Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

CitaatErg triest allemaal. Hopen dat Bernie zijn geldzucht een keer opgeeft en die prijzen gewoon een keer verlaagd


Ik heb sowieso nooit begrepen, waarom de bedragen voor de organisatoren met 10% per jaar stijgen...Da's serieus veel meer dan de inflatie (s)?!

Wizard

Omdat 'men' de buik niet kan vol krijgen met geld in deze materialistische maatschapij??

Gerard


0634

Citaat van: Gerard op 31 juli 2011 - 03:22:27
http://www.formula1onbbc.com/

Ik heb de 'petitie' getekend!

Het zal niets uithalen helaas... http://www.autosport.com/news/report.php/id/93507

Tja, we wisten allemaal dat het ooit ging gebeuren en het zal alleen nog maar erger worden...

Wizard

De doodsteek van de F1? Die gasten hebben bakken met geld maar krijgen hun buik maar niet vol. Komend jaar toch maar weer eens de overige autosporten oppakken.

Kootje

Tsja .... de een z'n dood is de ander z'n brood.  ::)

Voor RTL is dit natuurlijk goed nieuws.
Veel BBC kijkers zullen nu weer terugkeren naar RTL en zo zullen de inkomsten voor hun weer stijgen ,wat de uitzendingen weer ten goede kan komen. ( minder reclame-uitgebreider coverage ?? )

Gerard

Als ik het artikelvan autosport zo lees (welke Jeroen postte), zijn er wel heel veel mensen die het er niet mee eens zijn! Niet alleen fans,maar ook teams, Pirelli etc. Dus als het na 2012 weer terug gedraaid wordt sta ik er niet van te kijken ;)

Kijk, ik weet niet precies welk soort zender Sky is (ala eredivisie live,?), maar als je een decoder nodig hebt vo de helft van de races?( de andere helft zal we op de BBC te zien zijn) te kijken, verliest de F1 veel kijkers  :-[

Wij zullen inderdad terug kunnen naar RTl reclame, maar aldie andere (engelstalige fans) die nu o de BBC kijken? waargaan zij heen? :o

IK snap ook absoluut niet dat die Ecclestone dit in zijn eentte maar kan beslissen. Het lijkt $#%&^^$ wel de Ghadaffi van de F1!  >:(

robbert

ik ben nu net aan het kijken naar de duitse rtl, en ik moet zeggen, dat ze er ook wat van kunnen, om daar een show van te maken.
Wordt mss een goeie vervanger van BBC volgend jaar

Kootje

CitaatWij zullen inderdad terug kunnen naar RTl reclame, maar aldie andere (engelstalige fans) die nu o de BBC kijken? waargaan zij heen?

De BBC zend nog steeds alle races in z'n geheel uit.
Alleen niet alles meer live.
Dus de Engelse kijkers die geen Skysports hebben of aan willen schaffen ,kunnen nog steeds via de BBC onze geliefde sport volgen.

Gerard

@kootje.. De vertraging waarmee het uitgezonden wordt.. Zijn dat minuten? Seconden of uren? ???

Kootje

Citaat van: Gerard op 31 juli 2011 - 13:45:20
@kootje.. De vertraging waarmee het uitgezonden wordt.. Zijn dat minuten? Seconden of uren? ???
Waarschijnlijk uren.
Races die 's middags verreden worden ,zullen 's avonds uitgezonden worden.
Althans ..... dat is de verwachting.

http://www.f1today.nl/20110730/bbc-zendt-alsnog-alle-races-uit-in-2012-maar-met-vertraging.html

En op zich is dat logisch natuurlijk.
Skysports zend het al live uit ,dus als de BBC het praktisch gelijktijdig uit zou zenden ,keek er geen hond naar Skysports.  ::)

Gerard

Klinkt logisch ja...  Me dummy ;D

Kootje

Citaat van: Gerard op 31 juli 2011 - 20:47:56
Klinkt logisch ja...  Me dummy ;D

Ach .... dat valt ook wel weer mee.  ???
Iedereen plaatst wel eens 'n minder briljante reactie.
De kunst is om 'm te verwijderen/wijzigen voordat iemand 'm gelezen heeft.  ;D

T.Nuvolari

Artikel gevonden op het web: Blijkbaar van voetbalmagazine.

Citaat
Lege Kas

Er werd meer over gesproken dan over wat op het asfalt gebeurde, vorig weekend op de Nürburgring. Hoe jammer het toch was dat de formule 1 wellicht voor het laatst aan het werk te zien was op dat legendarische circuit doordrenkt met traditie en heroïek. Het circuit in de Eifel is immers in hetzelfde bedje ziek als veel andere Europese oorden waar F1 wordt gereden: de kas is leeg. Meer zelfs, sinds maandagochtend gaapt er een financiële put van 55 miljoen euro op de Nürburgring.

Natuurlijk heeft dat te maken met de waanzinnige investeringen die de eigenaars de voorbije jaren deden, zoals 310 miljoen euro voor hotels die de rest van het jaar leegstaan en pretparken waar geen kat komt. Maar er is ook en vooral het hoge startgeld dat Bernie Ecclestone vraagt om langs te komen, 20 miljoen euro in het geval van de Duitsers. Met zo'n factuur kan bijna geen enkele race break-even draaien, tenzij de tent nokvol zit zoals twee weken geleden in Silverstone, een uitzondering die de regel bevestigt. Op de Nürburgring hadden ze dus al voor het raceweekend becijferd dat ze dit jaar voor een slordige 14 miljoen euro in het rood zouden finishen, omdat de ticketverkoop serieus tegenviel. En dat ondanks die Duitse wereldkampioen Sebastian Vettel die ook dit seizoen iedereen naar huis fietst, zit u zich nu te bedenken? Inderdaad.

Er zijn immers twee grote oorzaken voor de geringe opkomst op veel Europese circuits. Om te beginnen worden op de meeste circuits prijzen gehanteerd die door het grote publiek als exorbitant worden beschouwd, van 300 tot 500 euro voor een zitje. Als je bovendien drie dagen gaat kijken, dan heb je ter plaatse ook nog eens accommodatie nodig. Ten tweede is er stilaan sprake van overkill. Negentien races zoals dit seizoen (met Bahrein erbij waren er het twintig geweest) is van het goede te veel. Vorige zondag op de Nürburgring en komende zondag al in Boedapest, er is constant F1 op tv.

De meeste Europese circuits kampen dus niet alleen met financiële verliezen, maar ook met een politiek klimaat waarin overheidsgeld voor een evenement als F1 niet langer kan. In de Duitse bondsstaat Rheinland-Pfalz, waar de Nürburgring zich bevindt, zitten de groenen in de regering. Minister van Economische Zaken Eveline Lemke liet al weten dat er na dit jaar geen euro belastinggeld meer naar de race gaat. Autosportminnend Duitsland hoopt nu dat Bernie Ecclestone de prijs zal laten zakken, maar dat is weinig waarschijnlijk. Om te beginnen moet zijn handel zo veel mogelijk opbrengen, bovendien zijn er buiten Europa kandidaten zat om een GP binnen te halen.

Niet alleen achter de toekomst van de Nürburgring staat een vraagteken. Ook op de Hungaroring in Boedapest, waar komend weekend wordt gereden, staat het water al een eind boven de lippen. Hoewel de Hongaren nog een contract hebben tot 2016 is de kans groot dat het daar ook de laatste keer is. Nadat in willekeurige volgorde Valencia, Barcelona en Turkije al meldden dat ze klaar zijn om af te haken.

DOOR JO BOSSUYT

Franky R.

@Marc,


Een mooi stukje tekst, maar ik val over 1 ding...


CitaatTen tweede is er stilaan sprake van overkill. Negentien races zoals dit seizoen (met Bahrein erbij waren er het twintig geweest) is van het goede te veel. Vorige zondag op de Nürburgring en komende zondag al in Boedapest, er is constant F1 op tv


Teveel?!? Ik zou eerder zeggen te weinig... :D  ...En opvallend dat een schrijver van een voetbalmagazine het uit zijn strot/pen krijgt om te klagen over teveel F1-races, maar geen woord rept over de 'tsunami' aan voetbalwedstrijden?!
::)


Het NASCAR seizoen van 2011 kent maar liefst 36 races (lopende van 12 feb. tot 20 nov. 2011)!!! Met vijf non-championship-evenementen... :P