Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Fabian

Citaat van: Kootje op 08 mei 2012 - 20:02:30
En gaat Williams eindelijk weer winnen :) 8)
Vlak Karthikeyan in de HRT niet uit. In elke open klasse een race gewonnen!!! ;) ;) :D :D :D :D :D

rafael25


Gerard

Citaat van: Fabian van Tiel op 08 mei 2012 - 20:07:37
Citaat van: Kootje op 08 mei 2012 - 20:02:30
En gaat Williams eindelijk weer winnen :) 8)
Vlak Karthikeyan in de HRT niet uit. In elke open klasse een race gewonnen!!! ;) ;) :D :D :D :D :D

Karthikeyan ;D

http://www.gppits.net/nieuws/weer_onderbreking_karthikeyan/

need I say more?? ;D

_Makke_

Vooral die "optreden als persoonlijke sponsor van Karthikeyan vinden bedrijven niet zo'n probleem, maar ze willen niet met hun naam op de bolides van het achterhoedeteam staan." is toch een slag in het gezicht van HRT.

Bedrijven die wel met geld over de brug willen komen, maar niet op de bolide willen staan. Auwtch!

@rafael25: Kan je die foto in je signature niet weghalen? Dat pakt bijna de helft van mijn scherm in. Vrij ambetant.

rafael25

Citaat van: Makke op 10 mei 2012 - 14:29:36


@rafael25: Kan je die foto in je signature niet weghalen? Dat pakt bijna de helft van mijn scherm in. Vrij ambetant.
Bezig... ;)

_Makke_

Citaat van: rafael25 op 10 mei 2012 - 14:59:49
Citaat van: Makke op 10 mei 2012 - 14:29:36


@rafael25: Kan je die foto in je signature niet weghalen? Dat pakt bijna de helft van mijn scherm in. Vrij ambetant.
Bezig... ;)

Véél beter. Merci!

Fabian

Citaat van: Gerard op 10 mei 2012 - 13:06:52
Citaat van: Fabian van Tiel op 08 mei 2012 - 20:07:37
Citaat van: Kootje op 08 mei 2012 - 20:02:30
En gaat Williams eindelijk weer winnen :) 8)
Vlak Karthikeyan in de HRT niet uit. In elke open klasse een race gewonnen!!! ;) ;) :D :D :D :D :D

Karthikeyan ;D

http://www.gppits.net/nieuws/weer_onderbreking_karthikeyan/

need I say more?? ;D
Je hoeft niks meer te zeggen! Maar het probleem is ligt in dit geval niet echt bij Karthikeyan. Wat Makke al zegt is dat ze best een coureur willen sponsoren(in dit geval de talentvolle Karthikeyan ;)), maar ze willen niet op de HRT(wat ik wel kan begrijpen). Nu is het probleem voor Narain dat hij een miljoen te kort komt en dat is zonde voor hem. Alleen wat gaat er gebeuren als ze Narain uit de auto gooien. Wie komt er dan in de auto/wil er in de HRT rijden en met hoeveel sponsorbudget? Dan kom je waarschijnlijk meteen bij het volgende probleem. Die sponsors die de desbetreffende coureur sponsoren willen hem wel sponsoren, maar willen waarschijnlijk ook niet op de HRT. Het zal bij HRT puur om geld gaan dus gooien ze Narain er misschien wel uit, maar ik denk dat je met de volgende coureur weer op het zelfde probleem stuit, dus heb je er niet veel aan.


Wizard

Die is al oud. Wordt al een tijd mee geëxperimenteerd. Ook hebben ze een soort van glazen koepels getest.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 12:12:41
Die is al oud. Wordt al een tijd mee geëxperimenteerd. Ook hebben ze een soort van glazen koepels getest.


Ik vind het onzin...Dat kunnen ze net zo goed met Groep C-achtige auto's gaan racen...Wheldon overleed omdat hij een forse klap op het hoofd te verwerken kreeg, maar zelfs de Yanks denken er niet aan om met een koepel te komen...Niet dat ik ervan heb gehoord.

Wizard


Matthijs

Als de formule 2 auto's een bescherming voor de helm hadden gehad, dan zou Surtees nog hebben geleefd (2009), maar jullie vinden het belangrijker dat het mooi is?

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 22 mei 2012 - 10:17:57
Als de formule 2 auto's een bescherming voor de helm hadden gehad, dan zou Surtees nog hebben geleefd (2009), maar jullie vinden het belangrijker dat het mooi is?


Het gaat niet over schoonheid, maar de herkenbaarheid van een klasse. Zodra je een F1, F2, GP2 of zelfs een FFord gaat voorzien van een 'dak', dan heb je het IMHO over een geheel andere type klasse/auto.



En men heeft ook al zegt dat Surtees gewoon pech had. Hoe vaak komt het nu voor? Was het nu in 1 op de 3 races raak, dan zou ik het begrijpen. Nu niet.

Jozef

Je kunt het wel pech noemen, maar het feit blijft dat we het redelijk eenvoudig hadden kunnen voorkomen.

Ik vind het argument van Wurz wel een goeie, vroeger reden ze met een sigaar en daar zijn ze ook van afgestapt. Die "tradities" over hoe een F1-auto eruit moet zien, zijn dus stiekem toch niet zo belangrijk.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 22 mei 2012 - 16:05:18
Je kunt het wel pech noemen, maar het feit blijft dat we het .

Ik vind het argument van Wurz wel een goeie, vroeger reden ze met een sigaar en daar zijn ze ook van afgestapt. Die "tradities" over hoe een F1-auto eruit moet zien, zijn dus stiekem toch niet zo belangrijk.

Hoe kun je iets wat bijna niet voorkomt en wat niet te voorspellen is, "redelijk eenvoudig voorkomen"?!

Daarbij kom je, IMHO, met drogredenen om aan de tonen waarom men afstapte van de sigaren uit de jaren vijftig...Had dat niet meer te maken met het feit dat de meeste 'sigaren' een spaceframe hadden en dat men langzaam maar zeker overstapte op de monocoque-chassis van Chapman?!

Dat en het feit dat men meer ging doen met aerodynamica?

Men is bijvoorbeeld wel afgestapt van aluminium ten faveure van carbon. Maar dat was ook een logische stap, daar een simpele schuiver al tot zware verwondingen kon leiden. Waar zit de logica in het toepassen van een koepel?!