Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

0634

De dikke V12s kwamen aan hun eind omdat ze om de oren werden gereden door de V10's. Verder reageren flink wat fabrikanten heel positief op de wijziging. De wereld beweegt die kant op en de F1 doet er verstandig aan om mee te bewegen.

We hebben nog maar 4 leveranciers over waarvan er minimaal 1 aan het twijfelen is. Deze wijziging is misschien niet leuk, maar wel noodzaak.

JimmySPA

Het enige positieve hieraan lijkt mij dat het een hele andere auto wordt. Wanneer er minder downforce is moet je gewoon meer op het randje rijden en veel meer sturen. Dan nog een motor met waarschijnlijk een mega turbo gat kan het wel is interessant worden, voor fans en rijders.

Zoiets  :o maar dan wordt het voor mietjes (veiligheid,downforce was toen veel minder en snelheid veel hoger)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

T.Nuvolari

Wat is dat van die windschermen? Belachelijk, er vliegen al 50 jaar wagens over wagens en stukken van die wagens richting andere wagens. Part of the game Wat ga je nu doen als zo'n scherm vol olie hangt van een voorligger, of je door een zwerm muggen rijdt? Even langst de kant gaan staan en je ruitje proper maken?

0634

Die kant moeten we idd niet opgaan.

robbert

haha, daar hadden ze waarschijnlijk niet aan gedacht. Of ze zullen ruitenwissers gebruiken, want als het regent, dan zie je ook geen steek meer door dat er water op het scherm vliegt.

Franky R.

Citaat van: robbert op 24 december 2010 - 11:22:40
haha, daar hadden ze waarschijnlijk niet aan gedacht. Of ze zullen ruitenwissers gebruiken, want als het regent, dan zie je ook geen steek meer door dat er water op het scherm vliegt.

Hm,,
Motorrijders hebben ook geen ruitenwisser op hun helm zitten, niet?
;)

Maar hoe sterk (en zwaar!) moet dat ding wel niet worden, als het ook een complete auto moet kunnen houden... ???

JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 24 december 2010 - 14:19:12
Citaat van: robbert op 24 december 2010 - 11:22:40
haha, daar hadden ze waarschijnlijk niet aan gedacht. Of ze zullen ruitenwissers gebruiken, want als het regent, dan zie je ook geen steek meer door dat er water op het scherm vliegt.

Hm,,
Motorrijders hebben ook geen ruitenwisser op hun helm zitten, niet?
;)

Maar hoe sterk (en zwaar!) moet dat ding wel niet worden, als het ook een complete auto moet kunnen houden... ???

Sterker nog, een F1 coureur heeft ook een helm zonder ruitenwissers.  ;) Je heb natuurlijk wel weer speciale troep voor op het raam om het water af te voeren, en tearoff's bij een pitstop...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Sorry hoor ,maar dan kunnen ze er net zo goed gelijk 'n dak er bovenop zetten.    ::)

Omtrend de regels om met kleinere vleugels en 'n soort van groundeffect te gaan rijden ,hebben ze mijn goedkeuring.  ;)
Ik denk dat dat inderdaad de actie op de baan zal bevorderen.
Al denk ik wel dat we eerst af moeten wachten wat de nieuwe regels van 2011 en 2012 ons gaan brengen.   :-\
Mochten die het gewenste effect hebben ,lijken nieuwe veranderingen in 2013 mij overbodig. 

meatball

Citaat van: Kootje op 25 december 2010 - 10:41:45
Sorry hoor ,maar dan kunnen ze er net zo goed gelijk 'n dak er bovenop zetten.    ::)

Omtrend de regels om met kleinere vleugels en 'n soort van groundeffect te gaan rijden ,hebben ze mijn goedkeuring.  ;)
Ik denk dat dat inderdaad de actie op de baan zal bevorderen.
Al denk ik wel dat we eerst af moeten wachten wat de nieuwe regels van 2011 en 2012 ons gaan brengen.   :-\
Mochten die het gewenste effect hebben ,lijken nieuwe veranderingen in 2013 mij overbodig. 
Dat zou pas nieuw zijn ,nieuwe regels die het gewenste effect hebben  ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Franky R.


_Makke_

Geen dag te vroeg als je het mij vraagt.

robbert

eindelijk eens een positieve beslissing. Kzag ze al rijden met zo'n windscherm voor hun neus

Kootje

Maar wat moeten we dan nu verwachten ??   ???
Worden de zijkanten van de cockpit nu zo hoog dat je de coureur alleen nog van voren kunt zien ??   ::)
En belangrijker nog , kan de coureur dan nog wel opzij kijken ??   :P


Niels_

Belachelijk idee. Niemand in Rome zit erop te wachten en de race wordt op dat stratencircuit heus niet boeiend. Daarnaast is Monza gewoon traditie en nostalgie en moet dat niet afgewisseld worden.