Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

Citaat van: Figge op 12 november 2012 - 22:26:58
Ik denk dat het niet reeel is om zo'n F1 achtig kampioenschap naast het huidige F1 te hebben.
A1GP en SF zijn recente voorbeelden van dat het publiek blijkbaar niet warm loopt voor het idee dat er een nieuwe klasse is, maar dat dit niet the best of the best is.
Ik zou er wel voor opteren om een EK F1 te hebben, met 1 a 2 jaar auto's... op "klassieke circuits"...
Sleutel tot succes moet zijn dat het gratis toegankelijk blijft voor de fans... dus geen betaal TV of andere ongein...
Tot in de jaren tachtig werd er idd. ook buiten het reguliere WK gereden [Race of Champions]...Ik ben voor een soort Formule 1 EK, waarbij de bedragen laag blijven. Zo hoeven de circuitseigenaren en fans geen topbedragen te betalen, terwijl er toch kan worden genoten van een F1-sfeertje.

Fabian

Formule 1 blijft Formule 1. Een andere raceklasse die moet lijken op F1 maakt geen schijn van kans. Alleen al omdat de F1 de F1 is.

Ik herhaal mezelf.

SDG

Citaat van: Fabian op 12 november 2012 - 22:50:28
Formule 1 blijft Formule 1. Een andere raceklasse die moet lijken op F1 maakt geen schijn van kans. Alleen al omdat de F1 de F1 is.

Ik herhaal mezelf.

De enige Formule 1-achtige klasse die relevant en levensvatbaar is, zijn de Indycars. Maar die rijden dan ook in een land waar de Formule 1 nooit vaste voet aan de grond gekregen heeft.

Fabian

Citaat van: SDG op 13 november 2012 - 09:45:05
Citaat van: Fabian op 12 november 2012 - 22:50:28
Formule 1 blijft Formule 1. Een andere raceklasse die moet lijken op F1 maakt geen schijn van kans. Alleen al omdat de F1 de F1 is.

Ik herhaal mezelf.

De enige Formule 1-achtige klasse die relevant en levensvatbaar is, zijn de Indycars. Maar die rijden dan ook in een land waar de Formule 1 nooit vaste voet aan de grond gekregen heeft.
Dat klopt helemaal. IndyCar is Amerikaans. F1 is Europees.

Matthijs

Citaat van: Fabian op 13 november 2012 - 11:04:32
Citaat van: SDG op 13 november 2012 - 09:45:05
Citaat van: Fabian op 12 november 2012 - 22:50:28
Formule 1 blijft Formule 1. Een andere raceklasse die moet lijken op F1 maakt geen schijn van kans. Alleen al omdat de F1 de F1 is.

Ik herhaal mezelf.

De enige Formule 1-achtige klasse die relevant en levensvatbaar is, zijn de Indycars. Maar die rijden dan ook in een land waar de Formule 1 nooit vaste voet aan de grond gekregen heeft.
Dat klopt helemaal. IndyCar is Amerikaans. F1 is Europees.
Op naar Austin!  ;)

Jehoentelaar

On a related subject zag ik dat de FIA bezig is met plannen voor een GP3 en/of GP2 in de VS. Goedemiddag hoge heren, in de VS is al enkele jaren een driedelige ladder actief onder de naam Road To Indy: de US F2000, het Star Mazda Championship en de Firestone Indy Lights vormen de route tussen de karts en de IndyCar Series. Die kampioenschappen zijn vele malen goedkoper dan de GP3 en GP2 in Europa (en Aziƫ) zijn. En coureurs die vanuit de VS toch naar Europa willen, kunnen ook zonder Amerikaanse GP2/GP3 de overstap maken (Conor Daly).

Waar zijn ze toch soms mee bezig. :D

Fabian

Citaat van: Matthijs op 13 november 2012 - 12:43:37
Citaat van: Fabian op 13 november 2012 - 11:04:32
Citaat van: SDG op 13 november 2012 - 09:45:05
Citaat van: Fabian op 12 november 2012 - 22:50:28
Formule 1 blijft Formule 1. Een andere raceklasse die moet lijken op F1 maakt geen schijn van kans. Alleen al omdat de F1 de F1 is.

Ik herhaal mezelf.

De enige Formule 1-achtige klasse die relevant en levensvatbaar is, zijn de Indycars. Maar die rijden dan ook in een land waar de Formule 1 nooit vaste voet aan de grond gekregen heeft.
Dat klopt helemaal. IndyCar is Amerikaans. F1 is Europees.
Op naar Austin!  ;)
Ach ja. Bernie verlangde weer eens naar een one-night-stand...  ;)

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2012 - 14:13:44
On a related subject zag ik dat de FIA bezig is met plannen voor een GP3 en/of GP2 in de VS. Goedemiddag hoge heren, in de VS is al enkele jaren een driedelige ladder actief onder de naam Road To Indy: de US F2000, het Star Mazda Championship en de Firestone Indy Lights vormen de route tussen de karts en de IndyCar Series. Die kampioenschappen zijn vele malen goedkoper dan de GP3 en GP2 in Europa (en Aziƫ) zijn. En coureurs die vanuit de VS toch naar Europa willen, kunnen ook zonder Amerikaanse GP2/GP3 de overstap maken (Conor Daly).

Waar zijn ze toch soms mee bezig. :D
Maar ik daar antwoord op geven? Ja, ik mag daar antwoord op geven! Politiek! Dat is de reden van Bernie, om de GP2 en GP3 te willen introduceren in de VS.


Dat de Indy Lights en Star Mazda al goed genoeg zijn, boeit die ouwe niet. Want hij heeft er geen belang in of kon dat niet voor elkaar krijgen.

Jehoentelaar

Dan kan ik hem vertellen dat de oude baas er geen cent winst op gaat maken. Wordt net zo'n succes als de GP2 Asia. Geen hond die in de VS zit te wachten op een veel te duur kampioenschap wat leidt naar iets on-Amerikaans.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2012 - 19:20:28
Dan kan ik hem vertellen dat de oude baas er geen cent winst op gaat maken. Wordt net zo'n succes als de GP2 Asia. Geen hond die in de VS zit te wachten op een veel te duur kampioenschap wat leidt naar iets on-Amerikaans.
ROFLOL...4 races in 2011, voordat het als een nachtkaars uitging...Maar ja, Bernie heeft al jaren een betonnen plaat van ruim 1 meter dik voor zijn grijze kop hangen.

Kootje

#1240
http://www.gppits.net/nieuws/mijn_vertrek_kan_f1_races_kosten/

Lijkt me toch echt sterk.
Tuurlijk heeft de man z'n connecties, maar ik kan me niet voorstellen dat er races van de kalender zullen verdwijnen omdat hij vertrekt.
In ieder geval niet onder het mom van: Jij weg? .... wij stappen ook op.

Wat uiteraard wel kan is dat diverse promotors er met de nieuwe onderhandelaar niet uit zullen komen, en daardoor van de kalender verdwijnen.
Maar die hernieuwde onderhandelingen zouden net zo goed kunnen stranden indien deze met Bernie gevoerd zouden worden, dus ......
Bernie maakt zich hier nu belangrijker dan hij nog is, niemand is onvervangbaar.

En mocht het idd zover komen dat sommige promotors zich terugtrekken door zijn vertrek, dan zijn er nog genoeg die graag z'n plaats in zullen nemen.
Zolang er geen concrete namen vallen (bijv. Spa, Suzuka, Notre Dame) maak ik me geen zorgen om dit verhaal.

0634

In zoverre maak ik mij wel zorgen dat de F1 wel eens ten prooi kan vallen aan het machtsvacuum dat kan ontstaan als hij er niet meer is. Een sterke leider (en dat is hij toch) houdt toch ook de troepen bij elkaar.

Maar dat er een paar promotors teleurgesteld zijn zal mij verder ook jeuken.

Edwin90

Laten we hopen dat India en Korea daar ook bij zitten.  :D Oppakken die ouwe! ;)

robbert

Citaat van: Kootje op 24 november 2012 - 09:57:56
http://www.gppits.net/nieuws/mijn_vertrek_kan_f1_races_kosten/

Lijkt me toch echt sterk.
Tuurlijk heeft de man z'n connecties, maar ik kan me niet voorstellen dat er races van de kalender zullen verdwijnen omdat hij vertrekt.
In ieder geval niet onder het mom van: Jij weg? .... wij stappen ook op.

Wat uiteraard wel kan is dat diverse promotors er met de nieuwe onderhandelaar niet uit zullen komen, en daardoor van de kalender verdwijnen.
Maar die hernieuwde onderhandelingen zouden net zo goed kunnen stranden indien deze met Bernie gevoerd zouden worden, dus ......
Bernie maakt zich hier nu belkangrijker dan hij nog is, niemand is onvervangbaar.

En mocht het idd zover komen dat sommige promotors zich terugtrekken door zijn vertrek, dan zijn er nog genoeg die graag z'n plaats in zullen nemen.
Zolang er geen concrete namen vallen (bijv. Spa, Suzuka, Notre Dame) maak ik me geen zorgen om dit verhaal.

nu verdwijnen er ook races, door hem. Hij is de man die f1 stilletjes aan, uit europa wil halen. Hij doet het slim. Eerst wat races schrappen, en dan opeens geen meer

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 november 2012 - 10:22:50
In zoverre maak ik mij wel zorgen dat de F1 wel eens ten prooi kan vallen aan het machtsvacuum dat kan ontstaan

Welk machtsvacuum?
Hij is toch niets meer dan 'n personeelslid van CBV oid?
Die schuiven gewoon 'n ander naar voren om met de promotors om tafel te gaan zitten.
Normaal gesproken zou ik dan bang zijn dat dit 'n zakenmannetje is die niets met F1 heeft en alleen maar aan geld denkt, maar ja ..... dat gevoel heb ik bij Bernie ook al jaren, dus ...... ::)