Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52


Kootje

Slecht nieuws voor de BBC volgers.  :'(

http://www.f1today.nl/20110619/bbc-wil-de-formule-1-schrappen-uit-programmaboekje.html

Wordt het toch weer naar RTL kijken jongens.  ;)

_Makke_

De bende kloothommels! Hopelijk is het gewoon uit de lucht gegrepen. Straks ga ik het nog moeten stellen met VT4...  :-\

Op dit moment is het fantastisch, F1 op BBC, MotoGP op BBC2.

Wizard

Ik las het net! Laat het niet waar zijn!

Kootje

Citaat van: Wizard op 19 juni 2011 - 14:16:04
Ik las het net! Laat het niet waar zijn!
Ik ben bang van wel.
Dit speelt al wat langer en blijft z'n kop opsteken.

Maar ja .... enigszins logisch ook.
Het kost ze per jaar meer dan $30 miljoen om F1 uit te zenden.
Dus of ze zullen flink moeten snijden in de uitzendingen zelf zoals ze bij RTL al gedaan hebben ,of het is inderdaad einde verhaal.

Nou hoop ik voor de BBC volgers dat 't bij snijden blijft ,maar ja..... of 't dan nog zoveel beter is als RTL ?? .... ik vraag 't me af.
Het goede van de BBC zit 'm in het feit dat ze met 'n grote crew op lokatie zijn.
Maar als er straks alleen nog maar 'n mannetje in 'n Britse studio zit ,weet ik niet of ze dan nog zoveel beter zullen zijn.
Enige voordeel dan is het ontbreken van de reclames.


monaco2011

Het is trouwens  ook mogelijk om met een schotel vrijwel alle britse zenders te ontvangen (free to air), inclusief  BBC-i met (nu nog) lange nabeschouwing, rechtstreekse vrije trainingen, doordeweeks races uit de oude doos etc.. bovendien kun je dan zowel op RTL als BBC de races in HD bekijken. En in de toekomst dus misschien ITV of een andere Britse zender. Ik heb zelf sinds kort een Triple Sat die dus ook die engelse satelliet erbij pakt. Ideaal, goed betaalbaar en compact. Mocht er iemand in geinteresseerd zijn, dan moet je op de site van canal digitaal kijken. Zeker het overwegen waard, zeker voor de verstokte F1 fan ;)

0634

Naja, als de F1 weg zou gaan bij de BBC is het zeker een optie, omdat ITV de rechten dan wel over zal nemen, denk ik. Maar tot 2013 hoeft het nog niet.

0634

Overigens begrijp ik van Joe Saward's blog dat Sunday Times eigendom is van News Corporation dat de F1 commerciele rechten wil kopen. Misschien dat ze daarom wat dingen roepen. Als de BBC wegvalt, zal de prijs zakken.

CitaatThe Sunday Times in England is claiming that the BBC has decided to drop its Formula 1 coverage after the 2013 season. The story quotes an unidentified source saying that the corporation will not bid to extend the current deal as it aims to trim its budgets.

The BBC took over F1 from ITV in 2009 and its F1coverage is beamed all over the world and has around 50 million viewers, globally. However there is no question that the annual cost of the deal with Formula One Management is expensive for the public service broadcaster and current domestic viewing figures are around the six million mark, which is slightly up from last year.

It should perhaps be noted that The Sunday Times is a newspaper owned by News Corporation, which is bidding to buy the global commercial rights of F1 from CVC Capital Partners. Clearly the loss of the BBC will impact on the price of such a deal.

Kootje

Het zou zomaar 'n vies spelletje kunnen zijn.
Maar het is niet de eerste keer dit jaar dat deze berichten naar buiten komen.
En waar rook is ,is meestal vuur.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 17:44:52
Naja, als de F1 weg zou gaan bij de BBC is het zeker een optie, omdat ITV de rechten dan wel over zal nemen, denk ik. Maar tot 2013 hoeft het nog niet.
nee, maar t heeft nu ook al wel zn voordelen. Vooral die extra lange nabeschouwingen zijn geweldig. In Monaco gingen ze volgens mij nog wel een uur door oa bij het zwembad van Red Bull waar uiteindelijk ook oa Jordan, Coulthard, Newey, Horner in belanden (niet geheel vrijwillig ;). Ik had het niet willen missen ;)

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 19 juni 2011 - 18:09:50
Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 17:44:52
Naja, als de F1 weg zou gaan bij de BBC is het zeker een optie, omdat ITV de rechten dan wel over zal nemen, denk ik. Maar tot 2013 hoeft het nog niet.
nee, maar t heeft nu ook al wel zn voordelen. Vooral die extra lange nabeschouwingen zijn geweldig. In Monaco gingen ze volgens mij nog wel een uur door oa bij het zwembad van Red Bull waar uiteindelijk ook oa Jordan, Coulthard, Newey, Horner in belanden (niet geheel vrijwillig ;). Ik had het niet willen missen ;)
Is dat niet ook te volgen via de RED BUTTON ??  ???
Die optie lijkt me iig wel leuk.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 19 juni 2011 - 18:14:47
Citaat van: monaco2011 op 19 juni 2011 - 18:09:50
Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 17:44:52
Naja, als de F1 weg zou gaan bij de BBC is het zeker een optie, omdat ITV de rechten dan wel over zal nemen, denk ik. Maar tot 2013 hoeft het nog niet.
nee, maar t heeft nu ook al wel zn voordelen. Vooral die extra lange nabeschouwingen zijn geweldig. In Monaco gingen ze volgens mij nog wel een uur door oa bij het zwembad van Red Bull waar uiteindelijk ook oa Jordan, Coulthard, Newey, Horner in belanden (niet geheel vrijwillig ;). Ik had het niet willen missen ;)
Is dat niet ook te volgen via de RED BUTTON ??  ???
Die optie lijkt me iig wel leuk.
ja, dat is de red button, alleen op de schotel werkt dat iets anders. Daar heb je 8 of 9 van die BBCi kanalen, op één daarvan is vrijwel altijd F1; vrije trainingen, herhalingen, samenvattingen en races uit de oude doos.

Kootje

Cool
Me toch maar eens in verdiepen dan.

Thanx voor de tip.  8)

Gerard

Kan me niet voorstellen dat de 'beeb' weer zou stoppen..
punt 1 omdat Jake het al ontkracht, en punt 2.. Er kijken zoveel miljoenen mensen naar de f1 op de BBC, zouden ze al die miljoenen mensen willen teleurstellen??