Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

En die kaartverkoop stagneert ook simpelweg omdat we het hier allemaal voelen. En honderden euros in een weekend uitgeven is nu gewoon lastiger dan 10 jaar geleden of zoiets.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 04 december 2011 - 22:41:54
En die kaartverkoop stagneert ook simpelweg omdat we het hier allemaal voelen. En honderden euros in een weekend uitgeven is nu gewoon lastiger dan 10 jaar geleden of zoiets.
nou, volgens mij zijn we er echt niet armer op geworden de afgelopen 10 jaar. Denk dat het meer met beleving te maken heeft. Overigens zit het in Europa gemiddeld ook wel goed vol volgens mij, België zal wat betreft nog het minst zijn denk ik. In Singapore en Japan leeft het wel heel erg, maar in Sjanghai, waar bijna 25 miljoen mensen wonen raken ze de tickets aan de straatstenen nog niet kwijt.

0634

Ik heb het over Europa he, daar loopt de koopkracht terug.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 06:13:10
Ik heb het over Europa he, daar loopt de koopkracht terug.
in Europa is de koopkracht de afgelopen 10 jaar ook flink gestegen. Momenteel staat ie natuurlijk wel wat onder druk, maar we hebben echt niks te klagen (gemiddeld gezien). Maar goed, laten we er niet te ver op doorgaan ;)

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 16:45:55
Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 06:13:10
Ik heb het over Europa he, daar loopt de koopkracht terug.
in Europa is de koopkracht de afgelopen 10 jaar ook flink gestegen. Momenteel staat ie natuurlijk wel wat onder druk, maar we hebben echt niks te klagen (gemiddeld gezien). Maar goed, laten we er niet te ver op doorgaan ;)

Spreek jij ff voor jezelf ;)

;D ;D ;D

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 06:13:10
Ik heb het over Europa he, daar loopt de koopkracht terug.


De koopkracht zal wereldwijd dalen, want Europa en de VS zijn belangrijke afzetmarkten voor vele producenten in China, India undsoweiter...


Dus ik snap niet echt waarom die ouwe loopt te bazelen over 'een sterke Azië'... ::)


(neemt niet weg dat de Aziatische markt ook sterk is, maar men moet het nog altijd van westerse lande hebben qua afzet)

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 19:32:30
Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 06:13:10
Ik heb het over Europa he, daar loopt de koopkracht terug.


De koopkracht zal wereldwijd dalen, want Europa en de VS zijn belangrijke afzetmarkten voor vele producenten in China, India undsoweiter...


Dus ik snap niet echt waarom die ouwe loopt te bazelen over 'een sterke Azië'... ::)


(neemt niet weg dat de Aziatische markt ook sterk is, maar men moet het nog altijd van westerse lande hebben qua afzet)
doet er helemaal niet toe, da's een probleem van de laaste maanden. De verplaatsing van het F1 circus naar Azië is al jaren bezig en staat wat mij betreft los van de koopkracht hier. Dankzij Bernie zijn de kosten voor het organiseren van een grand prix zo hoog geworden dat het erg lastig is om die met de kaartverkoop terug te verdienen. En de tijd dat regeringen wel bijlapten is wel zo'n beetje voorbij. Hoe ze dat in Azië doen, geen idee, in Bahrein en Abu Dhabi kan ik het wel raden. De grand prix van China heeft ook geregeld op losse schroeven gestaan.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 20:01:07
Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 19:32:30
Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 06:13:10
Ik heb het over Europa he, daar loopt de koopkracht terug.


De koopkracht zal wereldwijd dalen, want Europa en de VS zijn belangrijke afzetmarkten voor vele producenten in China, India undsoweiter...


Dus ik snap niet echt waarom die ouwe loopt te bazelen over 'een sterke Azië'... ::)


(neemt niet weg dat de Aziatische markt ook sterk is, maar men moet het nog altijd van westerse lande hebben qua afzet)
doet er helemaal niet toe, da's een probleem van de laaste maanden. De verplaatsing van het F1 circus naar Azië is al jaren bezig en staat wat mij betreft los van de koopkracht hier. Dankzij Bernie zijn de kosten voor het organiseren van een grand prix zo hoog geworden dat het erg lastig is om die met de kaartverkoop terug te verdienen. En de tijd dat regeringen wel bijlapten is wel zo'n beetje voorbij. Hoe ze dat in Azië doen, geen idee, in Bahrein en Abu Dhabi kan ik het wel raden. De grand prix van China heeft ook geregeld op losse schroeven gestaan.


Je hebt niet echt opgelet bij economie, he?! Of heb je daar nooit les in gehad?

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 22:56:28
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 20:01:07
Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 19:32:30
Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 06:13:10
Ik heb het over Europa he, daar loopt de koopkracht terug.


De koopkracht zal wereldwijd dalen, want Europa en de VS zijn belangrijke afzetmarkten voor vele producenten in China, India undsoweiter...


Dus ik snap niet echt waarom die ouwe loopt te bazelen over 'een sterke Azië'... ::)


(neemt niet weg dat de Aziatische markt ook sterk is, maar men moet het nog altijd van westerse lande hebben qua afzet)
doet er helemaal niet toe, da's een probleem van de laaste maanden. De verplaatsing van het F1 circus naar Azië is al jaren bezig en staat wat mij betreft los van de koopkracht hier. Dankzij Bernie zijn de kosten voor het organiseren van een grand prix zo hoog geworden dat het erg lastig is om die met de kaartverkoop terug te verdienen. En de tijd dat regeringen wel bijlapten is wel zo'n beetje voorbij. Hoe ze dat in Azië doen, geen idee, in Bahrein en Abu Dhabi kan ik het wel raden. De grand prix van China heeft ook geregeld op losse schroeven gestaan.


Je hebt niet echt opgelet bij economie, he?! Of heb je daar nooit les in gehad?
ik heb het zelfs gestudeerd ;) maar goed, iedereen kan toch een grafiekje van de koopkrachtontwikkeling opzoeken op internet??

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 23:37:08
Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 22:56:28
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 20:01:07
Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 19:32:30
Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 06:13:10
Ik heb het over Europa he, daar loopt de koopkracht terug.


De koopkracht zal wereldwijd dalen, want Europa en de VS zijn belangrijke afzetmarkten voor vele producenten in China, India undsoweiter...


Dus ik snap niet echt waarom die ouwe loopt te bazelen over 'een sterke Azië'... ::)


(neemt niet weg dat de Aziatische markt ook sterk is, maar men moet het nog altijd van westerse lande hebben qua afzet)
doet er helemaal niet toe, da's een probleem van de laaste maanden. De verplaatsing van het F1 circus naar Azië is al jaren bezig en staat wat mij betreft los van de koopkracht hier. Dankzij Bernie zijn de kosten voor het organiseren van een grand prix zo hoog geworden dat het erg lastig is om die met de kaartverkoop terug te verdienen. En de tijd dat regeringen wel bijlapten is wel zo'n beetje voorbij. Hoe ze dat in Azië doen, geen idee, in Bahrein en Abu Dhabi kan ik het wel raden. De grand prix van China heeft ook geregeld op losse schroeven gestaan.


Je hebt niet echt opgelet bij economie, he?! Of heb je daar nooit les in gehad?
ik heb het zelfs gestudeerd ;) maar goed, iedereen kan toch een grafiekje van de koopkrachtontwikkeling opzoeken op internet??


Ah,


Dan behoor je te weten dat de afzet van producten uit Azie richting Europa en de VS al jaren daalt. Het is dus geen kortetermijn-probleem zoals jij dat voorstelde.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 06 december 2011 - 18:29:10
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 23:37:08
Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 22:56:28
Citaat van: monaco2011 op 05 december 2011 - 20:01:07
Citaat van: Franky R. op 05 december 2011 - 19:32:30
Citaat van: Jeroen op 05 december 2011 - 06:13:10
Ik heb het over Europa he, daar loopt de koopkracht terug.


De koopkracht zal wereldwijd dalen, want Europa en de VS zijn belangrijke afzetmarkten voor vele producenten in China, India undsoweiter...


Dus ik snap niet echt waarom die ouwe loopt te bazelen over 'een sterke Azië'... ::)


(neemt niet weg dat de Aziatische markt ook sterk is, maar men moet het nog altijd van westerse lande hebben qua afzet)
doet er helemaal niet toe, da's een probleem van de laaste maanden. De verplaatsing van het F1 circus naar Azië is al jaren bezig en staat wat mij betreft los van de koopkracht hier. Dankzij Bernie zijn de kosten voor het organiseren van een grand prix zo hoog geworden dat het erg lastig is om die met de kaartverkoop terug te verdienen. En de tijd dat regeringen wel bijlapten is wel zo'n beetje voorbij. Hoe ze dat in Azië doen, geen idee, in Bahrein en Abu Dhabi kan ik het wel raden. De grand prix van China heeft ook geregeld op losse schroeven gestaan.


Je hebt niet echt opgelet bij economie, he?! Of heb je daar nooit les in gehad?
ik heb het zelfs gestudeerd ;) maar goed, iedereen kan toch een grafiekje van de koopkrachtontwikkeling opzoeken op internet??


Ah,


Dan behoor je te weten dat de afzet van producten uit Azie richting Europa en de VS al jaren daalt. Het is dus geen kortetermijn-probleem zoals jij dat voorstelde.
1. Ik heb het nooit over een kortetermijn-probleem gehad
2. Ik doelde op de koopkracht niet op de afzet van Azië in Europa, al is dat volgens mij ook juist de afgelopen 10 jaar erg gestegen.
3. Gaat dit nog ergens over??

Franky R.


monaco2011

Citaat van: Franky R. op 07 december 2011 - 16:30:07
http://www.gppits.net/nieuws/regelwijzigingen_formule_1_voor_2012/


@monaco,


Nee, want je zit jezelf tegen te spreken...
want?? als ik het over het probleem van de laatste maanden heb, zou dat automatisch een korte termijn probleem moeten zijn?? dat mochten we willen

rafael25

Dit inhalen regel is zeker een grap, toch? Dus vanaf nu als je een verdedigende lijn en worden niet ingehaald, gaat u nemen een veel langzamer lijn door de bochten????

Kootje

Citaat van: rafael25 op 12 december 2011 - 16:48:19
Dit inhalen regel is zeker een grap, toch? Dus vanaf nu als je een verdedigende lijn en worden niet ingehaald, gaat u nemen een veel langzamer lijn door de bochten????

zwart/wit gezien wel ja