Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

rafael25

Ik hoop dat de drone van een GP3 of F2 race is niet de toekomst geluid van F1. Gordon Kirby had een mooie uitdrukking voor: "Bumblebee racing""

als kijk deze amazing video: ;D ;D ;D


JimmySPA

You ever heard it when you drive by? NEEEEEEEEEEEEEEHiam gay xD

@ 26 sec

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Nee hé !!!  Ik lees net op GP update ,dat ze nu ook al 'n race in Vietnam willen organiseren.
Ze hebben $150 miljoen om er 'n nieuw circuit aan te leggen.
Zal dan ook wel weer zo'n Tilke Drome worden.  :(

JimmySPA

Ik las net in de racereport dat in het nieuwe regelement, de motoren mogen beschikken over directe inspuiting op een druk van 500 bar. Daar waar het nu nog indirect was, en volgens mij ook nog voor de gasklep dacht ik. Iig was dta  was het wel bij de v10

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Citaat van: JimmySPA op 16 december 2010 - 19:18:11
Ik las net in de racereport dat in het nieuwe regelement, de motoren mogen beschikken over directe inspuiting op een druk van 500 bar. Daar waar het nu nog indirect was, en volgens mij ook nog voor de gasklep dacht ik. Iig was dta  was het wel bij de v10
Maar is dat dan  goed of slecht ??
Voor mij is dit namelijk abacadabra.  :D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 16 december 2010 - 21:28:33
Citaat van: JimmySPA op 16 december 2010 - 19:18:11
Ik las net in de racereport dat in het nieuwe regelement, de motoren mogen beschikken over directe inspuiting op een druk van 500 bar. Daar waar het nu nog indirect was, en volgens mij ook nog voor de gasklep dacht ik. Iig was dta  was het wel bij de v10
Maar is dat dan  goed of slecht ??
Voor mij is dit namelijk abacadabra.  :D


Hahahaha, Kootje toch!

De FIA wilt directe inspuiting toestaan, omdat dat een 'energie-zuiniger' motor oplevert. Die inspuiting van 500 bar is bedoeld om te voorkomen, dat men a la Turbo-tijdperk die druk steeds meer gaat verhogen. Er zijn vrachtwagen die werken met een druk van 2000 bar!!! Oa. de Scania R730 (dat is dus 730 pk!!!) V8...

De F1 zou dan ook achterlopen op de autofabrikanten die al jaren met directe inspuiting werken (oa. VW, Mitsubishi e.d.)...

Hopelijk begrijp je het bericht van Jimmy nu beter?

Kootje

Niet echt.  :-[
Ik ben nu eenmaal a-technisch op dat gebied.

Is het prestatieverhogend ??
Ik bedoel ,krijgen ze dan meer pk's ,'n hogere top of acceleratie ??
Met andere woorden: Wat doet dit met de auto in lekentaal ??

Wat 'n droevenis hé ??   :'(
:D

SDG

#142
Citaat van: rafael25 op 13 december 2010 - 14:57:05
Ik hoop dat de drone van een GP3 of F2 race is niet de toekomst geluid van F1. Gordon Kirby had een mooie uitdrukking voor: "Bumblebee racing""

als kijk deze amazing video: ;D ;D ;D



Zoek eens wat oude clipjes op van uit de jaren tachtig en je hebt meteen een beeld van hoe ze ongeveer zullen klinken.



gloudiesaurus

Dit roept Ferrari als onderhandelingstechniek als sinds begin jaren '80... vraag me af of nog iemand het echt serieus neemt?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

ik denk dat de meeste moeten blij zijn, als ferrari vertrekt. Er zullen tenminste geen teamorders meer zijn

Kootje

Ik zal er geen traan om laten.
Zijn we tenminste ook van die eeuwige voorkeursbehandeling af.
Ieder team is dan tenminste  weer gelijk. 
Iets wat je nu niet kunt zeggen.

Gerard

Ach, die Montezemel ei heeft altijd wat te eikelen
Nu is het weer geld, gisteren was het Massa die het moest ontgelden.
Zat hij nog niet diep genoeg in de k*&t van Alonso, geeft hij Massa nog even een trap na door hem een mager zeventje voor het seizoen te geven.. en Alonso kreeg een 9,5 van hem... Magik even een teiltje?!?!?

Niels_

Massa was dan ook ondermaats dit seizoen. Enkel de manier waarop hij het naar buiten brengt kan wel iets tactvoller.

Citaat van: robbert op 17 december 2010 - 17:20:26
ik denk dat de meeste moeten blij zijn, als ferrari vertrekt. Er zullen tenminste geen teamorders meer zijn
Keep dreaming. Elk team gebruikt teamorders, enkel doet het ene team het iets subtieler dan het andere. En als Ferrari de F1 definitief verlaat, heeft de F1 een groter probleem dan Ferrari zelf.