Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Figge

Citaat van: SDG op 04 november 2012 - 09:26:11
Citaat van: Matthijs op 03 november 2012 - 20:24:07
Kort antwoord: Jos Verstappen in de Arrows in 2001 kwalificeerde zich gemiddeld op grotere afstand van de pole dan Caterham en Marussia. Nu jij weer...

Je mag evenwel niet uit het oog verliezen dat de F1 tegenwoordig veel meer in een keurslijf zit dan pakweg tien jaar geleden, waardoor er een zekere nivellering ontstaan is (zie maar bv. in Q1 gisteren, waar de eerste tien weer binnen een seconde zaten). Door het testverbod en de alsmaar nauwer wordende speelruimte in de technische reglementen zijn de teams nu een stuk meer beperkt in hun technische ontwikkeling, waardoor de kleinere teams hun achterstand op de toppers relatief gezien binnen de perken kunnen houden. Indien topteams als Red Bull, Ferrari of McLaren nu nog steeds onbeperkt konden testen en geld over de balk gooien en er geen beperkingen waren in het motorenreglement, was het gat met de kleinere teams nu wellicht ook veel groter geweest; misschien haalden die zelfs niet eens de 107%-kwalificatielimiet.

Mee eens. En daarom vind ik dat je wat zou moeten doen aan het wegnemen van de het duurste aspect van F1, namelijk de ontwikkelkosten.
Je moet het minder relevant maken om zo ongekend veel kosten te maken voor 1 tiende. Na 2014 komt de 1.6 turbo.
Daar gaat alweer zo ongekend veel geld in... Zorg er ook daar voor dat allerlei specifieke waarden worden voor de PK's, de Nm's, de KW's ed. worden vastgelegd. Als die bereikt worden is het voor dat jaar niet meer relevant om er tientallen miljoenen tegenaan te gooien om toch dat ene % meer vermogen te vinden. Type motor? V6, 4 cil. in lijn, boxer? Is volgens mij dan niet meer zo relevant... slechts een keuze...
Echter exclusieve merken als Ferrari kunnen een V blok hanteren. En bijvoorbeeld Renault een 4 in lijn... Everybody happy

Jozef

Citaat van: SDG op 03 oktober 2012 - 19:20:33
Citaat van: Edwin90 op 03 oktober 2012 - 18:42:03
Over de toekomst....de lage neuzen zouden per 2014 terug gaan keren.

Leesvoer bij het plaatje: http://scarbsf1.com/blog1/2012/10/01/2013-technical-regulation-changes/

Mijn zegen hebben ze!

Een beetje een terugkeer naar de eerste helft van de jaren negentig, precies...

Zo ver moet je niet terug hoor (BrawnGP en anderen, 2009).

Fabian


SDG

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/magny-cours-vervangt-new-jersey-in-2013/

Het ene Mickey Mouse-circuit vervangt het andere. Dus geen Paul Ricard, maar wellicht opnieuw Magny-Cours...

Fabian

Citaat van: SDG op 08 november 2012 - 11:57:44
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/magny-cours-vervangt-new-jersey-in-2013/

Het ene Mickey Mouse-circuit vervangt het andere. Dus geen Paul Ricard, maar wellicht opnieuw Magny-Cours...
Ja joh. Eerst was het zo goed als zeker dat het Paul Ricard zou worden en nu wordt het weer Magny Cours. Geen pijl op te trekken...

Kootje

Paul Ricard vind ik maar 'n veredeld testbaantje, dus wat mij betreft wordt 't Magny-Cours.
Vooral de hairpin heb ik mooie herinneringen aan, de rest was idd ruk.

Jehoentelaar

Vind het wel een aardig circuit. Start/finish tot Adelaide Hairpin is sowieso leuk, daarna is het een beetje boel Mickey Mouse maar wel met enkele snelle bochten erin. En ach, Disneyland is om de hoek. 8)

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 08 november 2012 - 22:38:05
Vind het wel een aardig circuit. Start/finish tot Adelaide Hairpin is sowieso leuk, daarna is het een beetje boel Mickey Mouse maar wel met enkele snelle bochten erin. En ach, Disneyland is om de hoek. 8)
Misschien moeten ze Mickey Mouse dan maar gewoon het circuit op donderen.  ;)
Persoonlijk zou ik liever Imola terug zien op de kalender.

Jozef

Zijn er eigenlijk überhaupt circuits in Frankrijk die de moeite waard zijn? We kennen natuurlijk allemaal de legendarische GP van Dijon in '79 maar dat circuit zal wel vervallen zijn neem ik aan (anders zouden we er meer over gehoord hebben). Met de huidige wagens valt daar trouwens toch ook niet te racen zoals Villeneuve en Arnoux deden.

Eigenlijk raar voor toch een vrij groot land, dat enkele grote F1-namen heeft geleverd, dat er geen enkel boeiend circuit is. ^^

Fabian

Citaat van: Jozef op 08 november 2012 - 23:23:09
Zijn er eigenlijk überhaupt circuits in Frankrijk die de moeite waard zijn? We kennen natuurlijk allemaal de legendarische GP van Dijon in '79 maar dat circuit zal wel vervallen zijn neem ik aan (anders zouden we er meer over gehoord hebben). Met de huidige wagens valt daar trouwens toch ook niet te racen zoals Villeneuve en Arnoux deden.

Eigenlijk raar voor toch een vrij groot land, dat enkele grote F1-namen heeft geleverd, dat er geen enkel boeiend circuit is. ^^
Pff. Zou het niet weten. Misschien Le Mans afsluiten voor een F1 race? Raceje door Pau?

Jozef

Le Mans is nu ook niet het meest boeiende circuit vind ik. Denk trouwens dat de F1-motoren het er nog geen hele race uithouden met die gigantische rechte stukken. ;D

Fabian

Citaat van: Jozef op 08 november 2012 - 23:30:19
Le Mans is nu ook niet het meest boeiende circuit vind ik. Denk trouwens dat de F1-motoren het er nog geen hele race uithouden met die gigantische rechte stukken. ;D
Hahaa mooi toch. Dan wordt het een echte uitputtingsslag...

Jehoentelaar

Le Mans Bugatti is het permanente circuit (La Sarthe is de variant voor de 24 Heures), en dat is meer een motorcircuit. Dijon-Prenois is recent nog onderdeel geweest van de DTM-kalender, maar voldoet bij lange na niet aan de hedendaagse eisen van de Formule 1. Zelfs Zandvoort zou eerder in aanmerking komen voor een GP. Pau is echt gekkenwerk, daar passen de Formule 3's maar net doorheen.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 08 november 2012 - 23:23:09
Zijn er eigenlijk überhaupt circuits in Frankrijk die de moeite waard zijn? We kennen natuurlijk allemaal de legendarische GP van Dijon in '79 maar dat circuit zal wel vervallen zijn neem ik aan (anders zouden we er meer over gehoord hebben). Met de huidige wagens valt daar trouwens toch ook niet te racen zoals Villeneuve en Arnoux deden.

Eigenlijk raar voor toch een vrij groot land, dat enkele grote F1-namen heeft geleverd, dat er geen enkel boeiend circuit is. ^^
Paul Richard is eigendom van Bernie Ecclestone.... 8)

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 09 november 2012 - 13:30:45
Le Mans Bugatti is het permanente circuit (La Sarthe is de variant voor de 24 Heures), en dat is meer een motorcircuit. Dijon-Prenois is recent nog onderdeel geweest van de DTM-kalender, maar voldoet bij lange na niet aan de hedendaagse eisen van de Formule 1. Zelfs Zandvoort zou eerder in aanmerking komen voor een GP. Pau is echt gekkenwerk, daar passen de Formule 3's maar net doorheen.

Klopt, Bugatti is meer iets voor motoren. De Formule 1 is daar ooit één keer geweest, in 1967, maar het was zelfs voor die tijd een zodanig saaie bedoening dat men er nooit meer teruggekeerd is. Dat zelfs in Grand Prix Legends, waar het seizoen 1967 gesimuleerd wordt, Le Mans vervangen is door Rouen (hoewel niet historisch correct dus) zegt genoeg over het entertainmentgehalte van die Grote Prijs.