berichten leest over bernie, dan zie je wel staan, dat hij zegt dat er europese races zullen sneuvelen. dus die races in het midden oosten zal ten koste gaan van europa

0634


robbert

ja we zullen zien. Dit met de decoders is toch ook al uitgekomen

Kootje

#1312
Citaat van: Kootje
Nee Jeroen, dát staat er juist niet. Over Abu Dhabi staat er:
Citaat"Het is niet zo dat Abu Dhabi binnen de Verenigde Arabische Emiraten het alleenrecht heeft om een Grand Prix te houden
Dat betekent niet dat zij mogelijk verdwijnen als je voorgaande uitspraak in acht neemt:
CitaatHet is echter goed mogelijk dat er in de toekomst een derde of zelfs een vierde race in het Midden-Oosten bijkomt
Bijkomen is wat anders dan dat er één afvalt.

bericht van Jeroen
Okee, goed punt. Ik lees de suggestie erin dat Adu dan verdwijnt, maar dat staat er idd niet echt.

Maar goed, dat gezegd hebbende: over Europa staat er al helemaal niets.

Kootje

Over Europa staat er idd niets, maar de afvaller moet toch ergens vandaan komen. ::)

robbert

Citaat van: Kootje op 19 februari 2013 - 06:46:37
Over Europa staat er idd niets, maar de afvaller moet toch ergens vandaan komen. ::)
ja en den bernie wil maar europese races laten vallen omdat er volgens hem daar minder te verdienen valt

0634

Citaat van: Kootje op 19 februari 2013 - 06:46:37
Over Europa staat er idd niets, maar de afvaller moet toch ergens vandaan komen. ::)
Klopt. Maar ook niet alle overzeese races zijn succesvol. Neem China. Het kan natuurlujk prima maar het blijft gissen.

Jehoentelaar

Met China wil het niet vlotten en met Korea is de plank volledig misgeslagen. Het zou op zich geen kwaad kunnen om die twee te droppen voor wat anders. Misschien is een circuit in Doha (Qatar) of, ik noem maar wat, Muscat (Oman) wel een voltreffer. Het geld is sowieso aanwezig in die regio, dus van de aanlegkosten van een circuit zal niemand wakker liggen.

Fabian

Maar China en Korea betalen volgens mij bakken met geld voor een mislukt raceje. Die betalen denk ik meer dan menig Europees circuit dus of Bernie die twee laat vallen.

0634

Hoelang zullen ze nog willen betalen voor een mislukt raceje?

T.Nuvolari

Korea kreunt nu al dat de kosten te hoog zijn en dat ze nieuwe contractvoorwaarden willen onderhandelen. China en het Midden-Oosten zitten nog in de fase dat nutteloze uitgaven tof en stoer lijken. Die kunnen dat ook nog een tijdje volhouden denk ik.