Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

En toch snap ik die schrijver wel. F1 heeft een soort van exclusiviteit. Teveel races brengt dat om zeep. Je kan ook ieder jaar een WK voetbal houden, of OS, maar het speciale is er dan heel snel vanaf.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 23:19:33
En toch snap ik die schrijver wel. F1 heeft een soort van exclusiviteit. Teveel races brengt dat om zeep. Je kan ook ieder jaar een WK voetbal houden, of OS, maar het speciale is er dan heel snel vanaf.


Maar hoe moet je die exclusiviteit nu zien?
Het is nog altijd een wereldkampioenschap, maar zelfs daarin voldoet de F1 niet.


Die exclusiviteit zit het dan (IMHO) meer in de achterlijke bedragen die Ecclestone vraagt aan de organisatoren (ik weet dat dat geld bedoeld is voor de teams, maar we weten ook dat Bernie de helft van dat geld in eigen zak stopt).


Wat is de meerwaarde van de F1 ten opzichte van NASCAR? Of het WTCC? NASCAR is "gewoon" lomp Amerikaans, maar wel stukken benaderbaar (voor zowel fans als media). En ze draaien omzetten, die bijna net zo hoog zijn als die van de F1.


Naar mijn mening staat de 'exclusiviteit' van de F1, geen meerdere races in de weg. Het exclusieve zou je ook in het (selecte) aantal coureurs of teams kunnen zien.


Al mis ik de chaotische jaren 90 nog wel. Toen kon iedereen met 40 man personeel een F1-team beginnen, hahahaha! Dat is toen afgekapt, want kwaliteit ging voor kwantiteit...


Tot Mosley opeens vond dat er wel weer teams erbij konden.


Bovendien, moest ik deze lijn doortrekken...dan komt je tot de conclusie dat Europa teveel F1-races heeft?
Want ook dat is exclusiviteit.


Is de F1 exclusief? Dat is het altijd geweest. Hoeveel mensen hebben minimaal 1 punt gepakt in een GP? Hoeveel hebben op een podium gestaan? Laat staan een race gewonnen?


En zet dat af tegen de talloze gelukszoekers, die zich in de F1 waagden...

0634

Citaat van: Franky R. op 01 augustus 2011 - 23:50:43

Maar hoe moet je die exclusiviteit nu zien?
Het is nog altijd een wereldkampioenschap, maar zelfs daarin voldoet de F1 niet.


Hoezo niet? Het is toch een WK of snap ik je niet?

Met exclusief bedoelde ik voor ons, als kijker. Vroeger keek ik al het voetbal dat ik kon zien, nu interesseert het me grotendeels niet meer. Een enorme overkill van aanbod. Veel te veel. Gewoon 16 GP's is voldoende. Niks meer.

T.Nuvolari

Ik ben het volledig met Jeroen eens. Voetbal? Vroeger keek ik ook elk match die ik kon zien, nu pffff. Het WK en het EK, meer niet. Met Formule 1 is het net zo. Vroeger was het not done niet thuis te blijven als het F1 op TV was, nu neem ik ze liever op dan mijn zondag goed weer te laten voorbij gaan.

De stukschrijver werkt voor het blad voetbalmagazine, maar doet enkel het autosport gedeelte denk ik.

Verder heeft hij over de gehele lijn gelijk. Heb in 2009 de Nürburgring bezocht, enkel en alleen omdat ik een fikse korting (-60%) kreeg op kaartjes. Ik kan het niet opbrengen om een dag regen te trotseren voor bijna 500 euro + andere kosten.
Een hele dag in het slijk gaan staan dabben vind ik niet erg, maar daar betaal ik ook geen 150 euro voor. De Formule 1 dreigt als het zo verder gaat een groot deel van zijn fanbase te verliezen en eigenlijk is die trent al lang geleden ingezet. In Frankrijk gaan plannen op om opnieuw een GP te organiseren, maar eigenlijk hebben ze geen centen. Als Barcelona, Valencia, Istanbul, Boedapest, Francorchamps en de Nûrburgring van de kalender verdwijnen, wat heb je dan over buiten Monaco, Italië en het V-K? Ecclestone is de F1 aan het wurgen, iedereen ziet het, weet het, maar geen van de hoofdrolspelers durft iets te ondernemen.

SDG

Citaat van: M@rc op 02 augustus 2011 - 10:30:30
Verder heeft hij over de gehele lijn gelijk. Heb in 2009 de Nürburgring bezocht, enkel en alleen omdat ik een fikse korting (-60%) kreeg op kaartjes. Ik kan het niet opbrengen om een dag regen te trotseren voor bijna 500 euro + andere kosten.
Een hele dag in het slijk gaan staan dabben vind ik niet erg, maar daar betaal ik ook geen 150 euro voor. De Formule 1 dreigt als het zo verder gaat een groot deel van zijn fanbase te verliezen en eigenlijk is die trent al lang geleden ingezet. In Frankrijk gaan plannen op om opnieuw een GP te organiseren, maar eigenlijk hebben ze geen centen. Als Barcelona, Valencia, Istanbul, Boedapest, Francorchamps en de Nûrburgring van de kalender verdwijnen, wat heb je dan over buiten Monaco, Italië en het V-K? Ecclestone is de F1 aan het wurgen, iedereen ziet het, weet het, maar geen van de hoofdrolspelers durft iets te ondernemen.

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Naar de race in Valencia ben ik dit jaar ook enkel maar gaan kijken omdat ik daar toch al met vakantie was, zodat de prijs van een ticket voor drie dagen (290 EUR) nog enigzins te verantwoorden viel met de totale kostprijs van mijn reis. Maar ik kan me voorstellen dat vele mensen het hoe langer hoe minder zien zitten om al dat geld uit te geven enkel en alleen voor een tribunezitje. Aan de Middellandse zeekust is het bovendien in juni ook mooi weer en heb je vertiermogelijkheden zat, terwijl je in bijvoorbeeld Spa al dat geld uitgeeft met de kans van een heel weekend in de gietende regen te staan.


T.Nuvolari


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 02 augustus 2011 - 06:58:14
Citaat van: Franky R. op 01 augustus 2011 - 23:50:43

Maar hoe moet je die exclusiviteit nu zien?
Het is nog altijd een wereldkampioenschap, maar zelfs daarin voldoet de F1 niet.


Hoezo niet? Het is toch een WK of snap ik je niet?

Met exclusief bedoelde ik voor ons, als kijker. Vroeger keek ik al het voetbal dat ik kon zien, nu interesseert het me grotendeels niet meer. Een enorme overkill van aanbod. Veel te veel. Gewoon 16 GP's is voldoende. Niks meer.


Nee, we snappen elkaar niet verkeerd denk ik...Dat het om een WK gaat, hoeft naar mijn mening niet te betekenen dat het e.e.a. exclusiever zou moeten worden/zijn. En het is geen echte WK, omdat niet alle continenten woorden aangedaan.


Voor mij is er nog geen sprake van overkill, qua F1-races. Maar ik begrijp je punt wel. Voetbal heeft mij nooit zoveel geïnteresseerd. Er is ook teveel gelul rond de wedstrijden, met betweters als Hugo Borst, Derksen en nog meer van die 'pratende hoofden'... ::)




Gerard

Als er alleen maar leuke races zijn (zoals dit jaar) kunnen er wat mij betreft noet genoeg races zijn... ;)

wat betreft Martin Brundle... Als hij naar Sky gaat, wie gaat het dan bij de BBC doen?
Of gaat DC (zoals Olav Mol nu) in een studio zitten en het commentaar alleen doen?  :o


T.Nuvolari

Citaat van: Gerard op 04 augustus 2011 - 12:09:58
Als er alleen maar leuke races zijn (zoals dit jaar) kunnen er wat mij betreft noet genoeg races zijn... ;)

wat betreft Martin Brundle... Als hij naar Sky gaat, wie gaat het dan bij de BBC doen?
Of gaat DC (zoals Olav Mol nu) in een studio zitten en het commentaar alleen doen?  :o

ik zoiets opgevangen dat de live races inderdaad vanuit een studio commentaar zouden krijgen. We zullen wel zien. Ik begin alvast mijn Frans en Duits op te poetsen, dan moet ik al niet naar Kris Wauters en Jeffrey "als ik geen 100 keer per race impressionant zeg ben ik niet gelukkig" van Hooydonck luisteren.

robbert

ja de uitzendingen op de engelse zenders zullen niet meer hetzelfde zijn als nu.

SDG

Citaat van: Gerard op 04 augustus 2011 - 12:09:58
Als er alleen maar leuke races zijn (zoals dit jaar) kunnen er wat mij betreft noet genoeg races zijn... ;)

wat betreft Martin Brundle... Als hij naar Sky gaat, wie gaat het dan bij de BBC doen?
Of gaat DC (zoals Olav Mol nu) in een studio zitten en het commentaar alleen doen?  :o

Misschien dat David Croft - de man die nu het commentaar bij de vrije trainingen verzorgt - 'gepromoveerd' wordt naar de races?

T.Nuvolari

Is dat niet de man die op zondag al de commentaar voor Radio 5 Live verzorgt?

Gerard

Zou indedaad een oede vervanger zijn! Of Jonathan Legard weer terug?

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 03 augustus 2011 - 22:58:44
Citaat van: Jeroen op 02 augustus 2011 - 06:58:14
Citaat van: Franky R. op 01 augustus 2011 - 23:50:43

Maar hoe moet je die exclusiviteit nu zien?
Het is nog altijd een wereldkampioenschap, maar zelfs daarin voldoet de F1 niet.


Hoezo niet? Het is toch een WK of snap ik je niet?

Met exclusief bedoelde ik voor ons, als kijker. Vroeger keek ik al het voetbal dat ik kon zien, nu interesseert het me grotendeels niet meer. Een enorme overkill van aanbod. Veel te veel. Gewoon 16 GP's is voldoende. Niks meer.


Nee, we snappen elkaar niet verkeerd denk ik...Dat het om een WK gaat, hoeft naar mijn mening niet te betekenen dat het e.e.a. exclusiever zou moeten worden/zijn. En het is geen echte WK, omdat niet alle continenten woorden aangedaan.


Voor mij is er nog geen sprake van overkill, qua F1-races. Maar ik begrijp je punt wel. Voetbal heeft mij nooit zoveel geïnteresseerd. Er is ook teveel gelul rond de wedstrijden, met betweters als Hugo Borst, Derksen en nog meer van die 'pratende hoofden'... ::)
met welk wk worden wel alle continenten aangedaan dan?? dat lijkt mij geen vereiste.. zo lang mensen van alle continenten maar deel kunnen nemen