Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Figge

Citaat van: Victor Monza 2008 op 06 december 2012 - 15:33:29
Aanpassing van de reglementen:
Voor 2013: DRS mag enkel nog gebruikt worden in de DRS-zones tijdens practice & qualif.
                  Strengere testen voor de rigiditeit van voorvleugel .
Voor 2014: het electrisch door de pitlane wordt uitgesteld tot 2017.

Die van 2013 snap ik, maar t is weer een maatregel die voor een tragere F1 zorgt. Vooral in de qualy dan.
2014: Laat die dingen lekker helemaal achterwege... Als er extra gewicht in de wagens komt worden ze ook weer trager. Moet je niet willen.

Jehoentelaar

Ben je helemaal tegen technologische innovatie of alleen dit pitlanegeval? Want ik was wel benieuwd, vind het wel leuk om van die nieuwe snufjes te zien.

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 08 december 2012 - 12:42:39
Ben je helemaal tegen technologische innovatie of alleen dit pitlanegeval? Want ik was wel benieuwd, vind het wel leuk om van die nieuwe snufjes te zien.

Ik ben helemaal voor technische vooruitgang. Met nadruk op vooruitgang. Niet op achteruitgang.
Op een of andere manier kijk ik toch liever naar F1 die elk jaar weer net ietsje sneller gaat dan het jaar ervoor.
DRS dicht tijdens de qualy? Dat betekent langzamere pole rondjes, jammer...
Op de accu door de pits? Als dat inhoud er een extra accu en dus gewicht in de auto's komt... Dan is dat weer trager...
Jammer...
Ik ben verder helemaal voor dubbele disfussors, remrijhoogtesystemen, dubbele DRS systemen, F-Ducts... Geweldig!!
Maar een accu om volledig electrisch door de pits te rijden kan mij niet bekoren. Voegt ook helemaal niets toe.

Kootje

Citaat van: Figge op 08 december 2012 - 12:49:17
Maar een accu om volledig electrisch door de pits te rijden kan mij niet bekoren. Voegt ook helemaal niets toe.

Jawel hoor, het maakt de sport groener. :P

Alsof er ook maar één zo'n geitenwollensok is die daar in zal trappen. Schijnheiliger kan 't bijna niet, wat 'n onzin idee. >:(

Victor Monza 2008

Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 14:01:02
Citaat van: Figge op 08 december 2012 - 12:49:17
Maar een accu om volledig electrisch door de pits te rijden kan mij niet bekoren. Voegt ook helemaal niets toe.

Jawel hoor, het maakt de sport groener. :P

Alsof er ook maar één zo'n geitenwollensok is die daar in zal trappen. Schijnheiliger kan 't bijna niet, wat 'n onzin idee. >:(
Op zich lijkt het inderdaad een wat idiote maatregel, electrisch cruisen door de pitlane, tenzij men terug F1 gaat zien als testlabo voor nieuwe technologie toepasbaar in de wagen van jan met de pet, want dan zal men proberen efficientere en lichtere elektrische motoren en batterijen te ontwikkelen om toch maar enkele tienden sneller te zijn en enkele liters te verbruiken en daar gaan we dan met zijn allen ook baat bij hebben. We moeten realist zijn in deze, om te overleven zal autosport moeten groener worden

Kootje

Tuurlijk, het zal groener moeten, maar niet dmv elektrisch aangedreven voertuigen. Ik kan je nu al op 'n briefje geven dat er dan 'n hoop autosportliefhebbers afhaken, en dat is toch ook niet de bedoeling lijkt me.

Sabai

Ik zou er niet eens zoveel moeite meehebben als ze electrisch door de pits rijden. Ze krijgen toch al een v6 turbo dus dit kan er ook wel bij. Het geluid word sowieso bagger straks.

Kootje

Voor het geluid van die Turbo's ben ik niet bang, die had je in de jaren '80 ook. Waar ik wel bang voor ben is dat dit de eerste stap is naar volledig elektrische auto's. Wellicht met 'n hybride als tussenstap, maar die kant gaan we wel op als we hierin akkoord gaan. Ik vind dat iig 'n onacceptabele gedachte, maar ja ... ik baal zelfs al van de diesels op LeMans. Nu weet ik niet hoe jij de races op 'n circuit beleefd, maar ik wil daar vertrekken met piepende oren en de smaak van uitlaatgassen in m'n mond. Ik ben 'n gelukkige ex-roker, maar de dagen na 'n GP bezoek wil ik weer ouderwets bruin slijm ophoesten en nog steeds het geluid van de motoren door m'n hoofd horen knallen. Dat is voor mij juist 'n groot deel van de beleving van het live aanwezig zijn. Voor het kijken naar de race alleen kun je beter thuis voor de buis blijven hangen imo, ik wil het proeven en horen. Met elektromotoren valt er niets meer te proeven en te horen.

Victor Monza 2008

Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 17:30:59
Voor het geluid van die Turbo's ben ik niet bang, die had je in de jaren '80 ook. Waar ik wel bang voor ben is dat dit de eerste stap is naar volledig elektrische auto's. Wellicht met 'n hybride als tussenstap, maar die kant gaan we wel op als we hierin akkoord gaan. Ik vind dat iig 'n onacceptabele gedachte, maar ja ... ik baal zelfs al van de diesels op LeMans. Nu weet ik niet hoe jij de races op 'n circuit beleefd, maar ik wil daar vertrekken met piepende oren en de smaak van uitlaatgassen in m'n mond. Ik ben 'n gelukkige ex-roker, maar de dagen na 'n GP bezoek wil ik weer ouderwets bruin slijm ophoesten en nog steeds het geluid van de motoren door m'n hoofd horen knallen. Dat is voor mij juist 'n groot deel van de beleving van het live aanwezig zijn. Voor het kijken naar de race alleen kun je beter thuis voor de buis blijven hangen imo, ik wil het proeven en horen. Met elektromotoren valt er niets meer te proeven en te horen.
Daarom liefst naar historic races, de vetste geluiden, ik vind persoonlijk dat die hoogtoerige F1 motoren veel te snerpend zijn.

Franky R.

Citaat van: Victor Monza 2008 op 08 december 2012 - 18:14:39
Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 17:30:59
Voor het geluid van die Turbo's ben ik niet bang, die had je in de jaren '80 ook. Waar ik wel bang voor ben is dat dit de eerste stap is naar volledig elektrische auto's. Wellicht met 'n hybride als tussenstap, maar die kant gaan we wel op als we hierin akkoord gaan. Ik vind dat iig 'n onacceptabele gedachte, maar ja ... ik baal zelfs al van de diesels op LeMans. Nu weet ik niet hoe jij de races op 'n circuit beleefd, maar ik wil daar vertrekken met piepende oren en de smaak van uitlaatgassen in m'n mond. Ik ben 'n gelukkige ex-roker, maar de dagen na 'n GP bezoek wil ik weer ouderwets bruin slijm ophoesten en nog steeds het geluid van de motoren door m'n hoofd horen knallen. Dat is voor mij juist 'n groot deel van de beleving van het live aanwezig zijn. Voor het kijken naar de race alleen kun je beter thuis voor de buis blijven hangen imo, ik wil het proeven en horen. Met elektromotoren valt er niets meer te proeven en te horen.
Daarom liefst naar historic races, de vetste geluiden, ik vind persoonlijk dat die hoogtoerige F1 motoren veel te snerpend zijn.
Ja, het is idd. een flink verschil tussen de huidige snerpende F1's en de oude Ford Cosworth V8 F1's. De laatste klinken vele malen indrukwekkender.


Merkte dat ook op tijdens de cityracing in Rotterdam. Een 911 GT3 en een klassieker [volgens mij een Cobra] klonken harder dan de F1 van Rosberg en GvdG.


Ja, ook de F1 waren oorverdovend, maar die oude V8 dondert door je hele lijf...Dat maakt het een mooiere ervaring, IMHO.

Enzo

Tja, het motorgeluid is nu al een stuk minder dan vroeger.
De V10 en V12, dat waren pas motoren!  8)

Jozef

Citaat van: Figge op 07 december 2012 - 20:13:59
Citaat van: Victor Monza 2008 op 06 december 2012 - 15:33:29
Aanpassing van de reglementen:
Voor 2013: DRS mag enkel nog gebruikt worden in de DRS-zones tijdens practice & qualif.
                  Strengere testen voor de rigiditeit van voorvleugel .
Voor 2014: het electrisch door de pitlane wordt uitgesteld tot 2017.

Die van 2013 snap ik, maar t is weer een maatregel die voor een tragere F1 zorgt. Vooral in de qualy dan.
2014: Laat die dingen lekker helemaal achterwege... Als er extra gewicht in de wagens komt worden ze ook weer trager. Moet je niet willen.

Volgens mij is er niet veel extra gewicht nodig. Het huidige KERS is volgens mij al genoeg om de pitlane door te rijden op de accu's (incl. het accelereren na de pitstop, wat uiteraard wel veel langzamer zal worden dan hoe het nu is).

Jehoentelaar

Citaat van: Enzo op 10 december 2012 - 21:17:32
Tja, het motorgeluid is nu al een stuk minder dan vroeger.
De V10 en V12, dat waren pas motoren!  8)
Die klonken waanzinnig, al heb ik de V12 nooit 'live' (als in: live op tv) meegemaakt. Toch vind ik de V8 van midden jaren '90 (laatst gebruikt door teams als Minardi, Forti en Arrows) ook een erg gaaf, laag brommend geluid hebben.

Franky R.

Die V12 kon er wat van qua krijsen, zeg...Pffff...Dat wil je echt niet 'live' meemaken... ;D ...Nee, mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de 3500cc V8-motoren. Cosworth. Heerlijk geblaf en gestamp. De motoren maakten toen nog niet zo veel toeren.

Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 11 december 2012 - 16:09:06
Citaat van: Enzo op 10 december 2012 - 21:17:32
Tja, het motorgeluid is nu al een stuk minder dan vroeger.
De V10 en V12, dat waren pas motoren!  8)
Die klonken waanzinnig, al heb ik de V12 nooit 'live' (als in: live op tv) meegemaakt. Toch vind ik de V8 van midden jaren '90 (laatst gebruikt door teams als Minardi, Forti en Arrows) ook een erg gaaf, laag brommend geluid hebben.

Ook vet inderdaad, al kan ik dat hoge onbegrensde krijsen ook wel waarderen.
Gewoon ongelimiteerd toeren laten draaien en 1 motor per race om de maximale prestatie te halen.  8)