Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

Citaat van: meatball op 05 juli 2011 - 20:04:57
Citaat van: Jeroen op 05 juli 2011 - 19:18:26
Villeneuve zit er (weer eens) naast. Sinds de jaren 80 zag ik niet zulke enerverende races als dit jaar.
En toch is DRS een slecht idee ,het is gewoon oneerlijk tegenover de mindere teams.
HOEZO ?? ???  Zij hebben het toch ook ??  :-\

Het moet alleen nog wat gefine-tuned worden.
Maar dat is niet meer dan logisch met 'n nieuw systeem.
Op elk circuit is nu eenmaal 'n andere lengte nodig ,en ook de juiste lokatie(s) moeten her en der nog gevonden worden.

robbert

en altijd dat geklaag. Vorig jaar geklaag over te saaie races omdat er niet ingehaald word en nu geklaag omdat er te makkelijk ingehaald word door de drs.
Ok sommige races waren wel zo, maar we hebben nog nooit zoveel leuke races gehad dan dit seizoen

Kootje

Citaat van: robbert op 05 juli 2011 - 20:15:22
en altijd dat geklaag. Vorig jaar geklaag over te saaie races omdat er niet ingehaald word en nu geklaag omdat er te makkelijk ingehaald word door de drs.
Ok sommige races waren wel zo, maar we hebben nog nooit zoveel leuke races gehad dan dit seizoen
Precies.
En met het fine-tunen van de DRS zones wordt het porobleem van te makkelijk inhalen ook weer opgelost.

meatball

Citaat van: Kootje op 05 juli 2011 - 20:10:04
Citaat van: meatball op 05 juli 2011 - 20:04:57
Citaat van: Jeroen op 05 juli 2011 - 19:18:26
Villeneuve zit er (weer eens) naast. Sinds de jaren 80 zag ik niet zulke enerverende races als dit jaar.
En toch is DRS een slecht idee ,het is gewoon oneerlijk tegenover de mindere teams.
HOEZO ?? ???  Zij hebben het toch ook ??  :-\

Het moet alleen nog wat gefine-tuned worden.
Maar dat is niet meer dan logisch met 'n nieuw systeem.
Op elk circuit is nu eenmaal 'n andere lengte nodig ,en ook de juiste lokatie(s) moeten her en der nog gevonden worden.
Heel simpel een tragere wagen geraakt bv dankzij de regen of een betere strategie voor een snelle wagen,deze haalt hem bij gebruikt DRS om hen makkelijk te passeren en rijd met gemak op 1 ronde 1 sec weg. Andersom geraak de minder snelle wagen nooit tot op 1 sec om DRS te mogen gebruiken.
Dus een race zoals vroeger waarbij er heel soms eens een mindere wagen ( denk aan Hill in Hongarije) plots zwaar in de punten rijdt of wint zal nooit meer kunnen. Op zich krijgen we veel inhaalactie's te zien maar ze zijn te kunstmatig en bevoordelen de snelste. De banden daarintegen daar ben ik wel voor want met een juiste strategie en de juiste band op het goede moment krijgt iedereen een gelijke kans.
Het mooie van dit seizoen is ook meer te danken aan de banden dan aan DRS.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Niels_

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. DRS is verboden tijdens de regen dus het kan best wel. Uiteraard kunnen ze daarna een stuk minder goed verdedigen, maar ik betwijfel of ze anders die snelle wagen echt kunnen afhouden (tenzij op zo'n kutcircuit als de Hongaroring).

meatball

Citaat van: Scuderia91 op 05 juli 2011 - 21:22:25
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. DRS is verboden tijdens de regen dus het kan best wel. Uiteraard kunnen ze daarna een stuk minder goed verdedigen, maar ik betwijfel of ze anders die snelle wagen echt kunnen afhouden (tenzij op zo'n kutcircuit als de Hongaroring).
Je twijfelt of het zou kunnen,nu ben je zeker dat het niet kan dat is voor mij al voldoende.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Citaat van: meatball op 05 juli 2011 - 20:04:57
Citaat van: Jeroen op 05 juli 2011 - 19:18:26
Villeneuve zit er (weer eens) naast. Sinds de jaren 80 zag ik niet zulke enerverende races als dit jaar.
En toch is DRS een slecht idee ,het is gewoon oneerlijk tegenover de mindere teams.
Integendeel, het is juist eerlijker.

Verdedigende wagens hebben nog altijd de vuile luchtstromen als wapen, aanvallers hebben nu ook wat. Eerlijk is eerlijk.

meatball

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2011 - 21:30:10
Citaat van: meatball op 05 juli 2011 - 20:04:57
Citaat van: Jeroen op 05 juli 2011 - 19:18:26
Villeneuve zit er (weer eens) naast. Sinds de jaren 80 zag ik niet zulke enerverende races als dit jaar.
En toch is DRS een slecht idee ,het is gewoon oneerlijk tegenover de mindere teams.
Integendeel, het is juist eerlijker.

Verdedigende wagens hebben nog altijd de vuile luchtstromen als wapen, aanvallers hebben nu ook wat. Eerlijk is eerlijk.
Dat wapen is nu niet veel meer dan een waterpistooltje tegen een bazoeka moet ik zeggen. Het verschil is gewoon te groot,de voorligger wordt niet ingehaald maar gewoon op de rechte lijn voorbijgereden alsof hij stilstaat. Ik blijf het veel te kunstmatig vinden,geef dan tenmiste de ingehaalde wagen ook 1 ronde DRS,dan heeft die tragere wagen tenminste een kans om terug te slaan.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Denk dat dit ook de reden is om twee detectiepunten te hebben bij 2 DRS zones.
Anders heb je dubbel voordeel.

0634

Citaat van: meatball op 05 juli 2011 - 21:38:46
Dat wapen is nu niet veel meer dan een waterpistooltje tegen een bazoeka moet ik zeggen. Het verschil is gewoon te groot,de voorligger wordt niet ingehaald maar gewoon op de rechte lijn voorbijgereden alsof hij stilstaat. Ik blijf het veel te kunstmatig vinden,geef dan tenmiste de ingehaalde wagen ook 1 ronde DRS,dan heeft die tragere wagen tenminste een kans om terug te slaan.
Ja, maar dan is die vuile luchstroom de bazooka. Die terroriseert de F1 al veel te lang. De ouderwetse slipstreamers zijn uitgestorven.

Natuurlijk zoude FIA dát moeten aanpakken en niet met DRS komen, maar zolang ze dat niet doen zie ik liever dit. Het is kiezen tussen twee slechten. Maar dan wel eentje mét actie en eentje zonder.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_kaapstad_in_twee_jaar_een_gp/


Weer een stratencircuit erbij...begint steeds meer op Indycars te lijken... ::)

robbert

Citaat van: Franky R. op 07 juli 2011 - 08:15:08
http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_kaapstad_in_twee_jaar_een_gp/


Weer een stratencircuit erbij...begint steeds meer op Indycars te lijken... ::)

ja weer een circuit zoals valencia

Vieze baas

stratencircuit is prima zolang het idd maar niet zo breed is als valencia waar je fouten kan maken zonder gevolgen

Niels_

In het begin was ik fan van Singapore, maar dit gaat er gewoon over. Geen enkele van die nieuwe circuits komt ook maar in de buurt van de uitstraling van Spa of Suzuka. Vroeger keek ik nog wel uit naar Monaco, maar met al die stratencircuits is dat toch serieus geminderd.

SDG

Citaat van: Franky R. op 07 juli 2011 - 08:15:08
http://www.gppits.net/nieuws/ecclestone_kaapstad_in_twee_jaar_een_gp/


Weer een stratencircuit erbij...begint steeds meer op Indycars te lijken... ::)

Och, als we de geruchten moeten geloven heeft ieder apenland binnen een paar jaar een GP op de kalender staan. Eerst zien en dan geloven, zeg ik bij deze.