Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Wizard

#705
Citaat van: Enzo op 02 december 2011 - 11:40:27
Vergat iets te schrijven was nogal laat, maar was iets met z'n stokje... ;D

Impotentie?

Enzo

Citaat van: Wizard op 02 december 2011 - 14:48:28
Citaat van: Enzo op 02 december 2011 - 11:40:27
Vergat iets te schrijven was nogal laat, maar was iets met z'n stokje... ;D

Impotentie?

Had ook gekund idd... ;D

Maar met alle gekkigheid om een stokje, we moeten niet Bernie de schuld gaan geven van de migratie naar buiten Europa.
Zoals SDG al schreef, andere klasse verhuizen ook langzaam van Europa weg. Het is crisis en de formule 1 is duur, dus ze zullen wel moeten verhuizen naar waar het geld zit.

T.Nuvolari

+ de mondialisering van de sport en de nood van de sponsoren.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 02 december 2011 - 15:24:27
Had ook gekund idd... ;D

Maar met alle gekkigheid om een stokje, we moeten niet Bernie de schuld gaan geven van de migratie naar buiten Europa.
Zoals SDG al schreef, andere klasse verhuizen ook langzaam van Europa weg. Het is crisis en de formule 1 is duur, dus ze zullen wel moeten verhuizen naar waar het geld zit.


Het was/is Bernie die voor elk jaar de prijzen met minimaal 10% opdrijft, dus ik vraag mij dan af elk persoon/organisatie  er anders voor verantwoordelijk is, dan Bernie?


De F1 is trouwens helemaal niet zo duur, als je beseft dat de helft van de recettes in de zakken van Bernie / CVC verdwijnen. Dus van een bedrag van bijv. 20 miljoen, gaat er tien naar de teams. Dus kun je gerust zeggen dat Bernie een van de hoofdoorzaken is, waardoor landen de F1 niet meer kunnen betalen.




Enzo

Dat zal zeker waar zijn, de F1 is onnodig duur momenteel. Maar dat neemt niet weg dat het huidige klimaat de F1 dwingt over de grenzen te denken.

Korre

Mja, als je het objectief bekijkt is Europa oververtegenwoordigd in de races.
We hebben Spanje (x2), Monaco, België, Duitsland, GB, Italië, Turkey, Hongarije
Dat zijn 9 races op 20, dat is bijna de helft.
Er wordt vaak gezegd dat we moeten blijven op de "historische" circuits.
Maar ik vraag mij af hoeveel mooie races we bv al in Barcelona gezien hebben.
Op sommige fora hoor je ook dat circuits als Imola ofzo moeten terugkeren. We doen dit uit nostalgie en niet omdat de circuits zo fantastisch zijn.
Ook wordt er vaak op de Tilke circuits gevit, maar een circuit als Maleisië heeft ondertussen zijn plaats op de kalender verdient denk ik. En als we eerlijk zijn dan geven we ook toe dat een circuit als Monzo niet zo spannend is.
Als ik F1 2010 speel dan rij ik eerlijk gezegd liever op deze Tilke circuits dan op de traditionele circuits.


robbert

ja tilke zijn eerste circuits waren mss goed, maar de laatste trekken echt op niks. Nu zijn we mss nog goed vertegenwoordigd in de f1, maar zoals ik al enkele keren vermoedde zal de f1 stilletjes verdwijnen uit europa. En die plannen om maar 5 gp's in europa te hebben, is een slecht begin

0634

Mja ach, de economie van de wereld verplaatst zich, dus de F1 ook. Logisch. De basis van F1 zal altijd wel in Europa blijven met de historie, de grootste aanhang en de teams die hier allemaal vandaan komen. Zal allemaal zo'n vaart niet lopen.

De andere kant, als je zoals Spa, jaarlijks rode cijfers hebt, dan houdt het ooit natuurlijk gewoon een keertje op. Of wij dat nou leuk vinden of niet. Je kan niet bij blijven leggen.

0634

#713
http://www.gppits.net/nieuws/ferrari_en_rbr_verlaten_fota/

Tja, wat moeten we daar nou weer van vinden? Red Bull zal zich ongetwijfeld niet hebben gehouden aan de financiele afspraken, en wil dat blijkbaar ook in de toekomst niet doen, maar waarom Ferrari er nou weer uitstapt snap ik niet helemaal.

Maar goed, lijkt mij het einde van de FOTA. De kracht van de bond is eendracht maakt macht. Stapt HRT eruit, nog biggie, maar stappen twee topteams eruit is het wel klaar.

KVDracer

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 22:16:06
http://www.gppits.net/nieuws/ferrari_en_rbr_verlaten_fota/

Tja, wat moeten we daar nou weer van vinden? Red Bull zal zich ongetwijfeld niet hebben gehouden aan de financiele afspraken, en wil dat blijkbaar ook in de toekomst niet doen, maar waarom Ferrari er nou weer uitstapt snap ik niet helemaal.

Maar goed, lijkt mij het einde van de FOTA. De kracht van de bond is eendracht maakt macht. Stapt HRT eruit, nog biggie, maar stappen twee topteams eruit is het wel klaar.

Ferrari probeert al jaren de F1 naar hun hand te zetten. Ik had eens gelezen over een geschil tussen Ferrari en de andere F1 teams voor het Concorde Agreement. Namelijk, dat veel kleine teams hulp krijgen van de grote teams. Zoals Lotus dat samenwerkt met RedBull voor de Renault kracxhtbron en vanaf 2012 KERS. HRT dat dacht ik samen ging werken met Williams en Virgin met McLaren. Hierdoor kunnen deze op sportief vlak gaan samenwerken en ontwikkelen en kunnen Williams, McLaren en RedBull hun windtunnels en simulators gaan verhuren net als hun CFD. Maar Ferrari zeit dit niet zitten omdat zij vanuit Italië opereren en hierdoor de samenwerking met andere teams minder gunstig is omdat deze bijna allemaal in Engeland gevestigd zijn, buiten HRT dan. Dus Ferrari wil dat deze samenwerking niet meer kan, de andere topteams willen dit wel. Waarom RedBull eruit gesta^pt is weet ik niet, maar het zal wel met de RRE te maken hebben.
BE zal wel in zijn handjes wrijven.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 22:02:16
Mja ach, de economie van de wereld verplaatst zich, dus de F1 ook. Logisch. De basis van F1 zal altijd wel in Europa blijven met de historie, de grootste aanhang en de teams die hier allemaal vandaan komen. Zal allemaal zo'n vaart niet lopen.

De andere kant, als je zoals Spa, jaarlijks rode cijfers hebt, dan houdt het ooit natuurlijk gewoon een keertje op. Of wij dat nou leuk vinden of niet. Je kan niet bij blijven leggen.
Dat is natuurlijk weer een vrij simpele (en logische) uitleg, maar ik stel me vragen of het wel allemaal zo simpel is.

Net de circuits in Europa zorgen (meestal) voor leuke races, wat je in die andere landen veel minder hebt (tenzij Suzuka). Dat je dan optochten hebt in Singapore en andere toestanden, is allemaal mooi voor de mensen die eens per toeval voorbij de F1 zappen en zeggen: "wat ziet het er toch mooi uit". Echter vraag ik me af: ga je nieuws fans trekken door mooie landschappen en gebouwen of door mooie races? En daarnaast: gaan er geen mensen afhaken als de races niet boeien?

En ok, een race hoeft niet altijd saai te zijn. Singapore vorig jaar was spannend tot de laatste ronde, maar een veel snellere Vettel raakte niet voorbij Alonso, dat zegt meteen ook weer genoeg.

Maar hoe dan ook, ik heb de teams ooit al horen zeggen dat ze niet akkoord zouden gaan met een meerderheid aan races buiten Europa, gezien de hoge verplaatsingskosten. Zo'n vaart zal het dus allemaal wel niet lopen. En gelukkig maar ook voor de fans, die de F1 willen gaan bezoeken. Want die tribunes in China zijn gewoon te belachelijk voor woorden.

Enzo

Hey dude, je kan niet ineens je profielnaam zo veranderen...
Dan raak ik in de war... ;D

Niels_

Ik zal anders nog wat moeilijker doen door ook mijn sign aan te passen... :P

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 22:02:16
Mja ach, de economie van de wereld verplaatst zich, dus de F1 ook. Logisch. De basis van F1 zal altijd wel in Europa blijven met de historie, de grootste aanhang en de teams die hier allemaal vandaan komen. Zal allemaal zo'n vaart niet lopen.

De andere kant, als je zoals Spa, jaarlijks rode cijfers hebt, dan houdt het ooit natuurlijk gewoon een keertje op. Of wij dat nou leuk vinden of niet. Je kan niet bij blijven leggen.
Azie: 4,164,252,000 inwoners
Europa: 738,199,000 inwoners

Niet dat het iets zegt, maar t zal menigeen verbazen.. in azië wonen gewoon 6x zoveel mensen...

qua economie is het niet zozeer een verplaatsing, maar vooral een uitbreiding en dat geldt dan vooral voor China. Ik weet niet of het veranderen van de kalender daar heel veel mee te maken heeft. Zal zeker wel enige invloed hebben, maar ik zie niet echt een heel duidelijk verband.

Enzo

Citaat van: Ńiels op 04 december 2011 - 00:01:11
Ik zal anders nog wat moeilijker doen door ook mijn sign aan te passen... :P

Tikkie pompeus, maar wel mooi.
Maak je deze zelf? :)