Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

http://www.f1pits.net/nieuws/ecclestone_fans_zullen_de_f1_verlaten/

Waarom komt hij er pas mee, terwijl de motorformule al goedgekeurd is? Het lijkt me normaal dat de eerste tekeningen door de fabrikanten al op papier staan?
???

Die ouwe weer, he!

0634

#211
Zoals ik het begrepen heb komen er nog wel wat gesprekken hierover.

Hoe weet hij dat fans zullen afhaken? Ik denk dat niemand afhaakt. Ik denk dat de gemiddelde F1-kijker kijkt voor spannede races, en niet voor de techniek.

robbert

als hij denkt dat de fans zullen afhaken, dat hij dan minder circuits van tilke plant buiten europa

T.Nuvolari

Trouwens, het is Todt zijn job niet de F1 te promoten. Todt heeft naast de F1 wel redelijk wat andere raceklassen waar hij moet voor zorgen, plus een hele boel nevenactiviteiten van de FIA. F1 is heus niet de enige klasse waar wordt bespaard.

T.Nuvolari

Kan zijn dat in de toekomst de hoge neuzen gebannen of verandert worden. De FIA is bezig met een onderzoek naar de invloed van hoge neuzen en het mogelijks opstijgen van een F1-wagen zoals bij ongevallen zoals dat van Mark Webber en Heikki Kovalainen vorig jaar. Er wordt niet direct gesproken over het volledig bannen van de hoge neuzen, kan zijn dat ze iets lager komen liggen of dat er een aanpassing aan de voorvleugel wordt gedaan om de neus naar beneden te houden tijdens een ongeval.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 18 maart 2011 - 02:23:35
http://www.f1pits.net/nieuws/ecclestone_fans_zullen_de_f1_verlaten/

Waarom komt hij er pas mee, terwijl de motorformule al goedgekeurd is? Het lijkt me normaal dat de eerste tekeningen door de fabrikanten al op papier staan?

Ik sta er zelfs niet eens van te kijken als de eerste prototypen al proef staan te draaien !!!

Citaat van: Jeroen op 18 maart 2011 - 06:46:06
Hoe weet hij dat fans zullen afhaken? Ik denk dat niemand afhaakt. Ik denk dat de gemiddelde F1-kijker kijkt voor spannede races, en niet voor de techniek.

Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken ,maar ik kijk idd voor de actie op de baan.
De techniek kan me gestolen worden ,want daar heb ik toch geen verstand van.

Echter hoor je wel veel sombere geluiden over de geluidsafname die 'n 1.6 liter V4 zou brengen.
Hierdoor zouden er weleens fans af kunnen haken.
Al zijn dat veelal dezelfde fans die dit ook riepen toen ze van V12 naar V10 naar V8 gingen.

Zolang er spektakel op de baan te zien blijft ,blijf ik iig kijken.

Citaat van: robbert op 18 maart 2011 - 07:13:45
als hij denkt dat de fans zullen afhaken, dat hij dan minder circuits van tilke plant buiten europa

Dat is inderdaad zijn pakkie an.
Met de technische reglementen moet die ouwe zich niet bemoeien.
Laat hem eerst maar eens naar z'n eigen agenda kijken ,en terugkeren naar historische circuits als Imola.
Sowieso zitten de meeste F1 fans in Europa ,dus hier hoort de meerderheid van 't kampioenschap thuis.
Om er dan 'n echt WK  van te maken , geef je de overige werelddelen ook wat races.
Een verdeling van 10x Europa
                               2x Zuid ,1x Midden en 2x Noord-Amerika
                               2x Afrika
                               1x Oceanië en
                               3x Azië heeft bij mij de voorkeur ,en lijkt me reeel.
En dat dan nog het liefst met 'n roulatiesysteem ,waardoor er nog meer landen/circuits in aanmerking komen.

T.Nuvolari

Dit lijkt het WK voetbal wel. Voor mij helemaal niet realistisch. Waar ga je de centen vinden om de verouderde historische circuits grondig te renoveren naar de huidige standaard? 10 GP's in Europa die dan nog eens gaan rouleren. Zoveel goed onderhouden F1 waardige circuits zijn er niet in Europa. Je heebt een paar vast waardes die keuze hebben uit meerdere circuits: Spanje, Italië, Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittanië. Monaco is ook één van die niet te vervangen GP's, maar wat heb je daarbuiten? België, Rusland (binnenkort), Turkije, Portugal en Hongarije. Veel zal er niet gewisseld worden. Je kan natuurlijk zoals in het verleden GP's van Luxemburg en San-Marino houden die dan eigenlijk enkele uren rijden in een ander land worden gehouden. Hoe ga je verkopen dat Azië maar 3 GP's krijgt komende van 8? Al die investeerders zullen lachen. Wat ga je in arme streken als Midden-Amerika en Afrika zoeken?

Ik kan je nostalgische gevoelens naar de tijd van toen goed begrijpen, ben er zelf onderhevig aan. Je leeft nu éénmaal in het huidige klimaat en daarin is Azië als gebied niet meer weg te denken als economische wereldmacht en misschien wel de grootste.

Senergy

ja maar die van die 8 aziatische races zijn er zeker 5 slaapverwekkend dus 3 meer als genoeg  ;)
voor latijn-amerika heb je zowiezo Brazilië, maar kan je ook kijken naar argentinië en wss zal er nog wel een racewaardig circuit daar ergens liggen
noord-amerika heb je Canada (mag ook niet weg), en dan binnenkort wss Austin-Texas
In afrika kan je gemakkelijk kijken naar Marokko en Zuid-Afrika, beide landen hebben het al eens georganiseerd
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

T.Nuvolari

Zuid-Afrika heeft geen geld, en Marokko heeft het laatst in 1958 een GP georganiseerd.
Latijns- en Noord-Amerika kan ik me in vinden, ik sprak enkel over Midden-Amerika.  ;)

Senergy

Zuid-Afrika geen geld? nochtans zijn er geruchten om er een F1-circuit te bouwen en dit door een van de nieuwe stadions te laten lopen die gebouwd zijn voor het WK voetbal.

ahja voor midden-amerika zou ik wel eens een F1 over laguna seca willen zien razen.

hmm wist niet dat Marokko al zo lang geleden was, maar toch Marokko is nu toch niet het armste land van Afrika dus het zou wel moeten kunnen denk ik dan.
als bananenrepubliek België het nog voor mekaar krijgt, desnoods met een wisselrol met weet ik veel zandvoort (om de nederlandse vrienden eens blij te maken) dan kunnen ze het in Afrika ook.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Jozef

Want als je een voetbalstadion sloopt, komt er op magische manier geld uit de grond waarmee je een F1-circuit kunt bouwen? ???

De F1 heeft niks te zoeken aan landen die ondemocratisch zijn of de welvaart van hun eigen volk nog niet op orde hebben, die fout is al gemaakt met Bahrein en China en moet nu niet herhaald worden met Marokko en Zuid-Afrika. Het zal Bernie Ecclestone aan z'n reet roesten maar ik vind het ethisch totaal onverantwoord om een F1-race te rijden in zulke landen.

Wat de motorendiscussie betreft... tja. 1.6 liter V4 is echt wel "lafjes" voor de F1. Maar de turbo's maken het dan weer fantastisch. Het geluid wordt wel anders, maar ik denk dat het wel tof wordt. Het zal stiller worden, maar het blijft een hoog toerental dus het zal wel een hoog gezoem blijven neem ik aan. Ik weet trouwens niet eens of het heel veel stiller wordt, aangezien de druk in de cilinders een stuk hoger zal liggen dan nu het geval is. Maar ik ben niet echt een motorengoeroe dus misschien zijn er andere forummers die daar meer duidelijkheid over kunnen scheppen?

Kootje

#221
Zelf zat ik hier aan te denken   :-\

Europa: 1, Groot Brittanië             Silverstone / Donnington
             2, Monaco                        Monte-Carlo
             3, Italië                            Monza / Imola
             4, Benelux                       Spa ( België )/ Zandvoort ( Nederland )
             5, Duitsland                     Hockenheim /Nürburgring
             6, Iberië                           Jerez ( Spanje )/ Portimaô ( Portugal )
             7, Rusland / Oekraïne      Sotsji / ?? geen idee hoe dat circuit gaat heten
             8, Oostenrijk / Tsjechië    Red Bull Arena / Brno
             9, Scandinavië                 Anderstorp ( Zweden ) / Djürnsland ( Denemarken )
         
::) Je hebt gelijk  ;) ,9x Europa is genoeg  ;D  ,één extra voor Azië dan maar.  :P    

De Amerika's: 1, Canada                    Gilles Villeneuve    Isle de Notre Dame
                      2, Verenigde Staten    Austin / Laguna Seca
                      3, Mexico                     Autodromo Hermanes Rodriguez
                      4, Brazilië                     Interlagos    Autodrome Jose Carlos Pace
                      5, Argentinië                Autodromo Oscar Alfredo Galvez

Oceanië: 1, Australië   Albert Park / Adelaïde

Afrika: 1, Zuid-Afrika                 Kyalami / ??  het nieuw te bouwen circuit
           2, Noord Afrika              ?? ( bv: Marokko ) / ?? ( bv: Egypte )  nader te bepalen ,nieuw of bestaand

Azië: 1: Japan                          Suzuka / Fuji
        2, Maleisië / Singapore   Sepang / Marina Bay
        3, China  / Zuid-Korea    Shanghaï / Yeongam
        4, Midden-Oosten           Manama ( Bahrein )/ Yas Marina ( Abu-Dhabi )

Bovenstaande lijst is zeker deels gebasseerd op sentimenten.
Maar ook op het feit dat F1 in 'n aantal landen waar nu geraced wordt totaal niet leeft.
Dan zie ik ze dus liever terugkeren naar landen waar het wel leeft.
Om het toch 'n echt WK te houden ,moet er uiteraard ook in Afrika ,het Midden-Oosten en Azië gereden worden.
En inderdaad ,er spelen nu eenmaal grote financiele belangen 'n rol ,maar toch.....
.....als Bernie zich echt zulke zorgen om de fans maakt ,dan stelt hij 't seizoen ongeveer zo op.

Kootje

Citaat van: JozefWant als je een voetbalstadion sloopt, komt er op magische manier geld uit de grond waarmee je een F1-circuit kunt bouwen?

Niet direct nee.
Maar er staan sinds het WK diverse stadions leeg.
Deze moeten wel onderhouden worden ,maar brengen niets op.
Door de sloop van zo'n stadion doe je dus 'n besparing van 10-tallen miljoenen per jaar.
Over 'n periode van 10 jaar gezien is dat dus voldoende om 'n circuit aan te leggen.

T.Nuvolari

Toch niet voor een land als Zuid-Afrika. De doorsnee zo arm als de straat zijnde inwoner van dit land is van dat WK niet rijker geworden, integendeel... Het WK had daar dan ook nooit georganiseerd mogen worden. Blatter en zijn onstuitbare profileringsdrang zijn er goed mee geweest. De F1 op bezoek krijgen betaald zich op geen enkel circuit terug, waarom zou het dat in Zuid-Afrika dan wel doen?

Edwin90

In Zuid Afrika is/was al een plan voor een race overigens. Het zou dan de bedoeling zijn om een stratencircuit aan te leggen door één van de grote steden. De baan zou dan dóór een WK stadion moeten gaan lopen (stadion weer vol, ping ping $$€€). Ergens vorig jaar kwamen die berichten naar buiten. De laatste tijd hoor je er echter niks meer van.