Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

Citaat van: T.Nuvolari op 19 januari 2011 - 13:35:45
Nope, toch niet. De term 'wingcar' heeft niets te maken met d evleugels die bovenop de wagen staan, maar alles met de bodem die gevormd is als een omgedraaide vliegtuigvleugel.
Een vliegtuigvleugel wordt gebruikt om een vliegtuig naar boven te duwen, als je hem omdraait duwt hij dus naar beneden of beter gezegd zuigt hij zich naar de grond toe. Vandaar 'ground effect'.  ;)


Dan heb ik de term Wing Car altijd verkeerd begrepen.
In dat geval heb je gelijk.  ;)

Senergy

Mocht dit dan enerzijds dan toch doorgaan (het wingcar-concept), kunnen ze de voorvleugel eventueel laten voor wat hij is.
Kunnen ze hem ook niet meer stukrijden, wat natuurlijk dan weer kostbesparend is (geen ontwikkeling van de vleugel)

Maar toch gaat in het begin heel veel geld kosten om te ontwikkelen ook al is het een bekend concept.
Ik denk dan maar aan de nieuwe teams die nog nooit met dat principe gewerkt en gereden hebben.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Ik denk dat je nog steeds wel 'n voorvleugel nodig zal hebben.
Al is het alleen maar om de lucht over en onder de auto door te sturen.
Deze vleugel zou dan wel substantieel kleiner kunnen zijn.

Er gaat iig wel 'n hoop ontwikkelingsgeld inzitten.
En dat strookt toch niet met de besparingsplaanen.
De grote teams zullen hier niet mee zitten.
Maar de kleinere teams.......  :(

Senergy

 
Citaat van: Kootje op 20 januari 2011 - 00:43:42
Ik denk dat je nog steeds wel 'n voorvleugel nodig zal hebben.
Al is het alleen maar om de lucht over en onder de auto door te sturen.
Deze vleugel zou dan wel substantieel kleiner kunnen zijn.

Er gaat iig wel 'n hoop ontwikkelingsgeld inzitten.
En dat strookt toch niet met de besparingsplaanen.
De grote teams zullen hier niet mee zitten.
Maar de kleinere teams.......  :(

http://www.flickr.com/photos/antsphoto/2288312203/

Je hebt hem niet echt nodig  ;)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Citaat van: Senergy op 20 januari 2011 - 12:51:31
Citaat van: Kootje op 20 januari 2011 - 00:43:42

http://www.flickr.com/photos/antsphoto/2288312203/

Je hebt hem niet echt nodig  ;)
Je hebt gelijk.

Ik had 't moeten weten.   :-[
In mijn geheugen komen alleen maar auto's met vleugel voor ,maar ook toen keek ik al.
Vreemd dat ik die dan weer vergeten was.   :-\

Kootje

Dit vind ik dan weer goed nieuws.
Geen GP van Rome !!!   Monza voorlopig veilig !!!

http://www.f1pits.net/nieuws/definitief_geen_race_in_rome/

Enzo

Inderdaad goed nieuws, Monza en Imola is voldoende.

Kootje

Citaat van: Enzo op 22 januari 2011 - 12:06:21
Inderdaad goed nieuws, Monza en Imola is voldoende.
En Imola ??
Weet jij iets dat ik niet weet ??   ???

Komt Imola terug ??
Dat zou pas goed nieuws zijn !!  :)

Enzo

Ho ho, dat bedoelde ik niet... ;D
Ik bedoelde dat deze twee circuits wel voldoende waren voor Italie, geen reden om een derde circuit in hetzelfde land te hebben.
Zeker geen saai stratencircuit, wat Rome waarschijnlijk geworden was.

Kootje

Citaat van: Enzo op 22 januari 2011 - 12:20:24
Ho ho, dat bedoelde ik niet... ;D
Ik bedoelde dat deze twee circuits wel voldoende waren voor Italie, geen reden om een derde circuit in hetzelfde land te hebben.
Zeker geen saai stratencircuit, wat Rome waarschijnlijk geworden was.
Oooh ,oke.
Ik dacht al.  ;)
Maar ben het helemaal met je eens ,zeker als je bedenkt dat niemand in Rome erop zat te wachten.
Laat staan de rest van Italië ,Europa of de wereld.

Zou het wel leuk vinden als Imola weer terugkomt in 'n roulatiesysteem met Monza.
Ik denk sowieso dat de F1 meer die kant op moet gaan.
Jaarlijks 'n GP organiseren kost voor vele circuits teveel geld.
Om het jaar is dan toch 'n stuk goedkoper en rendabeler ,zoals Hockenheim en de Nürburgring bewijzen.

Ook creeer je dan meer ruimte voor de nieuwe banen ,naast de oude traditionele circuits.
Ik denk bijvoorbeeld aan:
Spanje ,Barcelona en Valencia (of liever nog Jerez)
Engeland ,Donnington en Silverstone
Midden Oosten ,Bahrein en Abu Dhabi
Benelux ,Spa en Zandvoort
De Oriënt ,Z-Korea en China en/of Singapore en Maleisië
En zo kan ik nog wel ff doorgaan ,maar m'n punt is zo wel duidelijk denk ik.

0634

O, alsjeblieft: Valencia als eerste eraf. Doe het me niet langer aan om daar een nabeschouwing over te schrijven.... Je kan net zo goed een nabeschouwing schrijven over het liefdesleven van een eendagsvlieg. Is gewoon niets smeuigs over te vertellen..... :-[

Kootje

Citaat van: Jeroen op 22 januari 2011 - 14:23:50
O, alsjeblieft: Valencia als eerste eraf. Doe het me niet langer aan om daar een nabeschouwing over te schrijven.... Je kan net zo goed een nabeschouwing schrijven over het liefdesleven van een eendagsvlieg. Is gewoon niets smeuigs over te vertellen..... :-[
Hahahahaha !!!!

Je had iig nog 'n mooie crash afgelopen jaar ,maar daar hield 't inderdaad mee op.   ;)
Het is nog te droevig om er 'n traan om te laten.
Maar ik doe 't toch.   :'(

Enzo

Citaat van: Jeroen op 22 januari 2011 - 14:23:50
O, alsjeblieft: Valencia als eerste eraf. Doe het me niet langer aan om daar een nabeschouwing over te schrijven.... Je kan net zo goed een nabeschouwing schrijven over het liefdesleven van een eendagsvlieg. Is gewoon niets smeuigs over te vertellen..... :-[

Vorig jaar was er als je goed keek nog best wat te zien... ;)
http://www.f1pits.net/magazine/valencia_als_je_goed_kijkt_valt_er_best_wat_te_zien/

Senergy

Valencia is inderdaad best een saai circuit. Het wou de allure uitstralen van een Monaco (met de jachthaven)
Maar kan dit niet waarmaken om een paar redenen

1) Er liggen enkel kleine jachten in de haven
2) Spanje had reeds een GP, als neutrale kijker kies je voor één van beide en kies je niet voor Valencia.
3) Saai !!!
4) Enkel een spectaculaire crash (zoals Webber vorig jaar) laat de aanwezigen ontwaken uit hun siësta
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Citaat van: Senergy op 24 januari 2011 - 13:48:54
Valencia is inderdaad best een saai circuit. Het wou de allure uitstralen van een Monaco (met de jachthaven)
Als dat de bedoeling was ,dan snap ik niet hoe ze het op 'n industriegebied neer kunnen leggen.
Als er ergens geen allure te vinden is ,dan is het wel op 'n industrieterrein.
Dus daar gingen ze dan al de mist in.

Ook als circuit is de baan volledig mislukt.
Qua lay-out lijkt het enigszins op Melbourne en Canada ,dus zou je mooie races mogen verwachten.
Door de te smalle baan is het echter nergens mogelijk om naast elkaar te komen.
En aangezien dat de eerste stap is om 'n inhaalactie te plaatsen ,gaat dat ook niet gebeuren.
Wat dat betreft heeft onze huisarchitect z'n huiswerk goed gedaan en Monaco goed geïmiteerd.
Maar of dat nu echt de bedoeling was........ik betwijfel 't.

Nee....wat mij betreft afschaffen dat baantje.
Want ook al is hij net als Bahrein(favoriet) ,Singapore en Abu Dhabi leuk om te spelen op de PS3/X-box360..... ,het blijven waardeloze banen om in de F1  naar te kijken.