Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Wizard

Ik snap sowiewo niet dat zowel Audi, VW als Lamorghini niet meedoen in de hoogste categorie van de autosport.

Kootje

Citaat van: Wizard op 01 april 2012 - 15:54:18
Ik snap sowiewo niet dat zowel Audi, VW als Lamorghini niet meedoen in de hoogste categorie van de autosport.

Maar dat doen ze (uitgezonderd VW en Bugatti) dus wel.  ;) :P :D ;D

Audi neemt deel aan de LMP1 klasse van LeMans, hoogste klasse in de prototypes.
Lamborghini doet mee aan het FIA GT en GT1 op LeMans, hoogste klasses in de sportscars.
SEAT strijdt mee in het WTCC, hoogste tourwagenklasse.
Porsche acteert in alle sportscar klasses t/m GT2 (volgend jaar waarschijnlijk ook LMP1) en heeft zelfs 2 eigen kampioenschappen.

Alleen de Formule racerij is nog niet vertegenwoordigt, maar commercieel ook (nog) niet interressant.

Jozef

Audi zit volgens mij in LMP1 omdat ze dat nog meer dan F1, als showcase kunnen gebruiken voor technologie die ze later op hun supercars kunnen gebruiken. Dat deden ze door op de proppen te komen met dieselmotoren een paar jaar terug, en nu met de vierwielaangedreven diesel-elektrische hybride.

Dit zijn echt innovaties en die zijn in de F1 jammer genoeg niet mogelijk omdat de regels strikter zijn. Maar dan blijft natuurlijk de vraag of ze hun karretje toch niet willen aanhaken met de verkleinde turbomotoren.

Maar ik denk niet dat dit hele VW-concern met meer dan een merknaam in de F1 zal binnenkomen en dan verwacht ik eigenlijk dat Porsche een grote kanshebber is om geïntroduceerd te worden als nieuwe motorleverancier.

SDG

Citaat van: Makke op 31 maart 2012 - 17:11:22
Tja het probleem is, stel je krijgt 10M handtekeningen bij elkaar (ik goochel nu wat met getallen eh, los of ze realistisch zijn of niet). Als die 10M personen, ondanks hun onvrede, toch nog steeds naar de F1 kijken wat is dan het probleem voor Bernie en zijn trawanten? En ik denk dat die kans vrij groot is. Ook ik hoop dat circuits zoals Spa, Monza, Silverstone en Monaco blijven. Maar ik denk niet dat mijn voorkeur voor die circuits zo sterk is dat ik overweeg om 'te kappen' met F1.

Je bent nu eenmaal fan of je bent het niet. Echte Formule 1-fans blijven de sport volgen, wat ook de ontwikkelingen zijn. Een vorige generatie autosportliefhebbers zal wellicht hetzelfde gedacht hebben toen circuits als de oude Nürburgring, Brands Hatch, Zandvoort en Kyalami of zelfs nog vroeger omlopen als Rouen, Mont-Tremblant of Watkins Glen van de kalender verdwenen. De Formule 1 heeft het verdwijnen van die circuits overleefd en dat zal ze nu beslist ook doen.

Franky R.

Citaat van: SDG op 03 april 2012 - 07:58:04
Citaat van: Makke op 31 maart 2012 - 17:11:22
Tja het probleem is, stel je krijgt 10M handtekeningen bij elkaar (ik goochel nu wat met getallen eh, los of ze realistisch zijn of niet). Als die 10M personen, ondanks hun onvrede, toch nog steeds naar de F1 kijken wat is dan het probleem voor Bernie en zijn trawanten? En ik denk dat die kans vrij groot is. Ook ik hoop dat circuits zoals Spa, Monza, Silverstone en Monaco blijven. Maar ik denk niet dat mijn voorkeur voor die circuits zo sterk is dat ik overweeg om 'te kappen' met F1.

Je bent nu eenmaal fan of je bent het niet. Echte Formule 1-fans blijven de sport volgen, wat ook de ontwikkelingen zijn. Een vorige generatie autosportliefhebbers zal wellicht hetzelfde gedacht hebben toen circuits als de oude Nürburgring, Brands Hatch, Zandvoort en Kyalami of zelfs nog vroeger omlopen als Rouen, Mont-Tremblant of Watkins Glen van de kalender verdwenen. De Formule 1 heeft het verdwijnen van die circuits overleefd en dat zal ze nu beslist ook doen.


Helaas heb je 100% gelijk...Ik zou stiekem toch betrokken blijven... :-\

Fabian

Citaat van: Franky R. op 03 april 2012 - 15:22:48
Helaas heb je 100% gelijk...Ik zou stiekem toch betrokken blijven... :-\

Daar hoef je je niet voor te schamen!

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 03 april 2012 - 15:29:17
Citaat van: Franky R. op 03 april 2012 - 15:22:48
Helaas heb je 100% gelijk...Ik zou stiekem toch betrokken blijven... :-\

Daar hoef je je niet voor te schamen!


Dat niet, maar het komt (voor mij tenminste) nogal slap over...Ook ik heb 'gehuild' toen Hockenheim kapot werd gemaakt. Ben toen met vrienden naar het circuit geweest, dat toen een 'afscheidsdag' had georganiseerd.


Toen met een 250cc Superkart Formule IC/E eencilinder van een kartvriend over de baan gereden (en me een ongeluk geschrokken... ::) ...wat ging dat HARD zeg!!! Reed toen nog 100cc, maar zo'n Superkart is op sommige circuits net zo snel als de F1. Dat zegt genoeg!).


Maar ik kijk toch ook naar de F1 als ze terugkomen op de 'Hock'...M.a.w. ik protesteerde wel, maar ik bleef ook terugkomen.

SDG

Citaat van: Franky R. op 03 april 2012 - 16:28:43
Dat niet, maar het komt (voor mij tenminste) nogal slap over...Ook ik heb 'gehuild' toen Hockenheim kapot werd gemaakt. Ben toen met vrienden naar het circuit geweest, dat toen een 'afscheidsdag' had georganiseerd.


Toen met een 250cc Superkart Formule IC/E eencilinder van een kartvriend over de baan gereden (en me een ongeluk geschrokken... ::) ...wat ging dat HARD zeg!!! Reed toen nog 100cc, maar zo'n Superkart is op sommige circuits net zo snel als de F1. Dat zegt genoeg!).


Maar ik kijk toch ook naar de F1 als ze terugkomen op de 'Hock'...M.a.w. ik protesteerde wel, maar ik bleef ook terugkomen.

Iedereen plaatst hier nu wel Silverstone op een voetstuk, maar ik herinner me nog goed hoe ik de vernieuwde layout die in 1991 werd voorgesteld en waarbij de 'natuurlijke' oude loop van het circuit - die tot dan toe enkel verstoord was door een chicane in Woodcote Corner - ook definitief verloren ging, de eerste keer ook maar niets vond. Om maar te zeggen hoe relatief alles is...

JimmySPA

Citaat van: SDG op 03 april 2012 - 18:22:12
Iedereen plaatst hier nu wel Silverstone op een voetstuk, maar ik herinner me nog goed hoe ik de vernieuwde layout die in 1991 werd voorgesteld en waarbij de 'natuurlijke' oude loop van het circuit - die tot dan toe enkel verstoord was door een chicane in Woodcote Corner - ook definitief verloren ging, de eerste keer ook maar niets vond. Om maar te zeggen hoe relatief alles is...

Gebeurt toch overal uiteindelijk wen je er weer aan omdat je niet anders gewent ben.

Nog een dan, Busstop in 2006-2007 verandert op Spa. Bocht is nu gewoon een normale saaie "Tilke" bocht. Vroegah paste die chicane perfect bij de rest van het circuit...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Eensch. Vond de busstop altijd een mooie karakteristiek chicane. Zonde.

Figge

Ja... Maar sinds de aanpassing zijn er veel meer inhaalacties geweest in de busstop...

0634

Geen idee, nooit geteld, maar in de busstop zelf kon het ook best spoken hoor. Was bepaald geen saaie chicane.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 04 april 2012 - 20:55:18
Geen idee, nooit geteld, maar in de busstop zelf kon het ook best spoken hoor. Was bepaald geen saaie chicane.
Schumacher-Sato incident was toch ook in busstop?

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 05 april 2012 - 00:20:52
Citaat van: Jeroen op 04 april 2012 - 20:55:18
Geen idee, nooit geteld, maar in de busstop zelf kon het ook best spoken hoor. Was bepaald geen saaie chicane.
Schumacher-Sato incident was toch ook in busstop?


Nee, dat was weer La Source...de hairpin na de startlijn.

Fabian

Citaat van: Franky R. op 05 april 2012 - 00:25:32
Citaat van: Fabian van Tiel op 05 april 2012 - 00:20:52
Citaat van: Jeroen op 04 april 2012 - 20:55:18
Geen idee, nooit geteld, maar in de busstop zelf kon het ook best spoken hoor. Was bepaald geen saaie chicane.
Schumacher-Sato incident was toch ook in busstop?


Nee, dat was weer La Source...
Oooow. Dat was zo'n moment waar ik erg van baalde.