Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Franky R.

Citaat van: Kootje op 17 december 2010 - 11:06:21
Niet echt.  :-[
Ik ben nu eenmaal a-technisch op dat gebied.

Is het prestatieverhogend ??
Ik bedoel ,krijgen ze dan meer pk's ,'n hogere top of acceleratie ??
Met andere woorden: Wat doet dit met de auto in lekentaal ??

Wat 'n droevenis hé ??   :'(
:D

Idd. betekent een hogere druk dat er meer mengsel (lucht plus brandstof) in de cilinder kan worden gepropt...Een beetje zoals een turbo....Dus meer power bij een hogere druk.

En 'droevenis'...ach, ik weet ook niet alles. En vragen staat vrij... ;)

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 17 december 2010 - 22:51:14
Massa was dan ook ondermaats dit seizoen. Enkel de manier waarop hij het naar buiten brengt kan wel iets tactvoller.

Citaat van: robbert op 17 december 2010 - 17:20:26
ik denk dat de meeste moeten blij zijn, als ferrari vertrekt. Er zullen tenminste geen teamorders meer zijn
Keep dreaming. Elk team gebruikt teamorders, enkel doet het ene team het iets subtieler dan het andere. En als Ferrari de F1 definitief verlaat, heeft de F1 een groter probleem dan Ferrari zelf.


f1 kan heus wel zonder ferrari hoor. Het zou beter zijn voor iedereen dat ze de sport verlaten, want ze verspillen alleen maar geld. En de meeste denken toch nog altijd dat ze onder 1 hoedje spelen met de fia met todt aan het roer

0634

Ik denk dat F1 inderdaad zonder Ferrari kan, maar het zou wel een enorme klap betekenen. Dat moeten we echt niet willen, of je nou fan van ze bent of niet.

Bovendien is dat argument van die teamorders gewoon niet waar, de geschiedenis leert ons dat vrijwel alle topteams orders uitdelen. Is trouwens m.i. ook niets mis mee.

0634

Citaat van: Gerard op 17 december 2010 - 21:29:58
Ach, die Montezemel ei heeft altijd wat te eikelen
Nu is het weer geld, gisteren was het Massa die het moest ontgelden.
Zat hij nog niet diep genoeg in de k*&t van Alonso, geeft hij Massa nog even een trap na door hem een mager zeventje voor het seizoen te geven.. en Alonso kreeg een 9,5 van hem... Magik even een teiltje?!?!?
Wil je zeggen dat Alonso dan niet gewoon veel en veel en veel beter reed in zijn eerste jaar dan Felipe? Een 9,5 is overdreven maar Massa's jaar verdient ook geen 7.

Kootje

#154
Citaat van: Franky R. op 18 december 2010 - 00:27:37
Citaat van: Kootje op 17 december 2010 - 11:06:21

Idd. betekent een hogere druk dat er meer mengsel (lucht plus brandstof) in de cilinder kan worden gepropt...Een beetje zoals een turbo....Dus meer power bij een hogere druk.

Bedankt Franky ,hier kan ik wat mee.  :)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 december 2010 - 07:54:31
Ik denk dat F1 inderdaad zonder Ferrari kan, maar het zou wel een enorme klap betekenen. Dat moeten we echt niet willen, of je nou fan van ze bent of niet.
Ik ben het hier mee eens.
Het zou 'n groot verlies voor de sport betekenen.
Ik schat toch dat 'n kleine 25% van het F1 publiek ,Ferrari supporter is ,en dan ben ik nog voorzichtig.
Van die 25% ,zal zeker de helft geen GP's meer kijken of bezoeken.
Geen merchandise meer kopen en eventuele lidmaatschappen op F1 tijdschriften de deur uitdoen.
Dit gebeurde al toen Schumacher stopte ,en zal dus zeker gebeuren wanneer Ferrari stopt.
Ook al ben ik geen fan van Ferrari ,integendeel zelfs ,hoop ik wel dat ze blijven.
Het zien dat Ferrari in 'n wedstrijd uitvalt of dat er 'n Ferrari coureur gepasseerd word ,geeft mij altijd 'n extra genoegen.
De manier waarop ze in 2008 en 2010 de titel misliepen ,had ik niet willen missen.
Echter ben ik wel van mening ,dat indien je het opstappen uit de F1 als dreigement gebruikt ,je gewoon lekker kunt opzouten.
Net als dat in het normale bedrijfsleven ook het geval zou zijn.
Vandaar m'n eerdere conclusie: Ach ,laat ze lekker ver(t)rekken.  ;)

Kootje

En dit is wat Bernie ervan denkt.   8)

http://formule1.nl/articleview/16133

Steek die ook maar in je binnenzak ,Luca.  ;D

Niels_

Waarom werd die bugetlimiet ook weeral op de kant geschoven?

Franky R.

Citaat van: Scuderia91 op 18 december 2010 - 17:25:32
Waarom werd die bugetlimiet ook weeral op de kant geschoven?

Dat had met Todt te maken...http://www.f1pits.net/nieuws/ecclestone_wilt_mosley_terug_/

En deze...http://www.f1pits.net/magazine/aanval_op_todt/

Todt is nooit een voorstander geweest van de budgetcap! Dat wist Mosley toen hij zijn steun aanbood aan Todt, maakte hij daarom de 'geheime afspraak' dat Todt zijn beleid zou voortzetten.

Todt vond de budgetcap, zoals het werd opgesteld, erg onwerkbaar. Wat onwerkbaar is, dat weet alleen Todt. ;D

0634

Nou ja, zoals het toen werd geopperd, ongelimiteerd budget met strenge technische beperking of budgetlimiet met technische vrijheid, zou twee klassen in 1 sport creeren. Wat mij betreft was dat inderdaad onwerkbaar.

Kootje

Of 'n budgetlimiet of 'n beperking in ontwikkelings mogelijkheden , werkt natuurlijk ook niet.
Al ben ik voorstander van 'n budgetlimiet ,zodat ook de kleine teams 'n kans krijgen ,vind ik de keuze in deze ook niet eerlijk.
Er zou juist 'n duidelijke  lijn getrokken moeten worden ,waarin het of de een of de ander betreft.
Beide is onmogelijk .in mijn optiek.

0634

Een budgetcap is zeker mogelijk, en misschien zelfs wel wenselijk. Maar absoluut niet in de door Mosley voorgestelde vorm.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 december 2010 - 20:14:35
Nou ja, zoals het toen werd geopperd, ongelimiteerd budget met strenge technische beperking of budgetlimiet met technische vrijheid, zou twee klassen in 1 sport creeren. Wat mij betreft was dat inderdaad onwerkbaar.
Citaat van: Jeroen op 19 december 2010 - 08:40:34
Een budgetcap is zeker mogelijk, en misschien zelfs wel wenselijk. Maar absoluut niet in de door Mosley voorgestelde vorm.
Helemaal mee eens.
Een " of of "  situatie is natuurlijk van de zotte.
Daarom mijn al eerder geposte reactie ,waarin ik zeg dat ze juist voor één van de twee moeten kiezen.

Dus maw: Er komt 'n budgetlimiet ,zodat geld 'n minder belangrijke rol gaat spelen.
                De kleine teams zullen daardoor minder nadeel hebben van hun slechtere financiele situatie.

Of: Er komen grotere technische beperkingen ,waardoor de kleinere teams makkelijker hun achterstand inlopen.

Nu vind ik dat laatste niet wenselijk maar 'n budgetlimiet zie ik wel zitten.

Enzo

Met gevoel zegt dat er helemaal geen limiet op de F1 zou moeten zitten.
Al moeten ze wel iets met de grote cashflow verschillen, zeker nu met de crisis, maar ook om meerdere competitieve teams te krijgen.
Ze zullen wel moeten.

rafael25


Veel kleinere voor-en achterspatborden - Een veel groter deel van de totale downforce van de auto's zal worden gemaakt door de ondervloer, in vergelijking met de vleugels - Een belangrijke verlaging van het bedrag van de totale downforce gecreëerd door de auto - Om dit te bereiken, onder de vloer van de auto zal worden vormgegeven langs zijn lengte te genereren voor het eerst sinds de in 1982 seizoen downforce - momenteel auto's hebben bodems die plat zijn tussen de wielen - Het gemiddelde aandeel van een ronde dat een bestuurder in staat is om te besteden aan volgas te worden gesneden uit 70% in 2010 naar 50% in 2013

Bron: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/default.stm
Zie ook www.f1today.nl
>:( >:(

f1 gaat naar de kl*ten!!
waarom zoveel bezuinigen?
dit is verdomme gewoon f1 en moeten zoveel mogelijk technick en brutte motoren in zitten en niet een 4 cilinder motortje die nog zuiniger is dan mijn eigen auto! gewoon en flinke v12 in en de wagens moeten als 2008 eruit zien! wat een sukkel die bedenker van dit regel!

ik hoop dat ferrari samen met andere grote teams een eigen klasse beginnen!
>:( >:(