Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jozef

Ik vind het maar raar.

Ten eerste, ik ga ermee akkoord dat de teams een belangrijke inspraak moeten hebben in het opstellen van de regels. Maar zoals je in je artikel al schrijft, en wat ook een beetje waar is: de teams krijgen samen gewoon niet heel veel voor mekaar omdat ze andere belangen hebben dan er samen een interessante sport van maken.

Om dan alleen enkele teams alles te laten beslissen, is helemaal te gek voor woorden. Ze kunnen dan de regels op zichzelf richten (bijvoorbeeld door minder restricties op te leggen op windtunnelgebruik, gebruik van computerkracht, testen etc.) waardoor de teams met een kleiner budget opnieuw benadeeld zullen worden. Dat zou toch niet gezond zijn voor de sport.

0634

Eensch. De teams moeten de regels ook niet bepalen. Dat moet een overkoepelende organisatie doen. Teams komen en gaan en hebben allemaal eigen belangen en egootjes. Bij andere sporten zou het ook ondenkbaar zijn. Lijkt mij hier ook niet meer dan een ballonnetje. Misschien heeft Bernie de teams momenteel even nodig omdat de nieuwe concorde deal nog niet door iedereen geaccepteerd is.

robbert

maar als de teams zelf de regels mogen bepalen,dan zal er geen kritiek meer komen van hen op de regels. Zoals dat met die banden, want das eigenlijk ook gevraagd door de FIA.

0634

Natuurlijk wel. Want de teams zullen regels invoeren op basis van de meeste stemmen gelden. De mindere stemmen zulle op de betreffende regel dus gewoon kritiek leveren. Ze zijn het immers nooit allemaal met elkaar eens. Dat kan ook niet, met allemaal eigen belangen.

Bovendien: laat de teams lekker kritiek hebben. Niks mis mee. De kritiek komt vrijwel uitsluitend voort uit eigen belang en om geen enkele andere reden. Een onafhankelijke organisatie zonder al die belangen zoals de FIA moet daar dan naar luisteren en dan bepalen wat het ermee doet.






Fabian


Fabian


Folkert

Trouwens, zie het nu pas, maar London gp gaat dan heel erg op Silverstone lijken (qua lay out) maar dan wel wat langzamer.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 12 juli 2012 - 13:02:04
Trouwens, zie het nu pas, maar London gp gaat dan heel erg op Silverstone lijken (qua lay out) maar dan wel wat langzamer.


Dat zal vast geen toeval zijn... ;)

T.Nuvolari

#1048
Citaat van: Folkert op 12 juli 2012 - 13:02:04
Trouwens, zie het nu pas, maar London gp gaat dan heel erg op Silverstone lijken (qua lay out) maar dan wel wat langzamer.

Tuurlijk gaat dat langzamer gaan, in London kan je leuk gaan shoppen.

Al bij al valt dat nog mee qua gelijkenissen in de layout vind ik

Silverstone


London

KVDracer

London zal worden zoals Monaco, Singapore en andere. Saai en geen mogelijkheid om in te halen, gewoon omdat je hogesnelheidsbochten mist. Maar steeds moet optrekken en terug stoppen, bocht nemen en terug optrekken. Ik hoop dat dit circuit er nooit doorkomt.