Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Gerard

Hoe zit het dan met dat nieuwe circuit in Portugal?
En we hebben in Europa zat circuits
Ik noem er zomaar een paar...

Estoril, Brno,Jerez,Lauzitsring,Assen,A1 ring, altijd leuk in de bergen..

JimmySPA

Nordschleife, niet zeiken gewoon gaan. Winnaar krijgt 50 punten. Hoe vet zou dat zijn??? Je zou maar halverwege een bak regen krijgen in je F1 met slicks...  :o
Banen zat, maar de veiligheid dan wel het geld zal er niet zijn...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

robbert

Maar de wil van Bernie ecclestone moet er ook zijn om in europa blijven races te organiseren. Maar hij wil weg uit europa

0634

Citaat van: JimmySPA op 01 december 2010 - 18:50:26
Nordschleife, niet zeiken gewoon gaan. Winnaar krijgt 50 punten. Hoe vet zou dat zijn??? Je zou maar halverwege een bak regen krijgen in je F1 met slicks...  :o
Banen zat, maar de veiligheid dan wel het geld zal er niet zijn...
Nordschleife is natuurlijk geweldig maar is natuurlijk geen baan waarop ze moeten willen rijden. Net zoiets als Monjuich. Lijkt geweldig, maar dat kan gewoon niet meer.

0634

http://www.f1pits.net/nieuws/max_mosley_maakt_zich_grote_zorgen/

Mad Max heeft natuurlijk wel een goed punt. Zeker ook over de kalender. Teveel races, zeker op saaie banen als Valencia, Singapore en Abu Dhabi die er recent allemaal zijn bijgekomen, zijn niet bepaald stimulerend voor de kijkcijfers.

Beter kwaliteit dan kwantiteit. Ik zie veel liever 16 min of meer goede races dan dat er nog 4 optochten bijkomen. Uiteindelijk wordt de sport daar niet beter van. En al die banen waar de kalender door uitgebreidt moet worden zijn nou niet bepaald verheffend.

robbert

Mosley zou beter ook eens kritiek hebben dat er zoveel races buiten europa zijn en dat traditionele circuits daardoor hun f1 race dreigen te verliezen

0634

Ook dat natuurlijk. Maar ik zou daar veel minder problemen mee hebben als er gewoon goeie circuits bijkwamen. Maar er komt alleen maar troep bij.

JimmySPA

Of replica's maken in het middenoosten. Zie je opeens de Gulf Air Spa Francorchamps Grand Prix Dubai :P Ik zie ze er nog voor aan ook om het te doen. Wat megafout zou zijn...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"


robbert

Citaat van: Jeroen op 04 december 2010 - 10:52:51
Ook dat natuurlijk. Maar ik zou daar veel minder problemen mee hebben als er gewoon goeie circuits bijkwamen. Maar er komt alleen maar troep bij.

ja dat is waar, er komen meer circuits buiten europa, maar dan saaie circuits. Dan zouden ze beter op de klassieke circuits in europa blijven

rafael25

volledig mee eens. Ten slotte gingen ontwikkeling hebben de motor terug. Ik denk eigenlijk de 0,9 motor in de kleinste auto's zijn beter dan de oude 1.8 motor opel nu. F1 mag niet worden weggelaten van de ontwikkelingen, maar moet een toonaangevende rol in deze. Zijn niet over de grootste gemeenste power op het juiste spoor (let dragracing voor), maar over het krijgen rond het circuit zo snel mogelijk. Denk maar aan de mogelijkheden van de gewichtsverdeling bij de motoren zijn dan 1 / 3 kleiner.

rafael25

Nog een ding.....

Was het te doen in de jaren 80 toen ze turbo's gebruikt 1.5 liter? Deze dingen zullen waarschijnlijk sneller dan de huidige motoren, gezien het feit dat turbo's hebben waarschijnlijk weg komen op een lange sinds de jaren 80 en ook zij hebben een extra 7% verplaatsing ten opzichte van dit tijdperk, een tijdperk waar de motoren werden vaak produceren meer dan 1000hp

0634

Dat waren toen inderdaad 1,5 liter turbo motoren tegen 3 of 3,5 liter atmosferische motoren. Maar die turbo's toen waren errug dorstig.

JimmySPA

Citaat van: Jeroen op 05 december 2010 - 14:25:34
Dat waren toen inderdaad 1,5 liter turbo motoren tegen 3 of 3,5 liter atmosferische motoren. Maar die turbo's toen waren errug dorstig.

Idd en die hadden 1000 + pk... De motoren waar nu over gepraat wordt gaat 650 pk lezen las ik ergens.
Wel slim gedaan van de FIA:
- Volkswagen is weer wakker
- het is "groen"
- het zal minder geluidsoverlast geven
- deze basis motor zou ook in WRC en andere series worden in gezet

Nee bednakt...
Of gewoon zegggen:
Maak een motor van 1400 cc met een turbo met een bepaalde restrictor icm een bepaald hoevee heid luchtdruk is toegestaan. en zeg voor hoeveel races deze heel moet blijven.
Voor de rest prettige wedstrijd... Maarja dat zal het wel weer niet worden, en iedereen rijdt weer met dezelfde basis als motor...

Ik ben benieuwd wat dit gaat worden...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Het kan ook niet anders;
De F1-turbo van de jaren 80 hoefde maar een paar uur (meestal minder)  te draaien en dan werd het al vervangen!

De toekomstige F1-turbo zal meerdere races moeten meegaan, dus dan ontkom je niet aan een beperkte power-output! Geen enkele motor zou het vier, laat staan twee races overleven als men er 1000 pk uit zou mogen peuteren...Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar de FIA heeft al veel exotisch materiaal verboden. Dus dan wordt het een moeilijk verhaal... :-\