Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje


Fabian

Citaat van: Kootje op 13 juli 2012 - 16:09:03
komt er ook niet
Hmm. Daar ben ik niet zo zeker van. Bernie zegt dat een race in Londen geen grap is en als Bernie dat zegt...

0634

Citaat van: KVDracer op 13 juli 2012 - 14:04:00
London zal worden zoals Monaco, Singapore en andere. Saai en geen mogelijkheid om in te halen, gewoon omdat je hogesnelheidsbochten mist. Maar steeds moet optrekken en terug stoppen, bocht nemen en terug optrekken. Ik hoop dat dit circuit er nooit doorkomt.
Eensch. Mooie pics, veel celebs en doodsaaie races. Next please!

Kootje

Citaat van: Fabian op 13 juli 2012 - 19:33:51
Citaat van: Kootje op 13 juli 2012 - 16:09:03
komt er ook niet
Hmm. Daar ben ik niet zo zeker van. Bernie zegt dat een race in Londen geen grap is en als Bernie dat zegt...

Zei hij ook over Rome, Parijs en New York.
Geen van drieën zijn er gekomen, en zullen er niet komen ook.
En ik ben er van overtuigd dat Londen datzelfde lot te wachten staat.

SanderD

Aan New Jersey zijn ze aan het werk geloof ik, in is het 2013 de bedoeling dat hij op de kalender komt.

Kootje

#1055
Citaat van: sanderalonso op 14 juli 2012 - 12:23:49
Aan New Jersey zijn ze aan het werk geloof ik, in is het 2013 de bedoeling dat hij op de kalender komt.

Ja .... New Jersey wel ja, maar dat is geen New York.
Sterker nog, het is nog niet eens in dezelfde staat als New York.
Dat je de skyline van New York - New York op de achtergrond hebt is mooi meegenomen, maar de race vindt straks plaats in Hoboken - New Jersey


SanderD

Ik heb überhaupt nog nooit gehoord over een race in New York, maar wel in New Jersey met de skyline van Manhattan.

Kootje

Citaat van: sanderalonso op 14 juli 2012 - 13:41:29
Ik heb überhaupt nog nooit gehoord over een race in New York, maar wel in New Jersey met de skyline van Manhattan.

Ooh, maar die plannen waren er wel degelijk.
Zo had het circuit in en om Central Park, Manhattan New York eruit moeten gaan zien,



zij het dat dit niet haalbaar was waardoor ze voor de "next best thing" gegaan zijn.

Gonzalo

Formule 1 verandert steeds meer in een show.
Een wedstrijd met wagens die op alle vlakken tot de top behoren, dat is al lang verleden tijd.
Ik hoop van harte dat de terugkeer van de turbo's de sport terug wat aantrekkelijker maakt, en dat ze terug wat sneller door de speedtraps heen gaan.
Alle ronderecords van 2004 blijven makkelijk op de tabellen staan, dit hoort niet voor een sport als de Formule 1.

Franky R.

Citaat van: Gonzalo op 17 juli 2012 - 13:24:21
Formule 1 verandert steeds meer in een show.
Een wedstrijd met wagens die op alle vlakken tot de top behoren, dat is al lang verleden tijd.
Ik hoop van harte dat de terugkeer van de turbo's de sport terug wat aantrekkelijker maakt, en dat ze terug wat sneller door de speedtraps heen gaan.
Alle ronderecords van 2004 blijven makkelijk op de tabellen staan, dit hoort niet voor een sport als de Formule 1.


Ten eerste, welkom op het forum. Altijd leuk om een nieuw lid te zien!


Ten tweede, ik geef je gelijk...maar ook weer niet!


Kijk,


De F1 heeft idd. als reputatie de koningsklasse van de autosport te zijn. Maar wil dat zeggen dat het alsmaar sneller moet? Denk aan de tijd van de 'Ground-effect'-wagens. Coureurs gingen op den duur zo hard door de bochten, dat ze hun hoofd niet meer rechtop konden houden.


De auto's waren zo stijf als een stoeptegel, want alleen dan kon de vloer werken. Maar voor de coureurs was het niet al te prettig. Zelfs het rijden over een gulden kon een hernia veroorzaken!


Ontwikkeling in de F1 is goed, maar graag wel zaken die we later terug kunnen zien in normale productieauto's. Ook dat was vroeger een norm waaraan de F1 werd getoetst. Ergens in de jaren negentig is die norm geheel losgelaten en verwerd de F1 tot een freakshow van geldsmijters en technische gefoezel.


En waar bleef de coureur om wie het WK toch draaide?!


Dat is nu wel anders. Ok, soms zijn de banden iets wat te dominant, maar het verloop van de race ligt weer in handen van de coureur [behalve als je Pastor Walldonado tegenkomt... :P ]!


Dus wat kies je? Een rijders-kampioenschap of een technologie-kampioenschap...

Gonzalo

Beide eigenlijk.
Formule 1 is voor mij nog altijd een perfect duet van techniek en rijderstalent.

Wat de grondeffectwagens ed. betreft, heb je uiteraard gelijk. Naar die tijd heb ik geen heimwee.
Turbowagens met 1000 pk en meer, dat hoeft ook al niet voor mij.

Ik vind het gewoon jammer dat alles nu zo hard beknot wordt (zie ook de revlimiter, bevriezing ontwikkeling motoren).
Het moet niet altijd maar sneller, maar van het huidige downsizen wordt ik ook niet vrolijk. Wagens van tien jaar geleden waren krachtiger en sneller dan de modellen die er nu rondrijden, dat klopt naar mijn gevoel niet.
Combineer dat met de vele 'showcircuits' die maar steeds aan de kalender worden toegevoegd, en je krijgt parades in plaats van races.

De nieuwe V6-motoren gaan naar mijn kennis niet meteen beperkingen krijgen (buiten de revlimiter dan, maar die limiet ligt best hoog) en turbo's.
Het is misschien gewoon de nostalgie die de overhand neemt, maar ik kijk hier echt naar uit. Misschien wel tegen beter weten in.

Gerard

Gaan we nog F 1 races zien op de Nurburgring jongens? ???
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/07_juli/120717_faillissement_nurburgring_onafwendbaar.xml

Kootje

Citaat van: Gerard op 17 juli 2012 - 14:53:53
Gaan we nog F 1 races zien op de Nurburgring jongens? ???
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/07_juli/120717_faillissement_nurburgring_onafwendbaar.xml

Als ik dat artikel zo lees dan heb ik er 'n hard hoofd in. ::)
Tenzij Bernie het circuit opkoopt natuurlijk.

Franky R.

Citaat van: Gonzalo op 17 juli 2012 - 14:02:14
Beide eigenlijk.
Formule 1 is voor mij nog altijd een perfect duet van techniek en rijderstalent.

Wat de grondeffectwagens ed. betreft, heb je uiteraard gelijk. Naar die tijd heb ik geen heimwee.
Turbowagens met 1000 pk en meer, dat hoeft ook al niet voor mij.

Ik vind het gewoon jammer dat alles nu zo hard beknot wordt (zie ook de revlimiter, bevriezing ontwikkeling motoren).
Het moet niet altijd maar sneller, maar van het huidige downsizen wordt ik ook niet vrolijk. Wagens van tien jaar geleden waren krachtiger en sneller dan de modellen die er nu rondrijden, dat klopt naar mijn gevoel niet.
Combineer dat met de vele 'showcircuits' die maar steeds aan de kalender worden toegevoegd, en je krijgt parades in plaats van races.

De nieuwe V6-motoren gaan naar mijn kennis niet meteen beperkingen krijgen (buiten de revlimiter dan, maar die limiet ligt best hoog) en turbo's.
Het is misschien gewoon de nostalgie die de overhand neemt, maar ik kijk hier echt naar uit. Misschien wel tegen beter weten in.


Ik begrijp je wel hoor!


Ik erger mij aan veel meer zaken dan alleen maar de downsizing! Zo vind ik het eeuwige zonde dat de vrijdagtestrijder is verdwenen. Althans, de vrijdagtestrijder met een eigen auto. Hoe wil je een rookie nog optimaal voorbereiden op een seizoen F1?!


Ook stoor ik mij aan het huidige toelatingsbeleid. Toen ik mij echt begon te interesseren voor de F1 [1988], had je heel wat meer F1-teams in de paddock staan. Ja, daar zaten ook obsure teams tussen [Andrea Moda!]...Maar menige topper heeft het vak geleerd in een klein team met een man en een anderhalve paardenkop.


Wat ik het meest mis, is de vrijheid van keuze. Vroeger had je de V8, V12 of V10. Later bleek de V10 het ideale configuratie te zijn. Accoord, maar om nu iedereen te verplichten om met een V8 of straks een V6 te rijden?!


Ik had liever gezien dat de FIA drie optie's had aangeboden. Een turbomotor van 1600cc, uitgevoerd als V6, vijfcilinder of viercilinder. Ik denk dat er dan aardig wat fabrikanten hun interesse weer op de F1 zouden richten.
Maar helaas, Jean Todt koos voor een 'gemiste kans'... :(

Figge

#1064
Citaat van: Kootje op 17 juli 2012 - 16:26:20
Citaat van: Gerard op 17 juli 2012 - 14:53:53
Gaan we nog F 1 races zien op de Nurburgring jongens? ???
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/07_juli/120717_faillissement_nurburgring_onafwendbaar.xml

Als ik dat artikel zo lees dan heb ik er 'n hard hoofd in. ::)
Tenzij Bernie het circuit opkoopt natuurlijk.

Is toch niet zo heel heel erg... Zo'n leuke baan is nou ook weer niet... Tsja er is natuurlijk het probleem dat Hockenheim
niet alleen een GP kan betalen... Dus...