Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

janke

#480
Dat zullen geen jankbakken meer zijn inderdaad. Ik neem aan als de turbo(s) boven zijn max. druk komt, hij de rest afblaast. En dat geeft ook wel weer wat, dat geluid. Maar goed, veel langzamer zal de auto er niet door worden. De 300+ zal zekers haalbaar blijven. Maar het zal voor de coureur wel enigzins wennen worden. Het turbogat is allang achterhaald. Maar enige vertraging op het gas zal er zijn. Ook als ze een twin-turbo gebruiken.
Some things are too important to be left in the past.

Edwin90



Ik keek vanmorgen het jaaroverzicht van 2005 terug, jemig, we zijn echt behoorlijk wat geluid verloren met die V8 motoren, en in dit filmpje zijn het nog maar V10 motoren. Niet eens een V12  ;)

com

Citaat van: Edwin90 op 02 juli 2011 - 10:51:33


Ik keek vanmorgen het jaaroverzicht van 2005 terug, jemig, we zijn echt behoorlijk wat geluid verloren met die V8 motoren, en in dit filmpje zijn het nog maar V10 motoren. Niet eens een V12  ;)

Ik vind het ook erg jammer :-\
Maar ze beweren dat er niks verloren gaat.

0634

Okee geluid is ook zeker belangrijk, zal ik niet ontkennen. En die V12's waren wat dat betreft helemaal top. Maar de V12's zijn ook gewoon verdreven doordat ze niet meer goed genoeg waren. Mijmeren over toen, doe ik ook graag, maar de realiteit leert ons dat Formule 1 groot is geworden door noviteiten en ontwikkelingen. Daarom moeten we helaas ook vaak afscheid nemen van dingen die wij leuk vinden, maar er komt altijd weer iets goeds voor terug.

Persoonlijk vond ik de jaren '80-turbo's prima klinken. En ik heb ook geen vrees voor het geluid van de toekomst.

Kootje

Het geluid zal anders zijn ,zoveel is duidelijk.
Maar anders is niet per definitie slechter.

Kootje

Kwam dit bericht tegen op de Williams site.

Channel 4 looking to acquire F1 rights in UK
Wednesday 29th June 2011, 17:37

Channel 4 is in preliminary talks to takeover the BBC's Formula 1 broadcasting rights' when their current contract expires at the end of the 2013 season.
Speculation has been rife that the BBC is looking to dump the sport in a bid to save costs – it currently pays £40 million a year to broadcast F1 exclusively in the UK and to many other countries with an audience topping 50m per race worldwide.

The Evening Standard claims Channel 4 has held early talks with the bosses at FOM to discuss taking over the contract, possibly before 2013 if the BBC are keen to quit before it's up.

The channel is primarily aimed at the younger audience between the ages of 18 and 28, a demographic which is very popular with F1 and advertisers – C4 is, unlike the BBC, an advert supported channel, therefore program breaks would return to fund the license.

The channel isn't known for its sporting prowess, instead opting to show American imports and Reality shows, though after dropping the expensive Big Brother, it has money to spend and recently acquired the Paralympics and IAAF athletics, suggesting a move to more sports is on the horizon.

BSkyB, a subscription service, is also keen on acquiring the rights' as are ITV, which showed the sport before the BBC tookover. However, with the sports sponsorship-funding structure, a free-to-air channel is the preferred option.
.

robbert

het gaat over uitzendrechten denk ik. Maar kan je eens volledig vertalen?

Kootje

Helemaal vertalen wordt me teveel ,maar het komt erop neer dat CHANNEL 4 bezig is om de Formule 1 uitzendrechten in handen te krijgen.
Dit als gevolg van de alsmaar toenemende berichten datr de BBC wegens bezuinigingen hun eind 2013 aflopende contract niet zullen verlengen.

Dan volgt er nog 'n stukje dat CHANNEL 4 zich voornamelijk richt op kijkers tussen de 18 en 28 ,wat weer precies de doelgroep is van de meeste F1 investeerders.
Het is dan ook 'n commerciele zender ,waarbij uitzendingen door reclame onderbroken zullen worden.
Tot nog toe zonden ze geen sport uit ,maar met het binnenhalen van de Paralympics en het IAAF atletiek gebeuren lijken ze wel meer de sport richting op te gaan.

Als laatste staat er nog dat ook BSkyB en ITV interesse hebben in de rechten ,maar dat zijn betaalzenders terwijl er 'n voorkeur bestaat voor publieke zenders.


robbert

ahzo, maar channel4 is toch ook een betaalzender, of vergis ik mij?
Want wij kunnen dit hier niet ontvangen en itv wel, dus ik hoop dat het toch itv wordt

Kootje

Citaat van: robbert op 03 juli 2011 - 21:44:00
ahzo, maar channel4 is toch ook een betaalzender, of vergis ik mij?
Citaat

Ik zou het zo niet weten ,maar blijkbaar is het geen betaalzender.
Het is iig wel 'n commerciele zender ,wat reclames betekend.

Citaat
Want wij kunnen dit hier niet ontvangen en itv wel, dus ik hoop dat het toch itv wordt

Ik hoop dat het gewoon bij de BBC blijft.
Wellicht dat ik één van de genoemde zenders kan ontvangen als ik 'n uitgebreider pakket neem ,maar in het basispakket zittewn ze geen van alle.

rafael25

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/villeneuve-drs-verpest-de-formule-1/

En gelijk heeft hij, Canada was een schandalige vertoning. Een beetje regen en de pace car is al daar. Wat mis ik rijders als Villeneuve, Irvine , Montoya en Mansell.

JimmySPA

Citaat van: rafael25 op 05 juli 2011 - 16:30:01
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/villeneuve-drs-verpest-de-formule-1/

En gelijk heeft hij, Canada was een schandalige vertoning. Een beetje regen en de pace car is al daar. Wat mis ik rijders als Villeneuve, Irvine , Montoya en Mansell.

Villeneuve heeft 100% gelijk!!! In mijn ogen is er nog maar weinig aan, oke ik kijk er nog naar maar dat is omdat het de F1 is. Was het IRL of DTM had ik het opgegeven...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

meatball

Ik ben geen Villeneuve fan maar hierin volg ik hem DRS is gewoon oneerlijk en bevoordeeld de betere teams.
De banden dat kan mij wel bekoren want dat is voor ieder team gelijk en DRS niet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Villeneuve zit er (weer eens) naast. Sinds de jaren 80 zag ik niet zulke enerverende races als dit jaar.

meatball

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2011 - 19:18:26
Villeneuve zit er (weer eens) naast. Sinds de jaren 80 zag ik niet zulke enerverende races als dit jaar.
En toch is DRS een slecht idee ,het is gewoon oneerlijk tegenover de mindere teams.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat