Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 16 december 2011 - 13:05:19
Zoveel zal er niet veranderen, t is volgens mij alleen een verscherping van de 'één keer van lijn veranderen' regel.

Precies ...... meer is 't niet.
Hoogstwaarschijnlijk in het leven geroepen vanwege Hamilton's "weaven" en Schumi's verdedigen op Monza.
Ikzelf, en met mij het gros van de fans, spraken daar schande van.
Nu er dan 'n verduidelijking van de regels komt zou dit ineens fout zijn ??
Nou ..... schiet mij dan maar lek, maar ik zie 't probleem niet zo.

Trouwens, in de IRL mag je nog niet eens éénmaal van lijn veranderen.
Daar wordt toch ook geen schande over gesproken ??
Dus in de F1 mogen ze nog blij zijn dat ze überhaupt mogen verdedigen.
Nu komt het er alleen op aan om het juiste moment te kiezen waarop je dit doet.
Voorheen kon je 500 meter voor de bocht al gaan verdedigen en dan vlak voor het insturen weer terug naar je lijn.
In principe dus 2x verdedigen, en dat terwijl dit allang verboden was.

Vieze baas

Citaat van: Wizard op 16 december 2011 - 13:42:49
Het is bijna absurd dat niet getest mag worden.
Dat was toch om de extreme kosten van begin 5-10 jaar geleden te drukken? In dat opzicht was het een goede maatregele want als iedereen 100 testdagen gebruikt dan zou in theorie ook iedereen evenveel vooruitgaan en is het nutteloos. Deze vlieger gaat natuurlijk niet helemaal op maar in dat opzicht is het een goede regel. Alhoewel een tussenweg met 3-4 testsessies per jaar misschien beter is

Enzo

De 6 wereldkampioenen in 2012!  8)


Franky R.

Citaat van: Wizard op 16 december 2011 - 13:42:49
Het is bijna absurd dat niet getest mag worden.


Daar zullen HRT, Marussia en Team Caterham niet met je eens zijn. Juist daardoor zitten ze binnen 2,5 a 4 sec. van de top.


Met een totale vrijheid qua testen zou dat gat wel eens kunnen groeien naar 6 tot 8 seconden per rondje...Kom op, dat wil toch niemand?


En bovendien wordt met het testverbod nog meer een beroep gedaan op de intelligentie en creativiteit van de heren (en dames) ingenieurs.


Mijn mening.

Wizard

Dat wel. Mja, als deze kunstmatige ingrepen nodig zijn zodat de achterhoede binnen 4 seconde kan blijven zag ik op mijn beurt: What's next?? Testen lijkt me niet geheel onbelangrijk om 'derde coureurs' een kans te geven zich te bewijzen. Dan liever een budgetcap en meer vrijheid in testen en ontwikkelen.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 15 december 2011 - 18:28:07
Citaat van: Kootje op 15 december 2011 - 17:22:57
Oke, maar hoe bepaal je dan wat sportief is en wat niet ??
Als er opzet in het spel is, ga je over de rand van het sportieve. En daar ligt precies de grens voor mij. Dan zullen er mensen zijn die zeggen 'opzet is niet te bewijzen', en dat klopt. Maar ik denk dat wij met zijn allen over het algemeen zo een aantal voorbeelden kunnen aangeven waarbij wij er allemaal van min of meer van overtuigd zijn dat het opzet is en dat zijn die gevallen die verboden moeten zijn.

Voor de rest zie ik niet in waarom wij rijders moeten gaan verbieden om van links naar rechts te gaan of terug te gaan naar de racelijn of wat dan ook. Dát is racen, maar niet als je er allemaal regeltjes aan verbind wie, waar, wanneer moet gaan rijden. Dan wordt het geregisseerd i.m.o..

Dan gaan critici roepen dat rijders dan gaan zigzaggen om te voorkomen dat ze worden ingehaald, maar dat is echt gelul. Dat heb ik ook nooit gezien toen alles nog vrij was dus waarom zou dat nu ineens anders zijn. En ja, als je ze vrij zult laten racen zullen er wel eens botsingen zijn, meer dan wanneer je een rits regels neerlegt, maar dat is autoracen. Botsingen horen erbij. De sport is veilig genoeg.

En toch wordt er 17 jaar na de feiten nog steeds gediscussieerd over Adelaide 1994 (en vele andere incidenten uiteraard). Dus zo duidelijk zijn alle gevallen toch niet, als je alleen kunt steunen op de regel "als het opzettelijk is, is het verboden". Regels heb je nu eenmaal nodig om een eerlijke competitie te garanderen.

Wizard

Er wordt ook gediscussiëerd over incidenten die bestraft zijn aan de hand van de regels. Zeker omdat de wedstrijdleiding niet altijd even consequent is met het toepassen van het reglement. Dus laat dat geen argument zijn. En regels heb je nodig, eens, maar het moet geen potentiële gevechten beïnvloeden.

0634

#787
Citaat van: Jozef op 17 december 2011 - 19:44:48
En toch wordt er 17 jaar na de feiten nog steeds gediscussieerd over Adelaide 1994 (en vele andere incidenten uiteraard). Dus zo duidelijk zijn alle gevallen toch niet, als je alleen kunt steunen op de regel "als het opzettelijk is, is het verboden". Regels heb je nu eenmaal nodig om een eerlijke competitie te garanderen.
Adelaide 94 zou nog steeds besproken worden ook al was die regel van nu van kracht geweest. Dat is geen argument. Dan waren er nog steeds mensen geweest die de opzet hadden ontkent en mensen die het wel als opzet zagen, dat neem je niet weg met een regel. Ik zou ook niet weten welke regel je voor dat specifieke incident precies in het leven had willen roepen.

Discutabele voetbalmomenten ook eeuwige bediscussieerd worden. Dat geeft ook niets, die discussie neem je nooit weg, en dat is juist goed. Heeft zo zijn charme. Regels heb je nodig, zeker, maar een voorschrift over hoe geracet mag worden is absoluut niet nodig.

0634

Citaat van: Kootje op 16 december 2011 - 17:51:29
Citaat van: monaco2011 op 16 december 2011 - 13:05:19
Zoveel zal er niet veranderen, t is volgens mij alleen een verscherping van de 'één keer van lijn veranderen' regel.

Precies ...... meer is 't niet.
Hoogstwaarschijnlijk in het leven geroepen vanwege Hamilton's "weaven" en Schumi's verdedigen op Monza.
Ikzelf, en met mij het gros van de fans, spraken daar schande van.
Nu er dan 'n verduidelijking van de regels komt zou dit ineens fout zijn ??
Nou ..... schiet mij dan maar lek, maar ik zie 't probleem niet zo.
Was het geen regel geweest, was het waarschijnlijk geen punt van discussie geweest.

die regel dat je niet van lijn mag veranderen vaker dan een keer was al flauwekul en voor niets in het leven geroepen. Zo'n regel aanpassen maakt het niet beter.
Citaat
Trouwens, in de IRL mag je nog niet eens éénmaal van lijn veranderen.
Daar wordt toch ook geen schande over gesproken ??
(mede) Daarom kijk ik ook nooit IRL.

Sabai


Wizard



SDG

#792
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/franse-gp-keert-spoedig-terug-op-racekalender/

Als de race daadwerkelijk op Paul Ricard verreden zou worden, zeg ik daar zeker geen neen tegen. Per slot van rekening is de streek daar altijd een leuk idee voor een zomervakantie...

robbert

oef gelukkige. Een gp die terugkeert en dan nog in europa en niet in die aziatische landen

monaco2011

Citaat van: robbert op 21 december 2011 - 17:19:53
oef gelukkige. Een gp die terugkeert en dan nog in europa en niet in die aziatische landen
maar wel afwisselend met de Belgische GP. Voor Spa misschien goed en slecht nieuws.