Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Edwin90

Ik las zelfs ooit dat de huidige wagens niet eens op de Nordschleife kunnen rijden. Heidfeld werd in de tijd van zijn demo verteld de Karussel buitenom te nemen. Flugtplatz gaat ook een probleem worden denk ik.

Lausitzring lijkt me wel een leuke F1 baan trouwens. Er is alleen kans dat het te smal is.


0634

Die jochies laten zich ook niet die baan opsturen natuurlijk. Die vinden het al gevaarlijk als ze DRS op Monaco mogen gebruiken.

Al is het natuurlijk wel terecht dat dit soort banen echt te gevaarlijk zijn. Waanzin.

JimmySPA

Citaat van: Edwin90 op 23 mei 2011 - 23:40:55
Ik las zelfs ooit dat de huidige wagens niet eens op de Nordschleife kunnen rijden. Heidfeld werd in de tijd van zijn demo verteld de Karussel buitenom te nemen. Flugtplatz gaat ook een probleem worden denk ik.

Lausitzring lijkt me wel een leuke F1 baan trouwens. Er is alleen kans dat het te smal is.



Auto ligt veel te laag en veel te hard geveerd. Het gemiddelde F1 circuit is zo glad als een biljartlaken. De Ring is dat niet!
Lausitzring is niks bijzonders, beetje Indy achtig en zo smal als Zandvoort.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Citaat van: JimmySPA op 24 mei 2011 - 10:35:24Auto ligt veel te laag en veel te hard geveerd. Het gemiddelde F1 circuit is zo glad als een biljartlaken. De Ring is dat niet!
Lausitzring is niks bijzonders, beetje Indy achtig en zo smal als Zandvoort.
Ik ken de Lausitzring alleen maar van plaatjes ,dus ik weet niet of het 'n F1 waardig circuit is ??
Maar rijhoogte en ''hardheid'' van de vering is allemaal af te stellen ,dus dat mag het probleem niet zijn.

JimmySPA

Op de Ring (nordschleife) is de hoogte en vering een probleem.

Lausitzring is bekend van de DTM en natuurlijk de klapper van Zanardi wat op de oval was.

Gaaf filmpie op de Lausitzring. Vroegah, toen de DTM nog leuk was.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Citaat van: JimmySPA op 24 mei 2011 - 17:58:48
Op de Ring (nordschleife) is de hoogte en vering een probleem.
Sorry ,ik dacht dat je de LausitzRING bedoelde.  :-\
Maar dan nog.....  ::)

Het grootste probleem met de Nordschleife is de erbarmelijke staat waar het circuit zich in bevind ,en het gebrek aan uitloopstroken.
Dit in combinatie met de extreem hoge snelheden ,zorgt ervoor dat deze baan zo onveilig is.
Daarnaast lijkt het me ook niet echt haalbaar om 'n GP aldaar in beeld te brengen.
Met z'n ruim 22 km en 120+ bochten is dit praktisch onhaalbaar voor de maximaal 15 rondjes  die ze dan rijden.

0634

Kom jongens, de Nordschleife zal echt nooit, nooit, nooit meer terugkeren hoor. Veel te gevaarlijk. Voor sponsoren en fans niet bijster interessant. En vanwege de enorme afstand is het niet te beveiligen. Zou het wel gebeuren vallen er geheid doden.

Niels_

Citaat van: JimmySPA op 24 mei 2011 - 17:58:48
Op de Ring (nordschleife) is de hoogte en vering een probleem.

Lausitzring is bekend van de DTM en natuurlijk de klapper van Zanardi wat op de oval was.

Gaaf filmpie op de Lausitzring. Vroegah, toen de DTM nog leuk was.
In het filmpje heb je wel niet echt een overzicht hoe ze rijden. ik heb dan maar eens een kaart opgezocht van bovenaf en de Lausitzring ziet er idd een leuke baan uit met veel verschillende mogelijkheden.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2011 - 23:35:16
Kom jongens, de Nordschleife zal echt nooit, nooit, nooit meer terugkeren hoor. Veel te gevaarlijk. Zou het wel gebeuren vallen er geheid doden.
Inderdaad ,5 doden in 21 GP's is 'n gemiddelde waar je niet aan wilt denken.
En dan hebben ik 't nog niet eens over de talloze andere zware ongevallen met blijvend letsel in die periode.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 23:44:30
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2011 - 23:35:16
Kom jongens, de Nordschleife zal echt nooit, nooit, nooit meer terugkeren hoor. Veel te gevaarlijk. Zou het wel gebeuren vallen er geheid doden.
Inderdaad ,5 doden in 21 GP's is 'n gemiddelde waar je niet aan wilt denken.
En dan hebben ik 't nog niet eens over de talloze andere zware ongevallen met blijvend letsel in die periode.

Hm,

De auto's van nu zijn een tikje veiliger dan de auto's in de jaren 80 of 70...Ik wil niet dat er doden of zwaargewonden vallen, maar het is tegenwoordig zo steriel! Zelfs op Mexico-City zouden de huidige generatie niet willen rijden..pffff!
::)

0634

De auto's van nu zijn ook veel gevoeliger dan de wagens van toen. Totaal ongeschikt voor Nordschleife. Op Interlagos is het eigenlijk al te bobbelig. Nee echt, Nordschleife moeten we echt niet willen en gaat ook niet gebeuren. Zelfs commercieel niet interessant.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2011 - 18:33:54
De auto's van nu zijn ook veel gevoeliger dan de wagens van toen. Totaal ongeschikt voor Nordschleife. Op Interlagos is het eigenlijk al te bobbelig. Nee echt, Nordschleife moeten we echt niet willen en gaat ook niet gebeuren. Zelfs commercieel niet interessant.

Kijk, daar heb je het al...het moet commercieel interessant zijn. Die commercie maakt anders heel wat kapot. Niet alleen in de F1, maar ook het voetbal of NBA... :(

0634

Ja, de tendens is dat commercie een vies woord is, maar zonder commercie is er geen groot publiek. Zonder groot publiek geen geld. Zonder geld geen F1. Er is niks mis met commercie an sich.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2011 - 18:58:13
Ja, de tendens is dat commercie een vies woord is, maar zonder commercie is er geen groot publiek. Zonder groot publiek geen geld. Zonder geld geen F1. Er is niks mis met commercie an sich.

Tot aan de jaren 80 ging het anders best goed in de F1...In de jaren 90 ging het iets perfecter, maar nu???
De coureurs zijn pratende PR-poppen, de circuits zijn alleen even vlak en door een man ontworpen.

Mss. word ik oud...

0634

In de jaren 80 was er ook commercie.