Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Figge

Citaat van: Franky R. op 17 juli 2012 - 17:09:20
Citaat van: Gonzalo op 17 juli 2012 - 14:02:14
Beide eigenlijk.
Formule 1 is voor mij nog altijd een perfect duet van techniek en rijderstalent.

Wat de grondeffectwagens ed. betreft, heb je uiteraard gelijk. Naar die tijd heb ik geen heimwee.
Turbowagens met 1000 pk en meer, dat hoeft ook al niet voor mij.

Ik vind het gewoon jammer dat alles nu zo hard beknot wordt (zie ook de revlimiter, bevriezing ontwikkeling motoren).
Het moet niet altijd maar sneller, maar van het huidige downsizen wordt ik ook niet vrolijk. Wagens van tien jaar geleden waren krachtiger en sneller dan de modellen die er nu rondrijden, dat klopt naar mijn gevoel niet.
Combineer dat met de vele 'showcircuits' die maar steeds aan de kalender worden toegevoegd, en je krijgt parades in plaats van races.

De nieuwe V6-motoren gaan naar mijn kennis niet meteen beperkingen krijgen (buiten de revlimiter dan, maar die limiet ligt best hoog) en turbo's.
Het is misschien gewoon de nostalgie die de overhand neemt, maar ik kijk hier echt naar uit. Misschien wel tegen beter weten in.


Ik begrijp je wel hoor!


Ik erger mij aan veel meer zaken dan alleen maar de downsizing! Zo vind ik het eeuwige zonde dat de vrijdagtestrijder is verdwenen. Althans, de vrijdagtestrijder met een eigen auto. Hoe wil je een rookie nog optimaal voorbereiden op een seizoen F1?!


Ook stoor ik mij aan het huidige toelatingsbeleid. Toen ik mij echt begon te interesseren voor de F1 [1988], had je heel wat meer F1-teams in de paddock staan. Ja, daar zaten ook obsure teams tussen [Andrea Moda!]...Maar menige topper heeft het vak geleerd in een klein team met een man en een anderhalve paardenkop.


Wat ik het meest mis, is de vrijheid van keuze. Vroeger had je de V8, V12 of V10. Later bleek de V10 het ideale configuratie te zijn. Accoord, maar om nu iedereen te verplichten om met een V8 of straks een V6 te rijden?!


Ik had liever gezien dat de FIA drie optie's had aangeboden. Een turbomotor van 1600cc, uitgevoerd als V6, vijfcilinder of viercilinder. Ik denk dat er dan aardig wat fabrikanten hun interesse weer op de F1 zouden richten.
Maar helaas, Jean Todt koos voor een 'gemiste kans'... :(

Tsja de vrijdagtester... Mooi fenomeen. Misschien moeten ze de teams daar geen keuze vrijheid in geven. Verplicht 1 auto voor 1 sessie op de vrijdag naar een rookie...

SanderD

Citaat van: Mark F1gge op 17 juli 2012 - 18:56:43
Citaat van: Franky R. op 17 juli 2012 - 17:09:20
Citaat van: Gonzalo op 17 juli 2012 - 14:02:14
Beide eigenlijk.
Formule 1 is voor mij nog altijd een perfect duet van techniek en rijderstalent.

Wat de grondeffectwagens ed. betreft, heb je uiteraard gelijk. Naar die tijd heb ik geen heimwee.
Turbowagens met 1000 pk en meer, dat hoeft ook al niet voor mij.

Ik vind het gewoon jammer dat alles nu zo hard beknot wordt (zie ook de revlimiter, bevriezing ontwikkeling motoren).
Het moet niet altijd maar sneller, maar van het huidige downsizen wordt ik ook niet vrolijk. Wagens van tien jaar geleden waren krachtiger en sneller dan de modellen die er nu rondrijden, dat klopt naar mijn gevoel niet.
Combineer dat met de vele 'showcircuits' die maar steeds aan de kalender worden toegevoegd, en je krijgt parades in plaats van races.

De nieuwe V6-motoren gaan naar mijn kennis niet meteen beperkingen krijgen (buiten de revlimiter dan, maar die limiet ligt best hoog) en turbo's.
Het is misschien gewoon de nostalgie die de overhand neemt, maar ik kijk hier echt naar uit. Misschien wel tegen beter weten in.


Ik begrijp je wel hoor!


Ik erger mij aan veel meer zaken dan alleen maar de downsizing! Zo vind ik het eeuwige zonde dat de vrijdagtestrijder is verdwenen. Althans, de vrijdagtestrijder met een eigen auto. Hoe wil je een rookie nog optimaal voorbereiden op een seizoen F1?!


Ook stoor ik mij aan het huidige toelatingsbeleid. Toen ik mij echt begon te interesseren voor de F1 [1988], had je heel wat meer F1-teams in de paddock staan. Ja, daar zaten ook obsure teams tussen [Andrea Moda!]...Maar menige topper heeft het vak geleerd in een klein team met een man en een anderhalve paardenkop.


Wat ik het meest mis, is de vrijheid van keuze. Vroeger had je de V8, V12 of V10. Later bleek de V10 het ideale configuratie te zijn. Accoord, maar om nu iedereen te verplichten om met een V8 of straks een V6 te rijden?!


Ik had liever gezien dat de FIA drie optie's had aangeboden. Een turbomotor van 1600cc, uitgevoerd als V6, vijfcilinder of viercilinder. Ik denk dat er dan aardig wat fabrikanten hun interesse weer op de F1 zouden richten.
Maar helaas, Jean Todt koos voor een 'gemiste kans'... :(

Tsja de vrijdagtester... Mooi fenomeen. Misschien moeten ze de teams daar geen keuze vrijheid in geven. Verplicht 1 auto voor 1 sessie op de vrijdag naar een rookie...

Nee! Wat zijn saaie vrijdag zou dat zijn

Figge

Citaat van: sanderalonso op 17 juli 2012 - 20:05:34
Citaat van: Mark F1gge op 17 juli 2012 - 18:56:43
Citaat van: Franky R. op 17 juli 2012 - 17:09:20
Citaat van: Gonzalo op 17 juli 2012 - 14:02:14
Beide eigenlijk.
Formule 1 is voor mij nog altijd een perfect duet van techniek en rijderstalent.

Wat de grondeffectwagens ed. betreft, heb je uiteraard gelijk. Naar die tijd heb ik geen heimwee.
Turbowagens met 1000 pk en meer, dat hoeft ook al niet voor mij.

Ik vind het gewoon jammer dat alles nu zo hard beknot wordt (zie ook de revlimiter, bevriezing ontwikkeling motoren).
Het moet niet altijd maar sneller, maar van het huidige downsizen wordt ik ook niet vrolijk. Wagens van tien jaar geleden waren krachtiger en sneller dan de modellen die er nu rondrijden, dat klopt naar mijn gevoel niet.
Combineer dat met de vele 'showcircuits' die maar steeds aan de kalender worden toegevoegd, en je krijgt parades in plaats van races.

De nieuwe V6-motoren gaan naar mijn kennis niet meteen beperkingen krijgen (buiten de revlimiter dan, maar die limiet ligt best hoog) en turbo's.
Het is misschien gewoon de nostalgie die de overhand neemt, maar ik kijk hier echt naar uit. Misschien wel tegen beter weten in.


Ik begrijp je wel hoor!


Ik erger mij aan veel meer zaken dan alleen maar de downsizing! Zo vind ik het eeuwige zonde dat de vrijdagtestrijder is verdwenen. Althans, de vrijdagtestrijder met een eigen auto. Hoe wil je een rookie nog optimaal voorbereiden op een seizoen F1?!


Ook stoor ik mij aan het huidige toelatingsbeleid. Toen ik mij echt begon te interesseren voor de F1 [1988], had je heel wat meer F1-teams in de paddock staan. Ja, daar zaten ook obsure teams tussen [Andrea Moda!]...Maar menige topper heeft het vak geleerd in een klein team met een man en een anderhalve paardenkop.


Wat ik het meest mis, is de vrijheid van keuze. Vroeger had je de V8, V12 of V10. Later bleek de V10 het ideale configuratie te zijn. Accoord, maar om nu iedereen te verplichten om met een V8 of straks een V6 te rijden?!


Ik had liever gezien dat de FIA drie optie's had aangeboden. Een turbomotor van 1600cc, uitgevoerd als V6, vijfcilinder of viercilinder. Ik denk dat er dan aardig wat fabrikanten hun interesse weer op de F1 zouden richten.
Maar helaas, Jean Todt koos voor een 'gemiste kans'... :(

Tsja de vrijdagtester... Mooi fenomeen. Misschien moeten ze de teams daar geen keuze vrijheid in geven. Verplicht 1 auto voor 1 sessie op de vrijdag naar een rookie...

Nee! Wat zijn saaie vrijdag zou dat zijn

Waarom denk je dat dat saai is?

SanderD

Minder auto's die rijden, en je ziet je favoriete coureur niet

Figge

Citaat van: sanderalonso op 18 juli 2012 - 09:51:52
Minder auto's die rijden, en je ziet je favoriete coureur niet

Minder auto's? Er rijd toch alleen een ander in de auto... En de favorieten rijden op vrijdag één sessie niet en op de zaterdag en zondag toch gewoon alles...

SanderD

Citaat van: Mark F1gge op 18 juli 2012 - 10:02:13
Citaat van: sanderalonso op 18 juli 2012 - 09:51:52
Minder auto's die rijden, en je ziet je favoriete coureur niet

Minder auto's? Er rijd toch alleen een ander in de auto... En de favorieten rijden op vrijdag één sessie niet en op de zaterdag en zondag toch gewoon alles...

Ik dacht dat je bedoelde dat 1 team maar 1 auto in mocht zetten, en dat was dan de testrijder  :-[ :-[

Figge

Nee... Dat zou idd saai worden... :)

Wizard

Citaat van: Franky R. op 17 juli 2012 - 17:09:20
Ik had liever gezien dat de FIA drie optie's had aangeboden. Een turbomotor van 1600cc, uitgevoerd als V6, vijfcilinder of viercilinder. Ik denk dat er dan aardig wat fabrikanten hun interesse weer op de F1 zouden richten.
Maar helaas, Jean Todt koos voor een 'gemiste kans'... :(

Dan koos iedereen voor de 6-cilinder. Meest betrouwbaar. Logisch! Ik zag liever een keuze tussen de V6 Turbo en V8/V10 atmosferisch. Ga je voor absolute snelheid of voor betrouwbaarheid?

Franky R.

Citaat van: Wizard op 18 juli 2012 - 13:57:26
Citaat van: Franky R. op 17 juli 2012 - 17:09:20
Ik had liever gezien dat de FIA drie optie's had aangeboden. Een turbomotor van 1600cc, uitgevoerd als V6, vijfcilinder of viercilinder. Ik denk dat er dan aardig wat fabrikanten hun interesse weer op de F1 zouden richten.
Maar helaas, Jean Todt koos voor een 'gemiste kans'... :(

Dan koos iedereen voor de 6-cilinder. Meest betrouwbaar. Logisch! Ik zag liever een keuze tussen de V6 Turbo en V8/V10 atmosferisch. Ga je voor absolute snelheid of voor betrouwbaarheid?


Misschien dat iedereen voor een 6-cilinder zou kiezen, maar dat weet je niet zeker. Immers koos BMW destijds voor een viercilinder.


En volgens mij is de keuze tussen V6-turbo en 'Atmo'-V8/V10 geen keuze tussen snelheid of betrouwbaarheid.


Volgens mij kun je een V6-turbo net zo betrouwbaar krijgen als een atmosferische motor, of omgekeerd kan een V8/V10 ook heel onbetrouwbaar blijken... :P

Gonzalo

Het klinkt misschien gek, maar dat mis ook ergens ook wel... Onbetrouwbare wagens  :D

Franky R.

Citaat van: Gonzalo op 19 juli 2012 - 07:56:57
Het klinkt misschien gek, maar dat mis ook ergens ook wel... Onbetrouwbare wagens  :D


Ja, het is best een tijdje geleden dat een auto uitviel met de vlammen boven de 'motorkap' uit...Wie was de laatste? Wat dat niet Heikki in Singapore? Toen hij zelf het brandje bluste?

Niels_

Citaat van: Franky R. op 19 juli 2012 - 14:48:12
Ja, het is best een tijdje geleden dat een auto uitviel met de vlammen boven de 'motorkap' uit...Wie was de laatste? Wat dat niet Heikki in Singapore? Toen hij zelf het brandje bluste?
Had die niet in 2 edities in Singapore hetzelfde probleem? :P

Alonso in Maleisië 2010 kan ik me nog wel herinneren, maar dat was eerder een enorme rookpluim dan een brand.

Fabian

Die vlammen bij een kapotte motor mis ik ook. Zit er aan te denken om er een blog over te schrijven, maar ik kan me ook Jacques Villeneuve nog herinneren die niet wist hoe snel ie uit zijn auto moest klimmen. Toch jammer dat die wagens van tegenwoordig zo verrekte  betrouwbaar zijn...

Figge

Kom maar op met dat blog  :)

Het is ook een beetje raar wat er de laatste jaren met de reglementen is gebeurd.
Alles wat voor extra snelheid en vermogen zorgt wordt verboden. Het is niet voor niets dat de Ferrari uit 2004 nu al 8 seizoenen de snelste auto allertijden is. Onbegrijpelijk eigenlijk.

Enzo

Zeker onbegrijpelijk, de afgelopen 2 jaar zijn zelfs de kleinste F1-teams langzamer dan de GP2 op sommige banen.
Anderzijds was die F2004 wel een belachelijk goed gebouwde auto, wat een monster was dat zeg.