Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

CitaatMja, als deze kunstmatige ingrepen nodig zijn zodat de achterhoede binnen 4 seconde kan blijven zag ik op mijn beurt: What's next?? Testen lijkt me niet geheel onbelangrijk om 'derde coureurs' een kans te geven zich te bewijzen. Dan liever een budgetcap en meer vrijheid in testen en ontwikkelen


Natuurlijk is het testen niet onbelangrijk, maar is het wenselijk dat de achterhoede verder uit beeld raakt puur omdat ze niet de financiën hebben om testteams op te zetten en meerdere testsessies te houden?


Van mij mag het blijven zoals het is...Ik zou wel de vrijdagcoureur terugwillen. Dat moet te regelen zijn via de FOTA/FIA.

Wizard

Tsja, dus om teams kunstmatig te redden moet talent en ontwikkeling ingeboet worden?? En een budgetcap kan wel degelijk bijdragen aan de achterstand. Nu kunnen topteams eindeloos inversteren. Dus je blijft kansloos als kleiner team. Op het moment dat je een budgetcap introduceert gaat effeciënt te werk gaan z'n vruchten afwerpen zonder dat het ten koste gaat van de technische ontwikkelingen. En deze moeten blijven plaatsvinden. Alleen dan blijft F1 rendabel.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 21 december 2011 - 17:48:55
Tsja, dus om teams kunstmatig te redden moet talent en ontwikkeling ingeboet worden?? En een budgetcap kan wel degelijk bijdragen aan de achterstand. Nu kunnen topteams eindeloos inversteren. Dus je blijft kansloos als kleiner team. Op het moment dat je een budgetcap introduceert gaat effeciënt te werk gaan z'n vruchten afwerpen zonder dat het ten koste gaat van de technische ontwikkelingen. En deze moeten blijven plaatsvinden. Alleen dan blijft F1 rendabel.


Ik weet niet wat er zo kunstmatig zou zijn, aan het huidige testverbod. Draai het eens om...Hoe kunstmatig is het, als een F1-team op een leeg circuit met lege tribunes honderden rondjes draait om enkel tienden van secondes te vinden?


Wat heeft dat uiteindelijk met het racen in het weekeinde te maken?


Je ziet dat het nu ook best zonder die eindeloze testsessies kan. De roep op een budgetcap is logisch en begrijpelijk. Maar het is een 'hell of a job' om zover te komen. Zie ook het verhaal rond RBR en Ferrari die de RRA hebben verlaten.


En wie gaat het controleren? Belangrijker nog...wie gaat die controles betalen?




Wizard

Citaat van: Franky R. op 21 december 2011 - 17:57:01
Ik weet niet wat er zo kunstmatig zou zijn, aan het huidige testverbod. Draai het eens om...Hoe kunstmatig is het, als een F1-team op een leeg circuit met lege tribunes honderden rondjes draait om enkel tienden van secondes te vinden?

Net als voetballers die trainen op een leeg grasveld zonder supporters.

CitaatWat heeft dat uiteindelijk met het racen in het weekeinde te maken?

Alles. In iedere sport wordt getrained door de sport te beoefenen. Of ik nu kijk naar tennis, voetbal of van mijn part darten. Los daarvan kan een dominant team zomaar dominant blijven door de beperking op het ontwikkelen.

CitaatJe ziet dat het nu ook best zonder die eindeloze testsessies kan. De roep op een budgetcap is logisch en begrijpelijk. Maar het is een 'hell of a job' om zover te komen. Zie ook het verhaal rond RBR en Ferrari die de RRA hebben verlaten.

Ben ik met je eens maar dan wordt het kiezen of delen voor de teams.

CitaatEn wie gaat het controleren? Belangrijker nog...wie gaat die controles betalen?

Hoe heeft de FOTA het gecontroleerd? Zo dus.

Franky R.

CitaatNet als voetballers die trainen op een leeg grasveld zonder supporters.


Hahaha, een goed argument. Dat geef ik toe, echter kost het geen miljoenen om voetballers te laten trainen op een leeg grasveld. Tevens kan zelfs de armste voetbalclub in een divisie ook trainen...M.a.w. in de voetballerij is geld geen issue om te trainen en/of zo vaak mogelijk te trainen!


CitaatAlles. In iedere sport wordt getrained door de sport te beoefenen. Of ik nu kijk naar tennis, voetbal of van mijn part darten. Los daarvan kan een dominant team zomaar dominant blijven door de beperking op het ontwikkelen.


Behalve dat je in de autosport zoveel kunt trainen als je wilt...Als er een onderdeeltje van 10 euro stukgaat, heb je helemaal niets aan die training gehad. Daar komt nog bij dat trainen / testen in de F1 buitensporig duur is, zeker als je het met andere sporten gaat vergelijken (helemaal met darten).


En over de RRA...Er werd dus helemaal niet gecontroleerd. RBR raakte geagiteerd door de beschuldigingen. De FOTA kon de twijfels niet wegnemen, waardoor oa. MerdecesGP zich geroepen voelde de wond nogmaals open te rijten.


Het gevolg kennen we...




Wizard

Hoezo zou het testen zo duur zijn? Zeker voor teams die een eigen testbaan hebben.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 21 december 2011 - 19:18:06
Hoezo zou het testen zo duur zijn? Zeker voor teams die een eigen testbaan hebben.


- Apart testteam
- Circuit afhuren. En een eigen circuit? Ik weet niet wat dat zou moeten kosten, maar ik denk niet dat een team als Sauber daartoe in staat is, laat staan HRT! En dan heb ik het nog niet eens over vergunningen gehad?
- banden
- onderdelen


In het verleden zag je vaak dat een team het fantastisch deed in de winter, om vervolgens de plank mis te slaan in het seizoen! Da's dan weggegooid geld geweest...


Je gaf zelf het voetbal aan als vergelijking...De kosten voor PSV zijn niet zoveel hoger als die voor VVV, hoor! Plus dat de autosport een mechanische sport is, waarin niets vaststaat.






janke

Citaat van: Franky R. op 21 december 2011 - 21:34:05
Citaat van: Wizard op 21 december 2011 - 19:18:06
Hoezo zou het testen zo duur zijn? Zeker voor teams die een eigen testbaan hebben.
[/quote


Je gaf zelf het voetbal aan als vergelijking...De kosten voor PSV zijn niet zoveel hoger als die voor VVV, hoor! Plus dat de autosport een mechanische sport is, waarin niets vaststaat.

Tis maar hoe je het bekijkt. Een budget limiet steld bij de topteams niks voor. Het geld wat ze nodig hebben om een auto te bouwen zit wel in hun begroting. Een HRT heeft zoveel geld dat ze ver onder het limiet zit. misschien wel 50%. Ze rijden niet voor niets achter aan?  Ik vind de vergelijking van PSV/VVV niet kloppen. De ene kan nog eens wat uitgeven aan spelers. Terwijl de ander probeerd te overleven.
Some things are too important to be left in the past.

0634

http://www.gppits.net/nieuws/onduidelijke_toekomst_voor_mclaren/

Ik ben benieuwd wat er met McLaren gaat gebeuren. Het lijkt mij persoonlijk het meest logische dat ze in 2013 nog een jaar betalen voor de Mercedes-motoren en daarna dan het nieuwe turbo-tijdperk in zullen gaan met een nieuwe partner. Welke dat zal zijn is lastig. Renault doet Red Bull al, en Ford lijkt mij niet competitief genoeg. Een nieuwe fabrikant als Honda sluit ik dus toch niet uit. Maar ja, pure speculatie natuurlijk. ;)

Wizard

Dat blijft koffiedik kijken. McLaren kan Mercedes-motoren natuurlijk prima betalen maar ergens hoop ik dat ze automerken als Honda, Volkswagen of Audi kunnen prikkelen, motoren te bouwen voor de F1.

0634

Ik denk ook wel dat ze die kunnen betalen, maar een vaste partner zoeken heeft natuurlijk zo zijn voordelen. Hopelijk kan McLaren inderdaad een fabrikant schikken die geinteresseerd is in de nieuwe turbo's die eraan komen. Zou goed zijn voor de F1 en voor McLaren.

SDG

http://www.gppits.net/nieuws/valencia_bekijkt_contract_opnieuw/

Wie maakt er die mensen daar eindelijk eens duidelijk dat er in Valencia al een volwaardig circuit is, waar er ongetwijfeld iets meer tot de verbeelding sprekende races gereden kunnen worden en waar wellicht ook iets meer volk zou op afkomen?

0634

Ricardo Tormo bedoel je? Tja, goed punt inderdaad.

Franky R.

Citaat van: SDG op 09 januari 2012 - 06:15:43
http://www.gppits.net/nieuws/valencia_bekijkt_contract_opnieuw/

Wie maakt er die mensen daar eindelijk eens duidelijk dat er in Valencia al een volwaardig circuit is, waar er ongetwijfeld iets meer tot de verbeelding sprekende races gereden kunnen worden en waar wellicht ook iets meer volk zou op afkomen?


Kennelijk moest er met geld worden gesmeten, wat alleen maar een waardeloos zooitje opleverde? En nu huilen dat er te weinig mensen eropaf komen?! ::)


Ricardo Tormo was idd. een goede basis geweest. Dat circuit wordt al gebruikt voor de wintertests en lijkt wel een beetje op een mix van Jerez en Catalonië (Barcelona).


Niet iedereen in de F1 (zowel direct als indirect betrokkenen) denkt logisch na...




Matthijs

Natuurlijk niet, Ricardo Tormo is een waardeloze baan voor formule 1 als ik het mag zeggen. Geen bijzondere bochten en geen goede inhaalplekken.

Maar da's mijn mening.