Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.


Franky R.


Franky R.


JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"


Gerard

#275
Momenteel is er veel onrust in Griekenland, in het nieuws te zien, over loonmatigingen, belasting heffingen etc., en wat lees ik net tot mijn stomme verbazing?

http://www.gppits.net/nieuws/griekenland_gaat_f1-circuit_bouwen/

Ze gaan er een circuit aanleggen! WTF? Alsof dat geen geld kost!! ??? 100 miljoen.. pfff ::)

gloudiesaurus

Ik snap dat ook niet hoor, ze moeten volop bezuinigingen en dan gaan ze een F1-circuit aanleggen van 100 miljoen??
Volgens leeft autosport in Griekenland sowiezo niet of nauwelijks.

Ja en je kunt wel schrijven dat het banen etc. oplevert maar dat zeiden ze in Turkije ook. En daar is het een groot fiasco...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

rafael25

""Volgens projectleider Evangelos Floratos, voormalig burgemeester van Patras, kan het moderne auto- en motorsportcircuit over drie jaar in gebruik worden genomen.""

dit wordt een circuit dat open gaat voor de eerste race en dan meteen sluiten
zo het zijn dat ze griekenland toch erbij halen dan is dat een stomme zet

Niels_

Echt, hier is mijn verstand te klein voor. Hoor je in het nieuws constant dat ze geld moeten lenen van Europa, en dan lees ik nu doodleuk dat ze begonnen zijn aan de bouw van dat circuit. Ze lenen 110 miljard euro van Europa en afgelopen week werd zelfs gemeld dat daar nog 40 miljard bijkomt. Dit zijn echt zo van die dingen waar mijn haar recht van komt.

Dit buiten beschouwing gelaten hebben we het dan nog niet eens gehad over de interesse van de Grieken in de autosport...

rafael25


Ferrari is al bezig met de fundamentele elementen van de 2012 auto, volgens een rapport.(?)

De Spaanse sportkrant Marca zei de Italiaanse ploeg is nog steeds de 150 Italia auto in parallel, met name de vloer, diffusor, uitlaten en de motorprestaties te ontwikkelen.

Maar het chassis, versnellingsbak, ophanging en koelsystemen voor de opvolger ook op de tekentafel in Maranello, met het rapport zeggen dat de aanpak voor volgend jaar "zal worden agressiever."

Als voor de 2012 auto, chief designer Nikolas Tombazis zei dat het de gang is in mei "omdat het anders te laat zal zijn".

"Voor deze ontwikkeling hebben we gesproken over de problemen van dit jaar tot meer agressiviteit in het project," voegde hij eraan toe.

rafael25

Citaat van: rafael25 op 13 mei 2011 - 12:07:49

Ferrari is al bezig met de fundamentele elementen van de 2012 auto, volgens een rapport.(?)

De Spaanse sportkrant Marca zei de Italiaanse ploeg is nog steeds de 150 Italia auto in parallel, met name de vloer, diffusor, uitlaten en de motorprestaties te ontwikkelen.

Maar het chassis, versnellingsbak, ophanging en koelsystemen voor de opvolger ook op de tekentafel in Maranello, met het rapport zeggen dat de aanpak voor volgend jaar "zal worden agressiever."

Als voor de 2012 auto, chief designer Nikolas Tombazis zei dat het de gang is in mei "omdat het anders te laat zal zijn".

"Voor deze ontwikkeling hebben we gesproken over de problemen van dit jaar tot meer agressiviteit in het project," voegde hij eraan toe.
Ferrari is niet de enige volgens mij 8) ;)

Senergy

wou ik net ook zeggen.

Ferrari geeft het alleen toe dat ze er al mee bezig zijn, maar Newey is volgens mij ook al bezig aan de nieuwe RBR
de enigste die waarschijnlijk nog niet bezig zijn, zijn die van HRT, die vinden het leuk om pas te beginnnen nadat het seizoen gedaan is.  ;)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 12 mei 2011 - 15:32:03
Echt, hier is mijn verstand te klein voor. Hoor je in het nieuws constant dat ze geld moeten lenen van Europa, en dan lees ik nu doodleuk dat ze begonnen zijn aan de bouw van dat circuit. Ze lenen 110 miljard euro van Europa en afgelopen week werd zelfs gemeld dat daar nog 40 miljard bijkomt. Dit zijn echt zo van die dingen waar mijn haar recht van komt.

Dit buiten beschouwing gelaten hebben we het dan nog niet eens gehad over de interesse van de Grieken in de autosport...
Nou ja ergens kan ik het wel begrijpen. F1 is toch heel populair en misschien is dat het plan om meer toeristen griekenland in te krijgen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 13 mei 2011 - 12:26:39
Citaat van: Scuderia91 op 12 mei 2011 - 15:32:03
Echt, hier is mijn verstand te klein voor. Hoor je in het nieuws constant dat ze geld moeten lenen van Europa, en dan lees ik nu doodleuk dat ze begonnen zijn aan de bouw van dat circuit. Ze lenen 110 miljard euro van Europa en afgelopen week werd zelfs gemeld dat daar nog 40 miljard bijkomt. Dit zijn echt zo van die dingen waar mijn haar recht van komt.

Dit buiten beschouwing gelaten hebben we het dan nog niet eens gehad over de interesse van de Grieken in de autosport...
Nou ja ergens kan ik het wel begrijpen. F1 is toch heel populair en misschien is dat het plan om meer toeristen griekenland in te krijgen.
In Belgiƫ/Nederland bijvoorbeeld is het nochtans niet zo heel populair, zie je ook aan de bezoekersaantallen op Spa. Die zijn zeker niet slecht, maar als je weet dat er nu 30.000 man minder komt dan 4 jaar geleden, kan je toch niet zeggen dat dit in een opwaartse spiraal zit. Ik betwijfel ook of er meer mensen gaan komen om Jerome d'Ambrosio aan het werk te gaan zien.

Conclusie: als mensen nog niet willen gaan kijken hier, waarom zouden ze dan in Griekenland gaan kijken (tenzij die ticketten een pak gekoper zijn daar)? Als het in Turkije niet van grond komt, zie ik dat in Griekenland ook niet gebeuren.

Enzo

Het is voor veel mensen gewoon te duur, de prijzen moeten zakken en de tribunes zitten weer vol.