Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 04 augustus 2011 - 15:04:20
met welk wk worden wel alle continenten aangedaan dan?? dat lijkt mij geen vereiste.. zo lang mensen van alle continenten maar deel kunnen nemen
In die lijn is het natuurlijk ook geen echt WK.
Met 6 Duitsers ,3 Britten ,2 Brazilianen ,2 Spanjaarden en 2 Aussies is de diversiteit in nationaliteiten te klein.
Iets wat in principe ook geld voor de teams waarvan het merendeel 'n Britse basis hebben.
In die zin was in de autosport A1GP het enige echte WK.

SDG

Citaat van: monaco2011 op 04 augustus 2011 - 15:04:20
met welk wk worden wel alle continenten aangedaan dan?? dat lijkt mij geen vereiste.. zo lang mensen van alle continenten maar deel kunnen nemen

Er zijn tot op heden nog maar twee seizoenen geweest waarbij alle continenten aangedaan werden: 1992 en 1993.

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 augustus 2011 - 18:47:27
Citaat van: monaco2011 op 04 augustus 2011 - 15:04:20
met welk wk worden wel alle continenten aangedaan dan?? dat lijkt mij geen vereiste.. zo lang mensen van alle continenten maar deel kunnen nemen
In die lijn is het natuurlijk ook geen echt WK.
Met 6 Duitsers ,3 Britten ,2 Brazilianen ,2 Spanjaarden en 2 Aussies is de diversiteit in nationaliteiten te klein.
Iets wat in principe ook geld voor de teams waarvan het merendeel 'n Britse basis hebben.
In die zin was in de autosport A1GP het enige echte WK.

Dan zou je de autosport nooit een WK kunnen noemen. Tenzij je van ieder land een coureur laat rijden. Maar met een Japanner, een Aussie, diverse Europeanen en banen over de hele wereld en teams/sponsoren over de hele wereld mag het kampioenschap in mijn optiek gerust de titel 'WK' dragen.

Kootje

Ik vind het ook wel 'n echt WK hoor.
Tuurlijk zou het nog mooier zijn als ook Afrika vertegenwoordigt is ,maar ook zonder is de kalender wat mij betreft mondiaal genoeg om het 'n WK te noemen.

Ik wou met m'n laatste post alleen het argument ontkrachten dat het 'n echt WK is omdat er meerdere nationaliteiten meedoen.
Want in die lijn gedacht vind ik de diversiteit niet groot genoeg om het 'n WK te noemen.

Wizard

Kan ik me niet helemaal in vinden. En ik hoef ook niet persé een Afrikaan om het WK-gevoel te versterken. Maar als er écht talent zou zitten zijn Afrikanen meer dan welkom natuurlijk.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 04 augustus 2011 - 15:04:20
Citaat van: Franky R. op 03 augustus 2011 - 22:58:44
Citaat van: Jeroen op 02 augustus 2011 - 06:58:14
Citaat van: Franky R. op 01 augustus 2011 - 23:50:43

Maar hoe moet je die exclusiviteit nu zien?
Het is nog altijd een wereldkampioenschap, maar zelfs daarin voldoet de F1 niet.


Hoezo niet? Het is toch een WK of snap ik je niet?

Met exclusief bedoelde ik voor ons, als kijker. Vroeger keek ik al het voetbal dat ik kon zien, nu interesseert het me grotendeels niet meer. Een enorme overkill van aanbod. Veel te veel. Gewoon 16 GP's is voldoende. Niks meer.


Nee, we snappen elkaar niet verkeerd denk ik...Dat het om een WK gaat, hoeft naar mijn mening niet te betekenen dat het e.e.a. exclusiever zou moeten worden/zijn. En het is geen echte WK, omdat niet alle continenten woorden aangedaan.


Voor mij is er nog geen sprake van overkill, qua F1-races. Maar ik begrijp je punt wel. Voetbal heeft mij nooit zoveel geïnteresseerd. Er is ook teveel gelul rond de wedstrijden, met betweters als Hugo Borst, Derksen en nog meer van die 'pratende hoofden'... ::)
met welk wk worden wel alle continenten aangedaan dan?? dat lijkt mij geen vereiste.. zo lang mensen van alle continenten maar deel kunnen nemen


WTCC...


Het gaat mij niet direct om de deelnemers, maar wel dat de FIA zelf zo benadrukt dat het om een WK gaat.


Vervolgens rijden de F1-auto's alleen in landen die de poetlap trekken voor opa Bernie.


CitaatKan ik me niet helemaal in vinden. En ik hoef ook niet persé een Afrikaan om het WK-gevoel te versterken. Maar als er écht talent zou zitten zijn Afrikanen meer dan welkom natuurlijk


Echt talent? We hebben al een Afrikaan als WK gehad, hoor...De Zuid-Afrikaan Jody Scheckter... ;D
;)


Maar wat ik bedoel, is dat er een wel zeer groot verschil is in wat de FIA/FOM/FOTA pretenderen en wat ik in de harde praktijk zie.

T.Nuvolari

Citaat van: Franky R. op 04 augustus 2011 - 22:48:26
Citaat van: monaco2011 op 04 augustus 2011 - 15:04:20
met welk wk worden wel alle continenten aangedaan dan??
WTCC...

Euhm... Ik dacht het niet.

WTCC doet (Zuid)Amerika, Europa en Azië aan. Ik mis dus Oceanië en Afrika.
Maakt ook niet uit voor mij. Bij het BAseball noemen ze het ook de worldseries.


SDG

Citaat van: Wizard op 04 augustus 2011 - 20:35:00
Kan ik me niet helemaal in vinden. En ik hoef ook niet persé een Afrikaan om het WK-gevoel te versterken. Maar als er écht talent zou zitten zijn Afrikanen meer dan welkom natuurlijk.

Het blijven wat blinde vlekken op de autosportwereldkaart. Al rijdt er in het WTCC al enkele jaren een Marokkaan mee (Mehdi Bennani) en in het Europees kampioenschap GT3 zelfs een Arabier (Al-Faisal).

Gerard

Citaat van: M@rc op 05 augustus 2011 - 10:56:52
Hamilton en Alonso zijn terug vriendjes

CitaatZolang het niet bij McLaren is zou in hetzelfde team als Lewis zitten goed zijn."

;D

BTW, ik ben ervan overtuigd dat de media hierin een grote rol speelt
Als je ziet hoe die jongens met elkaar omgaan na de race, kan ik daar alleen maar een diepe buiging voor maken!
Ze zijn blij voor elkaar, respecteren elkaar en delen gewoon de passie die F1 heet!
Op de baan is dat anders, en de media kan die scheiding niet maken.....

Jammer...


rafael25

Nieuwe plannen voor een F1-race in New York zijn geopenbaard door de Wall Street Journal .

De burgemeesters van Weehawken en West New York, Richard Turner en Felix Roque, gesteund hebben het plan voor een race op straat langs de Hudson rivier die plaats zou kunnen nemen in 2013. Zie Foto




http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=34770

Kootje

Citaat van: Wizard op 04 augustus 2011 - 20:35:00
Kan ik me niet helemaal in vinden. En ik hoef ook niet persé een Afrikaan om het WK-gevoel te versterken. Maar als er écht talent zou zitten zijn Afrikanen meer dan welkom natuurlijk.

Ik doelde op 'n GP op het Afrikaanse continent en niet op 'n Afrikaanse deelnemer.
Al zou het ook pas 'n echt WK zijn als er inderdaad deelnemers uit alle continenten deelnamen.
Maar in dat geval mis ik ook nog 'n Noord-Amerikaan.

Citaat van: rafael25 op 05 augustus 2011 - 13:50:29
Nieuwe plannen voor een F1-race in New York zijn geopenbaard door de Wall Street Journal .

De burgemeesters van Weehawken en West New York, Richard Turner en Felix Roque, gesteund hebben het plan voor een race op straat langs de Hudson rivier die plaats zou kunnen nemen in 2013.

Dat hoop ik toch niet.
Het ziet er iig uit als het zoveelste waardeloze stratencircuit.
En waarom ??
Voor 'n stel Amerikanen die geen reet om F1 geven ??
Laat ze aub eerst eens kijken of die GP in Austin aanslaat voordat er 'n 2e GP komt.

Niels_

Citaat van: Gerard op 05 augustus 2011 - 12:31:27
Citaat van: M@rc op 05 augustus 2011 - 10:56:52
Hamilton en Alonso zijn terug vriendjes

CitaatZolang het niet bij McLaren is zou in hetzelfde team als Lewis zitten goed zijn."

;D

BTW, ik ben ervan overtuigd dat de media hierin een grote rol speelt
Als je ziet hoe die jongens met elkaar omgaan na de race, kan ik daar alleen maar een diepe buiging voor maken!
Ze zijn blij voor elkaar, respecteren elkaar en delen gewoon de passie die F1 heet!
Op de baan is dat anders, en de media kan die scheiding niet maken.....

Jammer...


Laat het aub zo. Ik wil Hamilton echt niet in een rode wagen zien zolang Alonso daar zit.

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 05 augustus 2011 - 16:13:10
Laat het aub zo. Ik wil Hamilton echt niet in een rode wagen zien zolang Alonso daar zit.

Ik wil Hamilton sowieso niet in die rooie wagen zien.  ::)

SDG

#584
Citaat van: Scuderia91 op 05 augustus 2011 - 16:13:10
Laat het aub zo. Ik wil Hamilton echt niet in een rode wagen zien zolang Alonso daar zit.

Ik zie persoonlijk Ferrari toch nog een tijdje helemaal rond Alonso blijven draaien, zolang die daar nog onder contract staat. Massa is ondertussen overduidelijk tweede man geworden, zoals het ook Irvine en Barrichello destijds vergaan is. Als hij zou vertrekken, zal de nieuwe man bij Ferrari volgens mij eerder een jongere worden die nadien tot de nieuwe nummer één kan uitgroeien, eerder dan dat er één van de huidige gevestigde waarden zou overkomen. Ofwel wacht men daarmee tot Alonso einde contract is (2016). Vettel bv. zal er dan altijd nog maar 29 zijn en heeft dan zeker nog tijd genoeg om ook met Ferrari voor één of meerdere titels te gaan.