Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 09 januari 2012 - 16:43:36
Natuurlijk niet, Ricardo Tormo is een waardeloze baan voor formule 1 als ik het mag zeggen. Geen bijzondere bochten en geen goede inhaalplekken.

Maar da's mijn mening.


Het is jouw goed recht om je mening te geven en ik ben er ook blij om....Maar het ging hier om de opmerking (van mijn kant), waarom er vele miljoenen worden verspilt aan een, minstens zo waardeloze straatcircuit, terwijl er op enkele kilometers al een circuit stond...


Enne, DRS zou mss. het e.e.a. kunnen verhelpen? ;)

SDG

Citaat van: Matthijs op 09 januari 2012 - 16:43:36
Natuurlijk niet, Ricardo Tormo is een waardeloze baan voor formule 1 als ik het mag zeggen. Geen bijzondere bochten en geen goede inhaalplekken.

Maar da's mijn mening.

Ieder zijn mening natuurlijk. In ieder geval, indien mijn bankrekening het toelaat ga ik er eens de MotoGP gaan bekijken, denk ik. Dat gaat wellicht iets meer spektakel opleveren. Valencia is en blijft per slot van rekening een leuke stad om te bezoeken voor een citytrip...  ;)

0634

Ricardo Tormo ken ik niet heel goed, maar het zal wellicht beter zijn dan dat stratenkreng van nu.

Fabian

Om nog even terug te komen op de poll. Ik heb voor Barcelona gestemd, was weliswaar het circuit waar ik de race van dichtbij heb meegemaakt en vond het helemaal geweldig maar dat kwam meer door het geluid. Met DRS wordt de race wel wat leuker, maar doordat er vaak op getest wordt kennen de coureurs het circuit wel erg goed. Ik denk dat de uitdaging voor de coureurs op dat circuit dan ook weg is.

robbert

Citaat van: Fabian van Tiel op 09 januari 2012 - 18:51:09
Om nog even terug te komen op de poll. Ik heb voor Barcelona gestemd, was weliswaar het circuit waar ik de race van dichtbij heb meegemaakt en vond het helemaal geweldig maar dat kwam meer door het geluid. Met DRS wordt de race wel wat leuker, maar doordat er vaak op getest wordt kennen de coureurs het circuit wel erg goed. Ik denk dat de uitdaging voor de coureurs op dat circuit dan ook weg is.

en dat kan inderdaad verdwijnen, want de organisatie twijfelt over de toekomst. Dus binnekort hebben we inderdaad geen race meer in europa. Allemaal in amerika en azie

Fabian

Citaat van: robbert op 09 januari 2012 - 18:54:01
Citaat van: Fabian van Tiel op 09 januari 2012 - 18:51:09
Om nog even terug te komen op de poll. Ik heb voor Barcelona gestemd, was weliswaar het circuit waar ik de race van dichtbij heb meegemaakt en vond het helemaal geweldig maar dat kwam meer door het geluid. Met DRS wordt de race wel wat leuker, maar doordat er vaak op getest wordt kennen de coureurs het circuit wel erg goed. Ik denk dat de uitdaging voor de coureurs op dat circuit dan ook weg is.

en dat kan inderdaad verdwijnen, want de organisatie twijfelt over de toekomst. Dus binnekort hebben we inderdaad geen race meer in europa. Allemaal in amerika en azie

Dat is helaas wel waar. Alhoewel er in Europa volgens mij nog genoeg circuits zijn. Ik zou bijv Imola graag terug willen zien, maar denk niet dat dat ooit gebeurt

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 09 januari 2012 - 16:55:40
Citaat van: Matthijs op 09 januari 2012 - 16:43:36
Natuurlijk niet, Ricardo Tormo is een waardeloze baan voor formule 1 als ik het mag zeggen. Geen bijzondere bochten en geen goede inhaalplekken.

Maar da's mijn mening.


Het is jouw goed recht om je mening te geven en ik ben er ook blij om....Maar het ging hier om de opmerking (van mijn kant), waarom er vele miljoenen worden verspilt aan een, minstens zo waardeloze straatcircuit, terwijl er op enkele kilometers al een circuit stond...


Enne, DRS zou mss. het e.e.a. kunnen verhelpen? ;)

Je hebt gelijk dat het verspilling van geld is om zoveel f1-waardige banen in 1 land aan te leggen. Zeker als ik Jerez meereken. Maar ik vind het stuk voor stuk geen bijzondere banen voor de f1, zelfs Jerez niet.

En DRS als lapmiddel voor circuits waar je niet kunt inhalen? Barcelona en Valencia hebben dit jaar al uitgewezen dat het niet altijd werkt als er structureel iets mis is met de layout van het circuit.

0634

Barcelona was toch wel aardig dit jaar?

Fabian

Barcelona was zeker niet verkeerd dit jaar, maar omdat het circuit al jarenlang op de kalender staat kennen de coureurs het circuit wel erg goed. Het zou leuk zijn een keer een ander circuit voor Barcelona in de plaats te brengen.

Vieze baas

Citaat van: Fabian van Tiel op 09 januari 2012 - 18:58:53
Citaat van: robbert op 09 januari 2012 - 18:54:01
Citaat van: Fabian van Tiel op 09 januari 2012 - 18:51:09
Om nog even terug te komen op de poll. Ik heb voor Barcelona gestemd, was weliswaar het circuit waar ik de race van dichtbij heb meegemaakt en vond het helemaal geweldig maar dat kwam meer door het geluid. Met DRS wordt de race wel wat leuker, maar doordat er vaak op getest wordt kennen de coureurs het circuit wel erg goed. Ik denk dat de uitdaging voor de coureurs op dat circuit dan ook weg is.

en dat kan inderdaad verdwijnen, want de organisatie twijfelt over de toekomst. Dus binnekort hebben we inderdaad geen race meer in europa. Allemaal in amerika en azie

Dat is helaas wel waar. Alhoewel er in Europa volgens mij nog genoeg circuits zijn. Ik zou bijv Imola graag terug willen zien, maar denk niet dat dat ooit gebeurt

Doe mij de A1 ring van Oostenrijk maar, waren altijd leuke races. Imola was wel ok maar kan me niet echt een spectaculaire race daar herinneren..

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 09 januari 2012 - 20:33:29
Barcelona was toch wel aardig dit jaar?
Je hebt gelijk. Was ik alweer vergeten.

SDG

Citaat van: Vieze baas op 10 januari 2012 - 10:30:34
Doe mij de A1 ring van Oostenrijk maar, waren altijd leuke races. Imola was wel ok maar kan me niet echt een spectaculaire race daar herinneren..

Red Bull Ring, zoals het circuit nu officieel heet, is nu eigendom van jeweetwelwie en ik meen dat Herr Mateschitz eens gezegd heeft dat hij voorlopig nog geen interesse heeft om de F1 terug naar Oostenrijk te halen.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 11:08:27
http://www.gppits.net/nieuws/onduidelijke_toekomst_voor_mclaren/

Ik ben benieuwd wat er met McLaren gaat gebeuren. Het lijkt mij persoonlijk het meest logische dat ze in 2013 nog een jaar betalen voor de Mercedes-motoren en daarna dan het nieuwe turbo-tijdperk in zullen gaan met een nieuwe partner. Welke dat zal zijn is lastig. Renault doet Red Bull al, en Ford lijkt mij niet competitief genoeg. Een nieuwe fabrikant als Honda sluit ik dus toch niet uit. Maar ja, pure speculatie natuurlijk. ;)
Dit is toch geen nieuws, een jaar geleden was al aangekondigd dat Mercedes zijn laatste McLaren-aandelen nu zou verkopen.

McLaren heeft toen ook aangegeven misschien wel zelf (turbo)motoren te willen ontwikkelen. Dus wie weet heet het team in 2014 gewoon McLaren, zonder motorenleverancier erbij! Ik denk wel dat dit sportief gezien geen slimme zet zou zijn omdat ze ten eerste dan al zeker een jaar bezig hadden moeten zijn met de ontwikkeling (en als ze er al mee bezig zijn, was het zeker al uitgelekt geweest). En ten tweede is een motor sowieso het onderdeel waarmee je het gemakkelijkst de mist in kunt gaan (je kunt je tegenwoordig niet meer permitteren om onbetrouwbaar te zijn, dus als je een onbetrouwbare motor hebt dan ben je de sjaak en moet je je vermogen gaan terugschroeven om toch maar zeker de race uit te rijden).

Ik zet mijn geld op Mercedes als beste motor van 2014 maar 't is natuurlijk koffiedik kijken. :) En ik denk wel dat er nieuwe motorenleveranciers bij zullen komen in 2014 of in de jaren daarna (de VW Group kan toch niet lang meer wegblijven?).

0634

Citaat van: Jozef op 13 januari 2012 - 00:58:16
Dit is toch geen nieuws, een jaar geleden was al aangekondigd dat Mercedes zijn laatste McLaren-aandelen nu zou verkopen.
Je zegt t goed: ren paar jaar geleden inderdaad... Dat het nu dan eindelijk zover is mag dan best even gezegd worden toch ;).

CitaatMcLaren heeft toen ook aangegeven misschien wel zelf (turbo)motoren te willen ontwikkelen. Dus wie weet heet het team in 2014 gewoon McLaren, zonder motorenleverancier erbij!
Dat heeft Whitmarsch eerder dit jaar nog ontkend, gaat McLaren niet doen.

CitaatIk zet mijn geld op Mercedes als beste motor van 2014 maar 't is natuurlijk koffiedik kijken. :) En ik denk wel dat er nieuwe motorenleveranciers bij zullen komen in 2014 of in de jaren daarna (de VW Group kan toch niet lang meer wegblijven?).
Ik hoop het. PURE komt er ook nog bij trouwens. Craig Pollock zei van de week nog dat er in 2014 vier leveranciers zullen zijn, Merc, Renault, Ferrari en PURE... Over Cosworth zei hij dus niets. Maar ja...

Enzo

Interessant interview met Pat Symonds. Gaat over de toekomst van Marussia en het nieuwe reglement van 2012.
http://www.gppits.net/nieuws/video_symonds_over_toekomst_marussia/