Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

#180
Citaat van: Scuderia91 op 16 januari 2011 - 16:58:30
Belachelijk idee. Niemand in Rome zit erop te wachten en de race wordt op dat stratencircuit heus niet boeiend. Daarnaast is Monza gewoon traditie en nostalgie en moet dat niet afgewisseld worden.
Helemaal mee eens.
Helaas denkt ecclestone alleen maar aan geld en vergeet hij de waarde van klassieke banen.
Toch wel vreemd eigenlijk ,zo'n stuk antiek wat niet om antiek geeft.   :-\

Maar als er dan toch gerouleerd moet worden ,doe dit dan tussen Imola en Monza.
Behalve de organisatie zit er niemand ,en dan ook echt helemaal niemand ,op de GP van Rome te wachten.  >:(
Terwijl Imola door alle raceliefhebbers node gemist wordt.

Senergy

Ik snap Ecclestone soms echt niet.
Laat de mooie echte race-circuits zoals Spa, Imola, Silverstone toch op de kalender staan.
Vraag daar maar de helft van wat die oersaaie treintje-rijden circuits moeten betalen, zodat de organisatoren van deze mooie races
hun tarieven kunnen laten zakken en voila meer toeschouwers en meer inkomsten
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Citaat van: Senergy op 17 januari 2011 - 15:33:51
Ik snap Ecclestone soms echt niet.
Laat de mooie echte race-circuits zoals Spa, Imola, Silverstone toch op de kalender staan.
Vraag daar maar de helft van wat die oersaaie treintje-rijden circuits moeten betalen, zodat de organisatoren van deze mooie races
hun tarieven kunnen laten zakken en voila meer toeschouwers en meer inkomsten
$$$$$$$$$

Das het enige waar Bernie aan denkt.
Hij geeft echt geen reet om de toeschouwers.

Senergy

Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 15:46:53
Citaat van: Senergy op 17 januari 2011 - 15:33:51
Ik snap Ecclestone soms echt niet.
Laat de mooie echte race-circuits zoals Spa, Imola, Silverstone toch op de kalender staan.
Vraag daar maar de helft van wat die oersaaie treintje-rijden circuits moeten betalen, zodat de organisatoren van deze mooie races
hun tarieven kunnen laten zakken en voila meer toeschouwers en meer inkomsten
$$$$$$$$$

Das het enige waar Bernie aan denkt.
Hij geeft echt geen reet om de toeschouwers.

Dat is waar,
Heb net nog een krantenbericht gelezen
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/1209116/2011/01/17/Miljardair-Ecclestone-Ik-moet-werken-tot-ik-er-bij-neerval-door-mijn-kwistige-dochters.dhtml
meneer moet werken om zijn dochters te kunnen onderhouden haha  ;D
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!


Kootje

Ook wel leuk.  :)

http://www.f1pits.net/nieuws/coureurs_krijgen_het_zwaarder/

Daar liep Massa laatst ook al over te klagen.
Zal best lastig zijn ,maar om dan de term "zwaarder" te gebruiken.  :P

Franky R.

#186
Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 17:28:02
Citaat van: Senergy op 17 januari 2011 - 16:27:26
Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 15:46:53
Citaat van: Senergy op 17 januari 2011 - 15:33:51

Dat is waar,
Heb net nog een krantenbericht gelezen
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/1209116/2011/01/17/Miljardair-Ecclestone-Ik-moet-werken-tot-ik-er-bij-neerval-door-mijn-kwistige-dochters.dhtml
meneer moet werken om zijn dochters te kunnen onderhouden haha  ;D

Moet toch fijn zijn zo'n rijke pappa.

Gaat echt nergens meer over !!!  ::)

Een beetje off topic, niet?... ;)

Maar Bernie l*lt uit zijn grijze nek, want laatst las ik dat hij een huis gekocht had voor een dochter van hem. Prijs? 77 miljoen Euro!!! :o

Ja, joh...Bernie... ::)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 17:31:09
Ook wel leuk.  :)

http://www.f1pits.net/nieuws/coureurs_krijgen_het_zwaarder/

Daar liep Massa laatst ook al over te klagen.
Zal best lastig zijn ,maar om dan de term "zwaarder" te gebruiken.  :P

Denk je, Kootje?

Te bedienen; voorvleugel, achtervleugel waarbij je die pas mag activeren, indien je binnen een seconde rijdt t.o.z. van je voorganger (lekker simpel heren van de FIA) en dan ook nog KERS.

En Kootje...ik had het nog niet over rijden in de regen met die systemen... :P

Kootje

Citaat van: Franky R. op 17 januari 2011 - 22:29:27
Citaat van: Kootje op 17 januari 2011 - 17:31:09

Denk je, Kootje?

Te bedienen; voorvleugel, achtervleugel waarbij je die pas mag activeren, indien je binnen een seconde rijdt t.o.z. van je voorganger (lekker simpel heren van de FIA) en dan ook nog KERS.

En Kootje...ik had het nog niet over rijden in de regen met die systemen... :P
Dat denk ik inderdaad.

Ten 1e vervalt het gebruik van de beweegbare voorvleugel.
Dus er komt geen extra knopje bij en veranderd er in weze niks.
Ten 2e word door de FIA aangegeven wanneer je binnen die seconde zit.
Dus hoeveel moeilijker kunnen ze het maken voor de coureurs.

Wat het regenrijden met die achtervleugel betreft ,hebben ze dat zelf in  de hand.
Het is namelijk nog altijd geen verplichting om het te gebruiken.

Dus......ja Frankey ,dat denk ik echt.  ;)

Senergy

Men dacht er toch ook aan om terug te keren naar het concept van de wingcars?
Of heb ik dat weer fout opgevangen?  :D

Dan zouden we natuurlijk terug prachtige wagens krijgen, in tegenstelling met die smalle achter en gigantische voorvleugel.
Maar als dat zo zou zijn, zie ik het nut niet meer in van de RRA, want dat haalt zo echt niets meer uit, al die veranderingen in de regels kosten immens veel geld.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

T.Nuvolari

Citaat van: Senergy op 18 januari 2011 - 08:13:26
Men dacht er toch ook aan om terug te keren naar het concept van de wingcars?
Of heb ik dat weer fout opgevangen?  :D

Dan zouden we natuurlijk terug prachtige wagens krijgen, in tegenstelling met die smalle achter en gigantische voorvleugel.
Maar als dat zo zou zijn, zie ik het nut niet meer in van de RRA, want dat haalt zo echt niets meer uit, al die veranderingen in de regels kosten immens veel geld.

De wingcars zou een logisch gevolg zijn van de reglementsveranderingen die doorgaan voor het seizoen 2013, of dat ook daadwerkelijk zo zal zijn valt af te wachten.

Kootje

Citaat van: T.Nuvolari op 18 januari 2011 - 08:28:34
Citaat van: Senergy op 18 januari 2011 - 08:13:26
Men dacht er toch ook aan om terug te keren naar het concept van de wingcars?
Of heb ik dat weer fout opgevangen?  :D

Dan zouden we natuurlijk terug prachtige wagens krijgen, in tegenstelling met die smalle achter en gigantische voorvleugel.
Maar als dat zo zou zijn, zie ik het nut niet meer in van de RRA, want dat haalt zo echt niets meer uit, al die veranderingen in de regels kosten immens veel geld.

De wingcars zou een logisch gevolg zijn van de reglementsveranderingen die doorgaan voor het seizoen 2013, of dat ook daadwerkelijk zo zal zijn valt af te wachten.

Dat zou ik toch wel vreemd vinden.
Daarmee zou de FIA in mijn ogen zichzelf belachelijk maken.
Dat is min of meer toegeven dat het huidige vleugelconcept niet werkt.
Daarnaast past het ook niet echt in 't kostenbesparingsplan wat ze zo hoog op de agenda hebben staan.

T.Nuvolari

Dat heeft er allemaal niets mee te maken. De komst van de 1.6 Turbomotoren, het verkleinen van de achter- en voorvleugels en het veranderen van de bodemplaat in een meer gevormde bodem i.p.v. een platte maakt dat aerodynamica anders zal worden toegepast. Zoals ik het verstond zal er minder naar downforce gezocht worden via de vleugels op de auto, maar meer een aanzuigeffect (Venturi) via de bodemplaat onder de auto. Zo zou er meer snelheid in de bochten komen en minder turbulente lucht, waardoor de rijders dichter en langer achter hun voorligger kunnen blijven hangen. De veranderingen voor 2013 komen er uit een analyse van Patrick Head en Rory Byrne. Toch niet de minsten. Volgens Head is dit een onvermijdbare evolutie.

Citaat"It all starts with the fact that we are only going to have roughly 65% of the amount of fuel, and a (limited) fuel flow rate," he explains. "When you're very limited on fuel, it's very clear you've got to reduce drag enormously. OK, the tyres are a very high proportion of the drag but we decided not to put tiny skinny tyres on it because it's still required to go around corners quickly.
"So the next thing you turn to is the massive rear wing we're running at the moment and as soon as you replace that with a much smaller one, it's 'Oh, we've lost all our downforce, so what can we do?' So inevitably you end up with a shaped underside. In theory, with smaller wings and a greater proportion of the total downforce coming from under the car, there is less disturbance in the wake of the car in front, so a following car loses less aerodynamic downforce. It therefore retains more grip, allowing drivers to get closer to the car they want to overtake, making passing easier."

Kootje

Citaat van: T.Nuvolari op 19 januari 2011 - 07:43:07
Dat heeft er allemaal niets mee te maken. De komst van de 1.6 Turbomotoren, het verkleinen van de achter- en voorvleugels en het veranderen van de bodemplaat in een meer gevormde bodem i.p.v. een platte maakt dat aerodynamica anders zal worden toegepast. Zoals ik het verstond zal er minder naar downforce gezocht worden via de vleugels op de auto, maar meer een aanzuigeffect (Venturi) via de bodemplaat onder de auto. Zo zou er meer snelheid in de bochten komen en minder turbulente lucht, waardoor de rijders dichter en langer achter hun voorligger kunnen blijven hangen. De veranderingen voor 2013 komen er uit een analyse van Patrick Head en Rory Byrne. Toch niet de minsten. Volgens Head is dit een onvermijdbare evolutie.

Citaat"It all starts with the fact that we are only going to have roughly 65% of the amount of fuel, and a (limited) fuel flow rate," he explains. "When you're very limited on fuel, it's very clear you've got to reduce drag enormously. OK, the tyres are a very high proportion of the drag but we decided not to put tiny skinny tyres on it because it's still required to go around corners quickly.
"So the next thing you turn to is the massive rear wing we're running at the moment and as soon as you replace that with a much smaller one, it's 'Oh, we've lost all our downforce, so what can we do?' So inevitably you end up with a shaped underside. In theory, with smaller wings and a greater proportion of the total downforce coming from under the car, there is less disturbance in the wake of the car in front, so a following car loses less aerodynamic downforce. It therefore retains more grip, allowing drivers to get closer to the car they want to overtake, making passing easier."
Dus niet terug naar de "Wing Cars" ???   ::)
Dit vind ik meer vergelijkbaar met de "Ground Effect Cars" !!!   ???

T.Nuvolari

#194
Nope, toch niet. De term 'wingcar' heeft niets te maken met d evleugels die bovenop de wagen staan, maar alles met de bodem die gevormd is als een omgedraaide vliegtuigvleugel.
Een vliegtuigvleugel wordt gebruikt om een vliegtuig naar boven te duwen, als je hem omdraait duwt hij dus naar beneden of beter gezegd zuigt hij zich naar de grond toe. Vandaar 'ground effect'.  ;)