Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

monaco2011

#675
Citaat van: gloudiesaurus op 29 oktober 2011 - 00:55:21
En je het ook went of keert, Indianapolis was ook een mislukkeling voor de Formule 1.
volgens mij overdrijf je nogal. Qua toeschouwersaantallen was het daar juist erg goed altijd. Vind het nog altijd jammer dat ie van de kalender is gehaald

The inaugural USGP race drew an estimated 250,000 spectators, setting a Formula One attendance record.

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 29 oktober 2011 - 00:55:21
Dan kun je in China wel 5 Grand-Prix organiseren, daar hebben ze meer dan 1 miljard inwoners. Shanghai heeft er 25 miljoen. Maar op het circuit van Shanghai zie je alleen maar lege tribunes, omdat het niet leeft in China...

En je het ook went of keert, Indianapolis was ook een mislukkeling voor de Formule 1.

Het verschil is wel dat van die 1 miljard Chinezen:
- de overgrote meerderheid geen toegangsticket kan betalen
- de overgrote meerderheid niet geïnteresseerd is in autosport omdat het land er geen geschiedenis mee heeft

De VS zijn daarentegen het autosportland bij uitstek en bijna de hele bevolking is welvarend genoeg om naar de race te gaan kijken.

Europa heeft 9 races in een gebied van 300 miljoen inwoners (Turkije even meegerekend qua GP en qua inwoners), dan moet je niet zeuren als ze er in Amerika 2 krijgen op even veel mensen.

En Indianapolis een mislukking voor de F1? Waar baseer je dat op... ;D

Kootje

Indeanapolis wel ja.
En van Texas, hoe mooi 't circuit ook is, hoef je ook bniet veel te verwachten.
In Texas willen ze alleen maar Nascar.

Maar als de F1 ergens in de USA kans van slagen heeft, dan is het wel New York.
Dat is nu eenmaal 'n grote smeltkroes van zo'n beetje alle nationaliteiten ter wereld.
En met grote populaties Italianen, Ieren, Britten, Nederlanders, Polen, Russen etc. etc. is er dáár wel 'n markt.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 29 oktober 2011 - 07:42:37
Indeanapolis wel ja.
En van Texas, hoe mooi 't circuit ook is, hoef je ook bniet veel te verwachten.
In Texas willen ze alleen maar Nascar.

Maar als de F1 ergens in de USA kans van slagen heeft, dan is het wel New York.
Dat is nu eenmaal 'n grote smeltkroes van zo'n beetje alle nationaliteiten ter wereld.
En met grote populaties Italianen, Ieren, Britten, Nederlanders, Polen, Russen etc. etc. is er dáár wel 'n markt.
in USA zijn genoeg geinteresseerden in F1 om de circuits redelijk vol te krijgen, probleem is denk ik meer de tv-kijker daar en de commercie die niet genoeg geinteresseerd is. Dus waar maken wij ons dan druk om?? Als er een mooi circuit ligt en er zitten veel mensen, dan is het toch prima??

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 29 oktober 2011 - 15:43:49
in USA zijn genoeg geinteresseerden in F1 om de circuits redelijk vol te krijgen, probleem is denk ik meer de tv-kijker daar en de commercie die niet genoeg geinteresseerd is.

Indy zat tot aan 2005 ook altijd vol, maar sindsdien heeft de populariteit aldaar 'n flinke knauw gekregen.
Daardoor zijn idd de tv-kijker en de commercie (niet meer interressant zonder tv-kijker) afgehaakt.
Ik zie Austin-Texas daar niet snel verandering inbrengen.

CitaatDus waar maken wij ons dan druk om?? Als er een mooi circuit ligt en er zitten veel mensen, dan is het toch prima??

Ik maak me er niet druk om, ik verwacht alleen geen grote opkomst in Texas.
Persoonlijk maakt me dat geen donder uit.
Voor mij telt alleen of het desbetreffende circuit 'n mooie race kan brengen.
Dat zie ik Austin dan weer wel doen.
En dat de tribunes dan leeg blijven zoals in Turkije en China, boeit me niet.

0634

Mij wel. Formule 1 hoort thuis in landen waar Formule 1 leeft. Formule 1 moet naar de fans toe niet van de fans af.

Zitten er in Turkije geen F1 fans? Dan ook geen race daar svp. Geldt ook voor ieder ander land.

Kootje

Tuurlijk.
Ben ik 't ook deels mee eens.

Maar wat zie je liever ??
Een optocht zoals in Valencia, maar volle tribunes ??
Of 'n spannende race zoals in China met lege tribunes ??

Tsja .... voor mij dan geen keuze.
Ga ik toch voor optie 2.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 29 oktober 2011 - 16:03:06
Mij wel. Formule 1 hoort thuis in landen waar Formule 1 leeft. Formule 1 moet naar de fans toe niet van de fans af.

Zitten er in Turkije geen F1 fans? Dan ook geen race daar svp. Geldt ook voor ieder ander land.
geldt zeker voor Amerika!
Citaat van: Kootje op 29 oktober 2011 - 16:24:37
Tuurlijk.
Ben ik 't ook deels mee eens.

Maar wat zie je liever ??
Een optocht zoals in Valencia, maar volle tribunes ??
Of 'n spannende race zoals in China met lege tribunes ??

Tsja .... voor mij dan geen keuze.
Ga ik toch voor optie 2.
In dat geval misschien wel, maar dan noem je ook wel 2 uitersten. Het mooiste is natuurlijk dat je beiden hebt, een mooi circuit + enthousiaste fans. Ik vind het op zich ook jammer dat Turkije van de kalender gaat, maar aan de andere kant ben ik er ook wel weer blij om
Wat betreft Indianapolis 2005, dat kan toch geen reden zijn dat er nu ineens niemand meer geinteresseerd is in F1?? Dat is volgens mij één keer gebeurd in de hele F1 geschiedenis en was net 'toevallig' in USA. Dat ze dat op dat moment niet tof vonden kan ik volledig begrijpen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er daardoor geen toekomst meer is.

0634

Citaat van: Kootje op 29 oktober 2011 - 16:24:37
Tuurlijk.
Ben ik 't ook deels mee eens.

Maar wat zie je liever ??
Een optocht zoals in Valencia, maar volle tribunes ??
Of 'n spannende race zoals in China met lege tribunes ??

Tsja .... voor mij dan geen keuze.
Ga ik toch voor optie 2.
Ja, maar dat is natuurlijk geen keuze. Er zijn zat landen waar F1 leeft en waar mooie banen liggen of gebouwd kunnen worden.

gloudiesaurus

In mijn ogen was Indianapolis een mislukking, waarom is Bernie er anders vertrokken? Vast niet alleen om commerciële redenen.
Verder ben ik het er wel mee eens dat er een race in Amerika moet zijn. Vind het een goede zet dat de F1 dan ook daar gaat kijken...

En over Europa, de sport heeft zijn roots hier. De meeste fans wonen hier, de teams, de sponsoren dus niet meer dan logisch dat Europa de meeste races heeft. Maar natuurlijk zie ik ook wel dat de komende jaren er meer races buiten Europa gaan plaats vinden. Maar dat is een beetje de tendens met alles toch..

Over Indianapolis, de laatste jaren zat het daar ook niet meer vol...
En er zaten verschrikkelijk veel fans van buiten Amerika, zoals Colombianen etc.
Eerst dacht ik nog dat een meesterzet was van Bernie op om de Indianapolis te gaan rijden, de heilige autosportgrond in Amerika.

Tsjah Texas, autosport schijnt daar wat meer te leven. Maar ik denk dat dat toch vooral Nascar is...

En New York, als dat circuit wat wordt (niet gaan racen op parkeerplaatsen en zonde uitstraling) dan zou dat misschien wel wat kunnen worden denk ik...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Als we het toch over circuits hebben, er moet een race in Afrika komen. Zuid Afrika lijkt me daarvoor het beste geschikt...

Bij A1GP was bijv. Durban ook altijd heel goed bezocht, dus het moet toch kunnen?

Zuid Afrika is ook groot land, een groei markt, en ligt ook qua tijdzone gunstig voor Europa...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

CitaatEerst dacht ik nog dat een meesterzet was van Bernie op om de Indianapolis te gaan rijden, de heilige autosportgrond in Amerika.


Het was ook een meesterzet, maar dan had de F1 wel over de Oval moeten rijden ipv een bochtig parkoers binnendoor ver van de tribunes af.


Kennelijk is opa Bernie toch niet zo slim...(ik had het wel gedaan)!


En Afrika moet idd. ook een race krijgen. Durban was toch een stratenciruit. Waar Verstappen heel mooi buitenom ging bij Jani?


Ja, dat vond ik wel een leuk circuit. Maar Kyalami mag ook hoor...of een race in Marrakesh. Waar de WTCC ook reed.

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 30 oktober 2011 - 13:48:38
In mijn ogen was Indianapolis een mislukking, waarom is Bernie er anders vertrokken? Vast niet alleen om commerciële redenen.

Omdat de Indy GP nooit meer de connotatie kan verliezen van het Michelin-drama.

monaco2011

Citaat van: gloudiesaurus op 30 oktober 2011 - 13:48:38
In mijn ogen was Indianapolis een mislukking, waarom is Bernie er anders vertrokken? Vast niet alleen om commerciële redenen.
Verder ben ik het er wel mee eens dat er een race in Amerika moet zijn. Vind het een goede zet dat de F1 dan ook daar gaat kijken...

En over Europa, de sport heeft zijn roots hier. De meeste fans wonen hier, de teams, de sponsoren dus niet meer dan logisch dat Europa de meeste races heeft. Maar natuurlijk zie ik ook wel dat de komende jaren er meer races buiten Europa gaan plaats vinden. Maar dat is een beetje de tendens met alles toch..

Over Indianapolis, de laatste jaren zat het daar ook niet meer vol...
En er zaten verschrikkelijk veel fans van buiten Amerika, zoals Colombianen etc.
Eerst dacht ik nog dat een meesterzet was van Bernie op om de Indianapolis te gaan rijden, de heilige autosportgrond in Amerika.

Tsjah Texas, autosport schijnt daar wat meer te leven. Maar ik denk dat dat toch vooral Nascar is...

En New York, als dat circuit wat wordt (niet gaan racen op parkeerplaatsen en zonde uitstraling) dan zou dat misschien wel wat kunnen worden denk ik...
Bernie is wel op meer plekken vertrokken, dat zegt niet zoveel. Een mislukking was het absoluut niet. Het michelin drama van 2005 heeft de race zeker geen goed gedaan, maar ook daarna zat er zeker nog veel publiek!

rafael25

Een creatieve geest heeft alvast een ruwe schets gemaakt van het circuit van New Jersey, dat in 2013 op de Formule 1-kalender moet staan. ::)

#!