Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

JimmySPA

Je bedoelt lijn 4 cilinder turbo. Als het v4 zou zijn dan mag de FIA echt inpakken :P

V6 zou nog wel oke zijn, ja bij een v12 is dit mega laf maja dat was vroegah...
Maar 1.6 dat is bizar klein he, dan krijg je super kleine zuigertjes. :o

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

#421
Citaat van: JimmySPA op 22 juni 2011 - 19:56:11
Je bedoelt lijn 4 cilinder turbo. Als het v4 zou zijn dan mag de FIA echt inpakken :P

V6 zou nog wel oke zijn, ja bij een v12 is dit mega laf maja dat was vroegah...
Maar 1.6 dat is bizar klein he, dan krijg je super kleine zuigertjes. :o
Ook goed.
Ik dacht dat V voor cilinders stond ,blijbaar niet.
Zal 't aanpassen.

Maar wat is dan het verschil ??
Het blijven toch 4 cilinders ??

robbert

Citaat van: Gerard op 22 juni 2011 - 17:14:41
Wij kunnen hier geen ITV ontvangen, dus ik zal dan toch naar rtl reclame, of rtl duitsland moeten :(

wij gelukkig wel, dus laat de f1 maar naar de itv gaan, en niet naar sky ofzo. Dan blijft het gratis

Franky R.


0634

Toch een compromis gevonden, slim gedaan van Todt. Dit wordt dan zo ongeveer de motor zoals we die in 88 nog zagen.

robbert

en nu nog ecclestone een compromis vinden bij bbc ;)

Kootje

#426
Citaat van: Jeroen op 23 juni 2011 - 06:45:07
Toch een compromis gevonden, slim gedaan van Todt. Dit wordt dan zo ongeveer de motor zoals we die in 88 nog zagen.
Dit is wat de teams overeen zijn gekomen.
Heeft Todt niets mee van doen gehad.
Die moet juist nog akkoord gaan.

Correctie: De FIA is ondertussen al akkoord.
                 Het laatste woord ligt bij de World Motorsport Council.

http://www.f1today.nl/20110623/fia-heel-blij-met-compromis-voor-nieuwe-motorformule.html#154837

0634

Natuurlijk had Todt er meteen al mee van doen. Daar is heus veel over gepraat.

Kootje

Zoals ik het begreep komt het toch echt bij de teams icm Bernie vandaan.
Zij zijn met dit voorstel naar Todt gegaan ,die op zijn beurt eieren voor z'n geld kiest.
Dat Todt heeft voorgesteld of toegestemd om met 'n tegenbod te komen ,wil ik nog wel geloven.
Maar ik heb niet het idee dat Todt hier verder bij betrokken is geweest.

0634

Ik heb begrepen van adam cooper dat Todt erg in zijn nopjes is. Meer nog dan Bernie.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 juni 2011 - 16:15:48
Ik heb begrepen van adam cooper dat Todt erg in zijn nopjes is. Meer nog dan Bernie.
Dat sowieso.
Hij hoeft zich nu geen zorgen meer te maken over 'n vertrek van de grote motorleveranciers en/of teams.

com

Citaat van: Kootje op 22 juni 2011 - 20:18:08
Citaat van: JimmySPA op 22 juni 2011 - 19:56:11
Je bedoelt lijn 4 cilinder turbo. Als het v4 zou zijn dan mag de FIA echt inpakken :P

V6 zou nog wel oke zijn, ja bij een v12 is dit mega laf maja dat was vroegah...
Maar 1.6 dat is bizar klein he, dan krijg je super kleine zuigertjes. :o
Ook goed.
Ik dacht dat V voor cilinders stond ,blijbaar niet.
Zal 't aanpassen.

Maar wat is dan het verschil ??
Het blijven toch 4 cilinders??




Er bestaan wel degelijk V 4 motoren het is maar net in welke hoek de cilinders staan.

Ik zelf vind het maar niks dat ze afgaan van 8 cilinders.
Straks is het net of je naar een gp2 race zit te kijken. Als je nu al kijkt is de racepace verschil al niet zo groot meer zoals Webber laats zei.



0634

Citaat van: Jeroen op 23 juni 2011 - 16:15:48
Ik heb begrepen van adam cooper dat Todt erg in zijn nopjes is. Meer nog dan Bernie.

Dit stuk bedoelde ik:

CitaatA move from four-cylinder to V6 turbos and a postponement of the change from 2013 to 2014 was the compromise discussed by the FIA F1 Commission today, team sources have confirmed.

Even if agreed by the Commission, the changes will have to be formally approved by the World Motor Sport Council in a fax vote.

The V6 layout was used by the likes of Ferrari, Renault, Honda, TAG/Porsche and Ford/Cosworth in the original turbo era, and is more acceptable to the manufacturers – especially Ferrari – as there is arguably a closer affiliation with performance road cars than is provided by the planned four-cylinder.

Keeping the turbo format would be widely seen as a victory for Jean Todt, with the fact that he was willing to compromise on the date an indication that he is willing to listen to alternative views.

What Bernie Ecclestone might gain – other than a different engine note – is not exactly clear.
http://adamcooperf1.com/


com

Over de toekomst  van Formule 1.

Wat ik als een feit zie is dat de regel veranderingen F1 leuk en onvoorspelbaar maakt, dit doordat het altijd de teams stimuleert er zo slim mogelijk mee om te gaan.( alleen als als ze iets te slim zijn veranderen we snel de regeltjes midden in het seizoen >:( )
Wat ik ook als een feit zie is dat niet alle veranderingen zo super zijn en deze vaak alweer snel verdwenen zijn neem bv 2005 geen banden wisselen.
Zo vind ik persoonlijk het nieuwe motor reglement helemaal niks, want waar draait de F1 nou om. Voor mij snelle auto's en vette motoren. Net als voor de meeste teams geld ook dat F1 marketing is, wat heeft Ferrari en Mclaren nou aan een 4 of 6 cilinder motor?.
En als het erom gaat zoals ze zeggen om het benzine verbruik omlaag te brengen en er een groenere sport van te maken vind ik bullshit.
Hoe zit het dan met al die prive vliegtuigen van de heren. Als er daar een paar minder van vliegen per jaar ben je al een stuk verder met groen zijn.

Ik zelf hoop daarom ook dat als die motor er komt hij snel weer vertrokken is, en we terug gaan naar de V10 of V12, wat een geluid was dat, en die kunnen met wat restricties en kers ook ( groen zijn )  :P   

0634

Dat er in prive vliegtuigen wordt gevlogen staat natuurlijk los van de regelgevingen van de FIA. Misschien rijden ze prive wel in Hummers, who knows.

Verder maakt McLaren geen F1-motoren, dus ik zie die relevantie niet zo. En voor Mercedes, Renault en Cosworth zijn 4 of 6 cilindermotoren wel degelijk interessant. Net als voor fabrikanten die wellicht overwegen F1 in te gaan, die zullen nu wellicht eerder instappen.

En het geluid... ach, ik heb de turbo's van de jaren 80 nog meegemaakt, ongeveer dezelfde motoren als dat we nu krijgen en die hadden echt wel een vet geluid. Daar maak ik me dan ook geen enkele zorgen om.

Feit is dat de normale wereld schreeuwt om groen. De F1 kan daar niet tegenin blijven zwemmen. Op een gegeven moment prijs je jezelf uit de markt voor sponsoren en fabrikanten die het niet kunnen verkopen om aan één kant F1 te sponsoren en aan de andere kant groenere producten leveren.

In dit geval ben ik het dan ook met Mosley eens, die een groenere F1 op de agenda heeft gezet, dat F1 simpelweg mee moet met de wereld om te overleven. Al hoef je het daarom natuurlijk niet met iedere beslissing eens te zijn. In grote lijnen vind ik dat je er niet omheen kan.