Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

T.Nuvolari

Ik zie eigenlijk weinig mogelijkheden om te rouleren.
Azië? Ik denk niet dat daar kandidaten zijn. Misschien wel tussen circuits in hetzelfde land maar verder?
Europa? Buiten België met Frankrijk of de Nürburgring (zelfs niet Duitsland) zie ik ook geen andere mogelijkheden.
Zuid Amerika heeft duidelijk weinig kandidaten om een F1 race te organiseren en Norrd Amerika heeft er volgend jaar terug 2.
Ik denk eerder dat er nog een paar traditonele GP's gaan verdwijnen ten koste van de hoogste bieder.

Kootje

Ik zie mogelijkheden genoeg.

Eerst heb je natuurlijk de landen met meerdere circuits die zo de kosten kunnen delen. (zoals in Duitsland al gebeurt)
Denk daarbij aan Italie - Imola en Monza ,Engeland - Silverstone en Donnington of Japan - Fuji en Suzuka.

Daarbij kun je altijd landen combineren.
Zoals Spanje en Portugal onder de naam GP van Iberie of Bahrein en Abu Dhabi als GP van het Midden Oosten.
Wellicht is er in de toekomst zelfs animo voor 'n GP van de Benelux of Scandinavie.

Ook buurlanden als Rusland en Oekraine of Maleisie en Singapore zouden om en om 'n GP kunnen organiseren.
En zo zijn de mogelijkheden eindeloos.

Het zou de organisatoren iig veel geld schelen als ze nog maar eens in de twee jaar 'n GP moeten organiseren.
En het creeert ruimte op de kalender voor meer landen en/of lokaties.

Gerard

#347
Citaat van: Kootje op 08 juni 2011 - 15:31:53
Ik zie mogelijkheden genoeg.

Eerst heb je natuurlijk de landen met meerdere circuits die zo de kosten kunnen delen. (zoals in Duitsland al gebeurt)
Denk daarbij aan Italie - Imola en Monza ,Engeland - Silverstone en Donnington of Japan - Fuji en Suzuka.

Daarbij kun je altijd landen combineren.
Zoals Spanje en Portugal onder de naam GP van Iberie of Bahrein en Abu Dhabi als GP van het Midden Oosten.
Wellicht is er in de toekomst zelfs animo voor 'n GP van de Benelux of Scandinavie.

Ook buurlanden als Rusland en Oekraine of Maleisie en Singapore zouden om en om 'n GP kunnen organiseren.
En zo zijn de mogelijkheden eindeloos.

Het zou de organisatoren iig veel geld schelen als ze nog maar eens in de twee jaar 'n GP moeten organiseren.
En het creeert ruimte op de kalender voor meer landen en/of lokaties.
Eeens!   australie kan ook nog rouleren, tussen melbourne en adalaide...

T.Nuvolari

Ik ben het helmaal niet eens. Meerdere circuits kunnen zelfs een roulatie systeem amper betalen.
Donington kon zelfs de 1ste F1 race in jaren daar niet betalen. Fuji ging rouleren met Suzuka, maar dat bleek niet haalbaar. De Nurburgring en Hockenheim klagen ook om de torenhoge kosten die de F1 met zich meebrengt. Adelaide en Imola zijn niet F1 waardig meer en moeten dus en enorme kost maken om de F1 binnen te halen. Daarnaast haal je GP's aan die nu beide op de kalender staan, de genoemde landen gaan hun GP en het prestige toch niet opgeven?  Waarom is er geen GP geweest in Scandinavië sinds jaren?Zelfde voor Zuid-Amerika, Afrika, andere oost Europese landen(buiten Rusland). Ik zie het echt niet gebeuren, ondanks dat ik het goed idee vind. Het ontbreekt de meeste landen gewoon aan financiële draagkracht of ze hebben meer verstand dan ons en steken hun miljoenen in belangrijker dingen.

0634

Ik heb niets tegen rouleren. Wordt de fee voor de circuits minder. Als dat mogelijk maakt dat banen als Spa op de kalender kunnen blijven, vind ik het een goed plan.

Bovendien vind ik dat we terug moeten naar 16 races. En kwalficeren zoals vroeger. Maar goed, dat ben ik...

robbert

ja inderdaad, want 20races is veel te veel in 1 seizoen. met de kwalificatie ben ik tevreden

T.Nuvolari

Kwali's inderdaad zoals vroeger, een uur de tijd en gewoon zoveel rondjes als je wil.

Kootje

Het aantal van 20 races bevalt mij wel.
In principe zouden het er van mij ook wel meer mogen zijn ,zij het niet dat dit onhaalbaar is.

De kwalificatie mag inderdaad wel weer terug naar gewoon 'n uurtje vrij kwalificeren.
Maar dan verdeeld in 3 sessies van 20 minuten (reclames) en met de verplichting in elke sessie minimaal 1 run te doen.
Dan is gelijk het probleem opgelost waarvoor ze er toendertijd vanaf gestapt zijn.

Anderzijds vind ik het huidige systeem ook prima werken ,al zouden daar wel extra sets banden voor beschikbaar moeten komen.
Nu gaat het bij sommigen meer om het sparen van banden dan pole broberen te rijden.
Oplossing voor dat probleem (en tevens goedkoper) is terug naar het systeem van de one-lap qualifyers.
Dat vond ik ook altijd aangenaam om te zien. (goed te volgen en zorgde vaak voor verrassingen)

Franky R.

Citaat van: M@rc op 09 juni 2011 - 23:59:23
Ik ben het helmaal niet eens. Meerdere circuits kunnen zelfs een roulatie systeem amper betalen.
Donington kon zelfs de 1ste F1 race in jaren daar niet betalen. Fuji ging rouleren met Suzuka, maar dat bleek niet haalbaar. De Nurburgring en Hockenheim klagen ook om de torenhoge kosten die de F1 met zich meebrengt. Adelaide en Imola zijn niet F1 waardig meer en moeten dus en enorme kost maken om de F1 binnen te halen. Daarnaast haal je GP's aan die nu beide op de kalender staan, de genoemde landen gaan hun GP en het prestige toch niet opgeven?  Waarom is er geen GP geweest in Scandinavië sinds jaren?Zelfde voor Zuid-Amerika, Afrika, andere oost Europese landen(buiten Rusland). Ik zie het echt niet gebeuren, ondanks dat ik het goed idee vind. Het ontbreekt de meeste landen gewoon aan financiële draagkracht of ze hebben meer verstand dan ons en steken hun miljoenen in belangrijker dingen.


Ik denkt beide punten...Men is wakker geworden en vraagt zich nu af of ze in deze tijden wel zoveel geld in een race-circus kunnen steken. De politici in Melbourne zeiden al dat ze nauwelijks geld bij elkaar konden krijgen voor onderhoud van scholen, wegen of andere maatschappelijke zaken.

Dan kijken mensen raar op, als er een grijs mannetje eventjes 50 miljoen opsoupeert.

Ja, de teams profiteren daarvan. Maar vergeet niet dat diezelfde teams maar de helft (of minder) van dat geld krijgen. De andere helft verdwijnt in de zakken van Bernie en CVC.

En dat is, of wordt, het grootste probleem voor de F1 op het middellange termijn!

Kootje

Juist daarom denk ik dat rouleren de toekomst is.
Het scheelt toch aanzienlijk als je die 30 tot 50 miljoen maar eens in de twee jaar uit hoeft te geven.
Zeker voor landen die nu moeite hebben om dit elk jaar weer op te hoesten.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 10 juni 2011 - 06:45:36
Ik heb niets tegen rouleren. Wordt de fee voor de circuits minder. Als dat mogelijk maakt dat banen als Spa op de kalender kunnen blijven, vind ik het een goed plan.

Bovendien vind ik dat we terug moeten naar 16 races. En kwalficeren zoals vroeger. Maar goed, dat ben ik...
Kan iemand mij het voordeel van rouleren uitleggen?

Oké, je moet maar eens om de twee jaar geld afdragen aan Bernie, maar... je hebt ook maar eens om de twee jaar inkomsten. Dus wat is dan het voordeel? ??? Verwachten ze dan misschien meer publiek te trekken omdat de race "zeldzamer" is?

0634

Citaat van: Jozef op 12 juni 2011 - 15:02:38
Citaat van: Jeroen op 10 juni 2011 - 06:45:36
Ik heb niets tegen rouleren. Wordt de fee voor de circuits minder. Als dat mogelijk maakt dat banen als Spa op de kalender kunnen blijven, vind ik het een goed plan.

Bovendien vind ik dat we terug moeten naar 16 races. En kwalficeren zoals vroeger. Maar goed, dat ben ik...
Kan iemand mij het voordeel van rouleren uitleggen?

Oké, je moet maar eens om de twee jaar geld afdragen aan Bernie, maar... je hebt ook maar eens om de twee jaar inkomsten. Dus wat is dan het voordeel? ??? Verwachten ze dan misschien meer publiek te trekken omdat de race "zeldzamer" is?
Dat laatste ook, maar Spa zit sowieso wel vol geloof ik. Veel circuits zijn echter noodlijdend en F1 races leveren verlies op. Daardoor liggen ze bij sommige politici onder vuur. Als wij Spa kunnen behouden door maar om het jaar er naar te kijken, kan ik daar prima mee leven. Bovendien komen er zo meer landen in aanmerking voor races.

Jozef

Maar als Spa sowieso vol zit (wat ik overigens betwijfel!) dan vraag ik mij nog steeds af wat dan het grote financiële voordeel is wanneer je de race maar om de twee jaar organiseert. Oké, als je een paar miljoen verlies draait die moet worden bijgelegd door de overheid, dan is het natuurlijk gemakkelijker als dat nog maar om de twee jaar moet, maar eigenlijk is er dan gewoon iets mis met je evenement en zou je daar beter eens naar kijken...

Enzo

Citaat van: Jozef op 12 juni 2011 - 16:57:37
Maar als Spa sowieso vol zit (wat ik overigens betwijfel!) dan vraag ik mij nog steeds af wat dan het grote financiële voordeel is wanneer je de race maar om de twee jaar organiseert. Oké, als je een paar miljoen verlies draait die moet worden bijgelegd door de overheid, dan is het natuurlijk gemakkelijker als dat nog maar om de twee jaar moet, maar eigenlijk is er dan gewoon iets mis met je evenement en zou je daar beter eens naar kijken...

Denk dat dit voor de meeste races geldt, weinig tot geen maken winst. Break-even misschien.... ::)

0634

Citaat van: Jozef op 12 juni 2011 - 16:57:37
Maar als Spa sowieso vol zit (wat ik overigens betwijfel!) dan vraag ik mij nog steeds af wat dan het grote financiële voordeel is wanneer je de race maar om de twee jaar organiseert. Oké, als je een paar miljoen verlies draait die moet worden bijgelegd door de overheid, dan is het natuurlijk gemakkelijker als dat nog maar om de twee jaar moet, maar eigenlijk is er dan gewoon iets mis met je evenement en zou je daar beter eens naar kijken...
Dat is zo. Maar dat zal de mopperende tegenstanders wel tegemoet komen. En tja, dat er iets mis is, is duidelijk. Veel te duur voor de normale man.

Of Spa altijd vol zit, weet ik niet. Dat dacht ik eigenlijk, maar het zou zomaar kunnen dat het niet zo is hoor.