Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 19 maart 2011 - 10:18:14
In Zuid Afrika is/was al een plan voor een race overigens. Het zou dan de bedoeling zijn om een stratencircuit aan te leggen door één van de grote steden. De baan zou dan dóór een WK stadion moeten gaan lopen (stadion weer vol, ping ping $$€€). Ergens vorig jaar kwamen die berichten naar buiten. De laatste tijd hoor je er echter niks meer van.

Omdat ze erachter gekomen zijn dat er geen 'ping ping' is...  ;D

Kootje

Citaat van: M@rc op 19 maart 2011 - 01:03:57
Toch niet voor een land als Zuid-Afrika. De doorsnee zo arm als de straat zijnde inwoner van dit land is van dat WK niet rijker geworden, integendeel... Het WK had daar dan ook nooit georganiseerd mogen worden. Blatter en zijn onstuitbare profileringsdrang zijn er goed mee geweest. De F1 op bezoek krijgen betaald zich op geen enkel circuit terug, waarom zou het dat in Zuid-Afrika dan wel doen?

Das natuurlijk weer 'n compleet ander issue.
De straatarme zwarte bevolking heeft geen geld voor dit soort zaken.
De blanke elite van dat land echter wel.
Probleem met het WK was dan weer dat de blanken aldaar ,geen ruk om voetbal geven.
Zij kijken liever naar cricket en rugby.

Daarom zijn de stadions nu ook niet rendabel ,en zou er veel geld bespaard kunnen worden door ze weer af te breken.
Geld wat Zuid-Afrika goed kan gebruiken voor de zwarte meerderheid in dat land.
Helaas geeft de regering (zoals in elk land) geen moer om de armen ,maar wel om de rijken.
En aangezien Formule 1 'n sport is die wel door de rijken gevolgd wordt.....

Maar goed ,als het geld er sowieso niet meer is ,houd het verhaal op.



kanttekening: Formule 1 is voor de lokale economie altijd rendabel .
                       In tegenstelling tot het WK voetbal ,mogen lokale ondernemers nu wel mee profiteren.
                       Helaas is het zo dat de autoriteiten voor de extreem hoge kostprijs op moeten draaien.
                       Zij zullen dan ook praktisch altijd verlies lijden.
                       Maar net als de OS ,de start van 'n Tour de France / Giro d'Italia ,is de economische boost enorm.      \       
                       De vraag is dan ook: Wat weegt zwaarder ,de staatskas of de economische boost ?? ??

Franky R.


meatball

Nu zijn er toch ook maar 10 echte teams of meer waarschijnlijk 9,de rest rijdt mee als pure veldvulling.Als het dan ook nog eens 10 teams zouden zijn die aan elkaar gewaagd zijn ,mij niet gelaten dan.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Ja, maar achterhoede teams hou je altijd natuurlijk. Dat los je niet op met een teampje minder. Nog niet zolang geleden hadden we ook 10 teams en kwamen er reed ook altijd dezelfde achteraan.

Ik vind 12, 13 teams wel prima moet ik zeggen. Achterhoede teams heb je in iedere sport ook nodig. Bovendien moeten teams ook de tijd krijgen. HRT wordt een hopeloos verhaal, vrees ik, maar Lotus is goed bezig en Virgin kan best wat worden.

Bernie roept altijd van die flauwe dingen. Waarom zouden er maar 10 teams mogen rijden? Wat is het voordeel daarvan dan?

JimmySPA

Citaat van: Jeroen op 20 maart 2011 - 08:01:06
. Waarom zouden er maar 10 teams mogen rijden? Wat is het voordeel daarvan dan?

Minder schadelijke stoffen voor het milieu  ::)
Nee hoor al die teams is juist goed. Beter teveel dan te weinig denk ik dan maar...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

SDG

24, zoals dit en vorig seizoen, vind ik eigenlijk een ideaal getal. Twintig auto's zoals we in het verleden al een paar seizoenen meemaakten, is echt een beetje aan de weinige kant en als er dan nog eentje afvalt, tja.. En meer dan 24 hoeft voor mij eigenlijk ook niet, omdat kwantiteit het dan uiteindelijk gaat halen van kwaliteit. Zie maar naar wat er zo allemaal rondreed in de tijd van de prekwalificaties. 12 competitieve teams bij elkaar krijgen moet op termijn volgens mij wel mogelijk zijn; indien men vorig jaar bv. Stefan GP had verkozen boven HRT was dat het gemiddelde niveau ook wel ten goede gekomen.

Folkert

Citaat van: SDG op 20 maart 2011 - 12:03:51
24, zoals dit en vorig seizoen, vind ik eigenlijk een ideaal getal. Twintig auto's zoals we in het verleden al een paar seizoenen meemaakten, is echt een beetje aan de weinige kant en als er dan nog eentje afvalt, tja.. En meer dan 24 hoeft voor mij eigenlijk ook niet, omdat kwantiteit het dan uiteindelijk gaat halen van kwaliteit. Zie maar naar wat er zo allemaal rondreed in de tijd van de prekwalificaties. 12 competitieve teams bij elkaar krijgen moet op termijn volgens mij wel mogelijk zijn; indien men vorig jaar bv. Stefan GP had verkozen boven HRT was dat het gemiddelde niveau ook wel ten goede gekomen.
Pre kwalificaties zie ik ook nog wel zitten. Krijgen we daar ook nog strijd om op de zaterdag.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jozef

Citaat van: Kootje op 18 maart 2011 - 16:16:53
Citaat van: JozefWant als je een voetbalstadion sloopt, komt er op magische manier geld uit de grond waarmee je een F1-circuit kunt bouwen?
Niet direct nee.
Maar er staan sinds het WK diverse stadions leeg.
Deze moeten wel onderhouden worden ,maar brengen niets op.
Door de sloop van zo'n stadion doe je dus 'n besparing van 10-tallen miljoenen per jaar.
Over 'n periode van 10 jaar gezien is dat dus voldoende om 'n circuit aan te leggen.

Tientallen miljoenen per jaar aan onderhoudskosten voor één stadion? Kom op zeg...

Kootje

Je hebt gelijk ,voor één stadion is dat inderdaad teveel.
Zat nog enigszins met meerdere stadions in m'n hoofd ,omdat ik daarmee opende.
Maar goed ,ik verwees in die uitspraak wel naar maar één stadion ,dus......MY BAD !!!

Nu denk ik sowieso niet dat de sloop van één of meer stadions de oplossing is om aan het geld te komen.
Mochten ze in Zuid-Afrika alsnog besluiten de F1 terug te halen ,dan zijn er sowieso betere manieren.
Zo denk ik dat ze dan beter Kyalami op kunnen knappen ,is toch 'n stuk goedkoper denk ik.



 

SDG

Citaat van: Burorri op 20 maart 2011 - 13:00:18
Prekwalificaties zie ik ook nog wel zitten. Krijgen we daar ook nog strijd om op de zaterdag.

Om dan weer een aantal avonturiers zoals destijds Coloni, EuroBrun, Lambo, Andrea Moda of Life in het peloton te krijgen die meer uit de boot vallen dan dat ze zich kwalificeren? De Formule 1 wordt hiermee niet echt een dienst bewezen, vind ik. Want uiteindelijk is dat soort renstallen, de een wat vroeger dan de ander, toch gedoemd om te verdwijnen en blijven sowieso enkel de competitieve over. Dit soort cowboys hoort m.i. niet thuis in de eredivisie van de autosport.

Folkert

Citaat van: Jozef op 20 maart 2011 - 15:49:19
Citaat van: Kootje op 18 maart 2011 - 16:16:53
Citaat van: JozefWant als je een voetbalstadion sloopt, komt er op magische manier geld uit de grond waarmee je een F1-circuit kunt bouwen?
Niet direct nee.
Maar er staan sinds het WK diverse stadions leeg.
Deze moeten wel onderhouden worden ,maar brengen niets op.
Door de sloop van zo'n stadion doe je dus 'n besparing van 10-tallen miljoenen per jaar.
Over 'n periode van 10 jaar gezien is dat dus voldoende om 'n circuit aan te leggen.

Tientallen miljoenen per jaar aan onderhoudskosten voor één stadion? Kom op zeg...
Je moet je niet vergissen in de kosten van zo'n stadion. Denk dat de prijs voor het onderhouden van 1 stadion best hoog kan oplopen per jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 20 maart 2011 - 16:31:26
Citaat van: Jozef op 20 maart 2011 - 15:49:19
Citaat van: Kootje op 18 maart 2011 - 16:16:53
Citaat van: JozefWant als je een voetbalstadion sloopt, komt er op magische manier geld uit de grond waarmee je een F1-circuit kunt bouwen?
Niet direct nee.
Maar er staan sinds het WK diverse stadions leeg.
Deze moeten wel onderhouden worden ,maar brengen niets op.
Door de sloop van zo'n stadion doe je dus 'n besparing van 10-tallen miljoenen per jaar.
Over 'n periode van 10 jaar gezien is dat dus voldoende om 'n circuit aan te leggen.

Tientallen miljoenen per jaar aan onderhoudskosten voor één stadion? Kom op zeg...
Je moet je niet vergissen in de kosten van zo'n stadion. Denk dat de prijs voor het onderhouden van 1 stadion best hoog kan oplopen per jaar.
Komt daar nog eens bij dat dat stadion dus echt NOOIT nog volloopt en je amper opbrengsten hebt.

Jozef

Citaat van: SDG op 20 maart 2011 - 16:23:11
Citaat van: Burorri op 20 maart 2011 - 13:00:18
Prekwalificaties zie ik ook nog wel zitten. Krijgen we daar ook nog strijd om op de zaterdag.

Om dan weer een aantal avonturiers zoals destijds Coloni, EuroBrun, Lambo, Andrea Moda of Life in het peloton te krijgen die meer uit de boot vallen dan dat ze zich kwalificeren? De Formule 1 wordt hiermee niet echt een dienst bewezen, vind ik. Want uiteindelijk is dat soort renstallen, de een wat vroeger dan de ander, toch gedoemd om te verdwijnen en blijven sowieso enkel de competitieve over. Dit soort cowboys hoort m.i. niet thuis in de eredivisie van de autosport.

Ik denk dat die avonturiers net afgeschrikt zouden worden door het prekwalificatiesysteem, in deze tijden. Het kost nu veel meer geld dan vroeger om een F1-team te runnen, dus niemand gaat dat doen als er niet eens een garantie is dat je races kunt rijden. Om die reden ben ik ook wel tegen de prekwalificatie, het schrikt alleen maar teams af.

Maar ik denk niet dat we naar minder teams moeten. De nieuwe teams hebben nog maar 1 jaar gehad, geef ze nog 2 jaar de tijd en ga dan evalueren of we ervan af moeten of niet.

Franky R.

Citaat van: SDG op 20 maart 2011 - 16:23:11
Citaat van: Burorri op 20 maart 2011 - 13:00:18
Prekwalificaties zie ik ook nog wel zitten. Krijgen we daar ook nog strijd om op de zaterdag.

Om dan weer een aantal avonturiers zoals destijds Coloni, EuroBrun, Lambo, Andrea Moda of Life in het peloton te krijgen die meer uit de boot vallen dan dat ze zich kwalificeren? De Formule 1 wordt hiermee niet echt een dienst bewezen, vind ik. Want uiteindelijk is dat soort renstallen, de een wat vroeger dan de ander, toch gedoemd om te verdwijnen en blijven sowieso enkel de competitieve over. Dit soort cowboys hoort m.i. niet thuis in de eredivisie van de autosport.

Dat die teams dan vaak buiten de boot vallen, zou ik een soort 'natuurlijke selectie' noemen...Je zegt het al, dat ze dan gedoemd zijn te verdwijnen. Tja, ik ben juist F1 gaan kijken in die tijd dus zou ik het normaal vinden als de F1 zich weer naar die tijd beweegt.

Aan de andere kant is het natuurlijk zo, dan de F1 nu stukken duurder is om mee te doen. Mensen willen nu veel meer waar voor hun geld, i.p.v. dat ze kunnen pochen dat ze participeren in een F1-team.

Neem de eredivisie, PD (Spanje) of de Premier League. Denk je dat die competities beter worden, als je de 'zwakke broeders' eruit kegelt?! Iemand moet 'nummer laatst' zijn.

Ik vind dat een ieder die het geld heeft in de F1 mag stappen, mits men de F1 niet bezoedeld. Ook Frank Williams was ooit een cowboy, evenals Eddie Jordan of Gianmaria Minardi...Sommigen blijven in het zadel zitten, waar anderen er vanaf donderen!