Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Figge

Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar dit ziet er op beeld ook gewoon sneller uit dan in 2012. En dat terwijl ik hier toch ook een belachelijk fenomeen zie wat gelukkig wel weer verdwenen is: Gegroefde banden!! Stel je eens voor hoe snel ze anders zouden zijn geweest!!
Ja, de F2004 is wel het toppunt van wat F1 kan zijn.

Enzo

Nog zo'n indrukwekkend filmpje, heerlijk die gillende V10!  8)


SanderD

Citaat van: Franky R. op 19 juli 2012 - 14:48:12
Citaat van: Gonzalo op 19 juli 2012 - 07:56:57
Het klinkt misschien gek, maar dat mis ook ergens ook wel... Onbetrouwbare wagens  :D


Ja, het is best een tijdje geleden dat een auto uitviel met de vlammen boven de 'motorkap' uit...Wie was de laatste? Wat dat niet Heikki in Singapore? Toen hij zelf het brandje bluste?

Heidfeld 2011 op de hungaroring ;)

Figge

Citaat van: Enzo op 19 juli 2012 - 20:37:12
Nog zo'n indrukwekkend filmpje, heerlijk die gillende V10!  8)



Zeker weten. De wetenschap alleen al, dat er ruim 150 PK meer in die machines zaten dan nu... waarschijnlijk nog wel meer.
Op Monza klokten bijna 380 in de kwalifiactie!! 360 in de race...
Moet je de topsnelheden van nu vergelijken met die van toen, schandalig eigenlijk, maar ja...
Aerodynamisch beter dan nu... In de drang naar het verlagen van kosten hadden eigenlijk de formule van 2004 moeten "bevriezen".
Niet het eerst langzamer maken en dan bevriezen, zonde van het geld en van de snelheid...

Gonzalo

Citaat van: Mark F1gge op 19 juli 2012 - 19:37:58
Het is ook een beetje raar wat er de laatste jaren met de reglementen is gebeurd.
Alles wat voor extra snelheid en vermogen zorgt wordt verboden. Het is niet voor niets dat de Ferrari uit 2004 nu al 8 seizoenen de snelste auto allertijden is. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Inderdaad. Ik vind dat eveneens ongelofelijk.
Kan iemand de impact van het nieuwe motorreglement op dat vlak eens analyseren? Gaan de auto's hierdoor inderdaad terug iets sneller worden, zoals ik op sommige fora reeds mocht lezen?
Ik veronderstel dat deze ook een maximale turbodruk krijgen?

Sabai

Citaat van: Gonzalo op 20 juli 2012 - 13:42:03
Citaat van: Mark F1gge op 19 juli 2012 - 19:37:58
Het is ook een beetje raar wat er de laatste jaren met de reglementen is gebeurd.
Alles wat voor extra snelheid en vermogen zorgt wordt verboden. Het is niet voor niets dat de Ferrari uit 2004 nu al 8 seizoenen de snelste auto allertijden is. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Inderdaad. Ik vind dat eveneens ongelofelijk.
Kan iemand de impact van het nieuwe motorreglement op dat vlak eens analyseren? Gaan de auto's hierdoor inderdaad terug iets sneller worden, zoals ik op sommige fora reeds mocht lezen?
Ik veronderstel dat deze ook een maximale turbodruk krijgen?

Ik weet er niet het zijne van maar er zullen ongetwijfeld weer allerlei restricties aan verbonden zijn.

Maar ik ben wel blij dat er weer grote regel verandering zit aan te komen waardoor de teams weer wat te doen hebben ( de huidige wagens zijn al redelijk doorontwikkeld en er zijn hoogstens hier en daar een paar duizendsten van een seconde te vinden) . Het is leuk dat het veld zo dicht op elkaar zit maar ik ben toe aan wat nieuws.

Matthijs

Citaat van: Enzo op 19 juli 2012 - 19:51:17
Zeker onbegrijpelijk, de afgelopen 2 jaar zijn zelfs de kleinste F1-teams langzamer dan de GP2 op sommige banen.
Ik hoor dat wel vaker, maar kun je het bewijzen? Ik heb het namelijk nooit gezien.

Sabai

Citaat van: Matthijs op 20 juli 2012 - 14:10:01
Citaat van: Enzo op 19 juli 2012 - 19:51:17
Zeker onbegrijpelijk, de afgelopen 2 jaar zijn zelfs de kleinste F1-teams langzamer dan de GP2 op sommige banen.
Ik hoor dat wel vaker, maar kun je het bewijzen? Ik heb het namelijk nooit gezien.

Ik heb de tijden wel eens vergeleken en idd de achterhoede teams zijn soms langzamer in racepace dan een gp2 wagen die vooraan rijd.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 20 juli 2012 - 14:12:01
Citaat van: Matthijs op 20 juli 2012 - 14:10:01
Citaat van: Enzo op 19 juli 2012 - 19:51:17
Zeker onbegrijpelijk, de afgelopen 2 jaar zijn zelfs de kleinste F1-teams langzamer dan de GP2 op sommige banen.
Ik hoor dat wel vaker, maar kun je het bewijzen? Ik heb het namelijk nooit gezien.

Ik heb de tijden wel eens vergeleken en idd de achterhoede teams zijn soms langzamer in racepace dan een gp2 wagen die vooraan rijd.
Je bedoelt dat de snelste GP2 coureur met bijna lege tank en verse banden een fractie langzamer is dan de traagste F1-rijder met bijna volle tanks en versleten banden? Ik durf te wedden dat bij een Grosjean of een Razia in een GP2 zeker twee à drie seconden langzamer is dan in een HRT met dezelfde banden en benzine. Wat overigens nog steeds beschamend is voor HRT, maar dat terzijde.

P.S. Ik begrijp dat jullie het enkel als voorbeeld aandroegen, dus excuses voor mijn felheid!  :)

Enzo

Vooral op banen zoals Monaco en Valencia zijn de verschillen nihil.
Vergelijk voor de Gp2 tijden van Monaco 2011 maar eens met de F1.

Er mag van mij wel een iets groter verschil in zitten als koningsklasse van de autosport.
Het onderstreept eigenlijk alleen MarkF1gge's punt dat de huidige F1 te langzaam is geworden.

Figge

Idd F1 is een beetje een trage sport aan het worden  :D


Fabian

Citaat van: Mark F1gge op 20 juli 2012 - 19:06:00
Idd F1 is een beetje een trage sport aan het worden  :D


Klopt helemaal. Ik haal die Alonso nog in op mijn omafiets! Pfoe!

Figge

Ja logisch dat je die gekke Spanjaard inhaalt...
Probeer Narian eens!! Das tenminste een echte held, dan piep je wel anders  :D

Fabian

Citaat van: Mark F1gge op 20 juli 2012 - 20:38:03
Ja logisch dat je die gekke Spanjaard inhaalt...
Probeer Narian eens!! Das tenminste een echte held, dan piep je wel anders  :D
Ik was op weg naar Narain die op P1 lag, maar toen kwam ik Maldonado tegen in zijn Williams en die reed mij zomaar van mijn omafietsje af. Maar Narain had ik waarschijnlijk toch nooit kunnen inhalen...

Matthijs

Citaat van: Enzo op 20 juli 2012 - 17:15:06
Vooral op banen zoals Monaco en Valencia zijn de verschillen nihil.
Vergelijk voor de Gp2 tijden van Monaco 2011 maar eens met de F1.

Er mag van mij wel een iets groter verschil in zitten als koningsklasse van de autosport.
Het onderstreept eigenlijk alleen MarkF1gge's punt dat de huidige F1 te langzaam is geworden.

Ok daar gaat 'ie:
Poletijd gp2 Monaco 2011: 1:21.7, traagste tijd F1: 1:18.7. Verschil 3 s.
Monaco 2012: 1:21.1 vs 1:19.3, verschil slechts 1.8, maar plek 23 reed al een 1:18.4 (verschil 2,7 s)
Valencia 2012: gp2-pole 1:47.3, traagste f1: 1:42.6. Verschil 4,7 s.

Kortom, F1 is trager dan vroeger maar nog veel sneller dan de gp2.