Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jehoentelaar

Je bent een wereldkampioenschap als je minstens drie continenten aandoet. Oceanië, Australië en de beide Amerika's en je bent er al. Azië als bonus omdat daar het mooie Suzuka ligt. Zou niet weten wat we dan met al die rariteiten moeten in India, Bahrein en dergelijke. Je gaat geen fans opzoeken die er niet zijn.

0634

Hear hear. Helemaal eens met Jehoen.

Victor Monza 2008

Citaat van: Jehoentelaar op 25 november 2012 - 19:28:37
Je bent een wereldkampioenschap als je minstens drie continenten aandoet. Oceanië, Australië en de beide Amerika's en je bent er al. Azië als bonus omdat daar het mooie Suzuka ligt. Zou niet weten wat we dan met al die rariteiten moeten in India, Bahrein en dergelijke. Je gaat geen fans opzoeken die er niet zijn.
In lang vervlogen tijden werden er zelfs GP's gereden in Tripoli(  Lybië ) en minder lang geleden in Kyalami ( Zuid Afrika ).

0634


Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 25 november 2012 - 19:28:37
Je bent een wereldkampioenschap als je minstens drie continenten aandoet. Oceanië, Australië en de beide Amerika's en je bent er al. Azië als bonus omdat daar het mooie Suzuka ligt. Zou niet weten wat we dan met al die rariteiten moeten in India, Bahrein en dergelijke. Je gaat geen fans opzoeken die er niet zijn.
Drie continenten, dat zijn dus Europa, Amerika [Brazilie, Canada & de VS] en Azië. Maar waarom zou men niet in Z-Afrika kunnen rijden of Marokko zoals Jeroen opmerkte?


India kan ik begrijpen. Dat is een groeimarkt. Bahrein mag weg, samen met Abu omdat dat meer speeltjes zijn van met oliegeld smijtende sjeiks.




Victor Monza 2008

Citaat van: Franky R. op 25 november 2012 - 20:00:59
Citaat van: Jehoentelaar op 25 november 2012 - 19:28:37
Je bent een wereldkampioenschap als je minstens drie continenten aandoet. Oceanië, Australië en de beide Amerika's en je bent er al. Azië als bonus omdat daar het mooie Suzuka ligt. Zou niet weten wat we dan met al die rariteiten moeten in India, Bahrein en dergelijke. Je gaat geen fans opzoeken die er niet zijn.
Drie continenten, dat zijn dus Europa, Amerika [Brazilie, Canada & de VS] en Azië. Maar waarom zou men niet in Z-Afrika kunnen rijden of Marokko zoals Jeroen opmerkte?


India kan ik begrijpen. Dat is een groeimarkt. Bahrein mag weg, samen met Abu omdat dat meer speeltjes zijn van met oliegeld smijtende sjeiks.
Met Ferrari World er net langs, no way dit is een blijver ( A.D.).

Franky R.

Citaat van: Victor Monza 2008 op 25 november 2012 - 20:03:32
Citaat van: Franky R. op 25 november 2012 - 20:00:59
Citaat van: Jehoentelaar op 25 november 2012 - 19:28:37
Je bent een wereldkampioenschap als je minstens drie continenten aandoet. Oceanië, Australië en de beide Amerika's en je bent er al. Azië als bonus omdat daar het mooie Suzuka ligt. Zou niet weten wat we dan met al die rariteiten moeten in India, Bahrein en dergelijke. Je gaat geen fans opzoeken die er niet zijn.
Drie continenten, dat zijn dus Europa, Amerika [Brazilie, Canada & de VS] en Azië. Maar waarom zou men niet in Z-Afrika kunnen rijden of Marokko zoals Jeroen opmerkte?


India kan ik begrijpen. Dat is een groeimarkt. Bahrein mag weg, samen met Abu omdat dat meer speeltjes zijn van met oliegeld smijtende sjeiks.
Met Ferrari World er net langs, no way dit is een blijver ( A.D.).
Ja, dat heeft Abu Dhabi slim gedaan...Ook jij trapt in die val...want hebben we in Europa geen Autodromo di Enze e Dino Ferrari?
;)

Victor Monza 2008

Citaat van: Franky R. op 25 november 2012 - 20:09:52
Citaat van: Victor Monza 2008 op 25 november 2012 - 20:03:32
Citaat van: Franky R. op 25 november 2012 - 20:00:59
Citaat van: Jehoentelaar op 25 november 2012 - 19:28:37
Je bent een wereldkampioenschap als je minstens drie continenten aandoet. Oceanië, Australië en de beide Amerika's en je bent er al. Azië als bonus omdat daar het mooie Suzuka ligt. Zou niet weten wat we dan met al die rariteiten moeten in India, Bahrein en dergelijke. Je gaat geen fans opzoeken die er niet zijn.
Drie continenten, dat zijn dus Europa, Amerika [Brazilie, Canada & de VS] en Azië. Maar waarom zou men niet in Z-Afrika kunnen rijden of Marokko zoals Jeroen opmerkte?


India kan ik begrijpen. Dat is een groeimarkt. Bahrein mag weg, samen met Abu omdat dat meer speeltjes zijn van met oliegeld smijtende sjeiks.
Met Ferrari World er net langs, no way dit is een blijver ( A.D.).
Ja, dat heeft Abu Dhabi slim gedaan...Ook jij trapt in die val...want hebben we in Europa geen Autodromo di Enze e Dino Ferrari?
;)
Museo Ferrari ligt op 100 km van Imola, de regio is oververzadigd van pretparken allerhande. Ferrari World is big business, vergeet ook niet dat A.D. via Ethiad een van Ferrari's hoofdsponsors is, nog niet gesproken van de afzetmarkt voor hun toerismewagens.

Sabai

http://www.gppits.net/nieuws/inschrijfgeld_fors_verhoogd_voor_topteams/


Na het lezen van dit artikel vroeg ik mij af wat krijgen de teams eigenlijk hiervoor terug?

Kootje

Citaat van: Sabai op 30 november 2012 - 16:08:57
http://www.gppits.net/nieuws/inschrijfgeld_fors_verhoogd_voor_topteams/


Na het lezen van dit artikel vroeg ik mij af wat krijgen de teams eigenlijk hiervoor terug?

Je zou haast denken dat het niet eens meer rendabel is zometeen. ::)

robbert

alé straks krijgen we een nieuwsbericht dat ferrari dreigt om te vertrekken ;D

Franky R.

Citaat van: Sabai op 30 november 2012 - 16:08:57
http://www.gppits.net/nieuws/inschrijfgeld_fors_verhoogd_voor_topteams/


Na het lezen van dit artikel vroeg ik mij af wat krijgen de teams eigenlijk hiervoor terug?
Nog meer geouweho*r en bureaucratie van de FIA... :P
;)

Victor Monza 2008

Citaat van: Sabai op 30 november 2012 - 16:08:57
http://www.gppits.net/nieuws/inschrijfgeld_fors_verhoogd_voor_topteams/


Na het lezen van dit artikel vroeg ik mij af wat krijgen de teams eigenlijk hiervoor terug?
In feite iemand beboeten die succesvol is, natuurlijk krijgen de meest succesvolle teams ook het meeste uit de prijzenpot. Zou zinvol kunnen zijn als men dit uitdeelt aan de mindere teams ( HRT, Marussia en andere Caterhams ) om die wat meer ademruimte te geven. Als het dient om de bobo's nog meer in de watten te leggen absoluut te verwerpen en dan mag JT gelijk ontslag nemen. Heb die fransoos ten andere nooit gemogen, drukdoenerig baasje.

Sabai

Zouden ze dit soms ook nivileren noemen. Is een hot item tegenwoordig  :P.
Maar zoals Victor aangeeft dat als het geld direct terug vloeit naar de lager geklasseerde teams er nog wel wat voor te zeggen is . Het zou alleen een druppel op de hete plaat zijn en niet veel nut hebben.

Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat het allemaal niet meer kostendekkend te krijgen is. En dat er maar eens haast gemaakt moet worden met de budgetcap. I.p.v alles nog duurder te maken.En de sport minder bereikbaar te maken door het achter een decoder te plaatsen waardoor nieuwe kijkers van de sport sowieso zullen afhaken.

Victor Monza 2008

Aanpassing van de reglementen:
Voor 2013: DRS mag enkel nog gebruikt worden in de DRS-zones tijdens practice & qualif.
                  Strengere testen voor de rigiditeit van voorvleugel .
Voor 2014: het electrisch door de pitlane wordt uitgesteld tot 2017.