Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

Citaat van: Enzo op 12 juni 2011 - 17:00:10
Citaat van: Jozef op 12 juni 2011 - 16:57:37
Maar als Spa sowieso vol zit (wat ik overigens betwijfel!) dan vraag ik mij nog steeds af wat dan het grote financiële voordeel is wanneer je de race maar om de twee jaar organiseert. Oké, als je een paar miljoen verlies draait die moet worden bijgelegd door de overheid, dan is het natuurlijk gemakkelijker als dat nog maar om de twee jaar moet, maar eigenlijk is er dan gewoon iets mis met je evenement en zou je daar beter eens naar kijken...

Denk dat dit voor de meeste races geldt, weinig tot geen maken winst. Break-even misschien.... ::)

Ik weet van 'harde bronnen' dat alleen de GP van Monaco echt vette winsten boekt. 'Zal kijken of ik de cijfers kan achterhalen...

T.Nuvolari

Ik dacht dat de Belgische GP door om en bij de 60.000 mensen bezocht moest worden voor een break-even, een cijfer dat ze al jaren niet halen. Wat ik begrijp, de faciliteiten zijn niet die ik verwacht voor die prijs. Het merendeel van de tribunes en andere delen voor de fans moet daar dringend aangepakt worden.

Enzo

Citaat van: M@rc op 13 juni 2011 - 21:49:45
Ik dacht dat de Belgische GP door om en bij de 60.000 mensen bezocht moest worden voor een break-even, een cijfer dat ze al jaren niet halen. Wat ik begrijp, de faciliteiten zijn niet die ik verwacht voor die prijs. Het merendeel van de tribunes en andere delen voor de fans moet daar dringend aangepakt worden.

Dat is dan ook de impasse waar we nu in zitten, de circuit's moeten teveel betalen om de race daar te krijgen en hebben geen keuze dan dit door te belasten aan de bezoekers.
Deze haken op hun beurt af en daar zijn we nu.... ::)

Gerard

#363
Hoeveel mensen zouden gisteren tijdens de 2 uur durende 'pauze' naar huis gegaan zijn? Kan me niet voorstellen dat die mensen nog even een petje oid zijn gaan kopen  ::)

T.Nuvolari

Ja, als je een vliegtuig te halen hebt of gewoon thuis moet zijn voor de kindjes ofzo had je pech.

Kootje




Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 juni 2011 - 08:55:34
http://www.gppits.net/nieuws/renault_dreigt_f1_te_verlaten/
Ze beginnen Ferrari trekjes te krijgen.  ;)

Maar ik kan het wel begrijpen.
waarschijnlijk zijn zij al ver gevorderd met de ontwikkeling van de 2013 motor ,en door uitstel raken ze die voorsprong kwijt.

0634

Naja, voor het concern Renault, dus niet de F1 leverancier, is het natuurlijk veel interessanter om een groene vierliter turbo te onwikkelen dan de huidige motoren. Gezien de markt  waarin Ferrari zich bevindt, zullen zij daar anders over denken.

rafael25

Hong Kong wil Formule 1-race organiseren

En wat een stratencircuit betreft, als Monte Carlo en Singapore kan het hebben, waarom kan niet Hong Kong? 'zei Wan tegen de South China Morning Post.

Bron:  http://news.yahoo.com/s/afp/20110618/wl_asia_afp/autoprixhkgredbull

rafael25

Argentinië en Mexico  in F1???


Argentinië en Mexico laatste gehouden F1-races in 1998 en 1992 respectievelijk 35 en gehost ronden van het wereldkampioenschap tussen hen.

Dit concept toont  meer beelden  van de geplande ontwikkeling:
http://www.youtube.com/watch?v=uYVAQBMSmcQ&feature=player_embedded

Kootje

#372
Citaat van: Jeroen op 18 juni 2011 - 12:56:37
Naja, voor het concern Renault, dus niet de F1 leverancier, is het natuurlijk veel interessanter om een groene vierliter turbo te onwikkelen dan de huidige motoren. Gezien de markt  waarin Ferrari zich bevindt, zullen zij daar anders over denken.
Eens.
Dat zorgde ook voor de protesten van oa Ferrari (met uiteraard 'n dreigement uit de F1 te stappen ;) ) waardoor de FIA nu ineens 'n uitstel overweegt.
Vraag me af of de FIA daar nu dan weer vanaf zal zien ??
Maar dat denk ik niet ,want ik ben bang dat de FIA Ferrari's aanwezigheid belangrijker vind dan Renault's.  ::)

Maar over Renault gesproken................
Renault is toch de F1 leverancier ??
Motoren leveren is toch alles wat ze nog doen ??


0634


Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 juni 2011 - 14:42:35
Ja. Dus?
Niets

Maakte alleen uit jouw eerdere post op dat Renault niets met de motorleverancier te maken had,
Dat deze alleen nog maar de naam Renault dragen ,verder niets.
Daarom begon ik te twijfelen ,dat is alles.