Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 13 mei 2011 - 12:31:47
Citaat van: Burorri op 13 mei 2011 - 12:26:39
Citaat van: Scuderia91 op 12 mei 2011 - 15:32:03
Echt, hier is mijn verstand te klein voor. Hoor je in het nieuws constant dat ze geld moeten lenen van Europa, en dan lees ik nu doodleuk dat ze begonnen zijn aan de bouw van dat circuit. Ze lenen 110 miljard euro van Europa en afgelopen week werd zelfs gemeld dat daar nog 40 miljard bijkomt. Dit zijn echt zo van die dingen waar mijn haar recht van komt.

Dit buiten beschouwing gelaten hebben we het dan nog niet eens gehad over de interesse van de Grieken in de autosport...
Nou ja ergens kan ik het wel begrijpen. F1 is toch heel populair en misschien is dat het plan om meer toeristen griekenland in te krijgen.
In België/Nederland bijvoorbeeld is het nochtans niet zo heel populair, zie je ook aan de bezoekersaantallen op Spa. Die zijn zeker niet slecht, maar als je weet dat er nu 30.000 man minder komt dan 4 jaar geleden, kan je toch niet zeggen dat dit in een opwaartse spiraal zit. Ik betwijfel ook of er meer mensen gaan komen om Jerome d'Ambrosio aan het werk te gaan zien.

Conclusie: als mensen nog niet willen gaan kijken hier, waarom zouden ze dan in Griekenland gaan kijken (tenzij die ticketten een pak gekoper zijn daar)? Als het in Turkije niet van grond komt, zie ik dat in Griekenland ook niet gebeuren.
Dat is dan ook wel weer zo. Maar als inderdaad de prijzen wat gaan zakken, kan het wel werken en als het een mooi complex word, maar goed het is een investering die heel risico vol is. En ben het ook met je eens hoor, moeten ze eigenlijk niet doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: rafael25 op 13 mei 2011 - 12:07:49

Ferrari is al bezig met de fundamentele elementen van de 2012 auto, volgens een rapport.(?)

De Spaanse sportkrant Marca zei de Italiaanse ploeg is nog steeds de 150 Italia auto in parallel, met name de vloer, diffusor, uitlaten en de motorprestaties te ontwikkelen.

Maar het chassis, versnellingsbak, ophanging en koelsystemen voor de opvolger ook op de tekentafel in Maranello, met het rapport zeggen dat de aanpak voor volgend jaar "zal worden agressiever."

Als voor de 2012 auto, chief designer Nikolas Tombazis zei dat het de gang is in mei "omdat het anders te laat zal zijn".

"Voor deze ontwikkeling hebben we gesproken over de problemen van dit jaar tot meer agressiviteit in het project," voegde hij eraan toe.

aan de ene kant kan ik het wel begrijpen, omdat ze al zo grote achterstand hebben. Maar anderszijds heb ik nu wel schrik dat ze niet meer gaan letten naar de ontwikkeling van de wagen van dit seizoen. Dus hopelijk begrijpen de fans het, dat ferrari dit jaar niet meer zal strijden om de titel, aangezien ze al bezig zijn voor volgend seizoen

Franky R.


0634

Non kampioensschapsraces, goed over nagedacht. :)

Als fan zou ik het leuk vinden uiteraard. Maar ik ziet het helaas niet gebeuren. Als er al getest mag worden, gaan de heren Webber en Vettel hun plekje niet afstaan aan Ricciardo, vrees ik. Bovendien is er al een testregeling voor onervaren rijders en dat lijkt mij beter dan meteen maar gaan racen met al die rookies. Dat gaat geheid problemen opleveren. Ik ben het ook volledig met de teams eens dat de testban gewoon moet blijven. Weggegooid geld allemaal.

Ze moeten ook gewoon eens stoppen met jaarlijks dit soort regels continu aan te passen. We testen sinds een jaar of 2 niet meer, laten we dat dan ook lekker voorlopig gewoon niet doen. Maar nee, we verbieden iets en even later, hup, mag het ineens weer. Zo slaat het helemaal nergens meer op.

Kootje

#289
Het gaat om 6 extra testdagen per jaar.
De grotere teams ( mn Ferrari ) zullen dit verwelkomen ,terwijl de kleine teams nu al moeite hebben het hoofd boven water te houden.
Daarom zeg ik : NIET DOEN !!!
Helaas heeft Todt al aangegeven dat dit ,ongeacht wat de teams willen ,sowieso weer ingevoerd gaat worden.
In mijn ogen 'n foute beslissing ,waarmee hij de criticasters van zijn aanstelling gelijk geeft.
( zie je wel ,Ferrari vraagt en krijgt hun zin. )

Het verhaal van officieuze races lijkt me onhaalbaar.
De officiële kalender telt straks 20 races ,volgens de teams het absolute maximum ,dus wanneer moeten deze verreden worden ??
Als het gaat om jong talent tijd in de auto te geven..... ,stel dan verplicht wat veel teams nu al doen.
Zet op de Vrijdagochtend ( nog maar* ) 1 auto in ,waarin men verplicht 'n rooky plaats moet laten nemen.

*past ook goed in het bezuinigingsgebeuren

Edwin90

Dan zou ik op vrijdag een uur vrijmaken voor rookietests. Zoals ze dat bij de A1GP ook deden. Of de gehele vrijdag 1 auto ter beschikking voor een jonge coureur, de andere wagen moeten de vaste rijders dan delen (je kunt slecht een gehele dag van een coureur weghalen)

Enzo

De testbeperking in de huidige vorm is een verkeerde imo..., maar de kleine teams konden oa toetreden door de kostenbesparing die de testbeperking opleverde.
Een verandering in deze zal dus altijd lastig zijn en kan nooit iedereen tevreden stellen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2011 - 06:43:46
Non kampioensschapsraces, goed over nagedacht. :)

Als fan zou ik het leuk vinden uiteraard. Maar ik ziet het helaas niet gebeuren. Als er al getest mag worden, gaan de heren Webber en Vettel hun plekje niet afstaan aan Ricciardo, vrees ik. Bovendien is er al een testregeling voor onervaren rijders en dat lijkt mij beter dan meteen maar gaan racen met al die rookies. Dat gaat geheid problemen opleveren. Ik ben het ook volledig met de teams eens dat de testban gewoon moet blijven. Weggegooid geld allemaal.

Ze moeten ook gewoon eens stoppen met jaarlijks dit soort regels continu aan te passen. We testen sinds een jaar of 2 niet meer, laten we dat dan ook lekker voorlopig gewoon niet doen. Maar nee, we verbieden iets en even later, hup, mag het ineens weer. Zo slaat het helemaal nergens meer op.

Mee eens,

Maar de teams bouwen sowieso elk seizoen meerdere chassis', dus ik dacht dat het dan geen probleem zal zijn om een chassis te bouwen enkel voor de vrijdagtester. Die kan er dan ook ermee racen tijdens een non-championship race.

CitaatHet verhaal van officieuze races lijkt me onhaalbaar.
De officiële kalender telt straks 20 races ,volgens de teams het absolute maximum ,dus wanneer moeten deze verreden worden ??

De officieuze races kunnen naast het reguliere F1-kalender worden verreden. Zie het maar als een soort Europees kampioenschap Formule 1. Zoals ik ook schreef; "Het zou tevens een mooie gelegenheid kunnen zijn voor de teams om wat extra's te verdienen. Aan zowel toeschouwers, als de televisie en misschien ambitieuze 'paydrivers'..."

CitaatDan zou ik op vrijdag een uur vrijmaken voor rookietests. Zoals ze dat bij de A1GP ook deden. Of de gehele vrijdag 1 auto ter beschikking voor een jonge coureur, de andere wagen moeten de vaste rijders dan delen (je kunt slecht een gehele dag van een coureur weghalen)

Dat kan, maar dan is het beter om de T-car weer terug te halen...Dat is veel goedkoper, dan het testban op te heffen.

CitaatDe testbeperking in de huidige vorm is een verkeerde imo..., maar de kleine teams konden oa toetreden door de kostenbesparing die de testbeperking opleverde. Een verandering in deze zal dus altijd lastig zijn en kan nooit iedereen tevreden stellen.

Je kunt niemand tevreden stellen, als je dingen gaat veranderen. Maar ik zie juist mogelijkheden voor de kleine teams, daar ze dan een extra stoeltje hebben om te verkopen... ;)



Franky R.

Citaat van: Gerard op 16 mei 2011 - 15:37:22
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/overheid-australie-gp-blijft-in-melbourne/

Goed nieuws.. al zou ik Adelaide ook niet rot vinden! :)

Ik vond Adelaide veel gaver...maar ja, de auto's zijn sinds die tijd flink gegroeid en daarmee ook de wielbasis (=draaicirkel). :-[

Gerard

Citaat van: Franky R. op 17 mei 2011 - 12:57:58
Citaat van: Gerard op 16 mei 2011 - 15:37:22
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/overheid-australie-gp-blijft-in-melbourne/

Goed nieuws.. al zou ik Adelaide ook niet rot vinden! :)


Ik vond Adelaide veel gaver...maar ja, de auto's zijn sinds die tijd flink gegroeid en daarmee ook de wielbasis (=draaicirkel). :-[

dat is in Monaco (loews) toch ook geen probleem?
gewoon een kwestie van aanpassen van de stuurindeling ;)  ::)

0634

Nee, maar Monaco is qua race ook geen reet aan.

Franky R.

Citaat van: Gerard op 17 mei 2011 - 13:14:22
Citaat van: Franky R. op 17 mei 2011 - 12:57:58
Citaat van: Gerard op 16 mei 2011 - 15:37:22
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/overheid-australie-gp-blijft-in-melbourne/

Goed nieuws.. al zou ik Adelaide ook niet rot vinden! :)


Ik vond Adelaide veel gaver...maar ja, de auto's zijn sinds die tijd flink gegroeid en daarmee ook de wielbasis (=draaicirkel). :-[

dat is in Monaco (loews) toch ook geen probleem?
gewoon een kwestie van aanpassen van de stuurindeling ;)  ::)


Klopt helemaal, maar Adelaide is sneller dan Monaco...Men zou wel eens de mist in kunnen gaan bij de chicane, direct na de startlijn. Monaco is overal even langzaam.

Gerard

Ach, het is helemaal niet aan de orde.. We blijven in ieder geval de komende jaren gewoon op het circuit van Albert Park in Melbourne .. Daar heb ik ook hele ooie races gezien! Ben blij dat deze erop blijft!

Kootje

#299
Citaat van: Gerard op 18 mei 2011 - 08:05:51
Ach, het is helemaal niet aan de orde.. We blijven in ieder geval de komende jaren gewoon op het circuit van Albert Park in Melbourne .. Daar heb ik ook hele ooie races gezien! Ben blij dat deze erop blijft!
IK BEN ER OOK ZOOOOO BLIJ MEE !!!
;D :) ;D :) ;D :) ;D :) ;D :) ;D