Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

_Makke_

Citaat van: Franky R. op 28 juli 2011 - 17:41:28
Dat België uit elkaar valt is mijns inziens een kwestie van tijd... :P

Daar zou ik niet te veel op rekenen.  ;)

Citaat van: Gerard op 29 juli 2011 - 08:51:53
http://www.planetf1.com/news/3213/7066399/BBC-And-Sky-Sports-To-Cover-F1

dussss   :'( :'( maar enkele races (de helft?) en belangrijke races (Britse GP, Monaco en de laatste race van het seizoen) zijn te zien bij de BBC....
Ik geloof niet dat wij Sky op de kabel hebben  >:(

**EDIT**

Martin Brundle twittert net al dat hij " out of contract"  is na 2012...  :-\

Tja, dat wordt dan zoeken naar een livestream voor de races die BBC niet uitzend.

WeezyAveli

Volgensmij heeft geen enkele nederlandse tv aanbieder Skysports in zijn zenderaanbod.
Wij hebben hier zelf UPC Digitaal royaal en daar is alleen Skynews op te vinden jammergenoeg...

Dit word dus weer terug naar rtlGP met zijn reclameblokken om de 15 minuten.

SDG

Citaat van: Makke op 29 juli 2011 - 10:50:04
Tja, dat wordt dan zoeken naar een livestream voor de races die BBC niet uitzend.

Of straks nog erger, net als bij de IndyCars de races downloaden van internet en in uitgesteld relais kijken...  >:(

T.Nuvolari

#528
Bugger!

Toch een rare deal als ik het zo lees. Alles op Sky en de helft op BBC. Het huidige concorde agreement stelt toch dat de F1 races gratis vertoond moeten worden. In 'the UK' zijn ze goed bij hun pietje genomen. Bernie, Bernie, Bernie.

Gerard

Klopt M@rc, heel scherp! Nu verdwijnt de F1 inderdaad achetr de decoder.. In Engeland... Ik baal hier echt stevig van!

Jozef

Citaat van: Makke op 29 juli 2011 - 10:50:04
Citaat van: Gerard op 29 juli 2011 - 08:51:53
http://www.planetf1.com/news/3213/7066399/BBC-And-Sky-Sports-To-Cover-F1

dussss   :'( :'( maar enkele races (de helft?) en belangrijke races (Britse GP, Monaco en de laatste race van het seizoen) zijn te zien bij de BBC....
Ik geloof niet dat wij Sky op de kabel hebben  >:(

**EDIT**

Martin Brundle twittert net al dat hij " out of contract"  is na 2012...  :-\

Tja, dat wordt dan zoeken naar een livestream voor de races die BBC niet uitzend.
Gewoon terug naar RTBf toch, tot 2008 was er ook geen F1 op de BBC en de RTBf was echt weinig of niks op aan te merken. Een achteruitgang, ja, maar geen drama.

Gerard

Lees net op nu.nl dat Turkije volgend jaar niet op de kalender staat... Heb ik een blackout gehad?? Dit is best wel nieuw voor mij... :/

Jozef

Ik vind het nergens terug op Autosport.com, en als ik het daar niet terugvind dan geloof ik het niet ook. :P

Maar het is wel zo dat, al is Istanbul één van de beste Tilke-circuits, de GP gewoon te weinig bezocht wordt door de Turken om hem echt te kunnen handhaven. Dus het zou me niet verbazen mocht het echt zo ver komen dat de GP wordt geschrapt.

0634

Er was nogal wat ophef over de fee die van 13 naar 26 werd verhoogd, dus de Turkse GP kwam wel degelijk onder druk en was blijkbaar niet echt meer gewenst door Bernie.

Zoals ik het begrijp van Joe Saward en GMM is het wel degelijk waar dat de Turkse GP volgend jaar weg is. Australie wordt de seizoensopener en Bahrein komt pas aan het eind van het jaar. Allemaal nog niet definitief, maar wel waarschijnlijk, zo ik het begrijp.

Kootje

Toch wel jammer dat juist één van de beste Tilke banen dan verdwijnt ,terwijl we met zo'n gedrocht als Valencia blijven zitten.
Maar ja ..... ik kan goed begrijpen dat de Turken géén 13 mln extra gaan betalen voor 'n GP die nauwelkijks bezocht wordt.

0634

Hoe de baan ook is, Formule 1 hoort niet thuis in landen waar er geen publiek voor is. Dus ik zou het toejuichen. Formule 1 bestaat alleen maar bij de gratie van de fans, dus lege tribunes kunnen echt niet.

Kootje

Ben ik het deels mee eens.
Maar ik zie toch liever 'n race op 'n mooie baan die spektakel bied maar lege tribunes heeft ,dan 'n race op 'n baan waar alleen in optocht rijden mogelijk is* maar de tribunes vol zitten.

*uitgezonderd Monaco wegens onaantastbare status ;)

Kootje

Weer even over de F1 uitzendingen op de BBC .....

Ze zullen 10 races live uitzenden ,de rest (hoogstwaarschijnlijk 's avonds) met 'n vertraging ,maar nog wel de volledige race.

http://www.f1today.nl/20110730/bbc-zendt-alsnog-alle-races-uit-in-2012-maar-met-vertraging.html

Helaas zal daarmee ook het budget wel naar beneden gaan ,dus geen pitreporter etc. meer ,maar net als op RTL 'n commentator vanuit de studio's in London.


Edwin90

Erg triest allemaal. Hopen dat Bernie zijn geldzucht een keer opgeeft en die prijzen gewoon een keer verlaagd. Dan kunnen de fans teminste weer fatsoenlijk de sport volgen met een goede coverage vanaf het circuit. Dit is uiteindelijk toch waar het allemaal om draait. Als de fans niet meer (kunnen) kijken zullen de sponsoren uiteindelijk ook geen trek meer hebben in de sport, allemaal heel erg langetermijnbekijken natuurlijk. Maar ik denk niet dat veel Engelsen voor een paar races een duur abbonement gaan afsluiten. Terwijl Engeland wel een grote markt is voor de Formule 1.

Gewoon zonde dat Bernie het zo ver laat komen.