Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

De turbos van eind jaren 70 en de jaren 80 waren geweldig qua geluid.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 29 september 2012 - 11:04:01
De turbos van eind jaren 70 en de jaren 80 waren geweldig qua geluid.

Als ik de filmpjes op youtube terug kijk van die tijd vind ik persoonlijk het geluid ook bagger. En ik denk dat het daar sowieso niet op gaat lijken mag ik hopen F1 was toch vooruitgang en inovatie .

Figge

Ik weet niet. Ik zou het eerst eens moeten zien en horen.
De hybride WEC auto's, maken wellicht minder geluid, maar om te zien is de snelheid des te indrukwekkender.
Ik weet wel dat het huidige geluid echt fanatastisch is. Daar moet je hoe dan ook op inboeten... Hoe dan ook jammer...

Kootje

Och ..... hebben we die geluidsdiscussiew weer.  :D

Toen we van V12 naar V10 gingen riep men dezelfde dingen als nu, en nu vinden we dit geluid weer fantastisch.
Zal allemaal best meevallen, en anders went 't wel weer. :-\

0634

Citaat van: Sabai op 29 september 2012 - 11:18:04
Citaat van: Jeroen op 29 september 2012 - 11:04:01
De turbos van eind jaren 70 en de jaren 80 waren geweldig qua geluid.

Als ik de filmpjes op youtube terug kijk van die tijd vind ik persoonlijk het geluid ook bagger. En ik denk dat het daar sowieso niet op gaat lijken mag ik hopen F1 was toch vooruitgang en inovatie .

Op de V12's na, het mooiste geluid ooit. (naar mij mening)

Figge

Citaat van: Jeroen op 29 september 2012 - 12:38:25
Citaat van: Sabai op 29 september 2012 - 11:18:04
Citaat van: Jeroen op 29 september 2012 - 11:04:01
De turbos van eind jaren 70 en de jaren 80 waren geweldig qua geluid.

Als ik de filmpjes op youtube terug kijk van die tijd vind ik persoonlijk het geluid ook bagger. En ik denk dat het daar sowieso niet op gaat lijken mag ik hopen F1 was toch vooruitgang en inovatie .

Op de V12's na, het mooiste geluid ooit. (naar mij mening)

Dat is waar. Ik ben die 2 jaar ook naar SF op Assen gegaan.
Die V12's produceren gegarandeerd meer geluid dan de F1 V8's...

Sabai

Ja die v12 blijven het mooist.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 29 september 2012 - 11:04:01
De turbos van eind jaren 70 en de jaren 80 waren geweldig qua geluid.


En qua power...Ik vind het tot op de dag van vandaag erg bijzonder, dat ze bijna 1500 pk uit een 1500cc motortje konden peuteren.


Dat gaan we vanaf 2014 niet meemaken, helaas...


CitaatToen we van V12 naar V10 gingen riep men dezelfde dingen als nu, en nu vinden we dit geluid weer fantastisch.[/size]Zal allemaal best meevallen, en anders went 't wel weer.



Ja, net zoals die 'vogelbekdier-neuzen'...In Rotterdam viel het mij niet eens op toen Rosberg en Giedo voorbij knalden!

Sabai

http://blog.formule1center.eu/12/09/2012/id=212


Kwam dit bericht tegen. Vraag me af word die ouwe nu echt gek of ben ik het  :D :D :D

Kootje

 :-\

Ik weet 't nu ook niet meer.  :D

Fabian

Ik denk dat Bernie het zelf ook niet meer weet. Maar volgens mij wil hij toch echt de V6 turbo krachtbronnen nog een tijdje uitstellen.

0634

Het staat er gewoon verkeerd. Bernie heeft op Maranello inderdaad de motoren gehoord en vind het samen met Luca vreselijk klinken. Vreselijk.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 01 oktober 2012 - 17:45:24
http://blog.formule1center.eu/12/09/2012/id=212


Kwam dit bericht tegen. Vraag me af word die ouwe nu echt gek of ben ik het  :D :D :D


Die ouwe is al gek, jij wordt het [van Bernie]... :P

Jehoentelaar

Citaat van: Figge op 29 september 2012 - 11:46:50
Ik weet niet. Ik zou het eerst eens moeten zien en horen.
De hybride WEC auto's, maken wellicht minder geluid, maar om te zien is de snelheid des te indrukwekkender.
Ik weet wel dat het huidige geluid echt fanatastisch is. Daar moet je hoe dan ook op inboeten... Hoe dan ook jammer...
Toen ik die hybrides uit het WEC hoorde dacht ik niet dat ze minder geluid maakten, maar dat er helemaal niks uit kwam. Op bepaalde punten rond het circuit van Spa hoorde je die e-trons van Audi gewoon niet, alleen de Michelins die eronder zaten.

Zouden we wel mee naar Laguna Seca kunnen. De milieustrijd omtrent geluid die ze daar voeren schijnt nog erger te zijn dan in Zandvoort en Assen bij elkaar.

0634

Werkelijk? Is er een volk dat nog meer zeurt dan? Een volk dat willens en wetens naast een circuit gaat wonen en dan zeurt om geluid? Of naast Schiphol en dan zeikt over laaghangende jets? Er is dus werkelijk een volk even idioot als wij?