Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Sabai

Citaat van: Franky R. op 18 juni 2012 - 11:57:53
Citaat van: Fabian van Tiel op 15 juni 2012 - 16:13:15
http://www.gppits.net/nieuws/grand_prix_van_thailand_in_2014/

Man man man. Een race in Thailand, veel gekker moet het niet worden denk ik. Vraag me af of Formule 1 daar leeft.


Nou, nou, nou... Thailand is wel mijn favo vakantieland, hoor! 8)
En wat de Thai hebben met de F1? Momenteel heeft Thailand idd. maar 1 echte internationaal circuit. Het Bira circuit, vernoemd naar de eerste winnaar [prins Bira, toen Thailand nog Siam heette] op het nieuwe Zandvoort (!) van na de oorlog [7 augustus 1948]. Bira reed vier jaar in de F1 van 1950 tot 1954.


Phoe, momenteel niet veel idd., maar ik heb overal in Thailand kartbaantjes gezien. Wat erg leuk en geinig was, was mijn 'deelname' aan een Open Kampioenschap in Pattaya in 2005!


We reden toen outdoor met huurkarts met tweetaktmotoren, dus niet van die laffe viertakten zoals men hier indoor gebruikt! Een erg leuke tijd gehad en andere mensen leren kennen, waarmee ik tot op de dag van vandaag contact hou.


Het was weer eens iets anders dan 'jagen' op "Thaise snoepjes"...Hoewel, in Pattaya ben jij als man zijnde een prooi ipv jager... :P


;)


Ik kom ook regelmatig in Thailand en heb ook wel op die kartbaantjes gereden. Alleen levensgevaarlijk met al die bomen en stalen palen zo vlak naast de baan of in de bochten  :) heb er wel erg om moeten lachen en die dingen gaan idd nog hard daar. Verder leeft de F1 daar wel alleen zullen de mensen daar nooit het geld hebben om er naartoe te kunnen gaan. Ik zou het daarom ook zonde vinden van het geld als ze F1 daar naartoe gaan halen. Er is afgelopen jaar de grootste overstroming in 100 jaar geweest en ze kunnen dat geld daarom beter aan watermanagement en de bevolking besteden. Verder is het zo corrupt daar dat de asfalt laag zo dun word gelegd dat ze er maar een keer kunnen rijden  ;D en de rest zit in de zakken van de hoge heren.

Fabian

Citaat van: Sabai op 18 juni 2012 - 17:26:53
Ik kom ook regelmatig in Thailand en heb ook wel op die kartbaantjes gereden. Alleen levensgevaarlijk met al die bomen en stalen palen zo vlak naast de baan of in de bochten  :) heb er wel erg om moeten lachen en die dingen gaan idd nog hard daar. Verder leeft de F1 daar wel alleen zullen de mensen daar nooit het geld hebben om er naartoe te kunnen gaan. Ik zou het daarom ook zonde vinden van het geld als ze F1 daar naartoe gaan halen. Er is afgelopen jaar de grootste overstroming in 100 jaar geweest en ze kunnen dat geld daarom beter aan watermanagement en de bevolking besteden. Verder is het zo corrupt daar dat de asfalt laag zo dun word gelegd dat ze er maar een keer kunnen rijden  ;D en de rest zit in de zakken van de hoge heren.
Je snijdt wel een belangrijk punt aan. De plaatselijke bevolking heeft te maken met rampen, heeft het geld niet om een F1 race te bezoeken dus kunnen ze het geld wel beter besteden in Thailand. Al zal er geroepen worden dat deze GP werkgelegenheid creëert alleen dan is de vraag voor hoelang. Ik denk dat ze het geld daar ergens anders aan moeten besteden.

SanderD

#992
Citaat van: Fabian van Tiel op 18 juni 2012 - 17:41:21
Citaat van: Sabai op 18 juni 2012 - 17:26:53
Ik kom ook regelmatig in Thailand en heb ook wel op die kartbaantjes gereden. Alleen levensgevaarlijk met al die bomen en stalen palen zo vlak naast de baan of in de bochten  :) heb er wel erg om moeten lachen en die dingen gaan idd nog hard daar. Verder leeft de F1 daar wel alleen zullen de mensen daar nooit het geld hebben om er naartoe te kunnen gaan. Ik zou het daarom ook zonde vinden van het geld als ze F1 daar naartoe gaan halen. Er is afgelopen jaar de grootste overstroming in 100 jaar geweest en ze kunnen dat geld daarom beter aan watermanagement en de bevolking besteden. Verder is het zo corrupt daar dat de asfalt laag zo dun word gelegd dat ze er maar een keer kunnen rijden  ;D en de rest zit in de zakken van de hoge heren.
Je snijdt wel een belangrijk punt aan. De plaatselijke bevolking heeft te maken met rampen, heeft het geld niet om een F1 race te bezoeken dus kunnen ze het geld wel beter besteden in Thailand. Al zal er geroepen worden dat deze GP werkgelegenheid creëert alleen dan is de vraag voor hoelang. Ik denk dat ze het geld daar ergens anders aan moeten besteden.

De hotels en horeca rond het circuit zullen iig veel verdienen

Sabai

Citaat van: sanderalonso op 18 juni 2012 - 17:51:31
Citaat van: Fabian van Tiel op 18 juni 2012 - 17:41:21
Citaat van: Sabai op 18 juni 2012 - 17:26:53
Ik kom ook regelmatig in Thailand en heb ook wel op die kartbaantjes gereden. Alleen levensgevaarlijk met al die bomen en stalen palen zo vlak naast de baan of in de bochten  :) heb er wel erg om moeten lachen en die dingen gaan idd nog hard daar. Verder leeft de F1 daar wel alleen zullen de mensen daar nooit het geld hebben om er naartoe te kunnen gaan. Ik zou het daarom ook zonde vinden van het geld als ze F1 daar naartoe gaan halen. Er is afgelopen jaar de grootste overstroming in 100 jaar geweest en ze kunnen dat geld daarom beter aan watermanagement en de bevolking besteden. Verder is het zo corrupt daar dat de asfalt laag zo dun word gelegd dat ze er maar een keer kunnen rijden  ;D en de rest zit in de zakken van de hoge heren.
Je snijdt wel een belangrijk punt aan. De plaatselijke bevolking heeft te maken met rampen, heeft het geld niet om een F1 race te bezoeken dus kunnen ze het geld wel beter besteden in Thailand. Al zal er geroepen worden dat deze GP werkgelegenheid creëert alleen dan is de vraag voor hoelang. Ik denk dat ze het geld daar ergens anders aan moeten besteden.

De hotels en horeco rond het circuit zullen iig veel verdienen

Voor het toerisme hoeven ze het daar niet te doen dat is er al genoeg. Ik weet niet of het nog steeds zo is maar een aantal jaren geleden was Thailand het meest bezochte vakantie land ter wereld. Nee ze kunnen het beter niet doen. Wat moeten ze de rest van het jaar ermee doen dan ? Toch niet hetzelfde als in Korea hoop ik want verder is er niks bijna op autosport gebied daar en zal er ook niet komen.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 18 juni 2012 - 17:26:53
Citaat van: Franky R. op 18 juni 2012 - 11:57:53
Citaat van: Fabian van Tiel op 15 juni 2012 - 16:13:15
http://www.gppits.net/nieuws/grand_prix_van_thailand_in_2014/

Man man man. Een race in Thailand, veel gekker moet het niet worden denk ik. Vraag me af of Formule 1 daar leeft.



Nou, nou, nou... Thailand is wel mijn favo vakantieland, hoor! 8)
En wat de Thai hebben met de F1? Momenteel heeft Thailand idd. maar 1 echte internationaal circuit. Het Bira circuit, vernoemd naar de eerste winnaar [prins Bira, toen Thailand nog Siam heette] op het nieuwe Zandvoort (!) van na de oorlog [7 augustus 1948]. Bira reed vier jaar in de F1 van 1950 tot 1954.


Phoe, momenteel niet veel idd., maar ik heb overal in Thailand kartbaantjes gezien. Wat erg leuk en geinig was, was mijn 'deelname' aan een Open Kampioenschap in Pattaya in 2005!


We reden toen outdoor met huurkarts met tweetaktmotoren, dus niet van die laffe viertakten zoals men hier indoor gebruikt! Een erg leuke tijd gehad en andere mensen leren kennen, waarmee ik tot op de dag van vandaag contact hou.


Het was weer eens iets anders dan 'jagen' op "Thaise snoepjes"...Hoewel, in Pattaya ben jij als man zijnde een prooi ipv jager... :P


;)



Ik kom ook regelmatig in Thailand en heb ook wel op die kartbaantjes gereden. Alleen levensgevaarlijk met al die bomen en stalen palen zo vlak naast de baan of in de bochten  :) heb er wel erg om moeten lachen en die dingen gaan idd nog hard daar. Verder leeft de F1 daar wel alleen zullen de mensen daar nooit het geld hebben om er naartoe te kunnen gaan. Ik zou het daarom ook zonde vinden van het geld als ze F1 daar naartoe gaan halen. Er is afgelopen jaar de grootste overstroming in 100 jaar geweest en ze kunnen dat geld daarom beter aan watermanagement en de bevolking besteden. Verder is het zo corrupt daar dat de asfalt laag zo dun word gelegd dat ze er maar een keer kunnen rijden  ;D en de rest zit in de zakken van de hoge heren.

Ach joh,

Gewoon niet op die plek van de baan spinnen en je leeft rustig verder. Beter dan dat overdreven geregel in Europa, hoewel...in Portugal ken ik ook wel een baantje dat je ballen tot het formaat 'erwt' doet krimpen... :P

CitaatJe snijdt wel een belangrijk punt aan. De plaatselijke bevolking heeft te maken met rampen, heeft het geld niet om een F1 race te bezoeken dus kunnen ze het geld wel beter besteden in Thailand. Al zal er geroepen worden dat deze GP werkgelegenheid creëert alleen dan is de vraag voor hoelang. Ik denk dat ze het geld daar ergens anders aan moeten besteden.

Ik denk dat je je behoorlijk vergist voor wat betreft de financiele mogelijkheden in Thailand. Het land heeft een bevolking van ruimt 64 miljoen mensen. Me dunkt dat er voldoende lui zijn die een F1-kaartje kunnen kopen.

En de prijs van een F1-ticket is nog niet bekend, dus vind je niet dat je een beetje voor de muziek uit loopt?

En die rampen vallen wel mee. Het enige grote ramp was de Tsumani van 2004...Verder hebben ze bij een fikse regenbui (Jongen, waterdruppels zo groot als een duive-ei) nog last van overlopende riolering...Maar daar hebben we in Nederland ook last van!

CitaatVoor het toerisme hoeven ze het daar niet te doen dat is er al genoeg. Ik weet niet of het nog steeds zo is maar een aantal jaren geleden was Thailand het meest bezochte vakantie land ter wereld. Nee ze kunnen het beter niet doen. Wat moeten ze de rest van het jaar ermee doen dan ?

De TAT roept al jaren dat het toerisme terugloopt. Denk aan de de gevechten tussen de roden en de gelen, waarbij het vliegveld zelfs werd bezet. Dat heeft voor imago-schade gezorgd.
Een goede vriend die nu in Thailand woont [Midden in Pattaya...That lucky bastard... >:( ] zegt dat op kerst en oud-en-nieuw na er veel minder toeristen zijn.

Fabian

Citaat van: Franky R. op 18 juni 2012 - 19:46:10


Ik denk dat je je behoorlijk vergist voor wat betreft de financiele mogelijkheden in Thailand. Het land heeft een bevolking van ruimt 64 miljoen mensen. Me dunkt dat er voldoende lui zijn die een F1-kaartje kunnen kopen.

En de prijs van een F1-ticket is nog niet bekend, dus vind je niet dat je een beetje voor de muziek uit loopt?

En die rampen vallen wel mee. Het enige grote ramp was de Tsumani van 2004...Verder hebben ze bij een fikse regenbui (Jongen, waterdruppels zo groot als een duive-ei) nog last van overlopende riolering...Maar daar hebben we in Nederland ook last van!
Waarschijnlijk is er de eerste keer een speciale aanbieding wat betreft tickets, maar ben bang dat Bernie daarna de volle mep wil hebben. Zoals gezegd gaan er veel toeristen naar Thailand dus daar zal wel op worden ingespeeld.

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 18 juni 2012 - 19:54:16
Citaat van: Franky R. op 18 juni 2012 - 19:46:10


Ik denk dat je je behoorlijk vergist voor wat betreft de financiele mogelijkheden in Thailand. Het land heeft een bevolking van ruimt 64 miljoen mensen. Me dunkt dat er voldoende lui zijn die een F1-kaartje kunnen kopen.

En de prijs van een F1-ticket is nog niet bekend, dus vind je niet dat je een beetje voor de muziek uit loopt?

En die rampen vallen wel mee. Het enige grote ramp was de Tsumani van 2004...Verder hebben ze bij een fikse regenbui (Jongen, waterdruppels zo groot als een duive-ei) nog last van overlopende riolering...Maar daar hebben we in Nederland ook last van!
Waarschijnlijk is er de eerste keer een speciale aanbieding wat betreft tickets, maar ben bang dat Bernie daarna de volle mep wil hebben. Zoals gezegd gaan er veel toeristen naar Thailand dus daar zal wel op worden ingespeeld.


Hmmja,


Dat is idd. een goed argument...Een zeer goede, want ik had de geldhonger van Bernie over het hoofd gezien... :(

Fabian

Citaat van: Franky R. op 18 juni 2012 - 20:00:50
Hmmja,


Dat is idd. een goed argument...Een zeer goede, want ik had de geldhonger van Bernie over het hoofd gezien... :(

Ja dat is denk ik het grootste probleem. Bernie en zijn bankrekening....
Ben bang dat de tickets voor de plaatselijke bevolking echt te duur zullen zijn, al hoop ik dat niet.

SanderD

Citaat van: Fabian van Tiel op 18 juni 2012 - 20:04:43
Citaat van: Franky R. op 18 juni 2012 - 20:00:50
Hmmja,


Dat is idd. een goed argument...Een zeer goede, want ik had de geldhonger van Bernie over het hoofd gezien... :(

Ja dat is denk ik het grootste probleem. Bernie en zijn bankrekening....
Ben bang dat de tickets voor de plaatselijke bevolking echt te duur zullen zijn, al hoop ik dat niet.

Moeten ze de race in het vakantie seizoen houden, kunnen de toeristen er naartoe

Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 19 juni 2012 - 09:58:22
Citaat van: Fabian van Tiel op 18 juni 2012 - 20:04:43
Citaat van: Franky R. op 18 juni 2012 - 20:00:50
Hmmja,


Dat is idd. een goed argument...Een zeer goede, want ik had de geldhonger van Bernie over het hoofd gezien... :(

Ja dat is denk ik het grootste probleem. Bernie en zijn bankrekening....
Ben bang dat de tickets voor de plaatselijke bevolking echt te duur zullen zijn, al hoop ik dat niet.

Moeten ze de race in het vakantie seizoen houden, kunnen de toeristen er naartoe


Dat is dubbelop. Dat zit je met dure tickets en komen de kosten van een dagje F1 daarbovenop. Bovendien zit de F1 in de zomermaanden altijd in Europa... ;)


In Thailand is het nu laagseizoen btw...Pas vanaf november oid start het hoogseizoen, wat bij ons dan weer een laagseizoen is. Dus ik denk dat de Thai liever de race aan het einde van het jaar/seizoen hebben.

SDG

Volens formue1.nl loopt de voorverkoop voor Austin in ieder geval als een trein...

Franky R.

Citaat van: SDG op 19 juni 2012 - 13:11:09
Volens formue1.nl loopt de voorverkoop voor Austin in ieder geval als een trein...


Amerikanen met hun creditcards... :P
;)


Franky R.

Grobkowski veroordeeld...Duitse OM kijkt nu naar Ecclestone...Het begin van het einde voor Opa Bernie?!


http://www.gppits.net/nieuws/8_jaar_cel_voor_gribkowski/

Fabian

Citaat van: Franky R. op 27 juni 2012 - 23:20:21
Grobkowski veroordeeld...Duitse OM kijkt nu naar Ecclestone...Het begin van het einde voor Opa Bernie?!


http://www.gppits.net/nieuws/8_jaar_cel_voor_gribkowski/
Hmmm. Bernie gaat het lastig krijgen en zal denk ik niet ongeschonden uit de strijd komen. Als je het mij vraagt lijkt het me verhelderend om de F1 zonder Bernie te zien. Kijken wat er dan allemaal gaat gebeuren. Niks ten nadelen van Bernie want hij heeft F1 wel op de kaart gezet, maar toch, ik zou wel eens willen weten hoe de F1 er uit ziet zonder Bernie.