Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jozef

Waarom zou een rolbeugel voor de cockpit het uitstappen bemoeilijken?

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/grand_prix_van_thailand_in_2014/

Man man man. Een race in Thailand, veel gekker moet het niet worden denk ik. Vraag me af of Formule 1 daar leeft.

Niels_

Ik hoop toch dat er ooit weer eens mensen met gezond verstand aan het hoofd van de F1 komen te zitten. IJdele hoop waarschijnlijk, maar goed.

SanderD

Ze moeten gewoon een lijst maken voor races die elk jaar gereden moeten worden. Die lijst wordt samengesteld door coureurs/fans. Dan hebben we nog 5/10 races die er zijn voor de circuits met veel geld.

robbert

Citaat van: sanderalonso op 15 juni 2012 - 16:31:55
Ze moeten gewoon een lijst maken voor races die elk jaar gereden moeten worden. Die lijst wordt samengesteld door coureurs/fans. Dan hebben we nog 5/10 races die er zijn voor de circuits met veel geld.

en hopelijk geen klassieke europese circuits (silverstone, spa, monza,...) die verdwijnen

Figge

De klassieke Europese circuits moeten gewoon slim zijn en het europese deel van de F1 kalender gezamenlijk inkopen bij Bernie E.
Monza, Silverstone, Spa sowieso en dan bijvoorkeur aangevuld door Imola, Estoril... Een beetje take it or leave it spelen. No way in the world dat Bernie Europa helemaal gaat verlaten.
Maar een race in Thailand is natuurlijk prima!!

SanderD

Citaat van: robbert op 15 juni 2012 - 18:59:45
Citaat van: sanderalonso op 15 juni 2012 - 16:31:55
Ze moeten gewoon een lijst maken voor races die elk jaar gereden moeten worden. Die lijst wordt samengesteld door coureurs/fans. Dan hebben we nog 5/10 races die er zijn voor de circuits met veel geld.

en hopelijk geen klassieke europese circuits (silverstone, spa, monza,...) die verdwijnen

Daarom ;) Coureurs kiezen voor de circuits die ze uitdagend vinden, toeschouwers (circuit en tv) voor circuits met spannende races en Bernie voor circuits met veel geld. Kortom, voor elk wat wils

SanderD

Citaat van: Mark F1gge op 15 juni 2012 - 19:20:21
De klassieke Europese circuits moeten gewoon slim zijn en het europese deel van de F1 kalender gezamenlijk inkopen bij Bernie E.
Monza, Silverstone, Spa sowieso en dan bijvoorkeur aangevuld door Imola, Estoril... Een beetje take it or leave it spelen. No way in the world dat Bernie Europa helemaal gaat verlaten.
Maar een race in Thailand is natuurlijk prima!!

In ruil voor Abu Dhabi of Bahrein zeg ik doen. Slechter kan het toch niet worden

Fabian

Wat mij betreft mag Bahrein vertrekken. De Europese Grand Prix' moeten wel bewaard blijven. Wat is een Formule 1 seizoen zonder Monaco, Monza, Spa en Silverstone(vergeef het me als ik er een vergeet). Ik zou ook graag Imola terughebben op de kalender, maar dat heb ik al eerder gezegd.

Overigens ben ik blij met dit nieuwtje: http://www.gppits.net/nieuws/aanpassingen_autodrmo_jose_carlos_pace/
Ik vind de race in Brazilië ieder jaar weer erg leuk. Snel circuit met mooie bochten en ik hoop dat met deze aanpassingen de GP nog een paar jaar op de kalender blijft.

SDG

Citaat van: Fabian van Tiel op 15 juni 2012 - 19:35:51
Wat mij betreft mag Bahrein vertrekken. De Europese Grand Prix' moeten wel bewaard blijven. Wat is een Formule 1 seizoen zonder Monaco, Monza, Spa en Silverstone(vergeef het me als ik er een vergeet). Ik zou ook graag Imola terughebben op de kalender, maar dat heb ik al eerder gezegd.

Overigens ben ik blij met dit nieuwtje: http://www.gppits.net/nieuws/aanpassingen_autodrmo_jose_carlos_pace/
Ik vind de race in Brazilië ieder jaar weer erg leuk. Snel circuit met mooie bochten en ik hoop dat met deze aanpassingen de GP nog een paar jaar op de kalender blijft.

Het zou de eerste keer wellicht wel raar zijn, de start/finishlijn die verplaatst wordt nà de Senna 'S' in plaats van ervoor, maar iets gelijkaardigs is vorig jaar in Silverstone ook gebeurd en ondertussen is iedereen dat alweer gewoon...

KVDracer

Citaat van: Fabian van Tiel op 15 juni 2012 - 16:13:15
http://www.gppits.net/nieuws/grand_prix_van_thailand_in_2014/

Man man man. Een race in Thailand, veel gekker moet het niet worden denk ik. Vraag me af of Formule 1 daar leeft.

Ze kunnen nog een race organiseren in Griekenland (om de economie erop te helpen  ::) ) of syrië of Egypte, .... . B.E. heeft keus genoeg. Maar het is wel door de saaie, kunstmatige circuits die ze overal aanleggen, dat ze moeten beginnen met DRS, KERS en banden die niemand begrijpt, om de races wat spannend te houden.
Want circuits zoals Spa, Monza, Suzuka, .. zijn altijd interessant geweest.

Fabian

Citaat van: SDG op 15 juni 2012 - 21:24:20
Het zou de eerste keer wellicht wel raar zijn, de start/finishlijn die verplaatst wordt nà de Senna 'S' in plaats van ervoor, maar iets gelijkaardigs is vorig jaar in Silverstone ook gebeurd en ondertussen is iedereen dat alweer gewoon...

Klopt helemaal. Daar hoor je ook bijna niemand meer over inderdaad. Maar als dit de manier is om Interlagos te behouden. Soit.


Citaat van: KVDracer op 15 juni 2012 - 22:49:54
Ze kunnen nog een race organiseren in Griekenland (om de economie erop te helpen  ::) ) of syrië of Egypte, .... . B.E. heeft keus genoeg. Maar het is wel door de saaie, kunstmatige circuits die ze overal aanleggen, dat ze moeten beginnen met DRS, KERS en banden die niemand begrijpt, om de races wat spannend te houden.
Want circuits zoals Spa, Monza, Suzuka, .. zijn altijd interessant geweest.
Keus genoeg inderdaad. Misschien is Libië wel een mooi land voor een race.

0634

Citaat van: Fabian van Tiel op 16 juni 2012 - 00:29:39
Keus genoeg inderdaad. Misschien is Libië wel een mooi land voor een race.

Zelfs een land met GP-geschiedenis. De GP van Tripoli.

Farina, Varzi, Nuvolari, Caracciola, allemaal wonnen ze daar al eens.


Fabian

Citaat van: Jeroen op 16 juni 2012 - 08:43:44
Citaat van: Fabian van Tiel op 16 juni 2012 - 00:29:39
Keus genoeg inderdaad. Misschien is Libië wel een mooi land voor een race.

Zelfs een land met GP-geschiedenis. De GP van Tripoli.

Farina, Varzi, Nuvolari, Caracciola, allemaal wonnen ze daar al eens.


Kijk dat bedoel ik. In 2015 gaan we weer naar Tripoli!

SanderD