Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

robbert

Citaat van: Kootje op 24 november 2010 - 18:53:49
@ Gerard ,dat is nu net het hele punt.
Zolang Ecclestone zulke asociaal hoge bedragen blijft vragen aan de circuits ,blijven hun hoge prijzen hangen aan de toegang.
Gevolg ,er komen jaarlijks minder bezoekers en het ene na het andere circuit gaat (zo goed als) failliet.
Hockenheim ,Nurburgring ,Imola ,Spa ,allemaal banen die de extreme prijzen van Bernie niet jaarlijks op kunnen brengen.
Canada was er bijna door verdwenen en in Australie word er ook al hardop over gedacht het contract niet te verlengen.
Nog even en we rijden het WK alleen nog in 't Midden-Oosten en de Orient.

dat denk ik al langer. En volgens mij is het Bernie die wilt dat de formule 1 verdwijnt uit europa en enkel maar in azie wil rijden

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 november 2010 - 21:40:37
Het is ook grof. Ik wens hem dan ook absoluut niet dood. Ik heb juist heel veel respect voor deze man. Dé man, niet de enige maar wel de belangrijkste, die deze sport zo groot heeft gemaakt.
Hm,

Mijn eerste artikel even vergeten... ;)
http://www.f1pits.net/magazine/achtergrond_bernies_succes/

Franky R.

Citaat van: Kootje op 24 november 2010 - 18:53:49
@ Gerard ,dat is nu net het hele punt.
Zolang Ecclestone zulke asociaal hoge bedragen blijft vragen aan de circuits ,blijven hun hoge prijzen hangen aan de toegang.
Gevolg ,er komen jaarlijks minder bezoekers en het ene na het andere circuit gaat (zo goed als) failliet.
Hockenheim ,Nurburgring ,Imola ,Spa ,allemaal banen die de extreme prijzen van Bernie niet jaarlijks op kunnen brengen.
Canada was er bijna door verdwenen en in Australie word er ook al hardop over gedacht het contract niet te verlengen.
Nog even en we rijden het WK alleen nog in 't Midden-Oosten en de Orient.

Ik ben het met je eens, dat het raar is dat juist de circuits moeten betalen om de F1 te laten rijden. Tevens snap ik niet waarom een circuit niet deelt in de opbrengsten. Bij Valencia gaat 2/3 van de 30 miljoen naar de zakken van die ouwe! Dat is toch niet normaal?!?

Aan de andere kant...Bernie heeft zijn belangen voor veel geld verkocht aan CVC. CVC is nu zijn 'werkgever' geworden, die best lastige vragen aan hem kan stellen.

Bijvoorbeeld; Zowel Spa als Montreal moeten gevoelig veel minder betalen dan bijvoorbeeld Singapore of Abu Dhabi. Zie je het voor je wanneer Bernie aan CVC uitlegt aan CVC, dat circuit x op de kalender staat terwijl circuit Y het vierdubbele biedt?

Maar ja, niemand weet of een ander (Flavio Briatore?) het net zo goed zal blijven doen als opa Bernie. Maar ik heb het al eerder gesteld in mijn artikel over Bernie; Er waren al anderen met ideeën, Bernie heeft alleen maar dingen opgepikt en samengevoegd...

Gerard

@Franky

En zo blijft je avatar op dit forum toch elke dag nog actueel ;D

@Kootje

Precies!! Zoals een bekende voetbalcoach ooit al zei; gaat ook op oor Bernie...

Zijn zij nou zo dom (dat ze alles toch blijven betalen), of ben ik nou zo slim??

Kootje

Als je niet betaald dan stapt B.E. op met het F1 circus.
Misschien zouden de circuits ook 'ns 'n verbond moeten sluiten en dreigen met........
Heeft de teams natuurlijk ook geholpen vorig jaar. (2009)

Kootje

De plannen van Volkswagen om met Porsche de F1 te betreden staan voorlopig weer in de ijskast getuige dit artikel.

http://formule1.nl/articleview/15884

Jammer ,maar wel begrijpelijk ,als je het artikel leest.

Folkert

Toch vind ik dat Teams en coureurs ook inspraak moeten hebben welke circuits er worden op genomen in een jaar. KAn me niet voorstellen dat Teams blij zijn met Valencia of Korea.
Trotse vader van Rosalie(L)

JimmySPA

Citaat van: Kootje op 25 november 2010 - 17:25:28
De plannen van Volkswagen om met Porsche de F1 te betreden staan voorlopig weer in de ijskast getuige dit artikel.

http://formule1.nl/articleview/15884

Jammer ,maar wel begrijpelijk ,als je het artikel leest.

Beter maar. Porsche heeft de naam, een van de beste automerken ter wereld te zijn. Het zit er dik in dat wanneer ze beginnen niet meteen vooraan rijden.
Toyota en BMW dachten het ook even te doen. Zijn nu allebei weer weg...
LMP1 auto zou wel leuk zijn.  :) Maja er is al een Audi.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Er zijn wel meer mensen anti-Bernie blijkt...

Hij is overvallen en beroofd, kreeg klappen en moest naar het ziekenhuis... Maarrr, hij leeft nog en werkt al weer.

SDG

#99
Citaat van: JimmySPA op 25 november 2010 - 21:43:07
Beter maar. Porsche heeft de naam, een van de beste automerken ter wereld te zijn. Het zit er dik in dat wanneer ze beginnen niet meteen vooraan rijden.
Toyota en BMW dachten het ook even te doen. Zijn nu allebei weer weg...
LMP1 auto zou wel leuk zijn.  :) Maja er is al een Audi.
Bij Porsche herinneren ze zich ongetwijfeld ook nog het debacle van de samenwerking met Arrows in 1991.

SDG

Citaat van: Jeroen op 26 november 2010 - 08:00:25
Er zijn wel meer mensen anti-Bernie blijkt...

Hij is overvallen en beroofd, kreeg klappen en moest naar het ziekenhuis... Maarrr, hij leeft nog en werkt al weer.

Hij is zelfs ooit eens in de neus gebeten door een hond, als ik me goed herinner.  :)

Kootje

#101
HSK ,de ontwerpers van het nieuw te bouwen circuit in Austin ,Texas ,USA.....
.....gaat samenwerken met ???   ???

Jawel ,daar is die weer : Dhr. Tilke.   :(   http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2010/11_november/23/101123_hsk_tilke.xml

Hopelijk gaat dit alleen op voor de fasci;iteiten en niet voor de baan zelf.
Op schets ziet die er wel oke uit ,moet ik zeggen.  :)

Franky R.

Citaat van: Gerard op 25 november 2010 - 14:22:48
@Franky

En zo blijft je avatar op dit forum toch elke dag nog actueel ;D

@Kootje

Precies!! Zoals een bekende voetbalcoach ooit al zei; gaat ook op oor Bernie...

Zijn zij nou zo dom (dat ze alles toch blijven betalen), of ben ik nou zo slim??

Hahahaha! Ja, best wel he!

Citaat van: Kootje op 25 november 2010 - 17:00:30
Als je niet betaald dan stapt B.E. op met het F1 circus.
Misschien zouden de circuits ook 'ns 'n verbond moeten sluiten en dreigen met........
Heeft de teams natuurlijk ook geholpen vorig jaar. (2009)

Tja, ik snap dus niet waarom die circuiteigenaren zo dom zijn! Maar ik dacht dat er juist een bond was? Iets met "The Association of Motor Racing Circuit Owners"???

Maar die zijn Brits, dus geen internationale bond. Er hoeft dus maar 1 persoon zo slim te zijn om alle circuiteigenaren op 1 lijn te krijgen en alle promotors (Bernie voorop) zouden het zwaar krijgen. Waar wilden ze anders races organiseren?

Hm, mss. een ideetje voor mij om veel geld te verdienen?!? :D

SDG

Citaat van: robbert op 24 november 2010 - 21:13:51
dat denk ik al langer. En volgens mij is het Bernie die wilt dat de formule 1 verdwijnt uit europa en enkel maar in azie wil rijden

Eigenlijk is het wel ironisch. Pakweg tien jaar geleden verwenste zowat iedereen het circuit van Magny-Cours naar de verdoemenis wegens bokkesaai; binnen een paar jaar zou iedereen wel eens op zijn blote knieën kunnen zitten smeken om Magny-Cours terug te krijgen, als er maar een bijkomende wedstrijd in Europa kwam.  :-\

Enzo

Citaat van: SDG op 28 november 2010 - 01:46:16
Citaat van: robbert op 24 november 2010 - 21:13:51
dat denk ik al langer. En volgens mij is het Bernie die wilt dat de formule 1 verdwijnt uit europa en enkel maar in azie wil rijden

Eigenlijk is het wel ironisch. Pakweg tien jaar geleden verwenste zowat iedereen het circuit van Magny-Cours naar de verdoemenis wegens bokkesaai; binnen een paar jaar zou iedereen wel eens op zijn blote knieën kunnen zitten smeken om Magny-Cours terug te krijgen, als er maar een bijkomende wedstrijd in Europa kwam.  :-\

Tja, Magny course aka het Mickey Mouse circuit. Erg saai circuit, weinig spektakel.
Nee hoor, dan liever Korea of Turkey.