Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

Citaat van: Scuderia91 op 05 augustus 2011 - 16:13:10

Laat het aub zo. Ik wil Hamilton echt niet in een rode wagen zien zolang Alonso daar zit.

Ik wel. Lijkt mij echt geweldig.

Niels_

Citaat van: Kootje op 05 augustus 2011 - 17:26:14
Ik wil Hamilton sowieso niet in die rooie wagen zien.  ::)
Problemen met rode wagens ja? >:(

Nu wil ik Hamilton liever ook niet bij Ferrari zien, maar gezien ik Alonso niet meteen naar een ander team zie trekken...

Citaat van: SDG op 05 augustus 2011 - 17:54:31
Ik zie persoonlijk Ferrari toch nog een tijdje helemaal rond Alonso blijven draaien, zolang die daar nog onder contract staat. Massa is ondertussen overduidelijk tweede man geworden, zoals het ook Irvine en Barrichello destijds vergaan is. Als hij zou vertrekken, zal de nieuwe man bij Ferrari volgens mij eerder een jongere worden die nadien tot de nieuwe nummer één kan uitgroeien, eerder dan dat er één van de huidige gevestigde waarden zou overkomen. Ofwel wacht men daarmee tot Alonso einde contract is (2016). Vettel bv. zal er dan altijd nog maar 29 zijn en heeft dan zeker nog tijd genoeg om ook met Ferrari voor één of meerdere titels te gaan.
Klopt, ik zit ook met zoiets in m'n gedachten. Vettel heeft al meerdere keren aangegeven zeker voor Ferrari te willen rijden, enkel nu nog niet. Tegen die tijd heeft ie het allicht ook wel allemaal gezien bij Red Bull (indien hij er nog zou zitten). :)

Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2011 - 18:31:05
Ik wel. Lijkt mij echt geweldig.
Ik denk dat er dan net iets teveel races gaan zijn waarin beide rijders het elkaar enorm moeilijk gaan maken (zonder concrete voorbeelden te geven) en het Ferrari teveel punten gaat kosten, dus als Ferrari-fan ben ik daar niet zo blij mee. :P Maar zoals eerder aangegeven: liever Vettel dan Hamilton bij Ferrari.

T.Nuvolari

#587
Ik zou nog wel eens een coureur in een Ferrari willen zien zitten die nog niet heeft meegestreden voor de wereldtitel maar die hem wel onverwachts pakt. Genre Di resta, Hulkenberg en misschien een Rosberg om maar een voorbeeld te noemen. Scenario Hamilton Vs Alonso of Senna Vs Prost. Sinds 1996 zetten ze een geweldige topper in huis en daarbij ééntje die iets minder de hoogste regionen van de meetlat der talent opzoekt. Alle aandacht gaat dan ook naar die topper, waardoor de 2de man bijna automatisch is uitgeschakeld. Met Massa hadden ze hem bijna, maar die tijd is spijtig genoeg voorbij.

Gerard

Misschien iemand als Sutil, Kovalainen,Buemi of Petrov? Allemaal goede coureurs,maar net niet die top om nr 1 te worden..

Wizard

Citaat van: M@rc op 08 augustus 2011 - 09:04:19
Ik zou nog wel eens een coureur in een Ferrari willen zien zitten die nog niet heeft meegestreden voor de wereldtitel maar die hem wel onverwachts pakt. Genre Di resta, Hulkenberg en misschien een Rosberg om maar een voorbeeld te noemen. Scenario Hamilton Vs Alonso of Senna Vs Prost. Sinds 1996 zetten ze een geweldige topper in huis en daarbij ééntje die iets minder de hoogste regionen van de meetlat der talent opzoekt. Alle aandacht gaat dan ook naar die topper, waardoor de 2de man bijna automatisch is uitgeschakeld. Met Massa hadden ze hem bijna, maar die tijd is spijtig genoeg voorbij.

Remember Massa versus Raikkonen?? Weg kracht! :D

Wizard

Citaat van: Jeroen op 05 augustus 2011 - 18:31:05
Citaat van: Scuderia91 op 05 augustus 2011 - 16:13:10

Laat het aub zo. Ik wil Hamilton echt niet in een rode wagen zien zolang Alonso daar zit.

Ik wel. Lijkt mij echt geweldig.

Keep dreaming! ;)

Wizard

Citaat van: Kootje op 05 augustus 2011 - 15:01:56
Ik doelde op 'n GP op het Afrikaanse continent en niet op 'n Afrikaanse deelnemer.

Nu dat niet het geval is, hoe zou je het kampioenschap dan willen noemen?

Kootje

Citaat van: Wizard op 08 augustus 2011 - 12:58:23
Citaat van: Kootje op 05 augustus 2011 - 15:01:56
Ik doelde op 'n GP op het Afrikaanse continent en niet op 'n Afrikaanse deelnemer.

Nu dat niet het geval is, hoe zou je het kampioenschap dan willen noemen?

Oke .... dit loopt weer uit de hand.  ;)
Volgens mij heb ik dit in 'n eerdere post al beantwoord. ::)
Maar goed ,hier nogmaals dan:
Citaat van: Kootje 4 augustus 2011Ik vind het ook wel 'n echt WK hoor.
Tuurlijk zou het nog mooier zijn als ook Afrika vertegenwoordigt is ,maar ook zonder is de kalender wat mij betreft mondiaal genoeg om het 'n WK te noemen.

Ik wou met m'n laatste post alleen het argument ontkrachten dat het 'n echt WK is omdat er meerdere nationaliteiten meedoen.
Want in die lijn gedacht vind ik de diversiteit niet groot genoeg om het 'n WK te noemen.

Franky R.

CitaatMaar zoals eerder aangegeven: liever Vettel dan Hamilton bij Ferrari


Maar als zowel Alonso en Hamilton er geen problemen mee hebben, wie zijn wij dan om erop tegen te zijn?... ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 08 augustus 2011 - 21:22:59
CitaatMaar zoals eerder aangegeven: liever Vettel dan Hamilton bij Ferrari


Maar als zowel Alonso en Hamilton er geen problemen mee hebben, wie zijn wij dan om erop tegen te zijn?... ;)

Fan van Hamilton maar niet van Ferrari ??? ::)

Jozef

Citaat van: Kootje op 05 augustus 2011 - 15:01:56
Citaat van: Wizard op 04 augustus 2011 - 20:35:00
Kan ik me niet helemaal in vinden. En ik hoef ook niet persé een Afrikaan om het WK-gevoel te versterken. Maar als er écht talent zou zitten zijn Afrikanen meer dan welkom natuurlijk.

Ik doelde op 'n GP op het Afrikaanse continent en niet op 'n Afrikaanse deelnemer.
Al zou het ook pas 'n echt WK zijn als er inderdaad deelnemers uit alle continenten deelnamen.
Maar in dat geval mis ik ook nog 'n Noord-Amerikaan.

Perez...

Maar ik vind het eigenlijk onzin, deelnemers uit alle continenten KUNNEN deelnemen en dat is voldoende om een WK genoemd te mogen worden. Dat er dan geen coureurs vandaan komen wegens te weinig talent of te weinig geld, tja. Dan ben je nog steeds de beste van de wereld als je het kampioenschap wint.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 09 augustus 2011 - 14:35:10
Citaat van: Kootje op 05 augustus 2011 - 15:01:56
Citaat van: Wizard op 04 augustus 2011 - 20:35:00
Kan ik me niet helemaal in vinden. En ik hoef ook niet persé een Afrikaan om het WK-gevoel te versterken. Maar als er écht talent zou zitten zijn Afrikanen meer dan welkom natuurlijk.

Ik doelde op 'n GP op het Afrikaanse continent en niet op 'n Afrikaanse deelnemer.
Al zou het ook pas 'n echt WK zijn als er inderdaad deelnemers uit alle continenten deelnamen.
Maar in dat geval mis ik ook nog 'n Noord-Amerikaan.

Perez...

Maar ik vind het eigenlijk onzin, deelnemers uit alle continenten KUNNEN deelnemen en dat is voldoende om een WK genoemd te mogen worden. Dat er dan geen coureurs vandaan komen wegens te weinig talent of te weinig geld, tja. Dan ben je nog steeds de beste van de wereld als je het kampioenschap wint.


Dat is idd. een zeer goed argument!

Gerard

Haha ja inderdaad, een beetje in lijn van Bernie's gedachtengoed.. Geen geld?? Dan doe je niet mee.. Net als de circuits... ;)
Nee, geintje, het is inderdaad een zeer goed argument!

T.Nuvolari

Bernie zal wel weer blij zijn met een zak Hollywood Dollars. Ron Howard plant een film over het titelduel tussen Hunt en lauda in '76. Jaja, een echte F1 film zoals Grand Prix er één is. Ron Howard vertrouw ik om geen halfgebakken toestanden zoals 'Driven' af te leveren.

Gerard

Volgens nu.nl gaan Belgie en Frankrijk de GP in de nabije toekomst 'delen'.. Dus een beetje ala Nurburgring en Hockenheim...

jammer....maar beter dit dan dat Spa helemaal verdwijnt van de kalender.. :(