Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

Citaat van: Jozef op 25 juni 2011 - 16:35:44
Citaat van: Jeroen op 24 juni 2011 - 17:55:26
Citaat van: Franky R. op 24 juni 2011 - 13:08:42

Hmm? Een V-motor pikt anders aardig wat breedte in...Een lijn-motor is dan toch beter, qua ruimte.

Ff nagekeken want een groot techneut ben ik niet, maar het grote voordeel is toch echt de ruimte, http://nl.wikipedia.org/wiki/V-motor

Inderdaad, een V-motor is wel breder dan een lijnmotor, maar is ook maar ongeveer half zo lang en bovendien een stuk lager, dus voor sportwagens zijn V-motoren een stuk voordeliger qua packaging.

4-cilindermotoren zoals in personenauto's of motoren zie je wel vaker in lijn al heb je ze ook wel soms in V. Sommige bussen en vrachtwagens hebben ook 6 cilinders in lijn.


Mijn fout,


Ik had het verschil tussen een 1500 cc viercilinder en een 1600 cc V6 in het hoofd. Idd. is de V6 korter...Net iets langer dan een drie-in-lijn.


Denk maar aan de VR6 van VW... ;)

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/ook_circuitbazen_willen_geen_4-in-lijn/


Opvallend eensgezind, die circuitbazen...Ze mochten wel eens gezamenlijk een vuist maken tegen Bernie? Dat zou hen aardig wat geld opleveren? ::)


Maar goed, nog meer tegenstanders voor de 1600cc viercilinder...

Kootje

Citaat van: Franky R. op 27 juni 2011 - 01:56:42
http://www.gppits.net/nieuws/ook_circuitbazen_willen_geen_4-in-lijn/


Opvallend eensgezind, die circuitbazen...Ze mochten wel eens gezamenlijk een vuist maken tegen Bernie? Dat zou hen aardig wat geld opleveren? ::)


Maar goed, nog meer tegenstanders voor de 1600cc viercilinder...
Beetje laat.
Dacht dat er al besloten was om er 'n V6 van te maken.  ::)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 27 juni 2011 - 10:32:23
Citaat van: Franky R. op 27 juni 2011 - 01:56:42
http://www.gppits.net/nieuws/ook_circuitbazen_willen_geen_4-in-lijn/


Opvallend eensgezind, die circuitbazen...Ze mochten wel eens gezamenlijk een vuist maken tegen Bernie? Dat zou hen aardig wat geld opleveren? ::)


Maar goed, nog meer tegenstanders voor de 1600cc viercilinder...
Beetje laat.
Dacht dat er al besloten was om er 'n V6 van te maken.  ::)


Ach, die lui...Circuitsbazen, hahahahah! Een stelletje waardeloze figuren! Bernie heeft ze vast opgedragen om met dit "statement" te komen... ::)

robbert

Citaat van: Kootje op 27 juni 2011 - 10:32:23
Citaat van: Franky R. op 27 juni 2011 - 01:56:42
http://www.gppits.net/nieuws/ook_circuitbazen_willen_geen_4-in-lijn/


Opvallend eensgezind, die circuitbazen...Ze mochten wel eens gezamenlijk een vuist maken tegen Bernie? Dat zou hen aardig wat geld opleveren? ::)


Maar goed, nog meer tegenstanders voor de 1600cc viercilinder...
Beetje laat.
Dacht dat er al besloten was om er 'n V6 van te maken.  ::)

dan is het definitief, de f1 zal dan stilletjesaan verdwijnen uit europa

Jozef

Citaat van: Kootje op 27 juni 2011 - 10:32:23
Citaat van: Franky R. op 27 juni 2011 - 01:56:42
http://www.gppits.net/nieuws/ook_circuitbazen_willen_geen_4-in-lijn/


Opvallend eensgezind, die circuitbazen...Ze mochten wel eens gezamenlijk een vuist maken tegen Bernie? Dat zou hen aardig wat geld opleveren? ::)


Maar goed, nog meer tegenstanders voor de 1600cc viercilinder...
Beetje laat.
Dacht dat er al besloten was om er 'n V6 van te maken.  ::)
Idd, ik snap het artikel niet zo goed want 4-5 dagen geleden stond precies hetzelfde al een keer op de site: http://www.gppits.net/nieuws/v6_motoren_i.p.v._viercilinders_per_2014/ ???

Franky R.

Citaat van: Jozef op 28 juni 2011 - 01:03:42
Citaat van: Kootje op 27 juni 2011 - 10:32:23
Citaat van: Franky R. op 27 juni 2011 - 01:56:42
http://www.gppits.net/nieuws/ook_circuitbazen_willen_geen_4-in-lijn/


Opvallend eensgezind, die circuitbazen...Ze mochten wel eens gezamenlijk een vuist maken tegen Bernie? Dat zou hen aardig wat geld opleveren? ::)


Maar goed, nog meer tegenstanders voor de 1600cc viercilinder...



Beetje laat.
Dacht dat er al besloten was om er 'n V6 van te maken.  ::)
Idd, ik snap het artikel niet zo goed want 4-5 dagen geleden stond precies hetzelfde al een keer op de site: http://www.gppits.net/nieuws/v6_motoren_i.p.v._viercilinders_per_2014/ ???


Klopt, maar dat waren de teams, de fabrikanten plus Ecclestone...Nu kwamen de circuitbazen ook even stoer doen... ::) 

Franky R.

Trulli wordt al vroeg dement, o.i.d.?!?


Hij wil dat de F1-auto's minder betrouwbaar worden, zodat Team Lotus (of desnoods HRT) ook hun puntjes kunnen pakken... ???


Tijd voor je pensioen, Trulli...


http://www.gppits.net/nieuws/trulli_betrouwbaarheid_slecht_voor_f1/

janke

#458
Citaat van: Jozef op 25 juni 2011 - 16:35:44
Citaat van: Jeroen op 24 juni 2011 - 17:55:26
Citaat van: Franky R. op 24 juni 2011 - 13:08:42

Hmm? Een V-motor pikt anders aardig wat breedte in...Een lijn-motor is dan toch beter, qua ruimte.

Ff nagekeken want een groot techneut ben ik niet, maar het grote voordeel is toch echt de ruimte, http://nl.wikipedia.org/wiki/V-motor

Inderdaad, een V-motor is wel breder dan een lijnmotor, maar is ook maar ongeveer half zo lang en bovendien een stuk lager, dus voor sportwagens zijn V-motoren een stuk voordeliger qua packaging.

4-cilindermotoren zoals in personenauto's of motoren zie je wel vaker in lijn al heb je ze ook wel soms in V. Sommige bussen en vrachtwagens hebben ook 6 cilinders in lijn.

De FIA zal wel met regels komen. Zoals cilinderinhoud en de boring. Een stuk lager hoeft niet. Je kunt immers een 4 in lijn (bijna) plat in het chassis leggen. Denk maar aan de BMW 4cil. turbo in de Brabham BT54-56 bijvoorbeeld.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 28 juni 2011 - 02:10:28
Citaat van: Jozef op 28 juni 2011 - 01:03:42
Citaat van: Kootje op 27 juni 2011 - 10:32:23
Citaat van: Franky R. op 27 juni 2011 - 01:56:42
http://www.gppits.net/nieuws/ook_circuitbazen_willen_geen_4-in-lijn/


Opvallend eensgezind, die circuitbazen...Ze mochten wel eens gezamenlijk een vuist maken tegen Bernie? Dat zou hen aardig wat geld opleveren? ::)


Maar goed, nog meer tegenstanders voor de 1600cc viercilinder...



Beetje laat.
Dacht dat er al besloten was om er 'n V6 van te maken.  ::)
Idd, ik snap het artikel niet zo goed want 4-5 dagen geleden stond precies hetzelfde al een keer op de site: http://www.gppits.net/nieuws/v6_motoren_i.p.v._viercilinders_per_2014/ ???

Klopt, maar dat waren de teams, de fabrikanten plus Ecclestone...Nu kwamen de circuitbazen ook even stoer doen... ::)

Nee hoor, het gaat over één en dezelfde vergadering van de F1 Commission van vorige week woensdag, waar de teams en de circuits vertegenwoordigd waren (en waarschijnlijk nog wel meer partijen). Deze vergadering heeft unaniem de V6-motoren voorgesteld.



Franky R.

Citaat van: Jozef op 28 juni 2011 - 23:04:14
Citaat van: Franky R. op 28 juni 2011 - 02:10:28
Citaat van: Jozef op 28 juni 2011 - 01:03:42
Citaat van: Kootje op 27 juni 2011 - 10:32:23
Citaat van: Franky R. op 27 juni 2011 - 01:56:42
http://www.gppits.net/nieuws/ook_circuitbazen_willen_geen_4-in-lijn/


Opvallend eensgezind, die circuitbazen...Ze mochten wel eens gezamenlijk een vuist maken tegen Bernie? Dat zou hen aardig wat geld opleveren? ::)


Maar goed, nog meer tegenstanders voor de 1600cc viercilinder...



Beetje laat.
Dacht dat er al besloten was om er 'n V6 van te maken.  ::)
Idd, ik snap het artikel niet zo goed want 4-5 dagen geleden stond precies hetzelfde al een keer op de site: http://www.gppits.net/nieuws/v6_motoren_i.p.v._viercilinders_per_2014/ ???

Klopt, maar dat waren de teams, de fabrikanten plus Ecclestone...Nu kwamen de circuitbazen ook even stoer doen... ::)

Nee hoor, het gaat over één en dezelfde vergadering van de F1 Commission van vorige week woensdag, waar de teams en de circuits vertegenwoordigd waren (en waarschijnlijk nog wel meer partijen). Deze vergadering heeft unaniem de V6-motoren voorgesteld.


Dat zeg ik toch?
De circuitbazen moesten ook even heel stoer HUN mening ventileren...

Franky R.

Citaat van: Enzo op 28 juni 2011 - 23:08:36
Citaat van: Jeroen op 28 juni 2011 - 23:06:42
http://www.gppits.net/nieuws/spaanse_gp_voortaan_in_valencia/

>:( >:( >:(

>:(


OMG, laat het een gerucht zijn...Tot 2021 op dat achterlijk, opgedirkte industrieterrein rijden..oh, nee..


Dan nog liever Montjuich of Jamara...

0634

Dan Jarama. Leuk Hugenholz baantje, als is het ook niet echt F1-waardig meer. Maar Montjuich kan echt niet meer.

Jerez lijkt mij het beste.