Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

#630
Citaat van: Franky R. op 07 september 2011 - 21:22:17
@Jeroen,


Grappig dat je dat zegt, want de conclusie van mijn artikel was juist dat Bernie gewoon andermans ideeën voor zich aanwendde.
http://www.gppits.net/magazine/achtergrond_bernies_succes/


Dus of de F1 nog in haar 'amateurisme' van de jaren zeventig zou blijven hangen? NASCAR, Indycart kenden geen Ecclestone, maar hebben zich wel ontwikkeld.


Overigens is NASCAR nu een sterkere merk dan de Formule 1, die als te veel afstandelijkheid wordt ervaren.
Waar zie je dat NASCAR een sterker merk is? Hoe bedoel je dat? Want als commerciele merknaam weet ik vrij zeker dat Formule 1 velen malen sterker is, wereldwijd.

Over Bernie: ik zeg ook niet dat hij alles zelf verzon, ik zeg alleen dat hij de sterke leidersfiguur is geweest die alle partijen mee omhoog heeft getrokken. Hij, de gehaaide zakenman, trok de hele Formule 1 omhoog. Dat kan je niet alleen, klopt, maar hij is wel de aanjager en uitvoerder geweest waar iedereen uiteindelijk naar luisterde.

Vergeet niet dat voor hij de macht overnam iedereen maar wat aanmodderde. Niemand luisterde naar elkaar, iedereen had eigen belangen en handelde daarnaar. Gevolg: ruzies en intrigers en dat staat een bepaalde ontwikkeling nou eenmaal in  de weg. Als men geen zin had om naar dure overzeese races te gaan dan ging men niet. Dat alleen al werd door Bernie in de ban gedaan. Races zijn immers makkelijker te verkopen als je een startveld van een X-aantal man kan garanderen. Je kan zeggen wat je wil, maar hij zág de commerciele waarde van de sport en dankzij hem is er ook heel erg veel geld de sport ingevloeid.

De sport, als die niet uit elkaar zou zijn gevallen door wat uiteindelijk de FISA/FOCA oorlog werd, zou zich zonder hem ongetwijfeld ontwikkeld hebben, alles ontwikkeld zich van nature, maar als de enorme vlucht die de sport genomen heeft begin jaren 80 zou zonder een sterke, commerciele leider met visie nooit gebeurd zijn.

Verder ben ik ook geen voorstander van zijn huidige werk, daar ben ik het wel mee eens. Maar dan m.n. vanwege de klote banen waar hij ons meer opscheept op zoek naar geld en een nog wereldwijdere naamsbekendheid van de F1. Daar heb ik het ook niet op. Van mij mag hij met pensioen hoor.

Maar ik vraag me wel af wie het overneemt. Zonder een sterke leider, kan er wel eens een machtsvacuum komen tussen de teams en de FIA, zoals destijds voor Bernie, ook het geval was. Of komen er gewiekste zakenmannen zonder binding met F1 die eens een poging wagen. Als Bernie opstapt kan het wel eens een wespenest worden, iig de eerste jaren.


Franky R.

Citaat van: Gerard op 08 september 2011 - 12:54:56
Briatore ;D


Hmm, daar noem je zo iemand. Briatore zou het wel kunnen, ja!


CitaatWaar zie je dat NASCAR een sterker merk is? Hoe bedoel je dat? Want als commerciele merknaam weet ik vrij zeker dat Formule 1 velen malen sterker is, wereldwijd


Sterker qua toegankelijkheid. Medewerking aan media, film, games en dergelijke. Voor een 'volkssport' als NASCAR, weten we toch opvallend veel over die tak van sport.


Hoeveel Amerikanen weten hoe het eraan toe gaat in de F1? De F1 komt alleen in beeld als een Tom Cruise een proefritje maakt, terwijl er daartegen aardig wat Ned. talig info over de NASCAR wordt gepubliceerd!

Of ben je van mening dat de F1 zeer toegankelijk is?


Citaat[/size]Vergeet niet dat voor hij de macht overnam iedereen maar wat aanmodderde. Niemand luisterde naar elkaar, iedereen had eigen belangen en handelde daarnaar. Gevolg: ruzies en intrigers en dat staat een bepaalde ontwikkeling nou eenmaal in  de weg.


Is er nu een verschil dan? ;D


Citaat[/size]De sport, als die niet uit elkaar zou zijn gevallen door wat uiteindelijk de FISA/FOCA oorlog werd, zou zich zonder hem ongetwijfeld ontwikkeld hebben, alles ontwikkeld zich van nature, maar als de enorme vlucht die de sport genomen heeft begin jaren 80 zou zonder een sterke, commerciele leider met visie nooit gebeurd zijn


Ja, een commerciële leider was toen wel nodig, dan kan ik toegeven. Nu niet, en dat is nou het probleem met Bernie!


En ik schreef al in mijn artikel over Bernie; Als die ouwe het niet eens interesseert wie na zijn dood de boel overneemt, waarom zouden wij dat wel doen?


Maar zoals Gerard het opperde, mss. wordt het wel Briatore... :)




0634

Citaat van: Franky R. op 09 september 2011 - 11:42:31
Sterker qua toegankelijkheid. Medewerking aan media, film, games en dergelijke. Voor een 'volkssport' als NASCAR, weten we toch opvallend veel over die tak van sport.


Hoeveel Amerikanen weten hoe het eraan toe gaat in de F1? De F1 komt alleen in beeld als een Tom Cruise een proefritje maakt, terwijl er daartegen aardig wat Ned. talig info over de NASCAR wordt gepubliceerd!

Of ben je van mening dat de F1 zeer toegankelijk is?

Nee, maar toegangkelijker is heel wat anders dan sterker ;).

Als je een toegankelijke sport wil moet je niet bij F1 wezen. Dat klopt. Maar als je een sterke merknaam zoekt is F1 een veel betere optie dan NASCAR, dat buiten Amerika nauwelijks bekend is bij het niet autosportminnende deel van de bevolking.

CitaatIs er nu een verschil dan?
Ja. Dat is er nu. Er is nu regulier overleg tussen alle partijen. De verschillende belangen en machtsverhoudingen zijn bekend. Conflicten zal je altijd houden maar in geen enkel vergelijk met het zooitje ongeregeld van toen.
Citaat
Ja, een commerciële leider was toen wel nodig, dan kan ik toegeven. Nu niet, en dat is nou het probleem met Bernie!
Echt wel. Ieder bedrijf, team of organisatie heeft een sterke leider nodig. Ook in F1. De grote teams hadden ook allemaal grote leiders, de F1 zelf heeft dat ook nodig.

Franky R.

CitaatAls je een toegankelijke sport wil moet je niet bij F1 wezen. Dat klopt. Maar als je een sterke merknaam zoekt is F1 een veel betere optie dan NASCAR, dat buiten Amerika nauwelijks bekend is bij het niet autosportminnende deel van de bevolking.


Gedeeltelijk mee eens.


NASCAR doet er wel veel aan om die bekendheid te verspreiden. Denk aan films als Day of Thunder, Tallageda Nights (leuke film met Will Ferrer) of Herbie Fully Loaded.


Dus of NASCAR nu echt zo onbekend is? De rijders mss. maar de auto's e nraces niet, hoor!


Ach, we hebben allebei gelijk en ongelijk...F1 is een sterke naam. Maar voor wie toegang tot de markt in de VS wil, is de F1 juist helemaal niet zo sterk.




CitaatEcht wel. Ieder bedrijf, team of organisatie heeft een sterke leider nodig. Ook in F1. De grote teams hadden ook allemaal grote leiders, de F1 zelf heeft dat ook nodig


Accoord, maar dan wel een verstandige sterke leider...Bernie? ???




0634

Days of thunder is in NL wel bekend, maar of velen nog weten dat dat nascar is weet ik niet hoor...

Sabai

Ik las vandaag dat er nu ook plannen zijn voor een tweede circuit in Amerika en ook in India en we krijgen ook nog Rusland. Maar ik lees nergens welke circuits er zouden moeten verdwijnen , het lijkt mij sterk dat we er geen gaan verliezen. Hoop niet dat er straks nog meer circuits in Europa gaan verdwijnen en er alleen nog maar in landen die F1 zielloos zijn met veel geld gereden gaat worden.

Is hier meer bekent over?

Kootje

#637
2e circuit in Amerika moet door de straten van New York gaan komen.
Dit zou vanaf 2013 al het geval zijn.

2e circuit in India weet ik niets vanaf, en lijkt me ook prematuur.
Ik bedoel .... laat ze eerst afwachten of de 1e GP uberhaupt aanslaat.

Dan hebben we inderdaad nog Rusland en Oekraine op stapel staan.
In vergelijking met de kalender van nu, moeten er dus 4 circuits verdwijnen om op het max. van 20 te komen.

Turkije is de eerste afvaller, Korea wellicht de 2e.
Barcelona staat ook op de schopstoel.
En dan vrees ik nog voor Spa.



Edit: lees net over de aanleg van 'n circuit in Mumbai  :-\

robbert

dus dat wil zeggen dat de Europese circuits weer moeten wijken voor de circuits in andere continenten. Blijf het belachelijk vinden. Indycar komt toch ook niet in europa racen?

Franky R.

Citaat van: Kootje op 25 oktober 2011 - 17:04:55
2e circuit in Amerika moet door de straten van New York gaan komen.
Dit zou vanaf 2013 al het geval zijn.

2e circuit in India weet ik niets vanaf, en lijkt me ook prematuur.
Ik bedoel .... laat ze eerst afwachten of de 1e GP uberhaupt aanslaat.

Dan hebben we inderdaad nog Rusland en Oekraine op stapel staan.
In vergelijking met de kalender van nu, moeten er dus 4 circuits verdwijnen om op het max. van 20 te komen.

Turkije is de eerste afvaller, Korea wellicht de 2e.
Barcelona staat ook op de schopstoel.
En dan vrees ik nog voor Spa.



Edit: lees net over de aanleg van 'n circuit in Mumbai  :-\




Link.... ;)
http://www.gppits.net/nieuws/officieel_gp_in_jersey_usa/


Enne, Kootje....dat tweede circuit in Mumbai zal worden gebouwd naar standaarden van de F1. Er is dus helemaal niet gesproken over een tweede GP in India... :)


Ze wilden puur het niveau aanduiden, waaraan het circuit mee kon worden vergeleken. Idem met het circuit in Iran...

Jozef

Weer een stratencircuit erbij, ik moet ervan walgen. >:(

monaco2011

Citaat van: Jozef op 26 oktober 2011 - 01:34:55
Weer een stratencircuit erbij, ik moet ervan walgen. >:(
tja, da's wel heel voorbarig. Er is nog geen eens een lay-out bekend, misschien wordt het wel zoiets als in Melbourne of Canada, dan lijkt me er weinig mis mee en misschien gaat Valencia dan wel plaatsmaken.

robbert

ja en daarvoor komen europese circuits in gevaar. De f1 zal nog helemaal europa verlaten voor die stratencircuits

Sabai

Citaat van: robbert op 26 oktober 2011 - 07:12:12
ja en daarvoor komen europese circuits in gevaar. De f1 zal nog helemaal europa verlaten voor die stratencircuits

Kunnen ze het misschien ook wel champcar gaan noemen.

SDG

Citaat van: monaco2011 op 26 oktober 2011 - 01:41:00
Citaat van: Jozef op 26 oktober 2011 - 01:34:55
Weer een stratencircuit erbij, ik moet ervan walgen. >:(
tja, da's wel heel voorbarig. Er is nog geen eens een lay-out bekend, misschien wordt het wel zoiets als in Melbourne of Canada, dan lijkt me er weinig mis mee en misschien gaat Valencia dan wel plaatsmaken.

Mooi, dan heb ik binnen twee jaar een excuus om eindelijk eens naar de V.S. te trekken.  ;)