Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Enzo

Citaat van: Matthijs op 21 juli 2012 - 12:48:23
Citaat van: Enzo op 20 juli 2012 - 17:15:06
Vooral op banen zoals Monaco en Valencia zijn de verschillen nihil.
Vergelijk voor de Gp2 tijden van Monaco 2011 maar eens met de F1.

Er mag van mij wel een iets groter verschil in zitten als koningsklasse van de autosport.
Het onderstreept eigenlijk alleen MarkF1gge's punt dat de huidige F1 te langzaam is geworden.

Ok daar gaat 'ie:
Poletijd gp2 Monaco 2011: 1:21.7, traagste tijd F1: 1:18.7. Verschil 3 s.
Monaco 2012: 1:21.1 vs 1:19.3, verschil slechts 1.8, maar plek 23 reed al een 1:18.4 (verschil 2,7 s)
Valencia 2012: gp2-pole 1:47.3, traagste f1: 1:42.6. Verschil 4,7 s.

Kortom, F1 is trager dan vroeger maar nog veel sneller dan de gp2.

Nou, ik heb geen zin om te zoeken om eerlijk te zijn. Maar ik kan me toch echt herinneren dat de GP2 al een aantal keer sneller is geweest dan HRT en Marussia.
Miss. dat ik er later nog even voor ga zitten... ;)


Wizard

Interessant! Heb me sowieso altijd afgevraagd waarom VAG zich niet bemoeit met de autosport (F1).

Franky R.

#1098
[quote author=Wizard link=topic=11248.msg330819#msg330819 date=1342943625]
Interessant! Heb me sowieso altijd afgevraagd waarom VAG zich niet bemoeit met de autosport (F1).


Huh?
Audi = VAG = Le Mans... ;)

Maar toegegeven...Met welke reden zou VAG zich met de F1 bemoeien? De technische vrijheid is drastisch ingeperkt, terwijl de kosten nog steeds te hoog zijn. :-[

0634

Vooralsnog denk ik dat het alleen om motoren gaat, Franky.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 22 juli 2012 - 13:01:49
Vooralsnog denk ik dat het alleen om motoren gaat, Franky.


Dat bedoel ik ook. Er is voor VAG vooralsnog geen reden om in de F1 te stappen vanwege de té starre regels voor de motoren.


Op Le Mans kunnen de fabrikanten zich nog onderscheiden [KERS, Hybrid, Diesel], waar dat al helemaal niet meer kan in de F1.


Daarom schreef ik eerder dat de FIA had moeten kiezen voor 1 vaste cilinderinhoud met turbo [1600 cc] en de configuratie vrij had moeten laten. Of drie keuzes aanbieden; V6, vijfcilinder of viercilinder.


Franky R.

Citaat van: SDG op 18 september 2012 - 10:42:23
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/getrapte-neus-na-een-jaar-weer-verleden-tijd/


Ha, het is officieel. Maar ik erger mij wel aan het domme geleuter over een mogelijk aerodynamisch voordeel...Damn, zet er gewoon een kap eroverheen en klaar! >:(

Matthijs

Dom geleuter? Je denkt toch niet dat er nog maar een vierkante centimeter bodywork is dat niet getest en verbeterd is?

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 18 september 2012 - 15:49:51
Dom geleuter? Je denkt toch niet dat er nog maar een vierkante centimeter bodywork is dat niet getest en verbeterd is?


Ja, dom geleuter...omdat er nu opeens gesteggel wordt over een mogelijk aerodynamisch voordeel.


CitaatDat mag op een dusdanige wijze dat teams geen oneerlijke aerodynamische voordelen van die kap kunnen hebben. De puntjes van het akkoord moeten nog op de i worden gezet, maar volgens mij kan het niet meer mis gaan. Ik zie het niet fout gaan


Beschrijf dat toch gewoon die kap en dan weet iedereen waar hij aan toe is...Ze doen nu heel moeilijk over iets van eigenlijk heel simpel is. En winglets of andere liflafjes op de neus waren toch al verboden, dus ik zie het probleem niet.

Franky R.


Wizard

Citaat van: Franky R. op 18 september 2012 - 13:49:07
Citaat van: SDG op 18 september 2012 - 10:42:23
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/getrapte-neus-na-een-jaar-weer-verleden-tijd/


Ha, het is officieel. Maar ik erger mij wel aan het domme geleuter over een mogelijk aerodynamisch voordeel...Damn, zet er gewoon een kap eroverheen en klaar! >:(

Inderdaad. Kun je de kap meteen doortrekken tot over de cockpit. Twee problemen, één oplossing. ;)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 18 september 2012 - 18:52:14
Citaat van: Franky R. op 18 september 2012 - 13:49:07
Citaat van: SDG op 18 september 2012 - 10:42:23
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/getrapte-neus-na-een-jaar-weer-verleden-tijd/


Ha, het is officieel. Maar ik erger mij wel aan het domme geleuter over een mogelijk aerodynamisch voordeel...Damn, zet er gewoon een kap eroverheen en klaar! >:(

Inderdaad. Kun je de kap meteen doortrekken tot over de cockpit. Twee problemen, één oplossing. ;)


Kijk, jij snapt h'm....Hehehehehe! ;) ;) ;)


Edwin90


Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 19 september 2012 - 13:38:47
Citaat van: SDG op 18 september 2012 - 10:42:23
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/getrapte-neus-na-een-jaar-weer-verleden-tijd/

Beste nieuws van het jaar wat mij betreft. God wat heb ik de schurft aan die bultneuzen.
;D ;D ;D


Maar ik moet toegeven dat, toen ik eventjes in Rotterdam was, niet echt op de neus van de auto's lette...Stond veel meer te genieten van de sounds en snelheid. :)