Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Plus, de grootste supportersschare van de F1 zit in Europa. Dus moet de mogelijkheid er voor de Europese fans zijn om naar de races te blijven gaan. Er mogen dus nooit teveel Europese races verdwijnen in mijn ogen. F1, iedere sport, leeft alleen maar bij de gratie van de fans. Daar moet rekening mee gehouden worden.

Kootje

#886
Citaat van: Enzo op 31 maart 2012 - 00:31:17
Ik ga er waarschijnlijk ook niet minder om kijken.
Maar ik vind vind het wel een enorm gemis, dat we circuits zoals Spa kwijt lijken te raken.
Ik weet bijna zeker dat dit het meest gewaardeerde circuit is onder de rijders en waarschijnlijk ook onder de fan's.
Daarnaast heeft het een rijke historie, iets wat beschermd zou moeten worden als een soort erfgoed.

En DAT vind ik nou eens mooi gezegd. ;)


Citaat van: FabianIk kijk ook 'liever' naar een race op Spa of Imola. Maar met liever bedoel ik ook dat ik zal kijken als daar niet geracet wordt.

Klopt ook wel wat je daar zegt, maar ik denk dat ik wel af ga haken als "echte" circuits als Spa, Monza, Suzuka verdwijnen, en we er allemaal draken van banen, zoals Valencia of Abu Dhabi, voor terug krijgen.
Ik wil namelijk races zien, geen optocht.
Als ik 'n optocht van auto's wil zien kijk ik om 5 uur 's middags wel naar de file voor m'n deur, die interressanter is dan de gemiddelde "race" in Bahrein.

0634

Enzo heeft ook gewoon gelijk. Je gaat ook McLaren en Ferrari niet inruilen voor nieuwe teams, dan doe je gewoon afbreuk aan de sport. Monza, Spa, Monaco, en in mindere mate Silverstone: dat zijn geen gewone F1-circuits, maar F1-musea! Inderdaad een soort cultureel erfgoed van de sport. Wimbledon wissel je ook niet om voor een paar nieuwe veldjes, met een paar nieuwe netten en een tribune. Dat doe je niet, daar blijf je vanaf. Ook al zou het een betere baan zijn.

We hebben het echte Hockenheim al verloren net als bijvoorbeeld de echt Nurburgring (al kan ik me dat voorstellen hoor), Zandvoort, Osterreichring, noem maar op. Laten we die paar échte historische banen alsjeblieft koesteren. Al moeten we ze bij wijze van spreken voor niets op de F1-kalender zetten. Erfgoed (dank voor de term, Enzo) dient beschermd te worden.

robbert

zo moet bernie er natuurlijk over nadenken. En inderdaad, f1 heeft een europese oorsprong, en zo moeten de historische circuits behouden worden. Maar ja, daar zal bernie weer niet aan denken, de ouwe

0634

De andere banen zullen het er niet mee eens zijn, maar feitelijk moeten deze banen gewoon beschermd worden. Gesubsidieerd zelfs als ze in de problemen komen. Hoort bij het cultureel erfgoed van de sport. Mag nooit verdwijnen. Maar goed, ik ben geen zakenman.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2012 - 15:57:51
De andere banen zullen het er niet mee eens zijn, maar feitelijk moeten deze banen gewoon beschermd worden. Gesubsidieerd zelfs als ze in de problemen komen. Hoort bij het cultureel erfgoed van de sport. Mag nooit verdwijnen. Maar goed, ik ben geen zakenman.

100% eens, zal ook wel een hoop stof doen opwaaien als dit werkelijkheid zou worden. Zal er zeker een petitie voor starten hier op de Pits mocht het ooit zo ver komen.

0634

Vast. Maar wat zullen enkele tientallen handtekeningen uithalen dan?

Enzo

Citaat van: Jeroen op 31 maart 2012 - 16:49:17
Vast. Maar wat zullen enkele tientallen handtekeningen uithalen dan?

Nou, we halen wel wat meer lezers op de site dan tientallen Jeroen.  ;D
Maar je hebt gelijk, het zal op zichzelf niet echt een verschil gaan maken, maar mogelijk collectief met internationale petities wel. Daarnaast laat je iig je stem horen, iets wat je als F1 liefhebber met een standpunt als de onze wel moet doen vind ik.

_Makke_

Citaat van: Enzo op 31 maart 2012 - 17:03:57
Citaat van: Jeroen op 31 maart 2012 - 16:49:17
Vast. Maar wat zullen enkele tientallen handtekeningen uithalen dan?

Nou, we halen wel wat meer lezers op de site dan tientallen Jeroen.  ;D
Maar je hebt gelijk, het zal op zichzelf niet echt een verschil gaan maken, maar mogelijk collectief met internationale petities wel. Daarnaast laat je iig je stem horen, iets wat je als F1 liefhebber met een standpunt als de onze wel moet doen vind ik.

Tja het probleem is, stel je krijgt 10M handtekeningen bij elkaar (ik goochel nu wat met getallen eh, los of ze realistisch zijn of niet). Als die 10M personen, ondanks hun onvrede, toch nog steeds naar de F1 kijken wat is dan het probleem voor Bernie en zijn trawanten? En ik denk dat die kans vrij groot is. Ook ik hoop dat circuits zoals Spa, Monza, Silverstone en Monaco blijven. Maar ik denk niet dat mijn voorkeur voor die circuits zo sterk is dat ik overweeg om 'te kappen' met F1.

0634

Citaat van: Enzo op 31 maart 2012 - 17:03:57
Citaat van: Jeroen op 31 maart 2012 - 16:49:17
Vast. Maar wat zullen enkele tientallen handtekeningen uithalen dan?

Nou, we halen wel wat meer lezers op de site dan tientallen Jeroen.  ;D
Maar je hebt gelijk, het zal op zichzelf niet echt een verschil gaan maken, maar mogelijk collectief met internationale petities wel. Daarnaast laat je iig je stem horen, iets wat je als F1 liefhebber met een standpunt als de onze wel moet doen vind ik.
ik ken de getallen, Enzo, maar niet iedereen tekent. ;)

0634

Overigens wordt Jost Capito de nieuwe topman van Volkswagen Motorsport. Toch een man met een rijk F1-verleden (bij Sauber), dus wie weet wat VW in de toekomst wellicht voor plannen heeft. Een geheel nieuwe fabrikant zou toch wel een welkome verfrissing zijn... Maar goed, dat is wel heel erg speculatief.

Figge

De geruchten van een instap van VW in F1 zijn er al jaren.
2014 is natuurlijk een prima moment met de 1.6 turbo's.
VW als motorleverancier is stukken geloofwaardiger dan Cosworth of PURE.

Kootje

Citaat van: Mark F1gge op 01 april 2012 - 11:20:22
VW als motorleverancier is stukken geloofwaardiger dan Cosworth of PURE.

Niet mee eens.
Iig niet waar het Cosworth betreft.
Die hebben 'n zéér lange en tevens succesvolle cariérre in de F1 achter de rug.
En dat kun je van VW niet zeggen.

Figge

Citaat van: Kootje op 01 april 2012 - 11:55:32
Citaat van: Mark F1gge op 01 april 2012 - 11:20:22
VW als motorleverancier is stukken geloofwaardiger dan Cosworth of PURE.

Niet mee eens.
Iig niet waar het Cosworth betreft.
Die hebben 'n zéér lange en tevens succesvolle cariérre in de F1 achter de rug.
En dat kun je van VW niet zeggen.

Daar ben ik t dus niet mee eens :)
VW is als techologiebedrijf geloofwaardiger dan Cosworth... Het is een merk dat al vele decenia bestaat...
Daarbij komt omdat VW weldegelijk een rijke historie in de autosport heeft, met Audi en Porsche onder andere.
Cosworth is niet meer het Cosworth van vroeger...
Net als dat het Lotus van nu niets meer met het Lotus van vroeger te maken heeft...

0634

Een entree van VW zou wel een hele interessante ontwikkeling zijn. Interessanter dan PURE, los van hoe ze gaan presteren.