Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jozef

Citaat van: monaco2011 op 26 oktober 2011 - 01:41:00
Citaat van: Jozef op 26 oktober 2011 - 01:34:55
Weer een stratencircuit erbij, ik moet ervan walgen. >:(
tja, da's wel heel voorbarig. Er is nog geen eens een lay-out bekend, misschien wordt het wel zoiets als in Melbourne of Canada, dan lijkt me er weinig mis mee en misschien gaat Valencia dan wel plaatsmaken.
Albert Park en Circuit Gilles Villeneuve zijn nu wel nog bezwaarlijk stratencircuits te noemen vind ik.

We hebben het hier wel over een circuit in het metropolitane gebied van New York City >> bijna alleen rechte straten en bochten van 90 graden. Breed zal het wel zijn maar ik denk dat het qua circuit een tweede Singapore wordt en daar zit ik nu écht niet op de wachten. ::)

Kootje



Ik loop hier iig niet warm voor.  :(

0634

Naja, valt er zo wat van te zeggen dan?

Kootje

Nooit met 100% zekerheid.
Maar ik zie er weinig spektaculairs in.
Hopelijk vergis ik me, of gaan ze voor 'n andere lay-out.

Zoals bijvoorbeeld deze in New Jersey:


deze in Manhattan:


of upgraden ze de baan van de Monticelli Motor Club net buiten New York:


of beter nog, keren ze terug naar Watkins Glenn.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 26 oktober 2011 - 19:44:14


Ik loop hier iig niet warm voor.  :(
die lijkt best veel op canada op het eerste oog. Verder ben ik het idd eens met Jeroen; wat kun je er nu verder van zeggen?? k vind het zelf wel mooi dat ze weer wat meer richting USA gaan, al was het alleen maar om het tijdstip ;)

Gerard

mmm die baan in Manhatten ziet er niet verkeerd uit....

T.Nuvolari

#651
Vind het hele idee maar niks. Ik zie ze daar al staan in Manhattan, tesamen met een rits Yellow cabs in de file.  ;)
Nee serieus, waar gaan ze alles steken? Het zit daar nu al zo vol als iets.

Er zit wel een aardig hoogteverschil op.


Je hebt trouwens ook nog het Thunderbolt circuit buiten New Jersey
http://www.njmp.com/tracks.html

Matthijs

Ik zou toch eerst maar gaan kijken op google earth voordat je New Jersey afkraakt. Er zitten echt hele vloeiende lijnen in JFK Boulevard, Anthony M Defino Way en Port Imperial Boulevard. Inhaalplekken zie ik nu ook al.

Nee, vooralsnog ben ik voorzichtig enthousiast!

Kootje

Kan zijn, maar dat heb je in Valencia ook. ::)

Nee .... hopelijk vergis ik me, maar afgaande op de tekeningen loop ik niet over van enthousiasme.


@Marc,

Het is niet in Manhattan hé ??? het is in New Jersey.
Zeg maar de subburbs van New York, al is het 'n aparte gemeente.

Jozef

New Jersey is een staat, geen stad/gemeente. :P

Maar waar ze gaan rijden is het inderdaad één groot stedelijk gebied met NYC.

Kootje

#655
Je hebt gelijk.

De gemeente waar ze gaan rijden, die grenst aan New York, is gewoon Jersey.

My bad.

Matthijs


http://www.ausmotive.com/F1/2011/Grand-Prix-of-America-track-01.jpg
Ik vind het een mooi circuit. Hoogteverschillen van 50 meter, vloeiende lijnen, gekke bochten. Prima!

Jozef

Maar inhalen 0,0, mark my words. Ja, een waterkansje bij de eerste van die twee 90-graden-bochten, maar omdat er niet echt een recht stuk voor ligt, zal het al moeilijk zijn om langszij te komen waarschijnlijk. ::)

Zo veel mooie circuits in de wereld en dan kiezen ze voor zoiets, echt onbegrijpelijk. :'(

Kootje

Citaat van: Jozef op 28 oktober 2011 - 17:44:45
Maar inhalen 0,0, mark my words. Ja, een waterkansje bij de eerste van die twee 90-graden-bochten, maar omdat er niet echt een recht stuk voor ligt, zal het al moeilijk zijn om langszij te komen waarschijnlijk. ::)

Zo veel mooie circuits in de wereld en dan kiezen ze voor zoiets, echt onbegrijpelijk. :'(

Mwah ..... zo op die foto van Matthijs zie ik wel mogelijkheden, als de baan maar breed genoeg is. ::)

1, Turn 1             met DRS moet 't lukken
2, Turn 6 & 7       al zal 't daar idd lastg zijn langszij te komen door de slingers voorafgaand aan ....
3, Turn 13           hier zie ik geen enkel obstakel, ook zonder DRS moet 't daar kunnen
4, Turn 15           hairpin bied altijd mogelijkheden, deze ook zonder DRS
5, Turn 19 & 20   zie turn 13

Ben stiekem al iets enthousiaster.  ;)

monaco2011

Citaat van: Jozef op 28 oktober 2011 - 17:44:45
Maar inhalen 0,0, mark my words. Ja, een waterkansje bij de eerste van die twee 90-graden-bochten, maar omdat er niet echt een recht stuk voor ligt, zal het al moeilijk zijn om langszij te komen waarschijnlijk. ::)

Zo veel mooie circuits in de wereld en dan kiezen ze voor zoiets, echt onbegrijpelijk. :'(
onbegrijpelijk idd dat je t nu al afkraakt. Ik denk dat dit circuit juist wel veel inhaalmogelijkheden biedt, bovendien is de locatie ook erg mooi (met oa de skyline van NY in de achtergrond) en lijkt het veel meer op bv Melbourne of Montreal dan op Singapore of Valencia. Ik zie het wel zitten iig!